κείμενο από το
ypodomes.com
Το στρατηγικής σημασίας έργο της κατασκευής σηράγγων στα Τέμπη και η ολοκλήρωση του τμήματος σε ασφαλή αυτοκινητόδρομο θα έπρεπε να είναι ψηλά στην ατζέντα. Ενώ η κουβέντα περιστρέφεται γύρω από τα πολιτικά τερτίπια και τις εξελίξεις, όλα τα υπόλοιπα δείχνουν να έχουν παγώσει.
Και όμως. Σε αυτό το σημείο έχουμε θρηνήσει πολλά θύματα, διαχρονικά. Αν και το έργο έχει δοθεί με παραχώρηση στην κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» ωστόσο οι εργασίες έχουν παγώσει λόγω έλλειψης χρηματοδότησης από τις τράπεζες.
Εδώ όμως έχουμε να κάνουμε με ένα τεράστιας σημασίας εθνικό έργο και όχι ένα τοπικό έργο υποδομής που μπορεί να περιμένει κάποια χρόνια υπομονετικά την σειρά του για να χρηματοδοτηθεί και να ολοκληρωθεί.
Το έργο της μετατροπής της διέλευσης των Τεμπών είναι ΤΟ ΕΡΓΟ καθώς είναι ένα γιγάντιο φυσικό εμπόδιο από την ομαλή ροή οχημάτων από νότο προς βορρά και ανάποδο. Η σημασία του έχει αναλυθεί εκατοντάδες φορές. Ας μην θρηνήσουμε και άλλους ανθρώπους για να καταλάβουμε ότι πρόκειται για μεγάλης σημασίας έργο και όχι ένας ακόμα δρόμος που κατασκευάζεται;
Εδώ θα έπρεπε να έχει παρέμβει ήδη το Υπουργείο Υποδομών και εν ανάγκη να κόψει από αλλού κονδύλια και να τα ρίξει σε αυτό το έργο. Το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων είναι ούτως ή άλλως πετσοκομμένο από τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα που έχει η χώρα.
Σε συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση θα μπορούσαν να έχουν βρεθεί τα κονδύλια να ολοκληρωθούν τα έργα έστω στο τμήμα Τέμπη-Σκοτίνα και να ολοκληρωθεί η μετατροπή του δρόμου σε ασφαλή αυτοκινητόδρομο και να υπάρξει μία συμβιβαστική λύση με την κοινοπραξία που έχει αναλάβει την κατασκευή και διαχείριση του οδικού άξονα.
Ενδεχομένως θα μπορούσε να γίνει με παρακράτηση διοδίων για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ή να δοθούν τα χρήματα υπό την μορφή «δανεισμού» και να συμψηφιστούν με μελλοντικές δαπάνες.
Το μόνο βέβαιο είναι ότι τα συγκεκριμένα έργα στις σήραγγες και το ενδιάμεσο τμήμα πρέπει επιτέλους να τελειώσουν και να λειτουργήσουν. Πρόκειται για 3 σήραγγες μήκους 11,5 χιλιομέτρων και 14χλμ ανοικτού αυτοκινητόδρομου.
Μάλιστα με πρόσφατη απόφαση του ΥΠΟΜΕΔΙ ελευθερώθηκε ένα κονδύλι της τάξεως των 40εκ.ευρώ που όπως έγινε γνωστό θα «έπεφτε» σε εργασίες στα παραπάνω τμήματα. Τώρα με αίσθημα κοινωνικής και εθνικής ευθύνης η Περιφέρεια Θεσσαλίας, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και το Υπουργείο Υποδομών πρέπει σε σύντομο χρονικό διάστημα να προσπαθήσουν από κοινού αυτό το έργο να ολοκληρωθεί και να πάψει ο εφιάλτης που λέγεται κοιλάδα των Τεμπών.
Μια για πάντα ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου