κείμενο από το ypodomes.com
Όταν η εβδομάδα ξεκινά με μία τόσο καλή είδηση, τότε όλη η εβδομάδα θα είναι γεμάτη καλές ειδήσεις. Τουλάχιστον έτσι θα ήθελα. Τα έργα στους αυτοκινητόδρομους οριστικά είναι εντός τροχιάς και πάλι μετά από 2,5 χρόνια παραφιλολογίας.
Τα απόνερα που έχουν δημιουργήσει με την επανεκκίνηση τους θα τα συζητάμε για καιρό. Κουρεμένα τμήματα, αυξήσεις φωτιά στα διόδια και άλλα χαρωπά θα είναι στην ατζέντα μας και πολύς λόγος θα γίνει χωρίς όμως να αλλάξει το γεγονός.
Το γεγονός είναι ένα: οι δρόμοι θα ξεκινήσουν και πάλι να κατασκευάζονται. Με λιγότερα χιλιόμετρα; Ναι, αλλά πολύς κόσμος θα απασχοληθεί, πολλές εταιρείες θα βρεθούν και πάλι με εργολαβίες. Θα υπάρξει θετική επίδραση στην τοπική και την εθνική οικονομία.
Θα είναι φωτιά τα διόδια; Ναι θα είναι. Είναι ένα πολύ κακό σημείο αλλά αυτό θα πρέπει να το εξετάσουμε μέσα στα επόμενα χρόνια. Μην ξεχνάμε ότι οι δρόμοι ως ιδιωτικοί αποτελούν πλέον ένα καταναλωτικό προϊόν. Στο χέρι μας είναι να επιλέξουμε τον τρόπο μετακίνησης μας. Αλλάζει άρδην τον τρόπο με τον οποίο είχαμε συνηθίσει να μετακινούμαστε. Είναι όμως ένα ακόμα πράγμα μέσα στον ορυμαγδό πραγμάτων που έχουμε υποχρεωθεί να αλλάξουμε.
Εγώ πχ αν ήθελα να πάω στη Θεσσαλονίκη θα διάλεγα το τρένο. Είναι πιο φτηνό και με πάει από το κέντρο της μίας πόλης στο κέντρο της άλλης. Θα καθόμουν στην άνετη θέση μου και σε λίγες ώρες (τις ίδιες με το ιχ μου) θα ήμουν στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Η θα διάλεγα αεροπλάνο. Θα μου κόστιζε φθηνότερα. Αυτό είναι καταναλωτική επιλογή για τον καθένα.
Θα έλεγα πως πάνω από όλες τις κατά μέρους ειδήσεις η ισχυρότερη είναι η εκείνη της οριστικής λύσης του προβλήματος. Ας το δούμε και με πιο ευρεία ματιά: η ολοκλήρωση των δρόμων θα επιφέρει θετικά μεγάλες αλλαγές στο εμπόριο και τις επιβατικές μεταφορές, τον τουρισμό και την ανάπτυξη γενικότερα.
Αυτό αποτελεί το μεγαλύτερο και πιο σημαντικό κέρδος. Οι κατασκευές κάποια στιγμή θα τελειώσουν. Οι δρόμοι όμως θα μείνουν. Και ξέρετε τελικά τι άλλο σημαντικό κερδίζουμε συνολικά ως κοινωνία; Τους δρόμους θα τους πληρώνουν οι χρήστες και όχι στο σύνολο του ο Ελληνικός λαός.
Έχετε ιδέα σήμερα πόσο μας κοστίζει, όχι η κατασκευή, αλλά η ετήσια συντήρηση ενός δρόμου; Για την Εγνατία Οδό με τα 670χλμ έχει υπολογιστεί ένα κόστος που κυμαίνεται από 80-100εκ.ευρώ. Αυτό δεν είναι κόστος που το επιβαρυνόμαστε όλοι; Απλά δεν το βλέπουμε άμεσα στο καθημερινό μας πορτοφόλι. Η πραγματικότητα από τον λαϊκισμό είναι σαφώς μεγάλη. Οι επιλογές είναι δικές μας και αν τις χρησιμοποιήσουμε σοφά μπορεί να έχουμε θετικά αποτελέσματα.
Ας μην ξεχνάμε όμως. Έγινε μεγάλος αγώνας από φορείς και Κράτος για να ξεκινήσουν και πάλι τα έργα, ένας αγώνας που κράτησε 2,5 χρόνια και σε όλο αυτό το διάστημα διαμαρτυρόμασταν για τα παγωμένα έργα. Εγώ θα πω, μακάρι να τελειώσουν σύντομα όλα τα έργα, να δρομολογηθούν γρήγορα τα κουρεμένα τμήματα και να δούμε από εκεί και πέρα αν κινούμαστε θετικά ή αρνητικά.
Και κάτι τελευταίο. Ας δουν επιτέλους στο Υπουργείο Υποδομών με αποφασιστικότητα την ολοκλήρωση της μετατροπής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης. Είναι κρίμα να έχουμε διορθώσει σχεδόν όλους τους δρόμους καρμανιόλες και να έχουμε ένα οδικό άξονα φονιά στην πλέον τουριστική περιοχή όλης της Ελλάδας..
Όταν η εβδομάδα ξεκινά με μία τόσο καλή είδηση, τότε όλη η εβδομάδα θα είναι γεμάτη καλές ειδήσεις. Τουλάχιστον έτσι θα ήθελα. Τα έργα στους αυτοκινητόδρομους οριστικά είναι εντός τροχιάς και πάλι μετά από 2,5 χρόνια παραφιλολογίας.
Τα απόνερα που έχουν δημιουργήσει με την επανεκκίνηση τους θα τα συζητάμε για καιρό. Κουρεμένα τμήματα, αυξήσεις φωτιά στα διόδια και άλλα χαρωπά θα είναι στην ατζέντα μας και πολύς λόγος θα γίνει χωρίς όμως να αλλάξει το γεγονός.
Το γεγονός είναι ένα: οι δρόμοι θα ξεκινήσουν και πάλι να κατασκευάζονται. Με λιγότερα χιλιόμετρα; Ναι, αλλά πολύς κόσμος θα απασχοληθεί, πολλές εταιρείες θα βρεθούν και πάλι με εργολαβίες. Θα υπάρξει θετική επίδραση στην τοπική και την εθνική οικονομία.
Θα είναι φωτιά τα διόδια; Ναι θα είναι. Είναι ένα πολύ κακό σημείο αλλά αυτό θα πρέπει να το εξετάσουμε μέσα στα επόμενα χρόνια. Μην ξεχνάμε ότι οι δρόμοι ως ιδιωτικοί αποτελούν πλέον ένα καταναλωτικό προϊόν. Στο χέρι μας είναι να επιλέξουμε τον τρόπο μετακίνησης μας. Αλλάζει άρδην τον τρόπο με τον οποίο είχαμε συνηθίσει να μετακινούμαστε. Είναι όμως ένα ακόμα πράγμα μέσα στον ορυμαγδό πραγμάτων που έχουμε υποχρεωθεί να αλλάξουμε.
Εγώ πχ αν ήθελα να πάω στη Θεσσαλονίκη θα διάλεγα το τρένο. Είναι πιο φτηνό και με πάει από το κέντρο της μίας πόλης στο κέντρο της άλλης. Θα καθόμουν στην άνετη θέση μου και σε λίγες ώρες (τις ίδιες με το ιχ μου) θα ήμουν στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Η θα διάλεγα αεροπλάνο. Θα μου κόστιζε φθηνότερα. Αυτό είναι καταναλωτική επιλογή για τον καθένα.
Θα έλεγα πως πάνω από όλες τις κατά μέρους ειδήσεις η ισχυρότερη είναι η εκείνη της οριστικής λύσης του προβλήματος. Ας το δούμε και με πιο ευρεία ματιά: η ολοκλήρωση των δρόμων θα επιφέρει θετικά μεγάλες αλλαγές στο εμπόριο και τις επιβατικές μεταφορές, τον τουρισμό και την ανάπτυξη γενικότερα.
Αυτό αποτελεί το μεγαλύτερο και πιο σημαντικό κέρδος. Οι κατασκευές κάποια στιγμή θα τελειώσουν. Οι δρόμοι όμως θα μείνουν. Και ξέρετε τελικά τι άλλο σημαντικό κερδίζουμε συνολικά ως κοινωνία; Τους δρόμους θα τους πληρώνουν οι χρήστες και όχι στο σύνολο του ο Ελληνικός λαός.
Έχετε ιδέα σήμερα πόσο μας κοστίζει, όχι η κατασκευή, αλλά η ετήσια συντήρηση ενός δρόμου; Για την Εγνατία Οδό με τα 670χλμ έχει υπολογιστεί ένα κόστος που κυμαίνεται από 80-100εκ.ευρώ. Αυτό δεν είναι κόστος που το επιβαρυνόμαστε όλοι; Απλά δεν το βλέπουμε άμεσα στο καθημερινό μας πορτοφόλι. Η πραγματικότητα από τον λαϊκισμό είναι σαφώς μεγάλη. Οι επιλογές είναι δικές μας και αν τις χρησιμοποιήσουμε σοφά μπορεί να έχουμε θετικά αποτελέσματα.
Ας μην ξεχνάμε όμως. Έγινε μεγάλος αγώνας από φορείς και Κράτος για να ξεκινήσουν και πάλι τα έργα, ένας αγώνας που κράτησε 2,5 χρόνια και σε όλο αυτό το διάστημα διαμαρτυρόμασταν για τα παγωμένα έργα. Εγώ θα πω, μακάρι να τελειώσουν σύντομα όλα τα έργα, να δρομολογηθούν γρήγορα τα κουρεμένα τμήματα και να δούμε από εκεί και πέρα αν κινούμαστε θετικά ή αρνητικά.
Και κάτι τελευταίο. Ας δουν επιτέλους στο Υπουργείο Υποδομών με αποφασιστικότητα την ολοκλήρωση της μετατροπής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης. Είναι κρίμα να έχουμε διορθώσει σχεδόν όλους τους δρόμους καρμανιόλες και να έχουμε ένα οδικό άξονα φονιά στην πλέον τουριστική περιοχή όλης της Ελλάδας..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου