Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 13 Μαρτίου 2018

Tο Αμαξοστάσιο του Μετρό Θεσσαλονίκης γίνεται το νέο εμβληματικό κτίριο της πόλης

κείμενο από το ypodomes.com
Ένα από τα μεγαλύτερα κτίσματα στη Θεσσαλονίκη είναι πλέον το Αμαξοστάσιο του Μετρό Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για ένα "μεγαθήριο" στην περιοχή της Πυλαίας, όπου κυριαρχεί στην περιοχή.
Η αλήθεια είναι ότι με τέτοιο όγκο δεν θα μπορούσε να μην κυριαρχεί γιατί βρίσκεται σε μία προνομιακή περιοχή που τα επόμενα χρόνια αναμένεται να γνωρίσει μεγάλη άνθηση κυρίως λόγω της ύπαρξης του. Τα νούμερα είναι καταλυτικά:
Χτίζεται σε μία περιοχή που έχει εμβαδόν έκτασης περίπου 50 στρεμμάτων, δηλαδή πολλή μεγαλύτερη από ένα συμβατικό οικοδομικό τετράγωνο στην Ελλάδα. Το κόστος του αντιστοιχεί περίπου στο 16,35% του συνολικού κόστους του έργου της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης με 130.473.000 ευρώ. Στο Αμαξοστάσιο Πυλαίας θα εκτελούνται εργασίες συντήρησης, επιδιόρθωσης, πλυσίματος και στάθμευσης. 
Σήμερα αυτό το κτιριακό συγκρότημα είναι σε πολλή προχωρημένη κατασκευή. Τα έργα πολιτικού μηχανικού έχουν ολοκληρωθεί και έχει αρχίσει η φάση των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων. Ανάμεσα στο πρώτο και το δεύτερο κτίριο υπάρχει ένας μεγάλος ανοιχτός χώρος στον οποίο οι συρμοί του Μετρό θα "σταβλίζονται", δηλαδή θα σταθμεύουν εκεί κατά τη διάρκεια της νύχτας, όταν δηλαδή δεν θα κυκλοφορούν στις γραμμές.
Ο όγκος των χωμάτων που εκσκάφθηκε για την κατασκευή ήταν περίπου 770.000m3. Για την αντιστήριξη κατασκευάστηκαν περίπου 21χλμ οπλισμένων πασσάλων (ή 1.370 τεμάχια). Χρησιμοποιήθηκαν 110.000m3 σκυροδέματος (όλων των κατηγοριών). Οι δομημένες επιφάνειες φτάνουν σε 80.000m2 που χωρίζονται σε 45.000m2 κύριων χώρων και 35.000m2 βοηθητικών.
Η επενδεδυμένη επιφάνεια είναι περίπου 6.000m2 ενώ για τις μεταλλικές επιφάνεις χρησιμοποιήθηκαν 3.000 τόνοι μέταλλου και μέσα στο κτιριακό συγκρότημα δημιουργήθηκε και ένα εσωτερικό δίκτυο δρόμων. Στο συγκρότημα έχει ήδη αρχίσει να τοποθετείται η επιδομή (γραμμές) για την στάθμευση των συρμών η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο έτος.
Στο δεύτερο κτίριο έχει αρχίσει η εξωτερική επένδυση με γυαλί στον, ίσως πιο εντυπωσιακό χώρο του συγκροτήματος που θα είναι το Κέντρο Ελέγχου όλου του συστήματος, η "καρδιά" και η "ανάσα" του Μετρό. Από εκεί θα ελέγχονται τα πάντα: από τους συρμούς και την ασφαλή κίνηση τους, μέχρι θέματα ασφάλειας στις αποβάθρες και στους χώρους του Μετρό. Αντίστοιχο Κέντρο Ελέγχου στην Αθήνα, υπάρχει στο σταθμό του Συντάγματος. 
Εδώ, όλο το σύστημα θα είναι κεντροποιημένο στο ΑμαξοστάσιοΣυρμοίΚέντρο Ελέγχου, Διοίκηση θα βρίσκονται όλα μαζί. Η Αττικό Μετρό και η ΟΣΕΘ θα μετακομίσουν σε αυτό το συγκρότημα καθώς και η μελλοντική εταιρεία λειτουργία του Μετρό (κάτι σαν την ΣΤΑΣΥ της Αθήνας).
Η δυνατότητα του Αμαξοστασίου είναι για εξυπηρέτηση είκοσι συρμών Μετρό η οποία κρίνεται επαρκής για τις ανάγκες της βασικής γραμμής και της Γραμμής Καλαμαριάς. Το 2022 συνολικά θα κινούνται 30 συρμοί στο δίκτυο των 2 γραμμών, όμως κάποιοι συρμοί θα παραμένουν στο τέλος της κάθε μέρας στα άκρα των γραμμών για να μπορούν να ξεκινούν τα πρώτα πρωϊνά δρομολόγια. Δηλαδή θα έχουμε τρένα που θα παραμένουν το βράδυ και στο Συντριβάνι αρχικά και αργότερα στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και στη Μίκρα. Όταν θα δρομολογηθούν οι επεκτάσεις σε Ευκαρπία, Κορδελιό και Αεροδρόμιο τότε θα χρειαστεί η ανάπτυξη ενός ακόμα Αμαξοστασίου που η χωροθέτηση του θα αποφασιστεί μελλοντικα, με την περιοχή της Καλαμαριάς να θεωρείται προς το παρόν φαβορί.
Όπως εξήγησε στο ypodomes.com ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος, το 2019 θα είναι η καθοριστική χρονιά για το Αμαξοστάσιο καθώς αναμένεται να ολοκληρωθούν τα Η/Μ, θα έχουν έρθει οι περισσότεροι συρμοί (κατασκευάζονται στην Ιταλία από την Hitachi) οπότε θα αρχίσει η προετοιμασία για τη λειτουργία του Μετρό με δοκιμαστικά δρομολόγια στο τμήμα της γραμμής Συντριβάνι-Νέα Ελβετία που θα λειτουργήσει στις 20 Νοεμβρίου 2020.
Το 2019 θα ξεκινήσει και η μετακόμιση των γραφείων της Αττικό Μετρό στο Αμαξοστάσιο και ακολούθως της ΟΣΕΘ. Σήμερα αρχίζει και γίνεται σιγά-σιγά κουβέντα για την ανάγκη ύπαρξης ενός ακόμα σταθμού στην περιοχή καθώς η παρουσία του κτιρίου εκεί και οι εκατοντάδες εργαζόμενοι του, αναμένεται να προκαλέσουν την οικιστική ανάπτυξη της περιοχής που ήδη περιτρυγιρίζεται από πολυκατοικίες. Ωστόσο αυτή η κουβέντα είναι σε αρχικό στάδιο και θα απασχολήσει (αν απασχολήσει) μετά την έναρξη λειτουργίας της γραμμής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα