κείμενο από το ypodomes.com
Πλησιάζει η ώρα για την κύρωση της σύμβασης για την παραχώρηση των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων στη Fraport. Όπως όλα δείχνουν το αμέσως επόμενο διάστημα η σύμβαση θα περάσει από τη Βουλή των Ελλήνων καθώς οι προθεσμίες είναι ασφυκτικές και απομένουν μόλις λίγοι μήνες πριν η Fraport Greece αναλάβει και επίσημα τα ηνία.
Θα πρέπει να διευκρινίσουμε πως ουσιαστικά πρόκειται για "διπλή κύρωση" καθώς έχουμε 2 ομάδες αεροδρομίων που αποτελούνται από 7 εγκαταστάσεις εκάστη. Οι σχετικές συμβάσεις έχουν περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την Ε.Ε.
Από εκεί και έπειτα θα αρχίσει ο αγώνας δρόμου ούτως ώστε μέχρι το τέλος της τρέχουσας χρονιάς να αναλάβουν εξ` ολοκλήρου τα 14 Αεροδρόμια και να ξεκινήσουν τα σχετικά έργα αναβάθμισης.
Να θυμίσουμε πως στην πρόσφατη συνομιλία της Fraport Greece με δημοσιογράφους οΔιευθύνων Σύμβουλος της Fraport δρ Σούλτε είχε εκτιμήσει πως τελικά το ποσό που θα χρειαστεί να δαπανηθεί για την αναβάθμιση των αεροδρομίων μέχρι το 2020 θα είναι πολύ παραπάνω από το ποσό των 330εκ.ευρώ που έχει συμφωνηθεί.
Ηγέτης των Αεροδρομίων θα είναι το Αεροδρόμιο Μακεδονία της Θεσσαλονίκης που έχει μεγάλα γεωγραφικά και τοπικά πλεονεκτήματα και χρειάζεται άμεση αναβάθμιση με πρώτη ανάγκη το μεγάλωμα του επιβατικού σταθμού που σήμερα είναι στα όρια του.
Να σημειώσουμε πως ειδικά το Αεροδρόμιο Μακεδονία καταγράφει πολύ χαμηλά νούμερα κάθε έτος και παρότι εξυπηρετεί μία πόλη με πληθυσμό άνω του 1 εκατομμυρίου κατοίκων και αρκετών εκατοντάδων χιλιάδων στα όρια του Νόμου αλλά και τους όμορους Δήμους, πίσω από το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος. Το 2015 κατέγραψε 6,17εκ.επιβάτες με δυνατότητες όμως το νούμερο αυτό να διπλασιαστεί ή και να τριπλασιαστεί ακόμα.
Για να γίνει αντιληπτή η διαφορά, το Διεθνές Αεροδρόμιο του Δουβλίνου, μίας πόλης με αντίστοιχο πληθυσμό με εκείνο της Θεσσαλονίκης το 2015 κατέγραψε 25εκ.επιβάτες, ενώ τοΑεροδρόμιο στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας με πληθυσμό περίπου 550.000 κατοίκων κατέγραψε 7εκ.επιβάτες.
Μεγάλες παρεμβάσεις θα γίνουν και στα αεροδρόμια που τα τελευταία χρόνια δεν δέχθηκαν παρεμβάσεις από το Κράτος, με πρώτα στη λίστα τα αεροδρόμια Μυκόνου, Κέρκυρας καιΣαντορίνης.
Στα Αεροδρόμια Χανίων, Σκιάθου (και το Αεροδρόμιο Μακεδονία) εκτελούνται ακόμα έργα με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2007-2013 ενώ μικρότερες παρεμβάσεις θα έχουμε στα υπόλοιπα αεροδρόμια.
Με την απόκτηση των 14 Αεροδρομίων η Fraport Greece θα καταβάλλει άμεσα το τίμημα των 1,2 δις ευρώ στο Κράτος, ενώ από εκείνη τη στιγμή το Ελληνικό Δημόσιο θα έχει πολλαπλό όφελος καθώς θα σταματήσει να έχει στο payroll του χιλιάδες δημόσιους υπαλλήλους (άρα αυτόματη μείωση των δαπανών με ότι αυτό σημαίνει), ενώ θα σταματήσει να πληρώνει τα καθημερινά έξοδα για τη λειτουργία και συντήρηση αυτών των αεροδρομίων, χρήματα που μεταφράζονται σε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο. Εδώ να σημειώσουμε πως η Fraport έχει εκφράσει την θέση της για προτεραιότητα στην παραμονή των μέχρι σήμερα υπαλλήλων των Αεροδρομίων.
Επίσης, αναμένεται η κατακόρυφη εκμετάλλευση των χώρων των αεροδρομίων με το άνοιγμα εμπορικών καταστημάτων αλλά και συνεργασία με τις τοπικές τουριστικές επιχειρήσεις, κίνηση που εκτιμάται ότι θα αποφέρει σχετικά σύντομα, αύξηση της απασχόλησης (ο κος Κοπελούζος είχε αναφέρει πως θα προτιμηθούν ντόπιοι εργαζόμενοι στα κατά τόπους αεροδρόμια), της φοροδοσίας στο Κράτος αλλά και θετική κίνηση της πραγματικής οικονομίας της χώρας.
Η παραχώρηση των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων από παράγοντες της οικονομικής και τουριστικής αγοράς θεωρούν πως ίσως πρόκειται για την πλέον επιτυχημένη συμφωνία αποκρατικοποίησης στη χώρα. Αυτό φυσικά θα χρειαστεί να περιμένουμε μέχρι τις αρχές του 2018 για να το διαπιστώσουμε με συγκριτικά νούμερα του 2017 όταν θα έχουμε την πρώτη πλήρη χρονιά των παραχωρημένων 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου