κείμενο από το ypodomes.com
Το 2013 μας τελειώνει σήμερα και στο ypodomes.com ζώντας κάθε μέρα την εξέλιξη των γεγονότων στον μαγικό κόσμο των έργων και των υποδομών, σας ενημερώναμε, σταθερά χωρίς γκρίζα, κίτρινα ή άλλα χρώματα.
Η αλήθεια είναι πως η χρονιά αυτή ήταν πολύ ενδιαφέρουσα. Από την μία ο καθημερινός αγώνας για την επιβίωση και από την άλλη η προσπάθεια για να επιστρέψει η ανάπτυξη στη χώρα. Πράγμα δύσκολο έως τιτάνιο αλλά κάποιες αχτίδες φωτός έχουν ήδη φανεί.
Τα σημαντικότερα γεγονότα της χρονιάς σύμφωνα με το ypodomes.com ήταν το φιάσκο αλλά και η τελική διευθέτηση του χρόνιου προβλήματος σχετικά με την κατασκευή των 4 παγωμένων αυτοκινητόδρομων, η απόφαση για την κατασκευή του αγωγού ΤΑΡ, η παράδοση σε λειτουργία 8,5χλμ και 7 νέων σταθμών Μετρό, η υπογραφή σύμβασης για τα έργα επέκτασης του Μετρό προς Καλαμαριά και Τραμ προς Πειραιά, οι διαγωνισμοί του ΤΑΙΠΕΔ που τρέχουν για τον σιδηρόδρομο και το Ελληνικό.
Ας δούμε όμως μήνα-μήνα τα σημαντικά γεγονότα της χρονιάς.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2013
Δημοπρατήθηκε το τμήμα της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης Ευκαρπία-Εύοσμος, ενώ τα προβλήματα για το Μετρό Θεσσαλονίκης παραμένουν καθώς τα αρχαία στο σταθμό ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ έχουν ήδη αρχίσει να επηρεάζουν την πρόοδο του έργου. Υπογράφηκε τελικά μετά από 4 χρόνια αναμονής η επέκταση του Τραμ από το Νέο Φάληρο στον Πειραιά.
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2013
Η ΔΕΗ ανακοινώνει νέους διαγωνισμούς για τα ΦΒ πάρκα σε Μεγαλόπολη και Κοζάνη που όμως καταλήγουν άγονοι. Τριμερής συμφωνία υπογράφεται από Ελλάδα-Αλβανία-Ιταλία για την κατασκευή του αγωγού ΤΑΡ. 144 χρόνια ζωής έκλεισε η ιστορική γραμμή 1 του Μετρό (γνωστός ως ΗΣΑΠ ή Ηλεκτρικός). 28 Φεβρουαρίου η πρώτη μεγάλη κορδέλα είναι γεγονός με την λειτουργία της γραμμής Θριάσιο-Ικόνιο.
ΜΑΡΤΙΟΣ 2013
Μετά από πολλές καθυστερήσεις υπογράφεται η σύμβαση κατασκευής της Πτολεμαΐδα 5 από την ΚΞ Τερνα-Hitachi. Νέα παράταση για τις δημοπρατήσεις των έργων με παραχώρηση για τις υποθαλάσσιες Σαλαμίνας, Λευκάδας και τον οδικό άξονα Ελευσίνα-Θήβα.
ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2013
Με καθυστέρηση 4,5 ετών παραδίδεται η πρώτη επέκταση για το Μετρό της Αθήνας μετά από αρκετά χρόνια. Η γραμμή 2 φτάνει από τον Άγιο Αντώνιο (στο Περιστέρι) στην Ανθούπολη. Η Περιφέρεια Πελοποννήσου χτυπά τα τύμπανα του πολέμου για το κούρεμα της Ολυμπίας Οδού στο τμήμα Πάτρα-Τσακώνα. Ο Άκτωρ αποκτά τα 80% της ΑΕΓΕΚ και μεταξύ των έργων που κληρονομεί είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης, το Άκτιο-Αμβρακία, έργα σε κάθετους της Εγνατίας, κ.α. O μήνας κλείνει με φιέστες για την έναρξη των αυτοκινητόδρομων που όμως κατέληξε σε φιάσκο.
