κείμενο από το ypodomes.com
Αντιδράσεις έχει προκαλέσει σε περιβαλλοντικές οργανώσεις και δήμους του Σαρωνικού το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης «Διαμόρφωση Φιλικού Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος για τις Στρατηγικές και Ιδιωτικές Επενδύσεις» για την ανάπτυξη της παραλιακής ακτής Φαλήρου-Σουνίου και για τη σύσταση ειδικής εταιρείας για τον σκοπό αυτό.
Ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου και Προστασίας Περιβάλλοντος Αθήνας (ΟΡΣΑ), από την άλλη, υποστηρίζει πως με την ίδρυση της νέας εταιρείας, «ούτε το περιβάλλον, ούτε ο δημόσιος χαρακτήρας του αιγιαλού θα κινδυνέψουν».
Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις Δίκτυο Μεσόγειος SOS, Mom/Εταιρεία για τη Μελέτη και την ΠροσΑντιδράσεις έχει προκαλέσει σε περιβαλλοντικές οργανώσεις και δήμους του Σαρωνικού το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης «Διαμόρφωση Φιλικού Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος για τις Στρατηγικές και Ιδιωτικές Επενδύσεις» για την ανάπτυξη της παραλιακής ακτής Φαλήρου-Σουνίου και για τη σύσταση ειδικής εταιρείας για τον σκοπό αυτό.
Ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου και Προστασίας Περιβάλλοντος Αθήνας (ΟΡΣΑ), από την άλλη, υποστηρίζει πως με την ίδρυση της νέας εταιρείας, «ούτε το περιβάλλον, ούτε ο δημόσιος χαρακτήρας του αιγιαλού θα κινδυνέψουν».
Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις Δίκτυο Μεσόγειος SOS, Mom/Εταιρεία για τη Μελέτη και την Προστασία της Μεσογειακής Φώκιας και η Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, εκφράζουν την αντίθεσή τους γιατί, όπως υποστηρίζουν, «το σχέδιο για την οικονομική αξιοποίηση της παράκτιας ζώνης της Αττικής δεν περιλαμβάνει καμία περιβαλλοντική δικλείδα ασφαλείας».
Η Ναταλία Ρουμελιώτη, υπεύθυνη Παράκτιας Διαχείρισης στο Δίκτυο Μεσόγειος SOS, αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πως από το σχέδιο νόμου, που βρίσκεται στο τελικό στάδιο πριν υποβληθεί στη βουλή, απουσιάζει παντελώς ο χωρικός και περιβαλλοντικός σχεδιασμός, στοιχεία που περιλαμβάνονται στο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας-Αττικής (ΡΣΑ 2021), και αποτελούν «αξιόλογη προσπάθεια, η οποία ολοκληρώθηκε ύστερα από έναν χρόνο διαβουλεύσεων και τώρα μπήκε στο συρτάρι του υπουργείου».
Αντί αυτού, με βάση τον εφαρμοστικό νόμο 3986/2011 του Μεσοπρόθεσμου, συστάθηκε μια εταιρεία ειδικού σκοπού με την ονομασία «Παράκτιο Μέτωπο Αττικής», με στόχο, σύμφωνα με την κ. Ρουμελιώτη, την προαγωγή συγκεκριμένων επενδύσεων, που θα προβούν σε επιχωματώσεις και επέκταση της γης μέσα στη θάλασσα στο μεγαλύτερο μέρος από το Φάληρο μέχρι το Σούνιο, για να χτιστούν μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, μαρίνες, καζίνο και άλλα.
Η Βερενίκη Βαταβάλη, ειδική συνεργάτις σε θέματα Περιβάλλοντος και Πολεοδομίας στον δήμο Ελληνικού - Αργυρούπολης, δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πως η δημιουργία της εταιρείας παρακάμπτει τους υφιστάμενους οργανισμούς και τίθεται ζήτημα για τις δημοκρατικές διαδικασίες, που ακολουθούνται. «Αγνοούνται πολεοδομικές νομοθεσίες, οι αποφάσεις παίρνονται χωρίς κανένα δημόσιο έλεγχο, παραχωρείται η παραλία και ο αιγιαλός σε ιδιώτες και εκτός από περιβαλλοντικά ανακύπτουν και κοινωνικά θέματα, ο δημόσιος χαρακτήρας των ακτών και η ελεύθερη πρόσβασή τους από τους πολίτες» υποστηρίζει η κ. Βαταβάλη. Το προεδρικό διάταγμα 236/1984 προσδιορίζει τη χρήση των ακτών και με τα καινούργια δεδομένα όλοι οι όροι καταστρατηγούνται, προσθέτει η κ. Βαταβάλη.
Παρόμοια ζητήματα, όμως, ανακύπτουν και με την εταιρεία Ελληνικό ΑΕ, η οποία έχει αναλάβει τη χρήση, διοίκηση, διαχείριση και εκμετάλλευση του οικοπέδου του πρώην αεροδρομίου, το οποίο «πάει πακέτο» με την παραλία και το αθλητικό κέντρο του Αγίου Κοσμά.
Η εταιρεία έχει ήδη στείλει επιστολές και εξώδικα σε πολλούς συλλόγους και υπηρεσίες, που στεγάζονται μέσα στο Ελληνικό για να αποχωρήσουν.
«Ο χώρος χρησιμοποιείται ήδη, στεγάζονται πλήθος κοινωνικών υπηρεσιών, όπως πολιτιστικοί σύλλογοι Ποντίων, Κρητών, Αιγυπτιωτών και εργαζομένων του αεροδρομίου, δυο σύλλογοι ανθρώπων με αναπηρία, το μητροπολιτικό κοινωνικό ιατρείο, αμαξοστάσια της ΕΘΕΛ και του ΤΡΑΜ, μονάδα ΕΚΑΒ, η αποθήκη της ΚΣΤ εφορίας αρχαιοτήτων Αθηνών, πυροσβεστικός σταθμός, η υπηρεσία πολιτικής προστασίας (το FIR Αθηνών), το ίδιο το δημαρχείο και άλλες δημόσιες εγκαταστάσεις, ενώ ήδη έχει φυτευτεί από τους κατοίκους ένα περιβόλι και ο κόσμος σιγά - σιγά το διαμορφώνει ανάλογα με τις ανάγκες της περιοχής. Εδώ και καιρό έχουν αρχίσει οι παρενοχλήσεις για να φύγουμε, αλλά πού να πάνε όλοι αυτοί οι άνθρωποι» αναφέρει η κ. Βαταβάλη και συμπληρώνει πως «αυτές οι πολιτικές φαστ τρακ (fast track) επενδύσεων αδιαφορούν για τις κοινωνικές ανάγκες των ανθρώπων και το περιβάλλον, σημασία έχει το γρήγορο κέρδος των επιχειρηματιών».
Από το Φάληρο μέχρι τη Βάρκιζα, λίγες είναι οι παραλίες που παραμένουν προσβάσιμες για το κοινό, μιας και οι περιφράξεις και τα νυχτερινά κέντρα έχουν αποκλείσει μεγάλα τμήματα προς τη θάλασσα.
Το καλοκαίρι οι παραλίες, που μπορεί ο κόσμος να πάει, «βουλιάζουν». Η μικρή παραλία του Αγίου Κοσμά δέχεται κατά μέσο όρο 2.000 λουόμενους την ημέρα, λέει η κ. Βαταβάλη. «Η Αθήνα είναι μια παραθαλάσσια πόλη που δεν χαίρεται τις ακτές της. Έχουμε το προνόμιο να έχουμε καλό θαλασσινό νερό δίπλα στην πόλη και αντί να το χαιρόμαστε, παλεύουμε για τα αυτονόητα. Ζητούμενο αποτελεί πώς θα απελευθερώσουμε κομμάτια της ακτογραμμής, όχι πώς θα τα περιορίσουμε ακόμα περισσότερο» επισημαίνει.
Η Δάφνη Μπαρμπαγιαννέρη, αντιπρόεδρος του ΟΡΣΑ, δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πως η νέα εταιρεία δεν ακυρώνει το έργο του οργανισμού, αντίθετα, συντονίζει και διαχειρίζεται τα ακίνητα που έχουν στην αρμοδιότητά τους οι δήμοι. Συμπληρώνει δε, πως προηγούμενα διατάγματα προστατεύουν το περιβάλλον από τις όποιες παρεμβάσεις και πως το ΡΣΑ 2012 θα αξιοποιηθεί και ό,τι προβλήματα προκύψουν θα προσπαθήσει ο οργανισμός να τα λύσει.
υς γιατί, όπως υποστηρίζουν, «το σχέδιο για την οικονομική αξιοποίηση της παράκτιας ζώνης της Αττικής δεν περιλαμβάνει καμία περιβαλλοντική δικλείδα ασφαλείας».
Η Ναταλία Ρουμελιώτη, υπεύθυνη Παράκτιας Διαχείρισης στο Δίκτυο Μεσόγειος SOS, αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πως από το σχέδιο νόμου, που βρίσκεται στο τελικό στάδιο πριν υποβληθεί στη βουλή, απουσιάζει παντελώς ο χωρικός και περιβαλλοντικός σχεδιασμός, στοιχεία που περιλαμβάνονται στο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας-Αττικής (ΡΣΑ 2021), και αποτελούν «αξιόλογη προσπάθεια, η οποία ολοκληρώθηκε ύστερα από έναν χρόνο διαβουλεύσεων και τώρα μπήκε στο συρτάρι του υπουργείου».
Αντί αυτού, με βάση τον εφαρμοστικό νόμο 3986/2011 του Μεσοπρόθεσμου, συστάθηκε μια εταιρεία ειδικού σκοπού με την ονομασία «Παράκτιο Μέτωπο Αττικής», με στόχο, σύμφωνα με την κ. Ρουμελιώτη, την προαγωγή συγκεκριμένων επενδύσεων, που θα προβούν σε επιχωματώσεις και επέκταση της γης μέσα στη θάλασσα στο μεγαλύτερο μέρος από το Φάληρο μέχρι το Σούνιο, για να χτιστούν μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, μαρίνες, καζίνο και άλλα.
Αντιδράσεις έχει προκαλέσει σε περιβαλλοντικές οργανώσεις και δήμους του Σαρωνικού το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης «Διαμόρφωση Φιλικού Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος για τις Στρατηγικές και Ιδιωτικές Επενδύσεις» για την ανάπτυξη της παραλιακής ακτής Φαλήρου-Σουνίου και για τη σύσταση ειδικής εταιρείας για τον σκοπό αυτό.
Ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου και Προστασίας Περιβάλλοντος Αθήνας (ΟΡΣΑ), από την άλλη, υποστηρίζει πως με την ίδρυση της νέας εταιρείας, «ούτε το περιβάλλον, ούτε ο δημόσιος χαρακτήρας του αιγιαλού θα κινδυνέψουν».
Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις Δίκτυο Μεσόγειος SOS, Mom/Εταιρεία για τη Μελέτη και την ΠροσΑντιδράσεις έχει προκαλέσει σε περιβαλλοντικές οργανώσεις και δήμους του Σαρωνικού το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης «Διαμόρφωση Φιλικού Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος για τις Στρατηγικές και Ιδιωτικές Επενδύσεις» για την ανάπτυξη της παραλιακής ακτής Φαλήρου-Σουνίου και για τη σύσταση ειδικής εταιρείας για τον σκοπό αυτό.
Ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου και Προστασίας Περιβάλλοντος Αθήνας (ΟΡΣΑ), από την άλλη, υποστηρίζει πως με την ίδρυση της νέας εταιρείας, «ούτε το περιβάλλον, ούτε ο δημόσιος χαρακτήρας του αιγιαλού θα κινδυνέψουν».
Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις Δίκτυο Μεσόγειος SOS, Mom/Εταιρεία για τη Μελέτη και την Προστασία της Μεσογειακής Φώκιας και η Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, εκφράζουν την αντίθεσή τους γιατί, όπως υποστηρίζουν, «το σχέδιο για την οικονομική αξιοποίηση της παράκτιας ζώνης της Αττικής δεν περιλαμβάνει καμία περιβαλλοντική δικλείδα ασφαλείας».
Η Ναταλία Ρουμελιώτη, υπεύθυνη Παράκτιας Διαχείρισης στο Δίκτυο Μεσόγειος SOS, αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πως από το σχέδιο νόμου, που βρίσκεται στο τελικό στάδιο πριν υποβληθεί στη βουλή, απουσιάζει παντελώς ο χωρικός και περιβαλλοντικός σχεδιασμός, στοιχεία που περιλαμβάνονται στο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας-Αττικής (ΡΣΑ 2021), και αποτελούν «αξιόλογη προσπάθεια, η οποία ολοκληρώθηκε ύστερα από έναν χρόνο διαβουλεύσεων και τώρα μπήκε στο συρτάρι του υπουργείου».
Αντί αυτού, με βάση τον εφαρμοστικό νόμο 3986/2011 του Μεσοπρόθεσμου, συστάθηκε μια εταιρεία ειδικού σκοπού με την ονομασία «Παράκτιο Μέτωπο Αττικής», με στόχο, σύμφωνα με την κ. Ρουμελιώτη, την προαγωγή συγκεκριμένων επενδύσεων, που θα προβούν σε επιχωματώσεις και επέκταση της γης μέσα στη θάλασσα στο μεγαλύτερο μέρος από το Φάληρο μέχρι το Σούνιο, για να χτιστούν μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, μαρίνες, καζίνο και άλλα.
Η Βερενίκη Βαταβάλη, ειδική συνεργάτις σε θέματα Περιβάλλοντος και Πολεοδομίας στον δήμο Ελληνικού - Αργυρούπολης, δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πως η δημιουργία της εταιρείας παρακάμπτει τους υφιστάμενους οργανισμούς και τίθεται ζήτημα για τις δημοκρατικές διαδικασίες, που ακολουθούνται. «Αγνοούνται πολεοδομικές νομοθεσίες, οι αποφάσεις παίρνονται χωρίς κανένα δημόσιο έλεγχο, παραχωρείται η παραλία και ο αιγιαλός σε ιδιώτες και εκτός από περιβαλλοντικά ανακύπτουν και κοινωνικά θέματα, ο δημόσιος χαρακτήρας των ακτών και η ελεύθερη πρόσβασή τους από τους πολίτες» υποστηρίζει η κ. Βαταβάλη. Το προεδρικό διάταγμα 236/1984 προσδιορίζει τη χρήση των ακτών και με τα καινούργια δεδομένα όλοι οι όροι καταστρατηγούνται, προσθέτει η κ. Βαταβάλη.
Παρόμοια ζητήματα, όμως, ανακύπτουν και με την εταιρεία Ελληνικό ΑΕ, η οποία έχει αναλάβει τη χρήση, διοίκηση, διαχείριση και εκμετάλλευση του οικοπέδου του πρώην αεροδρομίου, το οποίο «πάει πακέτο» με την παραλία και το αθλητικό κέντρο του Αγίου Κοσμά.
Η εταιρεία έχει ήδη στείλει επιστολές και εξώδικα σε πολλούς συλλόγους και υπηρεσίες, που στεγάζονται μέσα στο Ελληνικό για να αποχωρήσουν.
«Ο χώρος χρησιμοποιείται ήδη, στεγάζονται πλήθος κοινωνικών υπηρεσιών, όπως πολιτιστικοί σύλλογοι Ποντίων, Κρητών, Αιγυπτιωτών και εργαζομένων του αεροδρομίου, δυο σύλλογοι ανθρώπων με αναπηρία, το μητροπολιτικό κοινωνικό ιατρείο, αμαξοστάσια της ΕΘΕΛ και του ΤΡΑΜ, μονάδα ΕΚΑΒ, η αποθήκη της ΚΣΤ εφορίας αρχαιοτήτων Αθηνών, πυροσβεστικός σταθμός, η υπηρεσία πολιτικής προστασίας (το FIR Αθηνών), το ίδιο το δημαρχείο και άλλες δημόσιες εγκαταστάσεις, ενώ ήδη έχει φυτευτεί από τους κατοίκους ένα περιβόλι και ο κόσμος σιγά - σιγά το διαμορφώνει ανάλογα με τις ανάγκες της περιοχής. Εδώ και καιρό έχουν αρχίσει οι παρενοχλήσεις για να φύγουμε, αλλά πού να πάνε όλοι αυτοί οι άνθρωποι» αναφέρει η κ. Βαταβάλη και συμπληρώνει πως «αυτές οι πολιτικές φαστ τρακ (fast track) επενδύσεων αδιαφορούν για τις κοινωνικές ανάγκες των ανθρώπων και το περιβάλλον, σημασία έχει το γρήγορο κέρδος των επιχειρηματιών».
Από το Φάληρο μέχρι τη Βάρκιζα, λίγες είναι οι παραλίες που παραμένουν προσβάσιμες για το κοινό, μιας και οι περιφράξεις και τα νυχτερινά κέντρα έχουν αποκλείσει μεγάλα τμήματα προς τη θάλασσα.
Το καλοκαίρι οι παραλίες, που μπορεί ο κόσμος να πάει, «βουλιάζουν». Η μικρή παραλία του Αγίου Κοσμά δέχεται κατά μέσο όρο 2.000 λουόμενους την ημέρα, λέει η κ. Βαταβάλη. «Η Αθήνα είναι μια παραθαλάσσια πόλη που δεν χαίρεται τις ακτές της. Έχουμε το προνόμιο να έχουμε καλό θαλασσινό νερό δίπλα στην πόλη και αντί να το χαιρόμαστε, παλεύουμε για τα αυτονόητα. Ζητούμενο αποτελεί πώς θα απελευθερώσουμε κομμάτια της ακτογραμμής, όχι πώς θα τα περιορίσουμε ακόμα περισσότερο» επισημαίνει.
Η Δάφνη Μπαρμπαγιαννέρη, αντιπρόεδρος του ΟΡΣΑ, δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πως η νέα εταιρεία δεν ακυρώνει το έργο του οργανισμού, αντίθετα, συντονίζει και διαχειρίζεται τα ακίνητα που έχουν στην αρμοδιότητά τους οι δήμοι. Συμπληρώνει δε, πως προηγούμενα διατάγματα προστατεύουν το περιβάλλον από τις όποιες παρεμβάσεις και πως το ΡΣΑ 2012 θα αξιοποιηθεί και ό,τι προβλήματα προκύψουν θα προσπαθήσει ο οργανισμός να τα λύσει.
υς γιατί, όπως υποστηρίζουν, «το σχέδιο για την οικονομική αξιοποίηση της παράκτιας ζώνης της Αττικής δεν περιλαμβάνει καμία περιβαλλοντική δικλείδα ασφαλείας».
Η Ναταλία Ρουμελιώτη, υπεύθυνη Παράκτιας Διαχείρισης στο Δίκτυο Μεσόγειος SOS, αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ πως από το σχέδιο νόμου, που βρίσκεται στο τελικό στάδιο πριν υποβληθεί στη βουλή, απουσιάζει παντελώς ο χωρικός και περιβαλλοντικός σχεδιασμός, στοιχεία που περιλαμβάνονται στο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας-Αττικής (ΡΣΑ 2021), και αποτελούν «αξιόλογη προσπάθεια, η οποία ολοκληρώθηκε ύστερα από έναν χρόνο διαβουλεύσεων και τώρα μπήκε στο συρτάρι του υπουργείου».
Αντί αυτού, με βάση τον εφαρμοστικό νόμο 3986/2011 του Μεσοπρόθεσμου, συστάθηκε μια εταιρεία ειδικού σκοπού με την ονομασία «Παράκτιο Μέτωπο Αττικής», με στόχο, σύμφωνα με την κ. Ρουμελιώτη, την προαγωγή συγκεκριμένων επενδύσεων, που θα προβούν σε επιχωματώσεις και επέκταση της γης μέσα στη θάλασσα στο μεγαλύτερο μέρος από το Φάληρο μέχρι το Σούνιο, για να χτιστούν μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, μαρίνες, καζίνο και άλλα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου