Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 4 Ιουνίου 2012

Άκτιο-Αμβρακία: το έργο τρέχει, αρχές του 2013 θα λειτουργήσει η παράκαμψη Αμφιλοχίας

κείμενο από το ypodomes.com

Το μεγαλύτερο δημόσιο οδικό έργο που κατασκευάζεται στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή είναι η αναβάθμιση σε αυτοκινητόδρομο του οδικού άξονα Άκτιο-Αμβρακία. Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο 48 χιλιομέτρων με προϋπολογισμό που αγγίζει τα 400.000.000 ευρώ. Το έργο έχει χωριστεί σε 4 διαφορετικές εργολαβίες οι οποίες κατασκευάζονται από εταιρείες του τεχνικού ομίλου ΑΕΓΕΚ. Παρά το γεγονός της κρίσιμης χρονικής συγκυρίας και των οικονομικών προβλημάτων το έργο παραμένει μία κατασκευαστική όαση, καθώς είναι πλέον από τα ελάχιστα που συνεχίζονται να εκτελούνται χωρίς να δημιουργούνται τεράστια προβλήματα. Εδώ θα πρέπει να επισημάνουμε την συμβολή των εργαζομένων οι οποίοι παρά τις σημαντικές οικονομικές καθυστερήσεις στηρίζουν το μεγάλο έργο. Το ενδιαφέρον αυτή την εποχή στρέφεται στο τμήμα Σαμάρι-Λουτράκι το οποίο ουσιαστικά είναι η παράκαμψη της πόλης της Αμφιλοχίας η οποία «αναστενάζει» κάθε καλοκαίρι από τα διερχόμενα ι.χ καθώς από εκεί εξυπηρετούνται τα οχήματα από και προς την Ήπειρο αλλά και από και προς την Λευκάδα, τη Βόνιτσα, την Ηγουμενίτσα, την Πρέβεζα και την Κέρκυρα, δηλαδή όλη την Δυτική Ακτή προς το Ιόνιο Πέλαγος. Είναι ένα κομβικό σημείο στο οποίο οι εργασίες πάνε μπροστά σε σχέση με τα άλλα τμήματα. Στο τμήμα Σαμάρι-Λουτράκι τα έργα είναι εμφανώς προχωρημένα και πλέον υπάρχει η αισιοδοξία ότι θα είναι και το πρώτο τμήμα που θα λειτουργήσει καθώς έχει προχωρήσει αρκετά με την χάραξη να είναι έτοιμη και τα σημαντικά τεχνικά έργα του τμήματος να είναι σε πλήρη εξέλιξη. Τα προβλήματα που υπάρχουν στην εξέλιξη του έργου δεν είναι διαφορετικά από αυτά που υπάρχουν σε όλα σχεδόν τα μεγάλα έργα. Οι απαλλοτριώσεις εξακολουθούν να μην έχουν ολοκληρωθεί τραβώντας «πίσω» το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου. Το ypodomes.com επικοινώνησε με τους υπεύθυνους κατασκευής του έργου που μας ενημέρωσαν για την πρόοδο των εργασιών. Θέματα παρουσιάζονται σε μελέτες και απαλλοτριώσεις που δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί, ειδικά στο δυτικό τμήμα. Το τμήμα που παρουσιάζει την μεγαλύτερη ανάσχεση είναι στην περιοχή της Βόνιτσας. ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 2013 Η ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΑΜΦΙΛΟΧΙΑΣ Σύμφωνα με τις πληροφορίες του ypodomes.com το έργο θα πάει ελαφρώς πίσω χρονικά με πιθανότερο σενάριο η παράκαμψη Αμφιλοχίας να δοθεί στις αρχές του 2013 πρώτη από το υπόλοιπο έργο. Και στο τμήμα αυτό έχουμε μικρό-θεματάκια που όμως είναι αντιμετωπίσιμα και θεωρείται ότι θα ξεπεραστούν. Αμέσως μετά, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2013 θα δοθεί στην κυκλοφορία και το 3ο τμήμα (αυτό είναι αμέσως μετά την παράκαμψη Αμφιλοχίας με κατεύθυνση το Άκτιο). Τα δύο πρώτα τμήματα θα δοθούν μέχρι το τέλος του 2013. Όλα αυτά φυσικά υπό την αίρεση ότι τα θέματα των απαλλοτριώσεων και των πληρωμών από το Δημόσιο θα τρέξουν κανονικά. Μάλιστα όπως μας τόνισαν, αν λυθούν εγκαίρως τα θέματα τα οποία εκκρεμούν τότε το έργο θα δοθεί στην κυκλοφορία νωρίτερα και όχι στο τέλος του 2013, εννοώντας τα δύο τμήματα που βρίσκονται στην περιοχή του Ακτίου και της Βόνιτσας. ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ Με την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Άκτιο-Αμβρακία επιτυγχάνεται ένας σημαντικός διπλός στόχος. Ο πρώτος είναι η μείωση της χρονοαπόστασης όλης της Δυτικής Ακτής του Ιονίου με τον αυτοκινητόδρομο της Ιόνιας Οδού και η δεύτερη είναι η οδική αναβάθμιση όλης αυτής της περιοχής που θα ενταχθεί στο σύγχρονο οδικό δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας. Όταν λειτουργήσει όλο το τμήμα η απόσταση από το Άκτιο μέχρι την Αμβρακία θα διανύεται σε 25 λεπτά ενώ η απόσταση μέχρι το Αντίρριο θα είναι περίπου 60 λεπτά! Η μεγάλη διαφορά είναι η σύνδεση με την Αθήνα η οποία θα μειωθεί από 4,5 ώρες που είναι σήμερα σε περίπου 3 ώρες! Εξίσου σημαντική είναι η μείωση προς Ιωάννινα (περίπου 60 λεπτά) και με Θεσσαλονίκη που θα μπορεί να διανύεται σε περίπου 4 ώρες! Η μετατροπή του δρόμου σε κλειστό αυτοκινητόδρομο θεωρείται ότι επιφέρει ευεργετικά αποτελέσματα στην ανάπτυξη της γεωργίας, της κτηνοτροφίας, της βιοτεχνίας και φυσικά του τουρισμού. Ευνοημένο θα είναι και το Αεροδρόμιο στο Άκτιο ενώ το λιμάνι της Πρέβεζας θα αποκτήσει ένα μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα λόγω της γειτνίασης της με τον οδικό άξονα. Πηγή:ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα