κείμενο από το ypodomes.com
Εχθές μετά από 6 μήνες αναμονής δημοσιεύθηκε ο νέος κατάλογος του ypodomes.com με τα μεγάλα υπό κατασκευή έργα στην Ελλάδα. Τα έργα που βλέπουμε είναι ίσως τα πιο σημαντικά της χώρας. Αν εξαιρέσουμε τα έργα στους Αυτοκινητόδρομους που οι προϋπολογισμοί τους είναι γιγαντιαίοι θα δούμε σήμερα είναι σε κατασκευή πολλά μεγάλα έργα.
Σήμερα ξεχωρίσαμε τα 10 μεγαλύτερα έργα του καταλόγου (και της χώρας) για να σας τα παρουσιάσουμε. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός πως 4 από 10 έργα βρίσκονται στην Κεντρική Μακεδονία, 3 στην Δυτική Μακεδονία, 2 στην Αττική και 1 έργο στην Δυτική Ελλάδα.
Νο 10: Κάθετος Εγνατίας Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας τμήμα Στρυμονικό-Λευκώνας-Α/Κ Χριστού (22χλμ). Το έργο έχει προϋπολογισμό 147 εκ.ευρώ και βρίσκεται σε κατασκευή από το 2012. Αν δεν έχουμε προβλήματα τότε σε 9 μήνες από σήμερα, το καλοκαίρι του 2014 το έργο θα παραδοθεί στην κυκλοφορία.
Νο 9: Κάθετος Εγνατίας Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή, τμήμα Κορομηλιά-Κρυσταλλοπηγή. Το έργο έχει προϋπολογισμό 158εκ.ευρώ και αποτελεί το σημαντικότερο οδικό έργο της Δυτικής Μακεδονίας. Βρίσκεται σε κατασκευή από το 2012 και η απόδοση του στην κυκλοφορία προβλέπεται να γίνει το πρώτο τρίμηνο του 2015.
Νο 8: Φράγμα Ιλαρίωνα Κοζάνης. Αρχικός προϋπολογισμός 250εκ.ευρώ, εκτιμώμενο κόστος άνω των 300εκ.ευρώ. Είναι το μεγαλύτερο έργο ύδρευσης της χώρας και βρίσκεται στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας. Βρίσκεται σε κατασκευή από το 1991 και είναι το παλαιότερο έργο που βρίσκεται σε κατασκευή στην Ελλάδα. Αν δεν έχουμε νέες καθυστερήσεις το έργο θα ολοκληρωθεί σε μερικούς μήνες, στις αρχές του 2014.
Νο 7: Έργα αναβάθμισης διαδρόμου 10-28 Αεροδρομίου Μακεδονία. Δύο παράλληλα έργα με προϋπολογισμό περίπου 310.εκ.ευρώ. Το κυρίως έργο της επέκτασης του διαδρόμου είναι σε κατασκευή από το 2005 ενώ το 2012 ξεκίνησε και δεύτερο έργο που αφορά τον υπάρχοντα διάδρομο. Η συνολική ολοκλήρωση των έργων τοποθετείται στα τέλη του 2015, αρχές του 2016.
Νο 6: Σιδηροδρομική Αναβάθμιση τμήματος Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος (Αχαΐα). Το έργο μόλις ξεκίνησε και έχει προϋπολογισμό 315εκ.ευρώ. Είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της Δυτικής Ελλάδας. Περιλαμβάνεται η κατασκευή 22χλμ νέας διπλής σύγχρονης γραμμής και η κατασκευή της μεγάλη σήραγγας Παναγοπούλας με μήκος περίπου 5χλμ. Η ολοκλήρωση των έργων προβλέπεται σύμφωνα με την σύμβαση το καλοκαίρι του 2016.
Νο 5: Μετρό Θεσσαλονίκης- Επέκταση Πατρικίου-Μίκρα (Καλαμαριά). Η πρώτη μεγάλη επέκταση του Μετρό της πόλης στον ανατολικό Δήμο της Καλαμαριάς είναι γεγονός και μόλις ξεκίνησε. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 518εκ.ευρώ και περιλαμβάνει 4,8χλμ διπλής υπόγειας γραμμής και 5 νέους σταθμούς. Σύμφωνα με την σύμβαση το έργο πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2018.
Νο 4: Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σ.Νιάρχος (Ανάπλαση Φαληρικού Δέλτα). Το μεγαλύτερο έργο ανάπλασης της χώρας βρίσκεται στο Φάληρο της Αθήνας. Προϋπολογισμός του έργου είναι 566εκ.ευρώ και ξεκίνησε πριν από ένα έτος. Η ολοκλήρωση του έργου προβλέπεται στα τέλη του 2015 και η έναρξη λειτουργίας του το καλοκαίρι του 2016.
Νο 3: Μετρό Αθήνας- Επέκταση γραμμής 3 Αγία Μαρίνα-Δημοτικό Θέατρο. Η μοναδική επέκταση Μετρό στην Αθήνα είναι σε κατασκευή από τον Μάρτιο του 2012. Έχει προϋπολογισμό που αγγίζει τα 660εκ.ευρώ και είναι το μεγαλύτερο υπό κατασκευή έργο στην Αθήνα και κατ` επέκταση για την Αττική. Περιλαμβάνει 7,5χλμ νέας υπόγειας γραμμής και 6 νέους σταθμούς. Σύμφωνα με το επίσημο χρονοδιάγραμμα το έργο θα πρέπει να ολοκληρωθεί τον Μάρτιο του 2017.
Νο 2: Μετρό Θεσσαλονίκης- Βασική γραμμή Ν.Σ.Σταθμός- Νέα Ελβετία. Είναι το μεγαλύτερο έργο για τη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία. Μέχρι πρόσφατα ήταν το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στην χώρα. Έχει αρχικό προϋπολογισμό 1,1δις ευρώ αλλά κανείς δεν ξέρει που θα φτάσει αυτό το νούμερο. Περιλαμβάνει 9,6 χλμ νέας διπλής υπόγειας γραμμής και 13 νέους σταθμούς. Η κατασκευή του ξεκίνησε το 2006 με αρχικό χρονοδιάγραμμα το 2012. Σύμφωνα με το νέο timetable το έργο θα πρέπει να ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο του 2016 αλλά κανείς δεν μπορεί να το πει με σιγουριά.
Νο 1: ΔΕΗ: Κατασκευή Λιγνιτικής Μονάδας ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ 5. Ιδού το μεγαλύτερο υπό κατασκευή έργο στην Ελλάδα. Βρίσκεται στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας και συγκεκριμένα, στα διοικητικά όρια της Πτολεμαΐδας. Η κατασκευή του ξεκίνησε φέτος και η ολοκλήρωση της προβλέπεται για το 2017. Έχει αρχικό προϋπολογισμό 1,39δις ευρώ και το κατασκευάζει η Κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-Hitachi. Αν δεν υπάρξει κάτι συγκλονιστικό, τα επόμενα χρόνια θα παραμείνει ως το μεγαλύτερο έργο της χώρας.
Εχθές μετά από 6 μήνες αναμονής δημοσιεύθηκε ο νέος κατάλογος του ypodomes.com με τα μεγάλα υπό κατασκευή έργα στην Ελλάδα. Τα έργα που βλέπουμε είναι ίσως τα πιο σημαντικά της χώρας. Αν εξαιρέσουμε τα έργα στους Αυτοκινητόδρομους που οι προϋπολογισμοί τους είναι γιγαντιαίοι θα δούμε σήμερα είναι σε κατασκευή πολλά μεγάλα έργα.
Σήμερα ξεχωρίσαμε τα 10 μεγαλύτερα έργα του καταλόγου (και της χώρας) για να σας τα παρουσιάσουμε. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός πως 4 από 10 έργα βρίσκονται στην Κεντρική Μακεδονία, 3 στην Δυτική Μακεδονία, 2 στην Αττική και 1 έργο στην Δυτική Ελλάδα.
Νο 10: Κάθετος Εγνατίας Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας τμήμα Στρυμονικό-Λευκώνας-Α/Κ Χριστού (22χλμ). Το έργο έχει προϋπολογισμό 147 εκ.ευρώ και βρίσκεται σε κατασκευή από το 2012. Αν δεν έχουμε προβλήματα τότε σε 9 μήνες από σήμερα, το καλοκαίρι του 2014 το έργο θα παραδοθεί στην κυκλοφορία.
Νο 9: Κάθετος Εγνατίας Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή, τμήμα Κορομηλιά-Κρυσταλλοπηγή. Το έργο έχει προϋπολογισμό 158εκ.ευρώ και αποτελεί το σημαντικότερο οδικό έργο της Δυτικής Μακεδονίας. Βρίσκεται σε κατασκευή από το 2012 και η απόδοση του στην κυκλοφορία προβλέπεται να γίνει το πρώτο τρίμηνο του 2015.
Νο 8: Φράγμα Ιλαρίωνα Κοζάνης. Αρχικός προϋπολογισμός 250εκ.ευρώ, εκτιμώμενο κόστος άνω των 300εκ.ευρώ. Είναι το μεγαλύτερο έργο ύδρευσης της χώρας και βρίσκεται στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας. Βρίσκεται σε κατασκευή από το 1991 και είναι το παλαιότερο έργο που βρίσκεται σε κατασκευή στην Ελλάδα. Αν δεν έχουμε νέες καθυστερήσεις το έργο θα ολοκληρωθεί σε μερικούς μήνες, στις αρχές του 2014.
Νο 7: Έργα αναβάθμισης διαδρόμου 10-28 Αεροδρομίου Μακεδονία. Δύο παράλληλα έργα με προϋπολογισμό περίπου 310.εκ.ευρώ. Το κυρίως έργο της επέκτασης του διαδρόμου είναι σε κατασκευή από το 2005 ενώ το 2012 ξεκίνησε και δεύτερο έργο που αφορά τον υπάρχοντα διάδρομο. Η συνολική ολοκλήρωση των έργων τοποθετείται στα τέλη του 2015, αρχές του 2016.
Νο 6: Σιδηροδρομική Αναβάθμιση τμήματος Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος (Αχαΐα). Το έργο μόλις ξεκίνησε και έχει προϋπολογισμό 315εκ.ευρώ. Είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της Δυτικής Ελλάδας. Περιλαμβάνεται η κατασκευή 22χλμ νέας διπλής σύγχρονης γραμμής και η κατασκευή της μεγάλη σήραγγας Παναγοπούλας με μήκος περίπου 5χλμ. Η ολοκλήρωση των έργων προβλέπεται σύμφωνα με την σύμβαση το καλοκαίρι του 2016.
Νο 5: Μετρό Θεσσαλονίκης- Επέκταση Πατρικίου-Μίκρα (Καλαμαριά). Η πρώτη μεγάλη επέκταση του Μετρό της πόλης στον ανατολικό Δήμο της Καλαμαριάς είναι γεγονός και μόλις ξεκίνησε. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 518εκ.ευρώ και περιλαμβάνει 4,8χλμ διπλής υπόγειας γραμμής και 5 νέους σταθμούς. Σύμφωνα με την σύμβαση το έργο πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2018.
Νο 4: Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σ.Νιάρχος (Ανάπλαση Φαληρικού Δέλτα). Το μεγαλύτερο έργο ανάπλασης της χώρας βρίσκεται στο Φάληρο της Αθήνας. Προϋπολογισμός του έργου είναι 566εκ.ευρώ και ξεκίνησε πριν από ένα έτος. Η ολοκλήρωση του έργου προβλέπεται στα τέλη του 2015 και η έναρξη λειτουργίας του το καλοκαίρι του 2016.
Νο 3: Μετρό Αθήνας- Επέκταση γραμμής 3 Αγία Μαρίνα-Δημοτικό Θέατρο. Η μοναδική επέκταση Μετρό στην Αθήνα είναι σε κατασκευή από τον Μάρτιο του 2012. Έχει προϋπολογισμό που αγγίζει τα 660εκ.ευρώ και είναι το μεγαλύτερο υπό κατασκευή έργο στην Αθήνα και κατ` επέκταση για την Αττική. Περιλαμβάνει 7,5χλμ νέας υπόγειας γραμμής και 6 νέους σταθμούς. Σύμφωνα με το επίσημο χρονοδιάγραμμα το έργο θα πρέπει να ολοκληρωθεί τον Μάρτιο του 2017.
Νο 2: Μετρό Θεσσαλονίκης- Βασική γραμμή Ν.Σ.Σταθμός- Νέα Ελβετία. Είναι το μεγαλύτερο έργο για τη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία. Μέχρι πρόσφατα ήταν το μεγαλύτερο δημόσιο έργο στην χώρα. Έχει αρχικό προϋπολογισμό 1,1δις ευρώ αλλά κανείς δεν ξέρει που θα φτάσει αυτό το νούμερο. Περιλαμβάνει 9,6 χλμ νέας διπλής υπόγειας γραμμής και 13 νέους σταθμούς. Η κατασκευή του ξεκίνησε το 2006 με αρχικό χρονοδιάγραμμα το 2012. Σύμφωνα με το νέο timetable το έργο θα πρέπει να ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο του 2016 αλλά κανείς δεν μπορεί να το πει με σιγουριά.
Νο 1: ΔΕΗ: Κατασκευή Λιγνιτικής Μονάδας ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ 5. Ιδού το μεγαλύτερο υπό κατασκευή έργο στην Ελλάδα. Βρίσκεται στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας και συγκεκριμένα, στα διοικητικά όρια της Πτολεμαΐδας. Η κατασκευή του ξεκίνησε φέτος και η ολοκλήρωση της προβλέπεται για το 2017. Έχει αρχικό προϋπολογισμό 1,39δις ευρώ και το κατασκευάζει η Κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-Hitachi. Αν δεν υπάρξει κάτι συγκλονιστικό, τα επόμενα χρόνια θα παραμείνει ως το μεγαλύτερο έργο της χώρας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου