κείμενο από το
ypodomes.com
Για να δοθούν στην κυκλοφορία τα 900 αυτά μέτρα, από τα συνολικά 669,1 χλμ. της Εγνατίας οδού, τα οποία έχουν περάσει πολλά, θα χρειαστούν 15 εκατ. ευρώ. Η Εγνατία Οδός Α.Ε. από πέρσι τον Μάρτιο είχε καταλήξει στο συμπέρασμα ότι τα προσωρινά μέτρα που είχαν ληφθεί εκ μέρους της για την αποκατάσταση της εδαφικής αστάθειας, που δεν επιτρέπει την παράδοση μιας ασφαλούς γέφυρας, δεν απέδιδαν τα μέγιστα.
Όπως είχε αποκαλύψει ο «Η.Α.» στο φύλλο της 20ης Μαΐου του 2011, η εταιρία αναζητούσε 11 εκατ. ευρώ για να λύσει δια παντός το πρόβλημα στην περιοχή –κάτι που είχε επιβεβαιώσει τότε στην εφημερίδα με απάντησή της και η «Εγνατία Οδός Α.Ε.». Χρειάστηκε να περάσει πάνω από ενάμισης χρόνος για να βρει τα χρήματα, τα οποία τελικά είναι περισσότερα.
Όπως αναφέρεται στην προκήρυξη, το έργο χρηματοδοτείται από εθνικούς πόρους. Η χρηματοδότηση του έργου θα γίνεται από το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρίας. Για την ολοκλήρωση δε των επεμβάσεων θα χρειαστούν 12 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Η κατασκευή του συγκεκριμένου οδικού τμήματος ήταν από τα τελευταία έργα του αυτοκινητόδρομου.
Οι εργασίες σε αυτό το τμήμα ξεκίνησαν τον Σεπτέμβριο του 2006 και διήρκησαν σχεδόν τέσσερα χρόνια, μέχρι τον Μάιο του 2010, λόγω της εμφάνισης δυσμενών γεωλογικών φαινομένων και γεωτεχνικών προβλημάτων. Ωστόσο το έργο δεν δόθηκε στην κυκλοφορία, καθώς συνεχιζόταν να καταγράφονται μετακινήσεις στο κυρίως επίχωμα της οδού που κατασκευάστηκε κατά την περίοδο Ιούλιος-Νοέμβριος του 2008.
Την εποχή εκείνη, το 2010, λόγω της συνεχούς εξέλιξης του φαινομένου, η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» αποφάσισε να πάρει πρόσθετα μέτρα για την πλήρη σταθεροποίηση του επιχώματος και της οδού. Έτσι δρομολόγησε την εκπόνηση μελέτης ενώ προχώρησε παράλληλα στη σύσταση επιτροπής εμπειρογνωμόνων, αποτελούμενη από καθηγητές γεωτεχνικής μηχανικής, για την αξιολόγηση της πραγματικής κατάστασης και των στοιχείων μετρήσεων και μελετών.
Τον Αύγουστο του 2010, η επιτροπή είπε το «ναι» και την περίοδο από τον Οκτώβριο μέχρι τον Δεκέμβριο του ίδιου χρόνου εφαρμόστηκαν τα προσωρινά μέτρα. Με την εφαρμογή των προσωρινών μέτρων επήλθε σημαντική μείωση των μετακινήσεων στην περιοχή του επιχώματος, αλλά όχι εξάλειψή τους. Οπότε και η «Εγνατία Οδός» αναγκάστηκε να αναζητήσει οριστική λύση που κοστίζει 15 εκατ. ευρώ.
Η οριστική λύση του προβλήματος προβλέπει αρκετά μεγάλες παρεμβάσεις, για τις οποίες έχει εγκριθεί ήδη η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Αυτό που πρέπει να γίνει, είναι εγκιβωτισμός του ποταμού Μετσοβίτικου και επίχωσή του με δεκάδες χιλιάδες κυβικά χώμα που θα λειτουργήσουν ως αντιστήριξη της κατολίσθησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου