Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 12 Μαρτίου 2018

Η Ελλάδα των μεγάλων υποδομών του 2021

κείμενο από το ypodomes.com
Το όνειρο της μετατροπής της Ελλάδας από χώρα με ελλιπείς υποδομές σε χώρα με πλήρεις υποδομές υπάρχει εδώ και αρκετές δεκαετίες. Η κρίση μπορεί όντως να καθυστέρησε αρκετά χρόνια την αλλαγή στο στάτους των υποδομών της χώρας, όμως αυτό πλέον αλλάζει με ραγδαίους ρυθμούς.
Από το 2017 μέχρι το 2021 η χώρα έχει ξεκινήσει την διαδικασία μετατροπής της χώρα σημαντικών υποδομών κλείνοντας σημαντικά την ψαλίδα με άλλες χώρες της Ευρώπης. Κυρίως η χώρα αλλάζει συγκοινωνιακά και οι υποδομές της θα βελτιωθούν δραματικά. Πόσα ξέρετε για αυτό όμως; Η συνεχόμενη χρηματοδότηση από την Ε.Ε με τα πλαίσια στήριξης από το 1985 και μετά έχουν ήδη αλλάξει το πρόσωπο της χώρας όμως η μεγάλη μεταμόρφωση έπεται και θα είναι μεγάλη.
Ας ρίξουμε μία ματιά στην Ελλάδα της δεκαετίας του 1990. Μία χώρα όχι μόνο με ελλιπείς υποδομές αλλά σχεδόν ανύπαρκτες. Αυτοκινητόδρομοι ελάχιστοι, διάσπαρτοι και κατά βάση γύρω από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Σιδηρόδρομος απαρχαιωμένος, επικίνδυνος και χωρίς καμία προοπτική. Λιμάνια και αεροδρόμια σαν εικόνες από ταινίες της δεκαετίας του 1960 με την έννοια του "διεθνούς" να προκαλεί γέλια. Αστικές συγκοινωνίες με λεωφορεία σοβιετικού τύπου, ρυπογόνα και με πολύωρα δρομολόγια και μία γραμμή Μετρό του «ηλεκτρικού» με αποβάθρες, δρομολόγια και τρένα για γερά νεύρα. Σίγουρα πολλοί από εσάς έχετε την ίδια εικόνα από εκείνη την εποχή.
Σήμερα τι έχει η χώρα; κατά προσέγγιση 2.200 χιλιόμετρα κλειστών αυτοκινητόδρομων. Εγνατία Οδός και άξονες (περίπου 900χλμ), Μορέας (200χλμ περίπου), Αθήνα-Θεσσαλονίκη (Νέα Οδός, Κεντρική Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου με 500χλμ), Ολυμπία Οδός (200χλμ. περίπου), Ιόνια Οδός (200χλμ περίπου), Κεντρική Οδός Ε65 (80χλμ. περίπου), Αττική Οδός (65χλμ), Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου (5χλμ περίπου) και 42χλμ στον ΒΟΑΚ, 25χλμ στην Περιφερειακή Θεσσαλονίκης. 
Στο σιδηρόδρομο μέχρι το καλοκαίρι θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως ο διάδρομος Αθήνα-Θεσσαλονίκη με διπλή γραμμή και ηλεκτροκίνηση, όπως και ο διάδρομος Κιάτο μέχρι Αεροδρόμιο το ίδιο. Μέσα στο έτος θα λειτουργήσει και τμήμα Κιάτο-Αίγιο, μετά από περίπου 10 χρόνια.
Στα λιμάνια, Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηγουμενίτσα, Βόλος κρατούν τα σκήπτρα με σχετικά καλές υποδομές. Στα Αεροδρόμια έχουμε σημαία το Ελ.Βενιζέλος (ένα από τα καλύτερα αεροδρόμια της Ευρώπης στην κατηγορία του).

Στις αστικές συγκοινωνίες η Αθήνα έχει 3 γραμμές Μετρό 60+20χλμ, Τραμ 26χλμ, Προαστιακό 230χλμ. με πρόσφατα ολοκληρωμένη ηλεκτροκίνηση από τον Πειραιά μέχρι ΣΚΑ. Επίσης υπάρχουν νέας γενιάς τρόλεϊ και λεωφορεία φυσικού αερίου. Στην περιφέρεια τα περισσότερα αστικά συστήματα συγκοινωνιών με νέας γενιάς λεωφορεία ενώ και τα υπεραστικά δρομολόγια γίνονται με σύγχρονα πούλμαν.
ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ 
Η παραπάνω περιγραφή αποδεικνύει πως έχουν γίνει πολλά μέχρι σήμερα. Η χώρα δεν είναι απούσα στις υποδομές, ενώ έχει σε κατασκευή μεγάλα, πολύ μεγάλα έργα που θα αλλάξουν προς το καλύτερο την εικόνα. Τι θα δούμε να αλλάζει όμως;
Στις αστικές συγκοινωνίες θα δούμε φέτος τη λειτουργία της επέκτασης του Τραμ από το Φάληρο στον Πειραιά Φέτος όμως μετά από πάρα πολλά χρόνια ολοκληρώνονται τα έργα στο Αεροδρόμιο Μακεδονία για την επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων, ολοκληρώνεται ο προβλήτας ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά και άλλα σημαντικά έργα. Στο σιδηρόδομο η ηλεκτροκίνηση θα φτάσει μέχρι τα σύνορα (Ειδομένη) και για πρώτη φορά, σύγχρονα επιβατικά διεθνή δρομολόγια θα μπορούν να συνδέσουν Αθήνα και Θεσσαλονίκη με άλλες πόλεις της Ευρώπης.
Το 2019 θα είναι μία ενδιάμεση χρονιά: Θα δούμε τη λειτουργία μέρους της μεγάλης επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας στον Πειραιά (μέχρι Νίκαια) και τα έργα στο Λιμάνι της Ηγουμενίτσας.
Το 2020 θα είναι ακόμα μία χρονιά σταθμός: Θα λειτουργήσει με καθυστέρηση 8 ετών η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης (9 από τους 12 σταθμούς). Στους αυτοκινητόδρομους θα ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία 48χλμ, το Λαμία-Ξυνιάδα (30χλμ) του Ε65.
Το 2021, χρονιά που συμπληρώνονται 200 χρόνια από την Ελληνική επανάσταση που οδήγησε στη δημιουργία του σύγχρονου ελληνικού κράτους ολοκληρώνεται πλήθος νέων υποδομών. Στο Μετρό ολοκληρώνεται και λειτουργεί η επέκταση μέχρι το Δημοτικό Θέατρο στο κέντρο του Πειραια και η Γραμμή Καλαμαριάς για το Μετρό Θεσσαλονίκης.
Στο σιδηρόδρομο θα είναι μία χρονιά καταλύτης: Ολοκληρώνονται μεγάλα έργα ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης στα τμήματα Κιάτο-Αίγιο, Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και Λάρισα-Βόλος. Στην Πελοπόννησο θα τεθεί σε λειτουργία νέα διπλή γραμμή μέχρι το Ρίο. Στις αεροπορικές υποδομές θα έχει ολοκληρωθεί το πρόγραμμα αναβάθμισης των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων της Fraport κόστους 350εκ.ευρώ. Η Ελλάδα του 2021 θα είναι μία διαφορετική χώρα από αυτή που ζούμε σήμερα. Σε αυτή την αλλαγή που έχει ήδη ξεκινήσει ήδη να συντελείται θα πρέπει και να προετοιμαστούμε για να την αξιοποιήσουμε αλλά κυρίως να σχεδιάσουμε και την επόμενη γενιά έργων που θα δώσουν στην Ελλάδα το 2025 μία ακόμα ώθηση για καλύτερες υποδομές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα