Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 28 Ιουνίου 2012

Μετρό Αθήνας: σε εξέλιξη τα έργα στις "παγωμένες" επεκτάσεις, Μάρτιο η Ανθούπολη, Ιούνιο το Ελληνικό

κείμενο από το ypodomes.com Το έργο της σηματοδότησης των 3 επεκτάσεων με τους 7 παγωμένους σταθμούς στο Μετρό της Αθήνας από την Siemens είναι σε πλήρη εξέλιξη και προχωρά κανονικά. Το ypodomes.com επικοινώνησε με την Αττικό Μετρό και οι απαντήσεις των υπευθύνων ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικές. Τα έργα έχουν ξεκινήσει από τα τέλη Μαρτίου με εντατικούς ρυθμούς οι οποίοι αναμένεται να κορυφωθούν τους επόμενους μήνες. Στο «κυνήγι» των ημερομηνιών για τις παραδόσεις και λειτουργία των 7 σταθμών τα νέα είναι ενδιαφέροντα και ανατρέπουν τα μέχρι σήμερα δεδομένα. ΠΡΩΤΗ Η ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ ΜΕΤΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ Αν και όλα τα σχετικά νέα έδειχναν πως η πρώτη επέκταση που θα λειτουργήσει θα είναι αυτή με το σταθμό ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ, τελικά η πρώτη παράδοση επέκταση προς λειτουργία θα είναι αυτή προς Ανθούπολη. Σύμφωνα με τις απαντήσεις στο ypodomes.com από τους αρμόδιους υπάλληλους τον Μάρτιο του 2013 θα λειτουργήσει η επέκταση με τους 2 σταθμούς ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ και ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ. Αυτό γίνεται καθώς τρέχουν οι ημερομηνίες και μέχρι το τέλος Μαρτίου θα έχει ισχύ η χρηματοδότηση από το Γ` ΚΠΣ. Αυτό έδωσε την προτεραιότητα σε αυτή την επέκταση και σε περίπου 8 μήνες από τώρα θα την δούμε να λειτουργεί. Τρείς μήνες αργότερα, τον Ιούνιο του 2013 δηλαδή σε ένα χρόνο από σήμερα θα λειτουργήσει η επέκταση προς Ελληνικό με τους 4 σταθμούς ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ΑΛΙΜΟΣ, ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ. Η μεγάλη επέκταση των 5,5 χιλιομέτρων κινδυνεύει άμεσα καθώς από τον επόμενο μήνα λήγει η προθεσμία ολοκλήρωσης με την χρηματοδότηση από το Γ` ΚΠΣ. Για το τέλος του έργου μένει η επέκταση προς Χαϊδάρι και τον σταθμό ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ που σύμφωνα με το τρέχον χρονοδιάγραμμα θα λειτουργήσει τον Αύγουστο του 2013 κλείνοντας τον κύκλο των παγωμένων επεκτάσεων που ξεκίνησαν το 2006 και θα παραδοθούν με απόκλιση περίπου 3 ετών. ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΝΩΡΙΤΕΡΑ Πάντα σύμφωνα με τα λεγόμενα των ανθρώπων της Αττικό Μετρό στο ypodomes.com υπάρχει η τεχνική δυνατότητα να παραδοθούν οι σταθμοί περίπου 2 μήνες νωρίτερα αλλά αυτό εξαρτάται από την ταχεία πρόοδο των εργασιών. Έτσι στους παραπάνω χρόνους υπάρχει ένα παραθυράκι να δούμε τους σταθμούς να λειτουργούν λίγο νωρίτερα. ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Με την λειτουργία των 7 νέων σταθμών των 3 επεκτάσεων θα έχουμε ευεργετικές επιδράσεις τόσο περιβαλλοντικά όσο και οικονομικά. Με την λειτουργία των 7 σταθμών θα προστεθούν προοδευτικά 160.000 νέοι επιβάτες καθημερινά. Με τη σειρά του αυτό θα επιδράσει στην κυκλοφορία που θα μειωθεί κατά 30.000 οχήματα. Αυτό πρακτικά σημαίνει 600.000 οχηματοχιλιόμετρα την ημέρα! Στην ατμόσφαιρα θα εκλύονται 130 λιγότεροι τόνοι CO2 καθημερινά και αυτό θα φέρει μείωση στα θανατηφόρα ατυχήματα που υπολογίζεται πως σε ετήσια βάση θα είναι 6 λιγότερα. Τα εντυπωσιακά στοιχεία δεν σταματούν εδώ καθώς στον οικονομικό τομέα θα γλυτώσουμε 800.000 ανθρωποώρες ημερησίως που αυτό θα σημάνει εξοικονόμηση 320.000 ευρώ καθημερινά δηλαδή 115.000.000 ευρώ τον χρόνο! Εντυπωσιακά πραγματικά τα νούμερα. Στην πεζή σημερινή πραγματικότητα όμως και μέχρι να λειτουργήσουν αυτές οι επεκτάσεις και οι 7 σταθμοί θα έχουμε καθημερινό κόστος 180.000 ευρώ την ημέρα δηλαδή περίπου 65.000.000 ευρώ ζημιά ετησίως..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα