κείμενο από το ypodomes.com
Μία από τις πάγιες θέσεις μου είναι πως πρέπει να δείχνεις όταν κάτι δεν πάει καλά, αλλά πρέπει να επικροτείς επίσης και κάτι το οποίο πάει καλά. Αυτό είναι και το σημερινό θέμα, ο έπαινος. Στα χρόνια που παρακολουθώ την πορεία του Υπουργείου Υποδομών, η αλήθεια είναι πως όσοι Υπουργοί έχουν περάσει, έχουν αφήσει ο καθένας το στίγμα του.
Όμως, ο νυν Υπουργός, ο Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, νομίζω πως έχει καταφέρει πολλά περισσότερα. Όταν το καλοκαίρι του 2013 αναλάμβανε το ΥΠΟΜΕΔΙ, οι περισσότεροι σκέφτονταν πως ένας άνθρωπος που δεν έχει κάποια σχέση με τον κόσμο των έργων, δύσκολα θα κατάφερνε να τα βγάλει πέρα.
Για καλή μας τύχη, ο κος Χρυσοχοϊδης, διέψευσε τους πάντες και ελάχιστους μήνες από την Υπουργοποίηση του άρχισε να παράγει έργο. Κατά τη διάρκεια που βρίσκεται επικεφαλής του Υπουργείου Υποδομών, υπογράφηκαν και ξεκίνησαν και πάλι τα παγωμένα για 3 χρόνια έργα στους 4 αυτοκινητόδρομους της χώρας.
Κράτησε μάλιστα ζωντανά και τα τμήματα που θεωρούνταν ως «κουρεμένα» καθώς θα δούμε να κατασκευάζεται το δυτικό τμήμα της Ολυμπίας Οδού (Πάτρα-Πύργος και Καλό Νερό-Τσακώνα) αλλά και τα 2 άκρα του Ε65 (Λαμία-Ξυνιάδα και Τρίκαλα-Εγνατία), τμήματα που με την νέα συμφωνία θα έμεναν για χρόνια στα συρτάρια του Υπουργείου.
Κατάφερε να βάλει on track τα έργα Μετρό στη Θεσσαλονίκη που ήταν βαλτωμένα για χρόνια όσο και να δώσει ώθηση στα έργα επέκτασης προς Καλαμαριά. Κατάφερε να μεταμορφώσει το γερασμένο προφίλ του ΟΑΣΑ να διατηρήσει το δυναμικό του αλλά το πιο εντυπωσιακό της τις Αθηναϊκές συγκοινωνίες είναι πως οι τιμές μειώθηκαν και μάλιστα αισθητά.
Μπήκαν σε τάξη τα σιδηροδρομικά έργα καθώς είμαστε οριστικά σε φάση ολοκλήρωσης της βασικής γραμμής τουΣιδηροδρομικού άξονα της χώρας Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη-Προμαχώνας, μετά από 25 χρόνια έργων και μίας πενταετίας που τα έργα ήταν ρευστά.
Πριν λίγες μέρες με την ανακοίνωση της –επιτέλους- δημοπράτησης της πρώτης φάσης κατασκευών της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, που από έργο κλινικά νεκρό εδώ και χρόνια (χρηματοδοτικά) όχι μόνο προώθησε το έργο αλλά το γιγάντωσε καθώς αντί για 9 σταθμούς που ήταν προγραμματισμένο εδώ και χρόνια να προχωρήσει θα δούμε να κατασκευάζονται 14 σταθμοί καλύπτωντας οριστικά τα πιο πυκνοκατοικημένα σημεία της πρωτεύουσας. Χωρίς τυμπανοκρουσίες.
Σε πολλά έργα της περιφέρειας που δεν είναι τόσο μεγάλου διαμετρήματος, σε συνεργασία είτε με την τοπική αυτοδιοίκηση είτε με το Υπουργείο έχει προχωρήσει πάρα πολλά έργα που πολλά από αυτά ήταν σχεδόν ξεχασμένα(Αεροδρόμιο Ιωαννίνων, λιμενικά έργα Ηγουμενίτσας , κατασκευή 24 σχολείων με ΣΔΙΤ στην Αττική κ.α). Τέλος είναι και πάλι σε δημοπράτηση, ύστερα από 5 χρόνια απραξίας το μεγάλο έργο της Κρήτης που αφορά την κατασκευή του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα στο Καστέλι.
Τα τρανταχτά αποτελέσματα μίας χρηστής διοίκησης είναι αποτέλεσμα σωστών επιλογών και κινήσεων τόσο από τον πυρήνα του Υπουργείου (και του ίδιου του Υπουργού) όσο και των εταιρειών που είναι γύρω από αυτό (Αττικό Μετρό, ΕΡΓΟΣΕ, Εγνατία Οδός, Κτιριακές Υποδομές κ.α). Είναι γνωστό επίσης που πραγματοποιεί σχεδόν καθημερινές επιθεωρήσεις στα έργα, χωρίς κάμερες και δηλώσεις.
ΟΙ ΣΤΡΑΒΟΤΙΜΟΝΙΕΣ
Φυσικά σε αυτή την πορεία έχουν υπάρξει και οι στραβοτιμονιές που, κατά την άποψη μου, οφείλονται περισσότερο στην αδυναμία εξεύρεσης κονδυλίων και λιγότερο σε πολιτική βούληση.
Πρώτα έχουμε το θέμα της οριστικής ολοκλήρωσης του αυτοκινητόδρομου Μορέα που με 5% υπόλοιπο έργου παραμένει 1 χρόνο παγωμένο. Ζήτημα που όσο περνάνε τα χρόνια γιγαντώνεται είναι η αποτυχία μετατροπής τουΒΟΑΚ (ο αυτοκινητόδρομος της Κρήτης από Καστέλι μέχρι Άγιο Νικόλαο) καθώς τα αποσπασματικά έργα αναβάθμισης που γίνονται αυτά τα χρόνια είναι ανεπαρκή και ο δρόμος παραμένει από τους πλέον επικίνδυνους στην Ευρώπη.
Ερωτηματικό αποτελεί και η στρεβλή λειτουργία του Προαστιακού της Αθήνας με το τμήμα Αθήνα-Πειραιάς να μην έχει ηλεκτροκίνηση και δρομολόγια που να εξυπηρετούν, ενώ και η επέκταση προς Λαύριο είναι διφορούμενη. Το ίδιο προβληματικά εμφανίζονται ως σήμερα τα έργα νέας γενιάς παραχωρήσεων (Ζεύξεις Σαλαμίνας και Λευκάδας και ο άξονας Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη).
Είναι εξαιρετικά θετικό πως μέσα σε μία κατάσταση καθόλου θετική για την ίδια τη χώρα, ο χώρος των έργων, των υποδομών και γενικότερα των κατασκευών ανακάμπτει και βέβαια μεγάλο μέρος της επιτυχίας οφείλεται και αξίζει να το αναφέρουμε, στον επικεφαλής του Υπουργείου Υποδομών, τον Μιχάλη Χρυσοχοϊδη.
Καλή Εβδομάδα σε όλους
29.9.2014
Νίκος Καραγιάννης
n.karagiannis@ypodomes.com
Μία από τις πάγιες θέσεις μου είναι πως πρέπει να δείχνεις όταν κάτι δεν πάει καλά, αλλά πρέπει να επικροτείς επίσης και κάτι το οποίο πάει καλά. Αυτό είναι και το σημερινό θέμα, ο έπαινος. Στα χρόνια που παρακολουθώ την πορεία του Υπουργείου Υποδομών, η αλήθεια είναι πως όσοι Υπουργοί έχουν περάσει, έχουν αφήσει ο καθένας το στίγμα του.
Όμως, ο νυν Υπουργός, ο Μιχάλης Χρυσοχοϊδης, νομίζω πως έχει καταφέρει πολλά περισσότερα. Όταν το καλοκαίρι του 2013 αναλάμβανε το ΥΠΟΜΕΔΙ, οι περισσότεροι σκέφτονταν πως ένας άνθρωπος που δεν έχει κάποια σχέση με τον κόσμο των έργων, δύσκολα θα κατάφερνε να τα βγάλει πέρα.
Για καλή μας τύχη, ο κος Χρυσοχοϊδης, διέψευσε τους πάντες και ελάχιστους μήνες από την Υπουργοποίηση του άρχισε να παράγει έργο. Κατά τη διάρκεια που βρίσκεται επικεφαλής του Υπουργείου Υποδομών, υπογράφηκαν και ξεκίνησαν και πάλι τα παγωμένα για 3 χρόνια έργα στους 4 αυτοκινητόδρομους της χώρας.
Κράτησε μάλιστα ζωντανά και τα τμήματα που θεωρούνταν ως «κουρεμένα» καθώς θα δούμε να κατασκευάζεται το δυτικό τμήμα της Ολυμπίας Οδού (Πάτρα-Πύργος και Καλό Νερό-Τσακώνα) αλλά και τα 2 άκρα του Ε65 (Λαμία-Ξυνιάδα και Τρίκαλα-Εγνατία), τμήματα που με την νέα συμφωνία θα έμεναν για χρόνια στα συρτάρια του Υπουργείου.
Κατάφερε να βάλει on track τα έργα Μετρό στη Θεσσαλονίκη που ήταν βαλτωμένα για χρόνια όσο και να δώσει ώθηση στα έργα επέκτασης προς Καλαμαριά. Κατάφερε να μεταμορφώσει το γερασμένο προφίλ του ΟΑΣΑ να διατηρήσει το δυναμικό του αλλά το πιο εντυπωσιακό της τις Αθηναϊκές συγκοινωνίες είναι πως οι τιμές μειώθηκαν και μάλιστα αισθητά.
Μπήκαν σε τάξη τα σιδηροδρομικά έργα καθώς είμαστε οριστικά σε φάση ολοκλήρωσης της βασικής γραμμής τουΣιδηροδρομικού άξονα της χώρας Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη-Προμαχώνας, μετά από 25 χρόνια έργων και μίας πενταετίας που τα έργα ήταν ρευστά.
Πριν λίγες μέρες με την ανακοίνωση της –επιτέλους- δημοπράτησης της πρώτης φάσης κατασκευών της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, που από έργο κλινικά νεκρό εδώ και χρόνια (χρηματοδοτικά) όχι μόνο προώθησε το έργο αλλά το γιγάντωσε καθώς αντί για 9 σταθμούς που ήταν προγραμματισμένο εδώ και χρόνια να προχωρήσει θα δούμε να κατασκευάζονται 14 σταθμοί καλύπτωντας οριστικά τα πιο πυκνοκατοικημένα σημεία της πρωτεύουσας. Χωρίς τυμπανοκρουσίες.
Σε πολλά έργα της περιφέρειας που δεν είναι τόσο μεγάλου διαμετρήματος, σε συνεργασία είτε με την τοπική αυτοδιοίκηση είτε με το Υπουργείο έχει προχωρήσει πάρα πολλά έργα που πολλά από αυτά ήταν σχεδόν ξεχασμένα(Αεροδρόμιο Ιωαννίνων, λιμενικά έργα Ηγουμενίτσας , κατασκευή 24 σχολείων με ΣΔΙΤ στην Αττική κ.α). Τέλος είναι και πάλι σε δημοπράτηση, ύστερα από 5 χρόνια απραξίας το μεγάλο έργο της Κρήτης που αφορά την κατασκευή του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα στο Καστέλι.
Τα τρανταχτά αποτελέσματα μίας χρηστής διοίκησης είναι αποτέλεσμα σωστών επιλογών και κινήσεων τόσο από τον πυρήνα του Υπουργείου (και του ίδιου του Υπουργού) όσο και των εταιρειών που είναι γύρω από αυτό (Αττικό Μετρό, ΕΡΓΟΣΕ, Εγνατία Οδός, Κτιριακές Υποδομές κ.α). Είναι γνωστό επίσης που πραγματοποιεί σχεδόν καθημερινές επιθεωρήσεις στα έργα, χωρίς κάμερες και δηλώσεις.
ΟΙ ΣΤΡΑΒΟΤΙΜΟΝΙΕΣ
Φυσικά σε αυτή την πορεία έχουν υπάρξει και οι στραβοτιμονιές που, κατά την άποψη μου, οφείλονται περισσότερο στην αδυναμία εξεύρεσης κονδυλίων και λιγότερο σε πολιτική βούληση.
Πρώτα έχουμε το θέμα της οριστικής ολοκλήρωσης του αυτοκινητόδρομου Μορέα που με 5% υπόλοιπο έργου παραμένει 1 χρόνο παγωμένο. Ζήτημα που όσο περνάνε τα χρόνια γιγαντώνεται είναι η αποτυχία μετατροπής τουΒΟΑΚ (ο αυτοκινητόδρομος της Κρήτης από Καστέλι μέχρι Άγιο Νικόλαο) καθώς τα αποσπασματικά έργα αναβάθμισης που γίνονται αυτά τα χρόνια είναι ανεπαρκή και ο δρόμος παραμένει από τους πλέον επικίνδυνους στην Ευρώπη.
Ερωτηματικό αποτελεί και η στρεβλή λειτουργία του Προαστιακού της Αθήνας με το τμήμα Αθήνα-Πειραιάς να μην έχει ηλεκτροκίνηση και δρομολόγια που να εξυπηρετούν, ενώ και η επέκταση προς Λαύριο είναι διφορούμενη. Το ίδιο προβληματικά εμφανίζονται ως σήμερα τα έργα νέας γενιάς παραχωρήσεων (Ζεύξεις Σαλαμίνας και Λευκάδας και ο άξονας Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη).
Είναι εξαιρετικά θετικό πως μέσα σε μία κατάσταση καθόλου θετική για την ίδια τη χώρα, ο χώρος των έργων, των υποδομών και γενικότερα των κατασκευών ανακάμπτει και βέβαια μεγάλο μέρος της επιτυχίας οφείλεται και αξίζει να το αναφέρουμε, στον επικεφαλής του Υπουργείου Υποδομών, τον Μιχάλη Χρυσοχοϊδη.
Καλή Εβδομάδα σε όλους
29.9.2014
Νίκος Καραγιάννης
n.karagiannis@ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου