Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2013

Τα έργα που κατασκευάζονται, πρωταγωνιστές και αυτά που παραδίδονται νικητές για το 2013

κείμενο από το ypodomes.com
Από σήμερα μπαίνουμε για τα καλά στην εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και του ερχομού του νέου έτους. Το 2013 μας επιφύλαξε πολλά, καλά και κακά και θα τα δούμε στο τέλος του μήνα στις ετήσιες ανασκοπήσεις που ετοιμάζουμε εδώ στο ypodomes.com εδώ και χρόνια για εσάς.

Αναλογιζόμενος ποιο είναι το σημαντικότερο φετινό γεγονός θα έλεγα πως ναι είναι η υπογραφή των νέων συμβάσεων για τους αυτοκινητόδρομους αλλά η πιο χειροπιαστή καλή είδηση του έτους ήταν ..τρεις. Μιλώ για την λειτουργία των 3 νέων επεκτάσεων της Αττικό Μετρό προς Ελληνικό και Ανθούπολη που ήδη λειτουργούν και την Τρίτη προς Αγία Μαρίνα που έρχεται σε λίγες μέρες.

Η λειτουργία μέσα στο 2013 εν μέσω σφοδρής κρίσης 7 νέων σταθμών Μετρό έπαιξε σημαντικό ρόλο στην τόνωση των συγκοινωνιακών δεδομένων της πρωτεύουσας και έδωσε ελπίδες πως τα δημόσια έργα και δη τα πολύ μεγάλα είναι εδώ και δεν μας έχουν ..τελειώσει.

Εκτός άλλων ο κάθε ένας από αυτούς του σταθμούς είναι πραγματικό κόσμημα για την περιοχή του και βοηθά στην ανάπτυξη νέων εμπορικών δραστηριοτήτων πέριξ του. Αυτό με τον χρόνο θα εδραιωθεί και θα γίνει πολύ μεγαλύτερο το κέρδος τους.

Το Μετρό, το τραμ και ο Προαστιακός σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης παίζουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο στις συγκοινωνίες και την μετακίνηση του μεγαλύτερου μέρους του επιβατικού κοινού.

Στην Αθήνα πλέον το Μετρό έχει ένα αξιοπρεπές, μικρομεσαίο δίκτυο που θα μπορέσει σε μερικά χρόνια να μεγαλώσει και άλλο. Μεγαλώνοντας το δικτύου και έχοντας την κατάλληλη τροφοδότηση από το Τραμ και τον Προαστιακό η Αθήνα θα περάσει στην μεγάλη κατηγορία  των πόλεων με καθολική παρουσία σε όλο τον αστικό ιστό μέσων σταθερής τροχιάς.

Αυτά όσον αφορά το μέλλον. Γιατί εδώ στο πεζό παρόν εκτός από τους 7 νέους σταθμούς που καμαρώνουμε από φέτος και με τεράστια καθυστέρηση (που έφτασε μέχρι και 5 χρόνια) στα σκαριά είναι και μία μεγαλειώδης επέκταση της γραμμής 3 από την Αγία Μαρίνα στο κέντρο του Πειραιά.

Μιλάμε για έργο 660εκ.ευρώ! Ένα εντυπωσιακό έργο που εδώ και 1,5 χρόνο έχει μπει στην καθημερινότητα μας με την κατασκευή του και κυρίως με την πρόοδο του. Συνήθως τα έργα Μετρό είναι συνυφασμένα με προβλήματα και παράπονα και ίσως είναι από τα ελάχιστα έργα που κυλά τόσο ήρεμα (μην το ματιάσουμε μόνο).

Αυτό το έργο θα λειτουργήσει αν συνεχίσει έτσι προς τα τέλη του 2017 και θα μας φέρει 6 νέους σταθμούς σε Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλό, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο.

Φέτος έχουμε την εκκίνηση του μετροπόντικα, σκαψίματα στους σταθμούς  και πολλά, πολλά χρήματα που διοχετεύονται στην πραγματική οικονομία, στην απασχόληση, στην τόνωση της κατασκευής και των εκατοντάδων κλάδων που συνδέονται με αυτή.

Εδώ λοιπόν κρύβεται το μυστικό της ανάπτυξης και φωνάζουμε για αυτό. Η κατασκευή και ο λειτουργία μεγάλων έργων δεν είναι ούτε πολυτέλεια ούτε υπερβολή. Είναι μία ανάγκη για την αναστροφή της ύφεσης και την επιστροφή της χώρας σε καλύτερες μέρες. Έργα σαν το Μετρό που όταν κατασκευάζονται τροφοδοτούν την κατασκευή και όταν λειτουργούν τροφοδοτούν την επιχειρηματικότητα.

Αυτό χρειαζόμαστε και αυτή ήταν η μεγάλη είδηση για το 2013 (μάλλον βιάστηκα να το αποκαλύψω εε). Τα έργα Μετρό που λειτούργησαν και μπήκαν στην ζωή μας. Καλώς ήλθαν λοιπόν και περιμένουμε πολλά περισσότερα.

Καλή εβδομάδα σε όλους
Νίκος Καραγιάννης
n.karagiannis@ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα