κείμενο από το
ypodomes.com
Χρειάστηκαν περισσότερα από δέκα χρόνια μελετών για να ανακαλύψει η Αττικό Μετρό ότι δεν μπορεί να κατασκευάσει αμαξοστάσιο μέσα σε μια αναδασωτέα περιοχή!
Ο λόγος για τον τερματικό σταθμό της γραμμής 4 στο Αλσος Βεΐκου, ο οποίος πλέον και επισήμως δεν θα συνοδεύεται από αμαξοστάσιο, αλλά θα συνδεθεί με τα ήδη υπάρχοντα με μια σήραγγα 900 μέτρων.
Σύμφωνα με την απόφαση που ελήφθη προ ημερών από το διοικητικό συμβούλιο της Αττικό Μετρό, «έπειτα από νεότερα γεγονότα σχετικώς με τη χωροθέτηση του αμαξοστασίου διαπιστώθηκε ότι δεν επιτρέπεται η κατασκευή του στη ζώνη αυτή λόγω του χαρακτηρισμού της ως αναδασωτέας έκτασης, χαρακτηρισμός ο οποίος δεν δύναται να ανακληθεί». Αξίζει να σημειωθεί ότι η περιοχή του Βεΐκου έχει χαρακτηριστεί αναδασωτέα από το...1934. Ενώ οι πρώτες μελέτες για τη γραμμή 4 ξεκίνησαν επί υπουργίας ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη.
Πώς θα ξεπεραστεί λοιπόν το αδιέξοδο στον σχεδιασμό; Οπως σημειώνεται στην ίδια απόφαση, θα κατασκευαστεί συνδετήρια σήραγγα 900 μέτρων που θα συνδέσει τον σταθμό Αλσους Βεΐκου με τα αμαξοστάσια Σεπολίων και Ελαιώνα. Για τον λόγο αυτόν πρόκειται να επαναπροκηρυχθεί η σχετική γεωλογική μελέτη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι παρά τα πολλαπλά οφέλη που θα προσέφερε η (ούτως ή άλλως σχεδιαζόμενη για το μέλλον) σύνδεση του σταθμού Αλσους Βεΐκου με τον σταθμό ΗΣΑΠ του Περισσού, το ενδεχόμενο αυτό είναι προς το παρόν εκτός συζήτησης. Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, το συγκεκριμένο τμήμα δεν έχει μελετηθεί, επομένως η προσθήκη του θα καθυστερούσε την προκήρυξη του διαγωνισμού για τη γραμμή 4.
Η προκήρυξη του διαγωνισμού, πάντως, δεν θα πρέπει ακόμα και με το πιο αισιόδοξο σενάριο να αναμένεται πριν από την έλευση του νέου έτους.
3 σχόλια:
Εννοουν να υπαρξει υπηρεσιακη συνδεση της Γραμμη 4 με τη Γραμμη 1 στον σταθμο Περισσου, οπως γινεται στο σταθμο Αττικη και Συνταγμα; Γιατι αν ναι, ισως να χρειαστει να υπογειοποιηθει ολος ο σταθμος του Περισσου. Και ολο αυτο να γινει, ειναι μια παρα πολυ καλη ιδεα.
Προφανώς και όχι.
Η συνδετήρια γραμμή θα είναι με την γραμμή (περνάει κοντά) ή με την γραμμή 3 (την διασταυρώνει και ποιο πιθανόν), απλά έτσι όπως διατυπώθηκε στο κείμενο δεν είναι ξεκάθαρο.
Όταν με το καλό γίνει και το Γαλάτσι περισσός (και μετά καμία Πετρούπολη ?) θα είναι κανονική γραμμή μετρό υπόγεια και η τωρινή γραμμή 1 θα μείνει ως έχει.
Τοποθεσια που θα υπαρχει κανας μεγαλος ευρυχωρος ωστε να υποδεχτει αμαξοστασιο για την Γραμμη 4 ειναι στο τμημα Περισσος-Πετρουπολη, η ακομα και στο τμημα Μαρουσι-Εθνικη Οδος.
Δημοσίευση σχολίου