Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 18 Μαρτίου 2018

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ωριμάζει το έργο, οι σταθμοί αποκτούν χρώμα, μάρμαρο, γραμμές και ...θύρες

κείμενο από το ypodomes.com
Προχωρά με γρήγορους ρυθμούς η κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης. Το ypodomes.com είχε την ευκαιρία να δει από κοντά την πρόοδο των εργασιών και την κατέγραψε για εσάς. Σήμερα το έργο θεωρείται ότι ακολουθεί ένα αυστηρό χρονοδιάγραμμα που θα το οδηγήσει στην λειτουργία του τον Νοέμβριο του 2020.
Ένα από τα σπουδαία σημεία των έργων αυτή την εποχή είναι ότι έχει ξεκινήσει το στρώσιμο της επιδομής (γραμμές) από το Συντριβάνι. Θεωρητικά, μέσα στο 2019 οι γραμμές θα έχουν στρωθεί μέχρι την Νέα Ελβετία και μέχρι το Αμαξοστάσιο και όλα θα είναι έτοιμα για να υποδεχθεί τους συρμούς για τα δοκιμαστικά δρομολόγια. Στον σταθμό Συντριβάνι έχουμε το λεγόμενο crossover δηλαδή μία διασταύρωση στην οποία για όσο διάστημα ο συγκεκριμένος σταθμός θα παίζει το ρολο του τερματικού, οι συρμοί θα μπορούν ερχόμενοι από τη μία κατεύθυνση να αλλάζουν φορά και να ξεκινούν το ταξίδι τους για την αντίθετη κατεύθυνση.
Οι σταθμοί με διαφορές μεταξύ τους είναι σε πολύ προχωρημένο στάδιο. Σε κάποιους έχει ξεκινήσει η τοποθέτηση μαρμάρων που αισθητικά θα είναι τα ίδια με εκείνα της Αθήνας (σε λευκή και μπορντώ απόχρωση). Ο πιο προχωρημένος σταθμός είναι ο Ευκλείδης.
Ο σταθμός ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ άλλαξε ονομασία και πλέον ονομάζεται "25ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ" καθώς θεωρήθηκε ότι το όνομα του ξένιζε τους κατοίκους της περιοχής και επιλέχθηκε το όνομα της οδού που τον διασχίζει. Υπενθυμίζουμε ότι ο σταθμός αυτό θα λειτουργεί ως "διχάλα" για τις κατευθύνσεις προς Νέα Ελβετία ή Μίκρα (για τη Γραμμή Καλαμαριάς).
Όλοι οι σταθμοί αρχίζουν και βάφονται και το χρώμα που θα δουν οι επιβάτες και οι επισκέπτες του είναι βαθύ "βιομηχανικό" γκρι. Το χρώμα αυτό θα καλύψει όλες τις επιφάνειες που δεν θα έχουν άλλο υλικό επικάλυψης (μάρμαρο, μέταλλο κ.ο.κ).
Ο πρώτος συρμός αναμένεται να κάνει την εμφάνιση του στην ερχόμενη ΔΕΘ και η διαφορά με πέρυσι είναι ότι δεν θα είναι απλό κέλυφος, αλλά ένας πραγματικός συρμός που οι Θεσσαλονικείς θα έχουν την ευκαιρία να δουν και να φανταστούν πως θα είναι οι μελλοντικές υπόγειες διαδρομές στις σήραγγες του Μετρό της πόλης.
Σε κάθε σταθμό θα υπάρχουν δύο σειρές από κυλιόμενες σκάλες που θα σε κατεβάζουν στο επίπεδο των αποβαθρών, οι οποίες είναι όλες με κεντρική νησίδα (και όχι πλάγιες όπως είναι στους περισσότερους σταθμούς της Αθήνας). Στις αποβάθρες των σταθμών έχει ήδη ξεκινήσει να δημιουργείται χώρος για την τοποθέτηση των θυρών ασφαλείας μεταξύ αποβάθρας και γραμμών.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης ειναι "πολυεθνικό" όσον αφορά υλικά και προμήθειες. Για παράδειγμα, οι στρωτήρες έχουν παραγγελθεί σε Ελληνική εταιρεία, οι γραμμές έρχονται από Ισπανία, οι συρμοί από Ιταλία, οι θύρες ασφαλείας από Αγγλία και πάει λέγοντας.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης σε αντίθεση με εκείνο της Αθήνας θα λειτουργεί από την πρώτη μέρα με το ηλεκτρονικό "έξυπνο" εισιτήριο. Παρότι η αρχική μελέτη δεν το προέβλεπε, έγιναν οι απαραίτητες συνεννοήσεις προκειμένου να υπάρχει από την έναρξη της λειτουργίας του. Ένα σημαντικό νεό είναι πως οι κάρτες του Μετρό Αθήνας και Θεσσαλονίκης θα ειναι συμβατές μεταξύ τους και το μόνο που θα χρειάζεται ένας επιβάτης είναι να τις φορτίζει με εισιτήρια ή χρονο με το αντίστοιχο αντίτιμο.
Μέσα στο 2018, δρομολογείται η εκκίνηση των πρόδρομων εργασιών των δύο επεκτάσεων στα δυτικά, προς Κορδελιό και Ευκαρπία. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com έχει αποφασιστεί η δημιουργία μίας νέας τρίτης γραμμής σχήματος U, που εκμεταλλευόμενη αυτές τις 2 επεκτάσεις, θα ξεκινά από το Κορδελιό, θα περνά από τον Ν.Σ.Σταθμό, θα στρίβει στο σταθμό Δημοκρατίας και θα καταλήγει στην Ευκαρπία, καλύπτοντας σχεδόν πλήρως την δυτική πλευρά της πόλης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα