κείμενο από το ypodomes.com
Μεγάλες είναι οι προσδοκίες από την χρονιά που έρχεται. Οι δηλώσεις του Πρωθυπουργού για στροφή στην ανάπτυξη στα τέλη της επόμενης χρονιάς δίνει ελπίδες για να σταματήσεις η σημερινή κατρακύλα. Από την άλλη δεν μπορεί κανείς να παραγνωρίσει την δουλειά που γίνεται στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών καθώς επανέφεραν σε τροχιά κατασκευής μία σειρά από έργα που έμενα παγωμένα για πολύ καιρό.
Στον κατασκευαστικό κόσμο πολλές εταιρείες έχουν γονατίσει, από την άλλη όμως έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο. Το μεγαλύτερο αγκάθι του ΥΠΑΝΥΠ είναι η ..ΑΕΓΕΚ. Όσο και αν ακούγεται παράδοξο αυτή η τεχνική εταιρεία έχει δημιουργήσει μεγάλο πονοκέφαλο στο Υπουργείο καθώς αποτελεί ανάχωμα στην καλύτερη εικόνα των υπό κατασκευή έργων λόγω της κακής της οικονομικής κατάστασης.
Η ΑΕΓΕΚ που έχει ως έργο σημαία το Μετρό Θεσσαλονίκης, έχει στο χαρτοφυλάκιο της σημαντικά έργα όπως το Άκτιο-Αμβρακία (εταιρείες του ομίλου), οδικά έργα στους κάθετους της Εγνατίας, έργα για φράγματα κλπ. Όλα αυτά τα έργα με τον ένα ή τον άλλο τρόπο υπολειτουργούν δημιουργώντας ρήγμα στην εικόνα ανάνηψης.
Με μία σειρά από αποφάσεις όπως η αύξηση της προκαταβολής, χρηματοδοτήσεις από την ΕΤΕπ και συνεχόμενες πληρωμές το Υπουργείο βοηθά στο να «ξελασπώσει» τόσο η ΑΕΓΕΚ όσο και άλλες τεχνικές εταιρείες που βρίσκονται σε δυσχερή οικονομική θέση.
Στον τομέα των νέων έργων με χρηματοδότηση-παραχώρηση τα νέα δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Πριν από λίγες μέρες το Φ/Β πάρκο που φιλοδοξούσε η ΔΕΗ να δημιουργήσει στην Κοζάνη δεν προσέλκυσε ούτε μία εταιρεία με αποτέλεσμα να ανακηρυχθεί άγονος ο διαγωνισμός και να δώσει ένα ισχυρό χτύπημα στις προσπάθειες προσέλκυσης επενδυτών στην χώρα.
Πολλοί μιλούν για λάθος επιλογή της ΔΕΗ καθώς το σημερινό κλίμα δεν θα μπορούσε να φέρει άλλο αποτέλεσμα δείχνοντας ως σοφότερη κίνηση αυτή του ΥΠΑΝΥΠ για μετάθεση όλων των διαγωνισμών για τα νέα έργα με παραχώρηση για αρκετούς μήνες μετά προκειμένου να δώσουν το φιλί της ζωής στα έργα.
Το μεγάλο επίτευγμα φυσικά που όλοι περιμένουν είναι η επιτυχής επανεκκίνηση των 4 οδικών αξόνων, ζήτημα που έχει αναχθεί σε εθνικό ζήτημα καθώς απασχολεί σχεδόν το σύνολο των Ηπειρωτικών Περιφερειών της χώρας.
Στον τομέα των νέων έργων θεαματικές κινήσεις δεν περιμένουμε αλλά στόχος είναι να προωθηθούν έργα μικρότερης εμβέλειας και έκτασης που προλαβαίνουν να κατασκευαστούν με το ΕΣΠΑ μέχρι τα τέλη του 2015. Ταυτόχρονα προετοιμάζεται το έδαφος για τα έργα του ΕΣΠΑ 2014-2020 που αναμένεται να επικεντρωθούν σε μεγάλα αναπτυξιακά έργα.
Μεγάλες είναι οι προσδοκίες από την χρονιά που έρχεται. Οι δηλώσεις του Πρωθυπουργού για στροφή στην ανάπτυξη στα τέλη της επόμενης χρονιάς δίνει ελπίδες για να σταματήσεις η σημερινή κατρακύλα. Από την άλλη δεν μπορεί κανείς να παραγνωρίσει την δουλειά που γίνεται στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών καθώς επανέφεραν σε τροχιά κατασκευής μία σειρά από έργα που έμενα παγωμένα για πολύ καιρό.
Στον κατασκευαστικό κόσμο πολλές εταιρείες έχουν γονατίσει, από την άλλη όμως έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο. Το μεγαλύτερο αγκάθι του ΥΠΑΝΥΠ είναι η ..ΑΕΓΕΚ. Όσο και αν ακούγεται παράδοξο αυτή η τεχνική εταιρεία έχει δημιουργήσει μεγάλο πονοκέφαλο στο Υπουργείο καθώς αποτελεί ανάχωμα στην καλύτερη εικόνα των υπό κατασκευή έργων λόγω της κακής της οικονομικής κατάστασης.
Η ΑΕΓΕΚ που έχει ως έργο σημαία το Μετρό Θεσσαλονίκης, έχει στο χαρτοφυλάκιο της σημαντικά έργα όπως το Άκτιο-Αμβρακία (εταιρείες του ομίλου), οδικά έργα στους κάθετους της Εγνατίας, έργα για φράγματα κλπ. Όλα αυτά τα έργα με τον ένα ή τον άλλο τρόπο υπολειτουργούν δημιουργώντας ρήγμα στην εικόνα ανάνηψης.
Με μία σειρά από αποφάσεις όπως η αύξηση της προκαταβολής, χρηματοδοτήσεις από την ΕΤΕπ και συνεχόμενες πληρωμές το Υπουργείο βοηθά στο να «ξελασπώσει» τόσο η ΑΕΓΕΚ όσο και άλλες τεχνικές εταιρείες που βρίσκονται σε δυσχερή οικονομική θέση.
Στον τομέα των νέων έργων με χρηματοδότηση-παραχώρηση τα νέα δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά. Πριν από λίγες μέρες το Φ/Β πάρκο που φιλοδοξούσε η ΔΕΗ να δημιουργήσει στην Κοζάνη δεν προσέλκυσε ούτε μία εταιρεία με αποτέλεσμα να ανακηρυχθεί άγονος ο διαγωνισμός και να δώσει ένα ισχυρό χτύπημα στις προσπάθειες προσέλκυσης επενδυτών στην χώρα.
Πολλοί μιλούν για λάθος επιλογή της ΔΕΗ καθώς το σημερινό κλίμα δεν θα μπορούσε να φέρει άλλο αποτέλεσμα δείχνοντας ως σοφότερη κίνηση αυτή του ΥΠΑΝΥΠ για μετάθεση όλων των διαγωνισμών για τα νέα έργα με παραχώρηση για αρκετούς μήνες μετά προκειμένου να δώσουν το φιλί της ζωής στα έργα.
Το μεγάλο επίτευγμα φυσικά που όλοι περιμένουν είναι η επιτυχής επανεκκίνηση των 4 οδικών αξόνων, ζήτημα που έχει αναχθεί σε εθνικό ζήτημα καθώς απασχολεί σχεδόν το σύνολο των Ηπειρωτικών Περιφερειών της χώρας.
Στον τομέα των νέων έργων θεαματικές κινήσεις δεν περιμένουμε αλλά στόχος είναι να προωθηθούν έργα μικρότερης εμβέλειας και έκτασης που προλαβαίνουν να κατασκευαστούν με το ΕΣΠΑ μέχρι τα τέλη του 2015. Ταυτόχρονα προετοιμάζεται το έδαφος για τα έργα του ΕΣΠΑ 2014-2020 που αναμένεται να επικεντρωθούν σε μεγάλα αναπτυξιακά έργα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου