Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2013

Αυτοκινητόδρομοι: 4 μεγάλα έργα, δεκάδες τα προβλήματα

κείμενο από το ypodomes.com
Το θέμα των αυτοκινητόδρομων παραμένει το πρώτο θέμα της ατζέντας του Υπουργείου Υποδομών. Βρισκόμαστε ήδη στον τρίτο χρόνο από τότε που επίσημα σταμάτησαν τα έργα και πλέον οι υπομονές έχουν τελειώσει από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.

Αυτή τη στιγμή τα έργα βρίσκονται μπλεγμένα στους διαδρόμους των Βρυξελλών που εδώ και μήνες δεν αποφασίζουν οριστικά την τύχη των έργων προκαλώντας εκνευρισμό στη χώρα μας. Μάλιστα πριν από μερικές μέρες μίλησαν για αργοπορία της Ελληνικής πλευράς που έδειξε να αιφνιδιάζει το Υπουργείο Υποδομών.

Οι 4 αυτοκινητόδρομοι που στόχος ήταν να αποτελέσουν ατμομηχανές ανάπτυξης πλέον έχουν καταντήσει ένα βαρύ φορτίο που με κάποιο μαγικό τρόπο έχουν παραμείνει σε ύπνωση.  Ποιοι είναι όμως αυτοί οι «κοιμισμένοι» δρόμοι ανάπτυξης;

ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ
Η κουρεμένη Ολυμπία Οδός είναι ο οδικός άξονας Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα (Μεσσηνία). Πρόκειται για ένα οδικό άξονα που τελικά θα δούμε να κατασκευάζεται μέχρι την Πάτρα. Πρόσφατα ο  ΓΓΔΕ  μίλησε για κατασκευή μέσω ΕΣΠΑ του τμήματος Πάτρα-Πύργος. Τίποτα σαφές πέρα από το γεγονός ότι το έργο είναι ημιπαγωμένο με κάποιες μικρές εργασίες να εκτελούνται σε κάποια εργοτάξια.

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ
Είναι το έργο στο τμήμα Αντίρριο-Ιωάννινα. Με μικρή συνολική πρόοδο είναι κάποιος να απορεί πότε θα ολοκληρωθεί (όταν ξεκινήσει). Κάπου 50χλμ δρόμου είναι έτοιμα και πρέπει να κατασκευαστούν άλλα 150χλμ. Στην Ελλάδα αυτό το νούμερο είναι τεράστιο ακόμα και για έργο παραχώρησης. Μεγάλες επιφυλάξεις για τα χρονοδιαγράμματα

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ
Είναι ο οδικός άξονας Ράχες Φθιώτιδας - Κλειδί Ημαθίας. Περιλαμβάνει τα μεγάλα έργα παράκαμψης των Τεμπών και του Πλαταμώνα. Είναι σε μερική κατασκευή εδώ και 1,5 χρόνο σε παρεμβάσεις που φέρνουν το έργο σιγά-σιγά σε ολοκλήρωση. Υπάρχει η αισιοδοξία πως μέχρι το τέλος του 2015 θα έχουμε δει τις 3 σήραγγες των 11χλμ και τα ανοιχτά τμήματα των 14χλμ έτοιμα.

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ- Ε65
Ο οδικός άξονας Λαμία-Καρδίτσα-Τρίκαλα-Καλαμπάκα-Εγνατία (κοντά στα Γρεβενά). Θα εκμεταλλεύεται επίσης το οδικό τμήμα του Μαλιακού Σκάρφεια-Ράχες Φθιώτιδας. Από όλο αυτό τον άξονα προκρίθηκε η κατασκευή του τμήματος Ξυνιάδα-Τρίκαλα. Στον Μαλιακό είναι σε εξέλιξη άλλες δύο εργολαβίες που ολοκληρώνουν όλο τον Μαλιακό Κόλπο. Μιλάμε για ένα τυφλό και κουτσό άξονα με περιορισμένο αντικείμενο και καμία σύνδεση με κάποιον από τους άλλους αυτοκινητόδρομους που συναντά (Αιγαίου και Εγνατία Οδό). Είναι ο δρόμος αίνιγμα που μας κάνει να απορούμε.

ΝΕΑ ΟΔΟΣ
Αποτελείται από το οδικό τμήμα Μεταμόρφωση Αττικής-Σκάρφειας Φθιώτιδας. Είναι  έτοιμος και μόνο ένα μικρό τμήμα θα δεχθεί παρεμβάσεις (στροφές Υλίκης). Επίσης περιλαμβάνεται το οδικό τμήμα Σχηματάρι-Χαλκίδα. Μηδενική πρόοδος σε αυτό το έργο. Να επισημάνουμε πως η Νέα Οδός ανήκει στην παραχώρηση της Ιόνιας Οδού καθώς πρόκειται για το χρυσοφόρο τμήμα των εθνικών μας δρόμων και θα χρηματοδοτεί την «ζημιογόνο» Ιόνια Οδό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα