κείμενο από το ypodomes.com
Ημερολογιακά το καλοκαίρι μας τελείωσε. Η νέα σεζόν 2014-2015 είναι εδώ από σήμερα και μαζί το Φθινόπωρο για να μας φέρει πιο κοντά στις εξελίξεις στον χώρο των υποδομών. Αν γυρίσουμε τον χρόνο πίσω ακριβώς πέρυσι τέτοια μέσα τα πράγματα ήταν ακόμα αμφιταλαντευόμενα.
Από την άποψη λοιπόν της σταθερότητας είναι σαφές ότι κινούμαστε σε πιο ασφαλή νερά. Όλα σχεδόν τα έργα της κρίσης είναι σε κατασκευή με μικρές πια εξαιρέσεις. Η πληθώρα μεγάλων έργων θα φανεί άλλωστε μέσα από το νέο Κατάλογο με τα Μεγάλα έργα του Ypodomes.
Σχεδόν 100 μεγάλα έργα βρίσκονται μέσα σε αυτό τον κατάλογο και μάλιστα υπάρχουν και αρκετά νέα έργα (περισσότερα από 10) μέσα σε αυτόν. Μία μικρή σημείωση είναι πως πρόκειται για έργα που δημοπρατήθηκαν το 2013 ή παλαιότερα.
Φέτος η χρονιά θα ολοκληρωθεί ως η φτωχότερη σε παραγωγή νέων έργων εδώ και πολλά χρόνια. Αυτό το γεγονός δεν απασχολεί και τόσο πολύ, κυρίως γιατί έχει να κάνει με το σύνηθες κενό μεταξύ δύο Ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Είμαστε ακριβώς εκεί που τελειώνει (τελείωσε επί της ουσίας) το ένα ΕΣΠΑ και ξεκινά το άλλο.
Παρά την αδημονία που υπάρχει για νέα έργα, στην πραγματικότητα αυτή την εποχή κατασκευάζονται έργα σε όλη την επικράτεια, ίσως και συνολικά (και χρηματικά) περισσότερα από όσα κατασκευάζονταν στην προ-Ολυμπιακή περίοδο.
Έτσι, πολλές φορές έχοντας κατά νου ότι ένα έργο ωρίμασε τόσο ώστε να δημοπρατηθεί, έχουμε ακούσει και δει να δημοπρατείται «άμεσα» το ένα ή το άλλο έργο. Το νέο ΕΣΠΑ σχεδόν έχει ολοκληρώσει την προετοιμασία του και εντός των τοιχών και τα αποτελέσματα του, δηλαδή τα έργα που θα προκριθούν προς κατασκευή θα τα δούμε να δημοπρατούνται από τα τέλη του φετινού έτους και κατά κύριο λόγο το 2015 και μέχρι το 2019.
Ενδιαφέρον θα έχει σε πρώτη φάση να δούμε ποια είναι αυτά τα έργα. Εκείνα που γνωρίζουμε, είναι εκείνα που διαβάζουμε συνεχώς για αυτά. Το οδικό έργο Πάτρα-Πύργος, οι αναπλάσεις Πανεπιστημίου και Φαληρικού Όρμου κ.α
Στην παρούσα χρονική περίοδο ίσως το σημαντικότερο που έχουμε να κάνουμε είναι να οργανωθούμε. Η τσαπατσουλιά με την οποία πολλές φορές στο παρελθόν αντιμετωπίζαμε τα ΚΠΣ (ή ΕΣΠΑ) μας έχει κοστίσει σε εκατοντάδες εκατομμύρια.
Κάτι άλλο που επίσης έχει εξαιρετική σημασία και συνδέεται με την οργάνωση είναι το στρατηγικό πλάνο που έχουμε ανά κατηγορία έργων. Σήμερα πιο πολύ μοιάζει με αγώνα του ποιος θα καταφέρει να περάσει το «δικό του» έργο και να χρηματοδοτηθεί, παρά την πραγματοποίηση βήμα-βήμα σε ένα συνολικό σχέδιο υλοποίησης οδικών-σιδηροδρομικών- συγκοινωνιακών ή άλλων έργων.
Η δημιουργία ενός σαφούς πλάνου, ενός «Ρυθμιστικού έργων» σε όλες τις Περιφέρειες θα δημιουργήσει μία ομαλή πεπατημένη που θα είναι πιο εύκολο να πραγματοποιηθεί αλλά και θα βοηθήσει στην συνολική επίτευξη του σχεδίου ισόρροπης ανάπτυξης της χώρας. Με ένα τέτοιο πλάνο θα πάψει η ανομοιογενής πραγματοποίηση έργων η ανάπτυξη Περιφερειών εις βάρος άλλων και τελικά θα δημιουργήσει επιτυχία.
Τελικά, αυτό που είναι απαραίτητο είναι το πόσο πολύ θέλουμε αυτό το ΕΣΠΑ να πετύχει, να δημιουργήσει την αυριανή χώρα και να δώσει το κάτι παραπάνω που ζητούν οι πολίτες. Μία καλύτερη ζωή, σε μία καλύτερη χώρα.
Ημερολογιακά το καλοκαίρι μας τελείωσε. Η νέα σεζόν 2014-2015 είναι εδώ από σήμερα και μαζί το Φθινόπωρο για να μας φέρει πιο κοντά στις εξελίξεις στον χώρο των υποδομών. Αν γυρίσουμε τον χρόνο πίσω ακριβώς πέρυσι τέτοια μέσα τα πράγματα ήταν ακόμα αμφιταλαντευόμενα.
Από την άποψη λοιπόν της σταθερότητας είναι σαφές ότι κινούμαστε σε πιο ασφαλή νερά. Όλα σχεδόν τα έργα της κρίσης είναι σε κατασκευή με μικρές πια εξαιρέσεις. Η πληθώρα μεγάλων έργων θα φανεί άλλωστε μέσα από το νέο Κατάλογο με τα Μεγάλα έργα του Ypodomes.
Σχεδόν 100 μεγάλα έργα βρίσκονται μέσα σε αυτό τον κατάλογο και μάλιστα υπάρχουν και αρκετά νέα έργα (περισσότερα από 10) μέσα σε αυτόν. Μία μικρή σημείωση είναι πως πρόκειται για έργα που δημοπρατήθηκαν το 2013 ή παλαιότερα.
Φέτος η χρονιά θα ολοκληρωθεί ως η φτωχότερη σε παραγωγή νέων έργων εδώ και πολλά χρόνια. Αυτό το γεγονός δεν απασχολεί και τόσο πολύ, κυρίως γιατί έχει να κάνει με το σύνηθες κενό μεταξύ δύο Ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Είμαστε ακριβώς εκεί που τελειώνει (τελείωσε επί της ουσίας) το ένα ΕΣΠΑ και ξεκινά το άλλο.
Παρά την αδημονία που υπάρχει για νέα έργα, στην πραγματικότητα αυτή την εποχή κατασκευάζονται έργα σε όλη την επικράτεια, ίσως και συνολικά (και χρηματικά) περισσότερα από όσα κατασκευάζονταν στην προ-Ολυμπιακή περίοδο.
Έτσι, πολλές φορές έχοντας κατά νου ότι ένα έργο ωρίμασε τόσο ώστε να δημοπρατηθεί, έχουμε ακούσει και δει να δημοπρατείται «άμεσα» το ένα ή το άλλο έργο. Το νέο ΕΣΠΑ σχεδόν έχει ολοκληρώσει την προετοιμασία του και εντός των τοιχών και τα αποτελέσματα του, δηλαδή τα έργα που θα προκριθούν προς κατασκευή θα τα δούμε να δημοπρατούνται από τα τέλη του φετινού έτους και κατά κύριο λόγο το 2015 και μέχρι το 2019.
Ενδιαφέρον θα έχει σε πρώτη φάση να δούμε ποια είναι αυτά τα έργα. Εκείνα που γνωρίζουμε, είναι εκείνα που διαβάζουμε συνεχώς για αυτά. Το οδικό έργο Πάτρα-Πύργος, οι αναπλάσεις Πανεπιστημίου και Φαληρικού Όρμου κ.α
Στην παρούσα χρονική περίοδο ίσως το σημαντικότερο που έχουμε να κάνουμε είναι να οργανωθούμε. Η τσαπατσουλιά με την οποία πολλές φορές στο παρελθόν αντιμετωπίζαμε τα ΚΠΣ (ή ΕΣΠΑ) μας έχει κοστίσει σε εκατοντάδες εκατομμύρια.
Κάτι άλλο που επίσης έχει εξαιρετική σημασία και συνδέεται με την οργάνωση είναι το στρατηγικό πλάνο που έχουμε ανά κατηγορία έργων. Σήμερα πιο πολύ μοιάζει με αγώνα του ποιος θα καταφέρει να περάσει το «δικό του» έργο και να χρηματοδοτηθεί, παρά την πραγματοποίηση βήμα-βήμα σε ένα συνολικό σχέδιο υλοποίησης οδικών-σιδηροδρομικών- συγκοινωνιακών ή άλλων έργων.
Η δημιουργία ενός σαφούς πλάνου, ενός «Ρυθμιστικού έργων» σε όλες τις Περιφέρειες θα δημιουργήσει μία ομαλή πεπατημένη που θα είναι πιο εύκολο να πραγματοποιηθεί αλλά και θα βοηθήσει στην συνολική επίτευξη του σχεδίου ισόρροπης ανάπτυξης της χώρας. Με ένα τέτοιο πλάνο θα πάψει η ανομοιογενής πραγματοποίηση έργων η ανάπτυξη Περιφερειών εις βάρος άλλων και τελικά θα δημιουργήσει επιτυχία.
Τελικά, αυτό που είναι απαραίτητο είναι το πόσο πολύ θέλουμε αυτό το ΕΣΠΑ να πετύχει, να δημιουργήσει την αυριανή χώρα και να δώσει το κάτι παραπάνω που ζητούν οι πολίτες. Μία καλύτερη ζωή, σε μία καλύτερη χώρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου