Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 14 Ιουνίου 2012

Μετρό Θεσσαλονίκης: θα λειτουργήσει τον Νοέμβριο του 2016 λέει η Αττικό Μετρό

κείμενο από το ypodomes.com Τη διαβεβαίωση ότι ο βασικός κορμός του μετρό Θεσσαλονίκης θα ολοκληρωθεί εντός του χρονοδιαγράμματος που έχει τεθεί, δηλαδή τον Νοέμβριο του 2016, υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι η ανάδοχος εταιρεία ΑΕΓΕΚ θα τηρήσει της δεσμεύσεις της, έδωσε σήμερα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό ΑΕ, Χρήστος Τσίτουρας. Τόνισε δε, μετά τη λήξη της σύσκεψης που συγκάλεσε στη Θεσσαλονίκη ο υπηρεσιακός υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Σίμος Σιμόπουλος, ότι σε περίπτωση που η ανάδοχος εταιρεία δεν δείξει την αιτούμενη φερεγγυότητα στα λεγόμενά της, είναι έτοιμος να κινήσει κάθε νόμιμη διαδικασία που απαιτείται. Σημείωσε ότι η επιβράδυνση των εργασιών στο έργο το τελευταίο διάστημα, είναι αποτέλεσμα της οικονομικής δυσπραγίας του αναδόχου ΑΕΓΕΚ, λόγω του ότι έκλεισαν οι κρουνοί των τραπεζών. Ωστόσο, όπως επεσήμανε, οι εργασίες στο έργο ξεκινούν και πάλι να εντείνονται, καθώς όπως είπε, ο ανάδοχος διαβεβαίωσε ότι βρέθηκαν τα χρήματα για τη συνέχιση του project. Μεταξύ άλλων, ο κ. Τσίτουρας επεσήμανε ότι οι αρχαιολογικές εργασίες κατά μήκους του έργου πρόκειται να ολοκληρωθούν εντός του 2012, ενώ τόνισε ότι εντός των επόμενων ημερών λύνεται το ζήτημα του Παπαφείου και στο προσεχές διάστημα θα ξεπεραστούν και κάποια άλλα ζητήματα που εκκρεμούν. Σε ό,τι αφορά το θέμα με τους εργαζομένους που είναι απλήρωτοι από τον Μάιο, ο κ. Τσίτουρας υπογράμμισε ότι παρόλο που η Αττικό Μετρό δεν έχει οφειλές, ωστόσο, κατέβαλλε ήδη δεδουλευμένα ενός μήνα και μέχρι το τέλος του Ιουνίου θα «κλείσει» οριστικά το θέμα με τους μισθούς των μηνών Απριλίου και Μαΐου. «Η Αττικό Μετρό εγγυάται ότι στο εξής οι μισθολογικές σχέσεις θα είναι διαφορετικές από ότι στο παρελθόν», υπογράμμισε ο κ. Τσίτουρας χαρακτηριστικά. Παράλληλα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό σημείωσε ότι είναι εσφαλμένη η εντύπωση κάποιων ότι το έργο δεν προχωρά και τόνισε ότι η εταιρεία διαθέτει εγκεκριμένη χρηματοδότηση μέχρι την ολοκλήρωση του project, τόσο από Ευρωπαϊκά προγράμματα, όσο και από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Από την πλευρά του, ο κ. Σιμόπουλος συνέστησε σύνεση και κάλεσε όλους τους εμπλεκόμενους με την υλοποίηση του έργου, να υπερβάλλουν και τους εαυτούς τους εάν χρειαστεί προκειμένου να ολοκληρωθεί το μετρό στη Θεσσαλονίκη. Όπως είπε χαρακτηριστικά, «δεν υπάρχουν περιθώρια για να μην γίνει το έργο». Εξέφρασε δε, την ελπίδα από την επόμενη εβδομάδα να πληροφορείται από τον έντυπο τύπο για τις θετικές εξελίξεις στο θέμα του μετρό Θεσσαλονίκης και να μην πληροφορηθεί πάλι για προβλήματα. Ο πρόεδρος του σωματείου των εργαζομένων και συγκεκριμένα των τεχνικών, στο μετρό Θεσσαλονίκης, Γιώργος Κόκκινος, τόνισε ότι βλέπει θετικά την πρόταση της εταιρείας να επιστρέψουν στη θέση τους, σταματώντας την επίσχεση εργασίας, αφού θα αποπληρωθούν όλα τα δεδουλευμένα τους μέχρι τέλος του μήνα, σημείωσε ωστόσο, ότι αυτό θα αποφασιστεί από τη γενική συνέλευση αύριο στις 7 το πρωί. Πάντως, ο κ. Κόκκινος ανέφερε ότι 18 εργαζόμενοι δεν πληρώνονται, αφού φαίνεται στα χαρτιά ότι εργάζονται σε άλλα έργα της Εγνατίας και Ιόνιας οδού και ζήτησε τη λύση του συγκεκριμένου θέματος. Μεταξύ άλλων υπογράμμισε ότι την τελευταία διετία το έργο δεν προχωρά με ικανοποιητικούς ρυθμούς λόγω έλλειψης πρώτων υλών, ενώ τόνισε ότι το τελευταίο τρίμηνο παρουσιάζει πλήρης καθίζηση. Την αποφασιστικότητά του να πιέσει όσο χρειαστεί για να μην παύσει και πάλι η μηχανή του μετρό Θεσσαλονίκης, έδωσε ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Απόστολος Τζιτζικώστας, τονίζοντας ότι η κατάσταση με το μετρό έφτασε στο «μη περαιτέρω». Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, στις δηλώσεις του, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι στη σύσκεψη αποφασίστηκε να συσταθεί ένα συντονιστικό συμβούλιο που ανά μήνα θα εξετάζει την πορεία του έργου και θα παρεμβαίνει σε όποια προβλήματα δημιουργούν καθυστερήσεις. Ο δήμος Θεσσαλονίκης πάντως, όπως είπε, θα ξεκινήσει τη διαδικασία για την παράκτια συγκοινωνία και το τραμ, έτσι ώστε εντός της επόμενης τετραετίας το πολύ να έχουν οι Θεσσαλονικείς τέσσερα μέσα μεταφοράς, εκτός του μετρό και τα λεωφορεία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα