κείμενο από το
ypodomes.com
Ένα εκτεταμένο δίκτυο τραμ φιλοδοξεί να «στρώσει» στην Αθήνα το υπό επεξεργασία ρυθμιστικό σχέδιο της Αττικής. Πρόκειται για ένα εγχείρημα που αντιμετωπίζεται με πολιτική συναίνεση και από τους δυο διεκδικητές της εξουσίας στις επερχόμενες εκλογές και θεωρείται ως ένα βιώσιμο σχέδιο αφού δεν απαιτεί μεγάλο κόστος και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ. Επίσης, εκτιμάται ότι θα δώσουν ανάσα σε πολλές κατασκευαστικές εταιρείες και να λειτουργήσουν αναπτυξιακά για την ελληνική οικονομία προσφέροντας θέσεις εργασίας. Ενώ, αδιαπραγμάτευτα θεωρούνται τα περιβαλλοντικά οφέλη του.
Οι επεκτάσεις όπως έχουν σχεδιαστεί καθώς περνούν από σημαντικούς οδικούς άξονες αλλά και από πολύ πυκνοκατοικημένες περιοχές της πόλης εξασφαλίζοντας την εμπορική του επιτυχία αλλά και την μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου στους δρόμους οδηγώντας σε εξοικονόμηση καυσίμων άλλα και σε δραστική μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων. Τα έργα χωρίστηκαν και εδώ σε έργα Α' και Β' προτεραιότητας ενώ όλα δείχνουν ότι στο σχέδιο θα συμπεριληφθεί και το έργο monorail του λιμανιού του Πειραιά. Συγκεκριμένα, τα έργα που θα προωθηθούν σε πρώτη φάση είναι τα παρακάτω:
1. Νέο Φάληρο-Πλ. Καραισκάκη (λιμάνι): Πρόκειται για τον τελικό κλάδο της γραμμής που φτάνει ως το Ν. Φάληρο άλλα δεν έγινε ποτέ. Το τμήμα θεωρείται πλέον ώριμο και μπορεί να προχωρήσει.
2. Νέα γραμμή Πειραιάς-Κερατσίνι-Πέραμα: θα τρέχει κατά μήκος της παλιάς γραμμής του τραμ. Οι μελέτες έχουν ήδη μπει σε διαδικασία να ξεκινήσουν. Εξασφαλισμένη θεωρείται η εμπορική επιτυχία καθώς θα περνά από πυκνοκατοικημένες περιοχές που δεν εξυπηρετούνται από το μετρό. Ένα μέρος του ίσως γίνει υπόγειο μετατρέποντάς το σε «ελαφρύ μετρό».
3. Σύνταγμα- Πανεπιστημίου - Πλ. Αιγύπτου - Άνω Πατήσια: Ανήκει στο σχεδιασμό για την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου. Η πρώτη φάση του έργου αφορά στην επέκταση του μέχρι την πλατεία Αιγύπτου στο Πεδίο του Άρεως και σε δεύτερη φάση αναμένεται να επεκταθεί μέχρι τα Άνω Πατήσια μέσω φυσικά της οδού Πατησίων.
4. Κλάδος Λ. Ποσειδώνος (στο Ελληνικό) - Λ. Βουλιαγμένης (Στ. Μετρό Αργυρούπολη): Μία εύκολη επέκταση καθώς δεν μπερδεύεται σε δρόμους με μεγάλη κίνηση ενώ είναι πολύ μικρή σε μήκος (περίπου 2χλμ).
5. Monorail Πειραιά: Είναι η γνωστή επιθυμία του ΟΛΠ να δημιουργήσει ένα μέσο σταθερής τροχιάς που να «αγκαλιάζει» το λιμάνι και να διευκολύνει τις μετακινήσεις μέσα και περιμετρικά του λιμένα. Για την επέκταση προς Πειραιά το χρονοδιάγραμμα δείχνει το 2015. Για τα υπόλοιπα σταδιακά μέχρι το 2020.
6. Νέος κλάδος Σταθμός Λαρίσης - Νοσοκομείο Παίδων- Γουδί: Ουσιαστικά μία νέα γραμμή η οποία θα κινείται κατά το μεγαλύτερο μέρος της κατά μήκος της λ. Αλεξάνδρας ενώ θα εξυπηρετεί εκπαιδευτικά και νοσηλευτικά ιδρύματα.
7. Επεκτάσεις προς Καμίνια, Φρεατίδα: Είναι μικρές επεκτάσεις (από 2 χλμ η καθεμία περίπου) που δίνουν την δυνατότητα πρόσβασης των χιλιάδων κατοίκων των περιοχών στο σύστημα μεταφορών του τραμ και των υπολοίπων Μέσων Σταθερής Τροχιάς.
8. Κλάδος Τζιτζιφιές- Λ. Θησέως - Φιξ: Μία νέα γραμμή η οποία εξυπηρετεί Μοσχάτο, Καλλιθέα μέσω της Θησέως και καταλήγει στο σταθμό Συγγρού-Φιξ.
Πηγή: ΗΜΕΡΗΣΙΑ
2 σχόλια:
Αλλοίμονό μας αν πραγματοποιηθεί κάποτε η επέκταση του τραμ απο Τζιτζιφιές προς Φιξ, δια μέσου Θησέως, γιατι είναι δεδομένο ότι η πράσινη νησίδα που πάρχει θα θυσιαστεί για χάρη του, μπορεί να ακούγεται ανόητο ή υπερβολικό, αλλά η Καλλιθέα δεν αντέχει άλλη τσιμεντοποίηση. Από την άλλη είναι ανούσιο όταν η λ. Θησέως εξυπηρετείται από τακτική συγκοινωνία (βλ. τρόλευ και 040, όπου 040 λειτουργεί μάλιστα και μετά τα μεσάνυχτα, όλο το χρόνο)συνδέοντας και το σταθμό Φιξ με την Καλλιθέα, όπου σχεδιάζεται η επέκταση.
Εχεις απολυτο δικιο Ανωνημε 13 Ιουνίου 2012 9:21 μ.μ. Το 040 μαλιστα ειναι και γρηγορο λεωφορειο, και φτανει μπαμ μπαμ απο Καλλιιθεα στη Συγγρου-Φιξ και αντιστροφα. Βαλε οτι αν μπει στη Θησεως, το κυκλοφοριακο προβλημα θα αυξηθει, αλλα και μειθουν θεσεις σταθμευσεις. Για μενα, τα λεφτα επεκτασεων του τραμ (πλην μερικων χρησιμων επεκτασεων), πρεπει να δαπανηθουν σε επεκτασεις του Μετρο και ΗΣΑΠ. Οπως για παραδειγμα, επεκταση ΗΣΑΠ απο σταθμο Πειραια μεχρι την Αμφιαλη Κερατσινιου (4 σταθμοι) δια μεσω της Δραπετσωνας, και επεκταση της Γραμμης 3 απο Δημοτικο Θεατρο μεχρι την Πειραικη (2 σταθμοι).
Δημοσίευση σχολίου