ΜΑΙΟΣ 2013
Ξεκινά η λειτουργία για το νέο σταθμό διοδίων της Εγνατίας Οδού στην Καβάλα. Έξι είναι τελικά οι μνηστήρες για το εργοστάσιο απορριμμάτων στο Γραμματικό. Μετά από 16 χρόνια διανοίγεται τελικά η σήραγγα Καλλιδρόμου μήκους 9,2χλμ, η μεγαλύτερη στην Ελλάδα και μία από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη. Η ένωση εταιρειών Intrasoft-Intrakat είναι ο προσωρινός ανάδοχος για το έργο της τηλεματικής στην Αθήνα. Καθυστερήσεις καταγράφονται στα έργα του Μαλιακού Κόλπου.
ΙΟΥΝΙΟΣ 2013
Υπογράφεται μετά από μεγάλη αναμονή το σιδηροδρομικό έργο ανάταξης της ηλεκτροκίνησης από Αθήνα μέχρι Τιθορέα. Η Δομοτεχνική είναι ανάδοχος του έργου αναβάθμισης της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης στο τμήμα Εύοσμος-ΑΚ 16. Απέτυχε τελικά η πώληση της ΔΕΠΑ καθώς δεν υπήρξε ενδιαφέρον οδηγώντας την διαδικασία στις καλένδες. Το μεγάλο νέο του μήνα είναι η επιλογή της χάραξης του ΤΑΡ μέσω Ελλάδας και Αλβανίας με την Ελληνική πλευρά να πανηγυρίζει δικαιολογημένα.
Ο ΆΚΤΩΡ αναδεικνύεται ανάδοχος του έργου επέκτασης του Μετρό προς Καλαμαριά. Υπογραφή είχαμε και για το έργο στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος αλλά και για το αεροδρόμιο Χανίων με τον ίδιο ανάδοχο. Η SOCAR είναι η ανάδοχος τελικά για τη ΔΕΣΦΑ. Εγκαινιάζεται στις 26.6 η λειτουργία του 3ου προβλήτα στο Ικόνιο που κατασκεύασε η Κινεζική COSCO.
ΙΟΥΛΙΟΣ 2013
Προσφυγή στο ΣτΕ από το Δήμο Θεσσαλονίκης για τα αρχαία στον υπό κατασκευή σταθμό του Μετρό ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ. Υπεγράφη η σύμβαση για την αναβάθμιση του τμήματος της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης Ευκαρπία-Εύοσμος. Στις 26 Ιουλίου τίθεται σε λειτουργία η μεγάλη επέκταση του Μετρό της Αθήνας από τον Άγιο Δημήτριο στο Ελληνικό μήκους 5,5χλμ με 4 σταθμούς. Υπεγράφη το μεγάλο έργο για τα λύματα στις περιοχές Παιανίας, Κορωπίου, Μαρκοπούλου. 3 οι προσφορές για το ηλεκτρονικό εισιτήριο των ΜΜΜ της Αθήνας.
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2013
Νέο χρονοδιάγραμμα για τα έργα στον οδικό άξονα Άκτιο-Αμβρακία λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων, το έργο αναμένεται να λειτουργήσει πλήρως το καλοκαίρι του 2015.
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2013
Υπεγράφη η αναβάθμιση του τμήματος της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης στο τμήμα Εύοσμος-ΑΚ16. Ξεκίνησε το ταξίδι του ο Μετροπόντικας Ιππόδαμος για την επέκταση του Μετρό προς Πειραιά. Στις 9 Σεπτεμβρίου δόθηκε στην κυκλοφορία ο κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού Κομοτηνή-Σύνορα. 7 σχήματα πέρασαν στην τελική φάση για την παραχώρηση των Περιφερειακών Αεροδρομίων. Τμήμα 1χλμ δόθηκε στην κυκλοφορία στον κάθετο άξονα Αρδάνιο-Ορμένιο.
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2013
Εγκρίνεται η συγχώνευση Aegean-Olympic. Ξανά στην επιφάνεια ο Ρυθμιστικό της Αθήνας που δίδεται για διαβούλευση. 9 μήνες μετά την υπογραφή και η επέκταση του Τραμ προς Πειραιά δεν έχει ξεκινήσει.
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2013
4η παράταση για τα νέα έργα με παραχώρηση για τις Υποθαλάσσιες Σαλαμίνας, Λευκάδας και τον οδικό άξονα Ελευσίνα-Θήβα. Σε δημοπράτηση βγήκε το σιδηροδρομικό έργο σκούπα Κιάτο-Ροδοδάφνη. Ολοκληρώθηκε με happy end το θρίλερ για τους 4 αυτοκινητόδρομους και όλοι ετοιμάζονται για τις εργασίες κατασκευής. Εξετάζεται από την ΕΤΕπ η χρηματοδότηση για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ.
Στην κυκλοφορία είχαμε τμήματα στους άξονες Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας, Καρτέρι-Πάργα ενώ ολοκληρώθηκε και ο Ανισόπεδος Κόμβος Άρτας.
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2013
Μετά από πολλές αναβολές υπογράφηκαν οι νέες συμβάσεις και κυρώθηκαν από την Βουλή των Ελλήνων τα έργα για τους 4 παγωμένους αυτοκινητόδρομους σε Ολυμπία, Ιόνια, Ε65, Αιγαίου. Στις 14 Δεκεμβρίου τιθεται σε λειτουργία ο 7ος νέος σταθμός Μετρό ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ κλείνοντας μία σημαντική χρονιά για την Αττικό Μετρό. Υπογράφηκε το μεγάλο σιδηροδρομικό έργο Τιθορέα-Δομοκός που ολοκληρώνει τα έργα στον διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Από το 2017 τα τρένα θα κινούνται με ηλεκτροκίνηση.
Το 2013 μας τελειώνει σήμερα και στο ypodomes.com ζώντας κάθε μέρα την εξέλιξη των γεγονότων στον μαγικό κόσμο των έργων και των υποδομών, σας ενημερώναμε, σταθερά χωρίς γκρίζα, κίτρινα ή άλλα χρώματα.
Η αλήθεια είναι πως η χρονιά αυτή ήταν πολύ ενδιαφέρουσα. Από την μία ο καθημερινός αγώνας για την επιβίωση και από την άλλη η προσπάθεια για να επιστρέψει η ανάπτυξη στη χώρα. Πράγμα δύσκολο έως τιτάνιο αλλά κάποιες αχτίδες φωτός έχουν ήδη φανεί.
Τα σημαντικότερα γεγονότα της χρονιάς σύμφωνα με το ypodomes.com ήταν το φιάσκο αλλά και η τελική διευθέτηση του χρόνιου προβλήματος σχετικά με την κατασκευή των 4 παγωμένων αυτοκινητόδρομων, η απόφαση για την κατασκευή του αγωγού ΤΑΡ, η παράδοση σε λειτουργία 8,5χλμ και 7 νέων σταθμών Μετρό, η υπογραφή σύμβασης για τα έργα επέκτασης του Μετρό προς Καλαμαριά και Τραμ προς Πειραιά, οι διαγωνισμοί του ΤΑΙΠΕΔ που τρέχουν για τον σιδηρόδρομο και το Ελληνικό.
Ας δούμε όμως μήνα-μήνα τα σημαντικά γεγονότα της χρονιάς.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2013
Δημοπρατήθηκε το τμήμα της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης Ευκαρπία-Εύοσμος, ενώ τα προβλήματα για το Μετρό Θεσσαλονίκης παραμένουν καθώς τα αρχαία στο σταθμό ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ έχουν ήδη αρχίσει να επηρεάζουν την πρόοδο του έργου. Υπογράφηκε τελικά μετά από 4 χρόνια αναμονής η επέκταση του Τραμ από το Νέο Φάληρο στον Πειραιά.
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2013
Η ΔΕΗ ανακοινώνει νέους διαγωνισμούς για τα ΦΒ πάρκα σε Μεγαλόπολη και Κοζάνη που όμως καταλήγουν άγονοι. Τριμερής συμφωνία υπογράφεται από Ελλάδα-Αλβανία-Ιταλία για την κατασκευή του αγωγού ΤΑΡ. 144 χρόνια ζωής έκλεισε η ιστορική γραμμή 1 του Μετρό (γνωστός ως ΗΣΑΠ ή Ηλεκτρικός). 28 Φεβρουαρίου η πρώτη μεγάλη κορδέλα είναι γεγονός με την λειτουργία της γραμμής Θριάσιο-Ικόνιο.
ΜΑΡΤΙΟΣ 2013
Μετά από πολλές καθυστερήσεις υπογράφεται η σύμβαση κατασκευής της Πτολεμαΐδα 5 από την ΚΞ Τερνα-Hitachi. Νέα παράταση για τις δημοπρατήσεις των έργων με παραχώρηση για τις υποθαλάσσιες Σαλαμίνας, Λευκάδας και τον οδικό άξονα Ελευσίνα-Θήβα.
ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2013
Με καθυστέρηση 4,5 ετών παραδίδεται η πρώτη επέκταση για το Μετρό της Αθήνας μετά από αρκετά χρόνια. Η γραμμή 2 φτάνει από τον Άγιο Αντώνιο (στο Περιστέρι) στην Ανθούπολη. Η Περιφέρεια Πελοποννήσου χτυπά τα τύμπανα του πολέμου για το κούρεμα της Ολυμπίας Οδού στο τμήμα Πάτρα-Τσακώνα. Ο Άκτωρ αποκτά τα 80% της ΑΕΓΕΚ και μεταξύ των έργων που κληρονομεί είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης, το Άκτιο-Αμβρακία, έργα σε κάθετους της Εγνατίας, κ.α. O μήνας κλείνει με φιέστες για την έναρξη των αυτοκινητόδρομων που όμως κατέληξε σε φιάσκο.
ΜΑΙΟΣ 2013
Ξεκινά η λειτουργία για το νέο σταθμό διοδίων της Εγνατίας Οδού στην Καβάλα. Έξι είναι τελικά οι μνηστήρες για το εργοστάσιο απορριμμάτων στο Γραμματικό. Μετά από 16 χρόνια διανοίγεται τελικά η σήραγγα Καλλιδρόμου μήκους 9,2χλμ, η μεγαλύτερη στην Ελλάδα και μία από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη. Η ένωση εταιρειών Intrasoft-Intrakat είναι ο προσωρινός ανάδοχος για το έργο της τηλεματικής στην Αθήνα. Καθυστερήσεις καταγράφονται στα έργα του Μαλιακού Κόλπου.
ΙΟΥΝΙΟΣ 2013
Υπογράφεται μετά από μεγάλη αναμονή το σιδηροδρομικό έργο ανάταξης της ηλεκτροκίνησης από Αθήνα μέχρι Τιθορέα. Η Δομοτεχνική είναι ανάδοχος του έργου αναβάθμισης της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης στο τμήμα Εύοσμος-ΑΚ 16. Απέτυχε τελικά η πώληση της ΔΕΠΑ καθώς δεν υπήρξε ενδιαφέρον οδηγώντας την διαδικασία στις καλένδες. Το μεγάλο νέο του μήνα είναι η επιλογή της χάραξης του ΤΑΡ μέσω Ελλάδας και Αλβανίας με την Ελληνική πλευρά να πανηγυρίζει δικαιολογημένα.
Ο ΆΚΤΩΡ αναδεικνύεται ανάδοχος του έργου επέκτασης του Μετρό προς Καλαμαριά. Υπογραφή είχαμε και για το έργο στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος αλλά και για το αεροδρόμιο Χανίων με τον ίδιο ανάδοχο. Η SOCAR είναι η ανάδοχος τελικά για τη ΔΕΣΦΑ. Εγκαινιάζεται στις 26.6 η λειτουργία του 3ου προβλήτα στο Ικόνιο που κατασκεύασε η Κινεζική COSCO.
ΙΟΥΛΙΟΣ 2013
Προσφυγή στο ΣτΕ από το Δήμο Θεσσαλονίκης για τα αρχαία στον υπό κατασκευή σταθμό του Μετρό ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ. Υπεγράφη η σύμβαση για την αναβάθμιση του τμήματος της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης Ευκαρπία-Εύοσμος. Στις 26 Ιουλίου τίθεται σε λειτουργία η μεγάλη επέκταση του Μετρό της Αθήνας από τον Άγιο Δημήτριο στο Ελληνικό μήκους 5,5χλμ με 4 σταθμούς. Υπεγράφη το μεγάλο έργο για τα λύματα στις περιοχές Παιανίας, Κορωπίου, Μαρκοπούλου. 3 οι προσφορές για το ηλεκτρονικό εισιτήριο των ΜΜΜ της Αθήνας.
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2013
Νέο χρονοδιάγραμμα για τα έργα στον οδικό άξονα Άκτιο-Αμβρακία λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων, το έργο αναμένεται να λειτουργήσει πλήρως το καλοκαίρι του 2015.
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2013
Υπεγράφη η αναβάθμιση του τμήματος της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης στο τμήμα Εύοσμος-ΑΚ16. Ξεκίνησε το ταξίδι του ο Μετροπόντικας Ιππόδαμος για την επέκταση του Μετρό προς Πειραιά. Στις 9 Σεπτεμβρίου δόθηκε στην κυκλοφορία ο κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού Κομοτηνή-Σύνορα. 7 σχήματα πέρασαν στην τελική φάση για την παραχώρηση των Περιφερειακών Αεροδρομίων. Τμήμα 1χλμ δόθηκε στην κυκλοφορία στον κάθετο άξονα Αρδάνιο-Ορμένιο.
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2013
Εγκρίνεται η συγχώνευση Aegean-Olympic. Ξανά στην επιφάνεια ο Ρυθμιστικό της Αθήνας που δίδεται για διαβούλευση. 9 μήνες μετά την υπογραφή και η επέκταση του Τραμ προς Πειραιά δεν έχει ξεκινήσει.
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2013
4η παράταση για τα νέα έργα με παραχώρηση για τις Υποθαλάσσιες Σαλαμίνας, Λευκάδας και τον οδικό άξονα Ελευσίνα-Θήβα. Σε δημοπράτηση βγήκε το σιδηροδρομικό έργο σκούπα Κιάτο-Ροδοδάφνη. Ολοκληρώθηκε με happy end το θρίλερ για τους 4 αυτοκινητόδρομους και όλοι ετοιμάζονται για τις εργασίες κατασκευής. Εξετάζεται από την ΕΤΕπ η χρηματοδότηση για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ.
Στην κυκλοφορία είχαμε τμήματα στους άξονες Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας, Καρτέρι-Πάργα ενώ ολοκληρώθηκε και ο Ανισόπεδος Κόμβος Άρτας.
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2013
Μετά από πολλές αναβολές υπογράφηκαν οι νέες συμβάσεις και κυρώθηκαν από την Βουλή των Ελλήνων τα έργα για τους 4 παγωμένους αυτοκινητόδρομους σε Ολυμπία, Ιόνια, Ε65, Αιγαίου. Στις 14 Δεκεμβρίου τιθεται σε λειτουργία ο 7ος νέος σταθμός Μετρό ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ κλείνοντας μία σημαντική χρονιά για την Αττικό Μετρό. Υπογράφηκε το μεγάλο σιδηροδρομικό έργο Τιθορέα-Δομοκός που ολοκληρώνει τα έργα στον διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Από το 2017 τα τρένα θα κινούνται με ηλεκτροκίνηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου