κείμενο από το ypodomes.com
Στην αναγκαιότητα δημιουργίας του αεροδρομίου Καστελίου, αλλά και στο βάρος που πρέπει να δοθεί στις υπάρχουσες υποδομές έως ότου αυτό πάρει σάρκα και οστά αναφέρθηκε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνισμού κ. Σεραφείμ Τσόκας.
Ο ίδιος, χαρακτηρίζοντας το έργο ως απόλυτα αναγκαίο, αλλά και ως θύμα της κρίσης, επισήμανε πως για να ξεκινήσει πρέπει να υπάρχουν διαθέσιμα κεφάλαια, τονίζοντας ότι στην περίπτωση που η κατασκευή του δοθεί σε ιδιώτες, αυτό πρέπει να γίνει μετά από ώριμη σκέψη και προσοχή, ώστε να μη μας κοστίσει ακριβά.
Ωστόσο, αναφερόμενος στην ανηφορική πορεία των τιμών, προχώρησε σε μια ευχάριστη δήλωση, επισημαίνοντας πως τα νομοθετήματα που ετοιμάζονται θα συμβάλουν στη σημαντική τους πτώση και μάλιστα μέσα στους επόμενους μήνες.
Αεροδρόμιο
Η επισκεψιμότητα φέτος στο αεροδρόμιο "Νίκος Καζαντζάκης" του Ηρακλείου αυξήθηκε κατά 17%, και όμως τουρίστες συνεχίζουν να στριμώχνονται μαζί με τις αποσκευές τους στην αίθουσα αναχωρήσεων. Την ίδια στιγμή, το αεροδρόμιο στο Καστέλι εξακολουθεί να μένει στις υποσχέσεις και στα χαρτιά, παρότι, όπως όλοι θυμόμαστε, είχε εξαγγελθεί επισήμως διά στόματος του τότε υφυπουργού Μεταφορών Μανόλη Στρατάκη, στις αρχές του 2000, για να χαρακτηριστεί σήμερα ως έργο-θύμα της κρίσης.
«Θα δημιουργήσει τέτοια δυναμική στον τουρισμό του νησιού, που πραγματικά θα τρίβουμε τα μάτια μας. Εάν δεν ήταν θύμα της κρίσης, θα είχε ξεκινήσει. Αλλά για να ξεκινήσει, θα πρέπει να υπάρχουν διαθέσιμα κεφάλαια τόσο από το κράτος, όσο και από την Ευρωπαϊκή Ένωση και τους ιδιώτες. Καταλαβαίνετε ότι αυτά τα χρήματα όσον αφορά στους ιδιώτες θα διατεθούν από τον τραπεζικό τομέα. Αυτή τη στιγμή ο τραπεζικός τομέας σίγουρα δεν μπορεί να σηκώσει ένα τόσο μεγάλο έργο, όπως σαφώς ούτε η χώρα», είπε ο κ. Τσόκας.
Ο ίδιος συνέχισε επισημαίνοντας το χρόνο που θα χρειαστεί ως την ολοκλήρωσή του, αλλά και το γεγονός πως, τουλάχιστον προς το παρόν, το βάρος πρέπει να δοθεί στις υπάρχουσες υποδομές.
«Παρ' όλα αυτά, θέλω να πω ότι, όποτε και να ξεκινήσει, για να φτιαχτεί απαιτούνται 8 με 10 χρόνια. Πρέπει λοιπόν να είμαστε ρεαλιστές στο τι σχεδιάζουμε. Άρα προς το παρόν πρέπει να προσέξουμε τις σημερινές μας υποδομές. Και αναφέρομαι στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου, των Χανίων και της Σητείας.
Θα πρέπει να είμαστε σε θέση να αντεπεξέλθουμε στις απαιτήσεις τα υπόλοιπα χρόνια, ώστε να μπορούμε να περιμένουμε το μεγάλο έργο», είπε ο κ. Τσόκας, ενώ σε ερώτηση σχετικά με τη δυνατότητα η κατασκευή του αεροδρονίου Καστελίου να περάσει σε ιδιώτες, απάντησε χαρακτηριστικά: «Δε θα διαφωνούσα. Θα έλεγα όμως ότι πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί... Να δημιουργήσουμε ένα νέο αεροδρόμιο, αλλά όχι ένα ακριβό αεροδρόμιο, το οποίο δε θα μας φανεί τώρα, αλλά θα μας στοιχίζει κάθε μέρα».
Σε αυτό το σημείο να θυμίσουμε τι δήλωνε πρόσφατα ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης αναφερόμενος στο αεροδρόμιο Καστελίου, το οποίο, ωστόσο, έχει περάσει στην ατζέντα του υπουργείου Υποδομών: «Τώρα που θα τελειώσει το θέμα των μεγάλων αυτοκινητόδρομων στη χώρα, μπορούμε να προχωρήσουμε έχοντας πλέον αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη απέναντι στους διεθνείς κατασκευαστές, οι οποίοι πάνω-κάτω είναι οι ίδιοι που συμμετείχαν και στο διαγωνισμό που ακυρώθηκε για το Καστέλι. Μπορούμε λοιπόν να ξεκινήσουμε και πάλι το διαγωνισμό, αν έχουμε, και φαίνεται πως θα έχουμε, μαζί μας την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ώστε ο διαγωνισμός να προχωρήσει σε υγιείς βάσεις».
Με την παραδοχή ότι έχουν σημειωθεί σημαντικά λάθη, ο κ. Τσόκας αναφέρθηκε και στο θέμα του ΒΟΑΚ, λέγοντας: «Πλέον περιμένουμε να δούμε τα πάντα μέσα από τα γυαλιά του ΕΣΠΑ. Γι' αυτό δε φαίνεται η δουλειά. Είμαι ένας άνθρωπος που έχω βιώσει το πρόβλημα και έχω ξεκινήσει και το δρόμο Ηράκλειο-Μεσαρά, που το βλέπω τώρα και χωλαίνει. Άρα έχω πλήρη αντίληψη ότι το οδικό δίκτυο στην Κρήτη πράγματι δεν έχει τη μορφή που θα έπρεπε να είχε».
Τέλος, κάνοντας λόγο για στρεβλώσεις στην αγορά, όσον αφορά στο ζήτημα των τιμών που τουλάχιστον στα βασικά προϊόντα αυξάνονται διαρκώς σε αντίθεση με τους μισθούς των εργαζομένων, όπως τόνισε ο κ. Τσόκας, το υπουργείο προσανατολίζεται στην προώθηση νομοθετημάτων τα οποία, όπως είπε, θα καταργήσουν τα εμπόδια στον ανταγωνισμό, ευνοώντας έτσι την πτώση στις τιμές χιλιάδων ειδών.
«Δεν έχει απελευθερωθεί η αγορά. Δεν υπάρχει η δυνατότητα να μπαίνουν καινούργιοι ώστε να δημιουργούν μια δυναμική και γι' αυτό δεν υπάρχει αποκλιμάκωση των τιμών. Το χειμώνα που έρχεται και τους επόμενους μήνες θα δείτε ότι περνάμε μια σειρά νομοθετημάτων που καταργούν αυτά τα εμπόδια στον ανταγωνισμό», είπε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
Στην αναγκαιότητα δημιουργίας του αεροδρομίου Καστελίου, αλλά και στο βάρος που πρέπει να δοθεί στις υπάρχουσες υποδομές έως ότου αυτό πάρει σάρκα και οστά αναφέρθηκε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνισμού κ. Σεραφείμ Τσόκας.
Ο ίδιος, χαρακτηρίζοντας το έργο ως απόλυτα αναγκαίο, αλλά και ως θύμα της κρίσης, επισήμανε πως για να ξεκινήσει πρέπει να υπάρχουν διαθέσιμα κεφάλαια, τονίζοντας ότι στην περίπτωση που η κατασκευή του δοθεί σε ιδιώτες, αυτό πρέπει να γίνει μετά από ώριμη σκέψη και προσοχή, ώστε να μη μας κοστίσει ακριβά.
Ωστόσο, αναφερόμενος στην ανηφορική πορεία των τιμών, προχώρησε σε μια ευχάριστη δήλωση, επισημαίνοντας πως τα νομοθετήματα που ετοιμάζονται θα συμβάλουν στη σημαντική τους πτώση και μάλιστα μέσα στους επόμενους μήνες.
Αεροδρόμιο
Η επισκεψιμότητα φέτος στο αεροδρόμιο "Νίκος Καζαντζάκης" του Ηρακλείου αυξήθηκε κατά 17%, και όμως τουρίστες συνεχίζουν να στριμώχνονται μαζί με τις αποσκευές τους στην αίθουσα αναχωρήσεων. Την ίδια στιγμή, το αεροδρόμιο στο Καστέλι εξακολουθεί να μένει στις υποσχέσεις και στα χαρτιά, παρότι, όπως όλοι θυμόμαστε, είχε εξαγγελθεί επισήμως διά στόματος του τότε υφυπουργού Μεταφορών Μανόλη Στρατάκη, στις αρχές του 2000, για να χαρακτηριστεί σήμερα ως έργο-θύμα της κρίσης.
«Θα δημιουργήσει τέτοια δυναμική στον τουρισμό του νησιού, που πραγματικά θα τρίβουμε τα μάτια μας. Εάν δεν ήταν θύμα της κρίσης, θα είχε ξεκινήσει. Αλλά για να ξεκινήσει, θα πρέπει να υπάρχουν διαθέσιμα κεφάλαια τόσο από το κράτος, όσο και από την Ευρωπαϊκή Ένωση και τους ιδιώτες. Καταλαβαίνετε ότι αυτά τα χρήματα όσον αφορά στους ιδιώτες θα διατεθούν από τον τραπεζικό τομέα. Αυτή τη στιγμή ο τραπεζικός τομέας σίγουρα δεν μπορεί να σηκώσει ένα τόσο μεγάλο έργο, όπως σαφώς ούτε η χώρα», είπε ο κ. Τσόκας.
Ο ίδιος συνέχισε επισημαίνοντας το χρόνο που θα χρειαστεί ως την ολοκλήρωσή του, αλλά και το γεγονός πως, τουλάχιστον προς το παρόν, το βάρος πρέπει να δοθεί στις υπάρχουσες υποδομές.
«Παρ' όλα αυτά, θέλω να πω ότι, όποτε και να ξεκινήσει, για να φτιαχτεί απαιτούνται 8 με 10 χρόνια. Πρέπει λοιπόν να είμαστε ρεαλιστές στο τι σχεδιάζουμε. Άρα προς το παρόν πρέπει να προσέξουμε τις σημερινές μας υποδομές. Και αναφέρομαι στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου, των Χανίων και της Σητείας.
Θα πρέπει να είμαστε σε θέση να αντεπεξέλθουμε στις απαιτήσεις τα υπόλοιπα χρόνια, ώστε να μπορούμε να περιμένουμε το μεγάλο έργο», είπε ο κ. Τσόκας, ενώ σε ερώτηση σχετικά με τη δυνατότητα η κατασκευή του αεροδρονίου Καστελίου να περάσει σε ιδιώτες, απάντησε χαρακτηριστικά: «Δε θα διαφωνούσα. Θα έλεγα όμως ότι πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί... Να δημιουργήσουμε ένα νέο αεροδρόμιο, αλλά όχι ένα ακριβό αεροδρόμιο, το οποίο δε θα μας φανεί τώρα, αλλά θα μας στοιχίζει κάθε μέρα».
Σε αυτό το σημείο να θυμίσουμε τι δήλωνε πρόσφατα ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης αναφερόμενος στο αεροδρόμιο Καστελίου, το οποίο, ωστόσο, έχει περάσει στην ατζέντα του υπουργείου Υποδομών: «Τώρα που θα τελειώσει το θέμα των μεγάλων αυτοκινητόδρομων στη χώρα, μπορούμε να προχωρήσουμε έχοντας πλέον αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη απέναντι στους διεθνείς κατασκευαστές, οι οποίοι πάνω-κάτω είναι οι ίδιοι που συμμετείχαν και στο διαγωνισμό που ακυρώθηκε για το Καστέλι. Μπορούμε λοιπόν να ξεκινήσουμε και πάλι το διαγωνισμό, αν έχουμε, και φαίνεται πως θα έχουμε, μαζί μας την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ώστε ο διαγωνισμός να προχωρήσει σε υγιείς βάσεις».
Με την παραδοχή ότι έχουν σημειωθεί σημαντικά λάθη, ο κ. Τσόκας αναφέρθηκε και στο θέμα του ΒΟΑΚ, λέγοντας: «Πλέον περιμένουμε να δούμε τα πάντα μέσα από τα γυαλιά του ΕΣΠΑ. Γι' αυτό δε φαίνεται η δουλειά. Είμαι ένας άνθρωπος που έχω βιώσει το πρόβλημα και έχω ξεκινήσει και το δρόμο Ηράκλειο-Μεσαρά, που το βλέπω τώρα και χωλαίνει. Άρα έχω πλήρη αντίληψη ότι το οδικό δίκτυο στην Κρήτη πράγματι δεν έχει τη μορφή που θα έπρεπε να είχε».
Τέλος, κάνοντας λόγο για στρεβλώσεις στην αγορά, όσον αφορά στο ζήτημα των τιμών που τουλάχιστον στα βασικά προϊόντα αυξάνονται διαρκώς σε αντίθεση με τους μισθούς των εργαζομένων, όπως τόνισε ο κ. Τσόκας, το υπουργείο προσανατολίζεται στην προώθηση νομοθετημάτων τα οποία, όπως είπε, θα καταργήσουν τα εμπόδια στον ανταγωνισμό, ευνοώντας έτσι την πτώση στις τιμές χιλιάδων ειδών.
«Δεν έχει απελευθερωθεί η αγορά. Δεν υπάρχει η δυνατότητα να μπαίνουν καινούργιοι ώστε να δημιουργούν μια δυναμική και γι' αυτό δεν υπάρχει αποκλιμάκωση των τιμών. Το χειμώνα που έρχεται και τους επόμενους μήνες θα δείτε ότι περνάμε μια σειρά νομοθετημάτων που καταργούν αυτά τα εμπόδια στον ανταγωνισμό», είπε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου