κείμενο από το ypodomes.com
Κωστής Χατζηδάκης: «Χαίρομαι που παραδίδεται σήμερα στην κυκλοφορία ο δρόμος Παραδείσια – Τσακώνα. Είναι ένα έργο μάλιστα στην ιδιαίτερη εκλογική περιφέρεια του πρωθυπουργού, του Αντώνη Σαμαρά ο οποίος έδειξε ιδιαίτερο προσωπικό ενδιαφέρον.
Ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κωστής Χατζηδάκης και ο αναπληρωτής υπουργός Σταύρος Καλογιάννης επισκέφθηκαν και παρέδωσαν σήμερα στην κυκλοφορία το τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα του αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου – Καλαμάτας.
Κωστής Χατζηδάκης: «Χαίρομαι που παραδίδεται σήμερα στην κυκλοφορία ο δρόμος Παραδείσια – Τσακώνα. Είναι ένα έργο μάλιστα στην ιδιαίτερη εκλογική περιφέρεια του πρωθυπουργού, του Αντώνη Σαμαρά ο οποίος έδειξε ιδιαίτερο προσωπικό ενδιαφέρον.
Με αυτό το έργο ουσιαστικά, με την εξαίρεση μιας γέφυρας, ολοκληρώνεται ο δρόμος Κόρινθος-Καλαμάτα και η διαδρομή Αθήνα-Καλαμάτα θα είναι πια δύο ώρες. Χωρίς καμία αμφιβολία το έργο αυτό είναι ένα «ταλαιπωρημένο έργο». Με την κατολίσθηση στις αρχές της δεκαετίας του 2000 και στη συνέχεια με όποια προβλήματα παρατηρήθηκαν.
Ωστόσο, θέλω να πω ότι σήμερα δεν είναι ώρα για γκρίνια. Είναι ώρα να σημειώσουμε ότι ένα έργο με πολλές δυσκολίες, έστω και με καθυστέρηση ολοκληρώθηκε. Και γι’ αυτό το λόγο θέλω να σημειώσω και την συμβολή όσων εργάστηκαν προκειμένου το έργο αυτό να ολοκληρωθεί. Προκάτοχοι μου υπουργοί με πρώτο τον Γιώργο Σουφλιά και τελευταίο στη σειρά τον Σταύρο Καλογιάννη, ο οποίος τους τελευταίους μήνες είχε ασχοληθεί για να ξεπεραστούν μια σειρά από διαδικαστικά προβλήματα. Βεβαίως θέλω να σημειώσω και την συμβολή των τεχνικών εταιριών, των εργαζομένων και των υπηρεσιών του υπουργείου που έκαναν ότι καλύτερο μπορούσαν για να ξεπεραστούν τα προβλήματα.
Και να πω και κάτι άλλο. Το έργο αυτό, η ολοκλήρωσή του, είναι μια αχτίδα αισιοδοξίας γενικότερα για τα τεχνικά έργα. Πολλά από τα έργα αυτά μας έχουν δημιουργήσει προβλήματα ή έχουν σταματήσει τελείως λόγω του προβλήματος ρευστότητας. Αυτό εδώ το έργο ξεπέρασε τα προβλήματα. Και είμαι βέβαιος ότι τους επόμενους μήνες και τα υπόλοιπα έργα των τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητοδρόμων θα ξεπεράσουν τα προβλήματα τα οποία έχουν και από τον Απρίλιο θα μπουν μπουλντόζες.
Προς αυτή την κατεύθυνση δουλεύουμε με τους παραχωρησιούχους. Προς αυτή την κατεύθυνση διαπραγματευόμαστε με τις 43 τράπεζες οι οποίες έχουν συμμετοχή σ’ αυτά τα μεγάλα έργα. Η επανεκκίνηση των αυτοκινητοδρόμων θα συμβολίσει την επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας και γι’ αυτό είμαστε αποφασισμένοι να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό».
Σταύρος Καλογιάννης: «Ευχαριστώ πολύ τον κ. Χατζηδάκη για τα καλά του λόγια. Να σας ευχαριστήσουμε όλους για την παρουσία σας σήμερα.
Είναι πράγματι σημαντική μέρα. Ένα πολύ δύσκολο, από τεχνικής άποψης κομμάτι, πολύπαθο αποδίδεται στην κυκλοφορία. Γνωρίζετε ότι είναι υπό κατασκευή μια γέφυρα η οποία είναι πρωτότυπη. Η γέφυρα Τ4 μήκους 400 μέτρων στην περιοχή. Του χρόνου το φθινόπωρο θα είναι έτοιμη η γέφυρα οπότε θα έχει δοθεί όλο το κομμάτι από την πλευρά αυτή στην κυκλοφορία. Η παράκαμψη που δίνεται σήμερα διευκολύνει τα μέγιστα την κίνηση.
Ουσιαστικά ο οδικός άξονας, ο αυτοκινητόδρομος του Μορέα, από την Κόρινθο μέχρι την Καλαμάτα παραδίδεται στο σύνολό του στην κυκλοφορία. Απoμένει το κομμάτι Λεύκτρο-Σπάρτη. Η πρόοδος είναι πάρα πολύ σημαντική και προφανώς αποτελεί προτεραιότητα αυτή την στιγμή στη συγκεκριμένη σύμβαση παραχώρησης προκειμένου να ολοκληρωθεί. Οφείλω και εγώ να ευχαριστήσω την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ALPINE για την προσφορά της, όλους τους εργαζόμενους και βεβαίως τους τοπικούς φορείς, τους συναδέλφους βουλευτές, τον Δήμαρχο, τον Περιφερειάρχη. Έχουμε τους τελευταίους μήνες μια εξαιρετική συνεργασία με μοναδικό σκοπό να προχωρήσουν τα έργα. Οι χρήστες αυτού του αυτοκινητόδρομου μπορούν να διαπιστώσουν πόσο ποιοτικό έργο έχει γίνει.
Ερώτηση: Για την Ολυμπία Οδό και τη σύνδεσή της με την Τσακώνα; Υπάρχει κάποια εξέλιξη;
Όπως είπε προηγουμένως και ο κ. Χατζηδάκης προτεραιότητά μας είναι να επανεκκινήσουν τα έργα στις τέσσερις συμβάσεις παραχώρησης. Το πρώτο ουσιαστικό βήμα έχει γίνει, το ανακοινώσαμε πριν δέκα μέρες περίπου, η καταρχήν συμφωνία με τους παραχωρησιούχους. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε συνεργασία, οι παραχωρησιούχοι ουσιαστικά, με τις τράπεζες και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί είναι μέχρι τέλος Φεβρουαρίου να έχει αυτή η συμφωνία ολοκληρωθεί έτσι ώστε στη συνέχεια να καταθέσουμε στη Βουλή τις τροποποιημένες συμβάσεις. Είναι πάρα πολύ σημαντικό το γεγονός ότι οι συμβάσεις περιλαμβάνουν το φυσικό αντικείμενο που αρχικώς περιλαμβανόταν σε αυτές. Οι συμβάσεις δεν έχουν τροποποιηθεί σε ότι αφορά το φυσικό αντικείμενο.»
Ωστόσο, θέλω να πω ότι σήμερα δεν είναι ώρα για γκρίνια. Είναι ώρα να σημειώσουμε ότι ένα έργο με πολλές δυσκολίες, έστω και με καθυστέρηση ολοκληρώθηκε. Και γι’ αυτό το λόγο θέλω να σημειώσω και την συμβολή όσων εργάστηκαν προκειμένου το έργο αυτό να ολοκληρωθεί. Προκάτοχοι μου υπουργοί με πρώτο τον Γιώργο Σουφλιά και τελευταίο στη σειρά τον Σταύρο Καλογιάννη, ο οποίος τους τελευταίους μήνες είχε ασχοληθεί για να ξεπεραστούν μια σειρά από διαδικαστικά προβλήματα. Βεβαίως θέλω να σημειώσω και την συμβολή των τεχνικών εταιριών, των εργαζομένων και των υπηρεσιών του υπουργείου που έκαναν ότι καλύτερο μπορούσαν για να ξεπεραστούν τα προβλήματα.
Και να πω και κάτι άλλο. Το έργο αυτό, η ολοκλήρωσή του, είναι μια αχτίδα αισιοδοξίας γενικότερα για τα τεχνικά έργα. Πολλά από τα έργα αυτά μας έχουν δημιουργήσει προβλήματα ή έχουν σταματήσει τελείως λόγω του προβλήματος ρευστότητας. Αυτό εδώ το έργο ξεπέρασε τα προβλήματα. Και είμαι βέβαιος ότι τους επόμενους μήνες και τα υπόλοιπα έργα των τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητοδρόμων θα ξεπεράσουν τα προβλήματα τα οποία έχουν και από τον Απρίλιο θα μπουν μπουλντόζες.
Προς αυτή την κατεύθυνση δουλεύουμε με τους παραχωρησιούχους. Προς αυτή την κατεύθυνση διαπραγματευόμαστε με τις 43 τράπεζες οι οποίες έχουν συμμετοχή σ’ αυτά τα μεγάλα έργα. Η επανεκκίνηση των αυτοκινητοδρόμων θα συμβολίσει την επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας και γι’ αυτό είμαστε αποφασισμένοι να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό».
Σταύρος Καλογιάννης: «Ευχαριστώ πολύ τον κ. Χατζηδάκη για τα καλά του λόγια. Να σας ευχαριστήσουμε όλους για την παρουσία σας σήμερα.
Είναι πράγματι σημαντική μέρα. Ένα πολύ δύσκολο, από τεχνικής άποψης κομμάτι, πολύπαθο αποδίδεται στην κυκλοφορία. Γνωρίζετε ότι είναι υπό κατασκευή μια γέφυρα η οποία είναι πρωτότυπη. Η γέφυρα Τ4 μήκους 400 μέτρων στην περιοχή. Του χρόνου το φθινόπωρο θα είναι έτοιμη η γέφυρα οπότε θα έχει δοθεί όλο το κομμάτι από την πλευρά αυτή στην κυκλοφορία. Η παράκαμψη που δίνεται σήμερα διευκολύνει τα μέγιστα την κίνηση.
Ουσιαστικά ο οδικός άξονας, ο αυτοκινητόδρομος του Μορέα, από την Κόρινθο μέχρι την Καλαμάτα παραδίδεται στο σύνολό του στην κυκλοφορία. Απoμένει το κομμάτι Λεύκτρο-Σπάρτη. Η πρόοδος είναι πάρα πολύ σημαντική και προφανώς αποτελεί προτεραιότητα αυτή την στιγμή στη συγκεκριμένη σύμβαση παραχώρησης προκειμένου να ολοκληρωθεί. Οφείλω και εγώ να ευχαριστήσω την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ALPINE για την προσφορά της, όλους τους εργαζόμενους και βεβαίως τους τοπικούς φορείς, τους συναδέλφους βουλευτές, τον Δήμαρχο, τον Περιφερειάρχη. Έχουμε τους τελευταίους μήνες μια εξαιρετική συνεργασία με μοναδικό σκοπό να προχωρήσουν τα έργα. Οι χρήστες αυτού του αυτοκινητόδρομου μπορούν να διαπιστώσουν πόσο ποιοτικό έργο έχει γίνει.
Ερώτηση: Για την Ολυμπία Οδό και τη σύνδεσή της με την Τσακώνα; Υπάρχει κάποια εξέλιξη;
Όπως είπε προηγουμένως και ο κ. Χατζηδάκης προτεραιότητά μας είναι να επανεκκινήσουν τα έργα στις τέσσερις συμβάσεις παραχώρησης. Το πρώτο ουσιαστικό βήμα έχει γίνει, το ανακοινώσαμε πριν δέκα μέρες περίπου, η καταρχήν συμφωνία με τους παραχωρησιούχους. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε συνεργασία, οι παραχωρησιούχοι ουσιαστικά, με τις τράπεζες και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί είναι μέχρι τέλος Φεβρουαρίου να έχει αυτή η συμφωνία ολοκληρωθεί έτσι ώστε στη συνέχεια να καταθέσουμε στη Βουλή τις τροποποιημένες συμβάσεις. Είναι πάρα πολύ σημαντικό το γεγονός ότι οι συμβάσεις περιλαμβάνουν το φυσικό αντικείμενο που αρχικώς περιλαμβανόταν σε αυτές. Οι συμβάσεις δεν έχουν τροποποιηθεί σε ότι αφορά το φυσικό αντικείμενο.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου