Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2018

Σε τι στάδιο βρίσκονται οι 10 μεγαλύτερες δημοπρατήσεις έργων του 2018

κείμενο από το ypodomes.com
Μέσα στο 2018 η κατασκευαστική κοινότητα περιίμενε την δική της "ανάσταση" αλλά τελικά θα πρέπει να περιμένει το 2019. Κάτι οι αργοί ρυθμοί στους διαγωνισμούς, κάτι οι προσφυγές, ακόμα περιμένουμε κάποιο μεγάλο έργο να υπογραφεί και να ξεκινήσει. Μετά από σχεδόν 4 χρόνια ξηρασίας με ελάχιστα νέα δημοπρατούμενα έργα, η φετινή χρονιά είχε σημαντικούς διαγωνισμοούς όχι όμως μέχρι σήμερα και  "μπουλντόζες". Πάντως με τις εξαγγελίες των Φορέων Υλοποίησης φαίνεται τουλάχιστον ότι η παραγωγή νέων έργων θα βελτιωθεί σημαντικά.
Από όλη αυτή την αναμενόμενη "έκρηξη έργων" αν τα ταξινομήσουμε βάσει οικονομικού μεγέθους, θα βγάλουμε τις δέκα μεγαλύτερες δημοπρατήσεις του 2018 και θα δούμε που βρίσκονται μέχρι σήμερα. 
Το μεγαλύτερο όλων των έργων που θα δημοπρατηθούν το 2018 είναι ο περίφημος ΒΟΑΚ, ο βόρειος οδικός άξονας Κρήτης που αφορά το τμήμα Χανιά-Άγιος Νικόλαος και θα πραγματοποιηθεί μέσω διπλού διαγωνισμού που συνδυάζει παραχώρηση και ΣΔΙΤ. Κάπου στις αρχές του έτους θα δημοσιευθεί η Εκδήλωση Ενδιαφέροντος που θα είναι και η αρχή του διαγωνισμού που θα χρειαστεί περίπου 1,5 έτος για να ολοκληρωθεί. Το κόστος εκτιμάται σε 1,5δισ.ευρώ. Το χρηματοδοτικό μείγμα περιλαμβάνει ΕΤΕπ, ιδιωτικά κεφάλαια και ίσως κάποια συμμετοχή του δημοσίου. Προς το παρόν έχουμε τρεις παρατάσεις στην έναρξη της εκδήλωσης ενδιαφέροντος μέχρι τις 18 Οκτωβρίου.
Το δεύτερο μεγαλύτερο έργο είναι η δημοπράτηση της ηλεκτρικής διασύνδεσης Πελοποννήσου-Κρήτης με κόστος 360εκατ.ευρώ. Ήδη έχει πραγματοποιηθεί ο τριπλός διαγωνισμός και εντός των επόμενων εβδομάδων ίσως να έχουμε και τις υπογραφές. Να θυμίσουμε ότι αφορά την πόντιση διπλού καλωδίου εναλλασσόμενου ρεύματος (2x200MW) που θα συνδέσει σε πρώτη φάση το νησί με το Ηπειρωτικό Σύστημα. Η χρηματοδότηση θα καλυφθεί από το ΕΣΠΑ 2014-20.
Το τρίτο μεγαλύτερο έργο και το πιο αμφίβολο μέχρι τώρα είναι η περίφημη Σήραγγα Σεπολίων. Το έργο των 150εκατ.ευρώ δημοπρατήθηκε, αναδείχθηκε ανάδοχος η κοινοπραξία ΙΝΤΡΑΚΑΤ-Σιδηροδρομικά Έργα, πέρασε από τη Βουλή και τώρα αναμένεται να υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Η διάρκεια των έργων ορίστηκε σε 52 μήνες δηλαδή 4,5 χρόνια.
Το τέταρτο μεγαλύτερο έργο είναι η Παράκαμψη Χαλκίδας με κόστος περίπου 230εκατ.ευρώ. Σύμφωνα με τις τελευταίες διαθέσιμες πληροφορίες το έργο αναζητεί χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ και το ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω της αναθεώρησης του. Αφορά την κατασκευή κλειστού αυτοκινητόδρομου 2 λωρίδων ανά ρεύμα κυκλοφορίας που θα ξεκινά από την μεγαλή κρεμαστή γέφυρα και θα τελειώνει στα Ψαχνά με μήκος περίπου 17χλμ. Το έργο δεν προλαβαίνει να δημοπρατηθεί φέτος.
Πέμπτο κατά σειρά είναι η εργολαβία-σκούπα για την ολοκλήρωση της Αμβρακίας Οδού. Το εκτιμώμενο κόστος είναι 165εκατ.ευρώ. Η δημοπράτηση πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο και αναμένουμε την ανακήρυξη της Κ/Ξ ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ ως οριστικού αναδόχου. Τα έργα θα ξεκινήσουν το 2019. Η χρηματοδότηση του έργου είναι καλυμμένη από το ΕΣΠΑ μέσα από το ΕΠ ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ ως έργο phasing.
Συνεχίζοντας την καταμέτρηση μας ως 6ο μεγαλύτερο έργο καταγράφουμε ένα από τα λεγόμενα "έργα-μακέτες". Αναφερόμαστε στην κατασκευή του Τερματικού ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, στην Αθήνα. Το εκτιμώμενο κόστος είναι 150εκατ.ευρώ και υπάρχουν για πρώτη φορά σοβαρές πιθανότητες να το δούμε να δημοπρατείται. Θα αντικαταστήσει τους δύο σημερινούς τερματικούς σε Κηφισό και Λιοσίων. Η χρηματοδότηση θα καλυφθεί από ιδιωτικά κεφάλαια και ίσως κάποια συμβολή της ΕΤΕπ. Άγνωστη η πορεία του, δεν φαίνεται να είναι από τα έργα που θα τρέξουν το επόμενο διάστημα.
Το 7ο μεγαλύτερο έργο είναι η κατασκευή του Νέου Προβλήτα Κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά. Πρόκειται για έργο κόστους περίπου 130εκατ.ευρώ με φορέα υλοποίησης τον ΟΛΠ. Η χρηματοδότηση του καλύπτεται από το ΕΣΠΑ 2014-20 μέσα από το ΠΕΠ Αττικής. Έφτασε μία μέρα πριν τη δημοπράτηση αλλά τελικά υπήρξαν προσφυγές και τώρα αναμένεται η σχετική απόφαση για να επαναδημοπρατηθεί αισίως μέχρι το τέλος του έτους.
Όγδοο μεγαλύτερο έργο προς δημοπράτηση είναι το έργο για το Νέο Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο, γνωστότερο ως Θριάσιο 2. Εδώ πρόκειται για επένδυση με καθαρά ιδιωτική χρηματοδότηση και εκτιμάται ότι θα είναι της τάξης των 100εκατ.ευρώ. Φορέας Υλοποίησης είναι ο ΟΣΕ. Αναζητείται ο διαγωνισμός καθώς το ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο δημιουργεί ανησυχία.
Το ένατο μεγαλύτερο έργο είναι η κατασκευή Εμπορικού Κέντρου Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για έργο παραχώρησης με χρηματοδότηση από ιδιωτικά κεφάλαια και εκτιμώμενη επένδυση 100εκατ.ευρώ. Φορέας υλοποίησης είναι η ΓΑΙΑΟΣΕ και ο σχετικός διαγωνισμός ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο. Οι δεσμευτικές προσφορές εκτιμάται ότι θα δοθούν προς το τέλος του έτους και ....έχουμε δρόμο μπροστά μας μέχρι τις υπογραφές.
Το 10ο μεγάλο έργο που αναμένουμε να δημοπρατηθεί είναι το έργο ηλεκτροκίνησης του σιδηροδρομικού τμήματος Κιάτο-Ροδοδάφνη. Φορέας Υλοποίησης είναι η ΕΡΓΟΣΕ και το έργο αφού πέρασε πολλαπλές ανατροπές αναμένεται να προχωρήσει και να υπογραφεί μέχρι το τέλος του έτους. Το κόστος είναι περίπου 70εκατ.ευρώ και η χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη από το ΕΣΠΑ 2014-20 μέσω του ΕΠ ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα