κείμενο από το ypodomes.com
Πολύ σημαντική αποδείχθηκε η χτεσινή μέρα σε ότι αφορά την τύχη των 4 παγωμένων αυτοκινητόδρομων αν και έφερε μισά χαμόγελα. Οι δηλώσεις από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών τελικά επιβεβαίωσαν τις φήμες για κούρεμα των δρόμων.
Δύο οδικοί άξονες διασώθηκαν (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ιόνια Οδός) και άλλοι δύο έχασαν το 50% περίπου του συνολικού τους μήκους. Ειδικά στην περίπτωση της Κεντρικής Οδού Ε65 δεν μπορούμε να μιλάμε πλέον για Εθνικό αυτοκινητόδρομο καθώς θα απευθύνεται (σε πρώτη φάση) μόνο στην τοπική κίνηση.
Στην Ολυμπία Οδό το έργο σταματά στην Πάτρα και για το δυτικό τμήμα ..βλέπουμε. Τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν τον Απρίλιο εκτός αν υπάρξει νέα καθυστέρηση στην ολοκλήρωση όλων των εκκρεμοτήτων. Αναφορικά με τα κουρεμένα τμήματα σε Ολυμπία και Ε65 οι ελπίδες μεταφέρονται για το μέλλον και με την κατάλληλη συγκυρία να μπορέσουν να κατασκευαστούν. Άγνωστο παραμένει αν αυτά τα τμήματα θα μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν από το νέο ΕΣΠΑ.
Το ύψος της τιμής των διοδίων παραμένει ως έχει, απογοητεύοντας τους οδηγούς που βλέπουν να παραμένει ακριβό για την σημερινή συγκυρία ένα οδικό ταξίδι. Ενημερωτικά αναφέρουμε πως οι εισροές εσόδων από τα διόδια υπολογίζεται ότι έχουν μειωθεί κατά μ.ο. 45% σε σχέση με το 2008.
Οι διαπραγματεύσεις δεν έχουν ολοκληρωθεί συνολικά παρά μόνο στην πρώτη τους φάση. Η δεύτερη φάση αφορά την τελική αποδοχή της πρότασης από τις τράπεζες. Στη χρηματοδότηση των Έργων εμπλέκονται συνολικά 43 Ελληνικές και Διεθνείς Τράπεζες.
Οι Ελληνικές Τράπεζες, των οποίων το μερίδιο στην συγχρηματοδότηση των Έργων είναι περίπου 45%, έχουν ήδη εκδηλώσει την επιθυμία τους να συνεχίσουν την χρηματοδότηση και να συνδράμουν στην ολοκλήρωση των Έργων.
Για τις Διεθνείς Τράπεζες, η κατάσταση είναι σαφώς πιο δύσκολη, αφού τουλάχιστον ένα 20% από αυτές, π.χ. Ιρλανδικές και Πορτογαλικές, έχουν σοβαρά δικά τους προβλήματα. Όπως είπε ο κος Χατζηδάκης το κενό χρηματοδότησης που διαφαίνεται ότι μπορεί να δημιουργηθεί λόγω της κρίσης, γίνει προσπάθεια να καλυφθεί μέσω του ΕΣΠΑ με την απορρόφηση όσον δυνατόν μεγαλύτερο ποσοστού.
Σημαντική θετική εξέλιξη είναι και το δάνειο ύψους €650 εκατ. από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων προς το Ελληνικό Δημόσιο που εγκρίθηκε πριν από λίγες μέρες. Το δάνειο αυτό αφορά αυστηρά και μόνο την ολοκλήρωση των συγκεκριμένων αυτοκινητοδρόμων. Προϋπόθεση όμως για την εκταμίευσή του είναι η τελική κύρωση της συμφωνίας με τους Παραχωρησιούχους από το Ελληνικό Κοινοβούλιο.
Παράλληλα με τις διαπραγματεύσεις με τις Τράπεζες ενεργοποιείται η διαδικασία έγκρισης της συμφωνίας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Τέσσερις (4) Γενικές Διευθύνσεις (Regio, Market, Competition, Transport) εμπλέκονται στο Έργο και το παρακολουθούν στενά. Στην ανακοίνωση του ΥΠΑΝΥΠ αναφέρονται και τα παρακάτω στοιχεία.
Τα οφέλη των έργων
Τα οφέλη των έργων στην Ελληνική κοινωνία και οικονομία είναι πολλαπλά και σε διαφόρους τομείς:
-Ενίσχυση ανάπτυξης της χώρας μας. Το ποσό που θα διατεθεί για την ολοκλήρωση των έργων ισοδυναμεί με 2% περίπου του ΑΕΠ.
-Δημιουργία περίπου 30.000 νέων θέσεων εργασίας.
-Αναβάθμιση οδικού δικτύου και της οδικής ασφάλειας. Με την κατασκευή των 4 οδικών αξόνων επιτυγχάνεται η ολοκλήρωση του Διευρωπαϊκού οδικού δικτύου Ten-T που διασχίζει την Ελλάδα.
Ιδιαιτέρως όμως σημαντικά είναι:
1. Η άμεση τόνωση του συνόλου του κατασκευαστικού κλάδου και του άρρηκτα συνδεόμενου κλάδου των οικοδομικών υλικών, οι οποίοι απασχολούν δεκάδες χιλιάδες εργαζομένων και έχουν πληγεί άμεσα από τις τρέχουσες οικονομικές συγκυρίες και
2. Η έμπρακτη απόδειξη εμπιστοσύνης μεγάλων διεθνών επενδυτών στη χώρα μας που έχουν επενδύσει και θέλουν να συνεχίσουν να επενδύουν Αυτό πιστεύουμε ότι θα είναι ένα ισχυρό μήνυμα και προς άλλους δυνητικούς διεθνείς επενδυτές για τη χώρα μας.
Πολύ σημαντική αποδείχθηκε η χτεσινή μέρα σε ότι αφορά την τύχη των 4 παγωμένων αυτοκινητόδρομων αν και έφερε μισά χαμόγελα. Οι δηλώσεις από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών τελικά επιβεβαίωσαν τις φήμες για κούρεμα των δρόμων.
Δύο οδικοί άξονες διασώθηκαν (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ιόνια Οδός) και άλλοι δύο έχασαν το 50% περίπου του συνολικού τους μήκους. Ειδικά στην περίπτωση της Κεντρικής Οδού Ε65 δεν μπορούμε να μιλάμε πλέον για Εθνικό αυτοκινητόδρομο καθώς θα απευθύνεται (σε πρώτη φάση) μόνο στην τοπική κίνηση.
Στην Ολυμπία Οδό το έργο σταματά στην Πάτρα και για το δυτικό τμήμα ..βλέπουμε. Τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν τον Απρίλιο εκτός αν υπάρξει νέα καθυστέρηση στην ολοκλήρωση όλων των εκκρεμοτήτων. Αναφορικά με τα κουρεμένα τμήματα σε Ολυμπία και Ε65 οι ελπίδες μεταφέρονται για το μέλλον και με την κατάλληλη συγκυρία να μπορέσουν να κατασκευαστούν. Άγνωστο παραμένει αν αυτά τα τμήματα θα μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν από το νέο ΕΣΠΑ.
Το ύψος της τιμής των διοδίων παραμένει ως έχει, απογοητεύοντας τους οδηγούς που βλέπουν να παραμένει ακριβό για την σημερινή συγκυρία ένα οδικό ταξίδι. Ενημερωτικά αναφέρουμε πως οι εισροές εσόδων από τα διόδια υπολογίζεται ότι έχουν μειωθεί κατά μ.ο. 45% σε σχέση με το 2008.
Οι διαπραγματεύσεις δεν έχουν ολοκληρωθεί συνολικά παρά μόνο στην πρώτη τους φάση. Η δεύτερη φάση αφορά την τελική αποδοχή της πρότασης από τις τράπεζες. Στη χρηματοδότηση των Έργων εμπλέκονται συνολικά 43 Ελληνικές και Διεθνείς Τράπεζες.
Οι Ελληνικές Τράπεζες, των οποίων το μερίδιο στην συγχρηματοδότηση των Έργων είναι περίπου 45%, έχουν ήδη εκδηλώσει την επιθυμία τους να συνεχίσουν την χρηματοδότηση και να συνδράμουν στην ολοκλήρωση των Έργων.
Για τις Διεθνείς Τράπεζες, η κατάσταση είναι σαφώς πιο δύσκολη, αφού τουλάχιστον ένα 20% από αυτές, π.χ. Ιρλανδικές και Πορτογαλικές, έχουν σοβαρά δικά τους προβλήματα. Όπως είπε ο κος Χατζηδάκης το κενό χρηματοδότησης που διαφαίνεται ότι μπορεί να δημιουργηθεί λόγω της κρίσης, γίνει προσπάθεια να καλυφθεί μέσω του ΕΣΠΑ με την απορρόφηση όσον δυνατόν μεγαλύτερο ποσοστού.
Σημαντική θετική εξέλιξη είναι και το δάνειο ύψους €650 εκατ. από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων προς το Ελληνικό Δημόσιο που εγκρίθηκε πριν από λίγες μέρες. Το δάνειο αυτό αφορά αυστηρά και μόνο την ολοκλήρωση των συγκεκριμένων αυτοκινητοδρόμων. Προϋπόθεση όμως για την εκταμίευσή του είναι η τελική κύρωση της συμφωνίας με τους Παραχωρησιούχους από το Ελληνικό Κοινοβούλιο.
Παράλληλα με τις διαπραγματεύσεις με τις Τράπεζες ενεργοποιείται η διαδικασία έγκρισης της συμφωνίας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Τέσσερις (4) Γενικές Διευθύνσεις (Regio, Market, Competition, Transport) εμπλέκονται στο Έργο και το παρακολουθούν στενά. Στην ανακοίνωση του ΥΠΑΝΥΠ αναφέρονται και τα παρακάτω στοιχεία.
Τα οφέλη των έργων
Τα οφέλη των έργων στην Ελληνική κοινωνία και οικονομία είναι πολλαπλά και σε διαφόρους τομείς:
-Ενίσχυση ανάπτυξης της χώρας μας. Το ποσό που θα διατεθεί για την ολοκλήρωση των έργων ισοδυναμεί με 2% περίπου του ΑΕΠ.
-Δημιουργία περίπου 30.000 νέων θέσεων εργασίας.
-Αναβάθμιση οδικού δικτύου και της οδικής ασφάλειας. Με την κατασκευή των 4 οδικών αξόνων επιτυγχάνεται η ολοκλήρωση του Διευρωπαϊκού οδικού δικτύου Ten-T που διασχίζει την Ελλάδα.
Ιδιαιτέρως όμως σημαντικά είναι:
1. Η άμεση τόνωση του συνόλου του κατασκευαστικού κλάδου και του άρρηκτα συνδεόμενου κλάδου των οικοδομικών υλικών, οι οποίοι απασχολούν δεκάδες χιλιάδες εργαζομένων και έχουν πληγεί άμεσα από τις τρέχουσες οικονομικές συγκυρίες και
2. Η έμπρακτη απόδειξη εμπιστοσύνης μεγάλων διεθνών επενδυτών στη χώρα μας που έχουν επενδύσει και θέλουν να συνεχίσουν να επενδύουν Αυτό πιστεύουμε ότι θα είναι ένα ισχυρό μήνυμα και προς άλλους δυνητικούς διεθνείς επενδυτές για τη χώρα μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου