Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 29 Οκτωβρίου 2018

Η Ολυμπία Οδός ανέλαβε τις μελέτες αντιπλημμυρικής προστασίας στο τμήμα Ελευσίνα-Κόρινθος

κείμενο από το ypodomes.com
Με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών στην Ολυμπία Οδό Α.Ε. ανατέθηκε η εκπόνηση των απαραίτητων μελετών (και αργότερα των έργω) για την αντιπλημμυρική προστασία του τμήματος Ελευσίνα-Κόρινθος. Μετά τις παλαιές πυρκαγιές στην περιοχή, τις περυσινές πλημμύρες στη Μάνδρα και τις καλοκαιρινές πυρκαγιές στην Κινέτα που προκάλεσαν την διακοπή λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου κατά τμήματα, κρίθηκε απαραίτητο να ξεκινήσει η διαδικασία της θωράκισης της περιοχής.
 
Αυτό αναφέρει και η απόφαση, παρότι η μελέτη του 2009 «Έλεγχος Επάρκειας Αντιπληµµυρικής Προστασίας Υφιστάµενου Τµήµατος Ελευσίνα - Κόρινθος», σύµφωνα µε την οποία το υφιστάµενο σύστηµα παροχέτευσης πληµµυρικών παροχών από τον Αυτοκινητόδροµο είναι επαρκές, διαπιστώθηκε στην πράξη ότι η εκτεταµένη και ταχεία οικιστική ανάπτυξη και ιδιαίτερα η αυθαίρετη δόµηση, εκτός ή στις παρυφές Σχεδίων των παρόδιων οικισµών συμβάλει στα παραπάνω φαινόμενα.  
 
Επίσης με έγγραφο του στις 17 Σεπτεμβρίου ο παραχωρησιούχο υπέδειξε επτά θέσεις όπου τα πλημμυρικά φαινόμενα διαπιστωμένα επηρεάζουν (α) τις συνθήκες διόδευσης των οµβρίων υδάτων στις κατάντη του Έργου περιοχές, (β) την προστασία των υποδοµών του ίδιου του Έργου Παραχώρησης και (γ) την ασφάλεια των χρηστών και την ανεµπόδιστη πρόσβαση αυτών στο Έργο.
 
Για το λόγο αυτό η παραχωρησιούχος Ολυμπία Οδός Α.Ε. αναλαμβάνει την εκπόνηση οριστικών μελετών για την αντιμετώπιση των αντιπλημμυρικών φαινομένων στις θέσεις:
1. Από την αρχή του Έργου Παραχώρησης (επί της ΝΕΟ) στη Χ.Θ. 23+200 έως τη Χ.Θ. 23+900,στην περιοχή Ελευσίνας
2. Α/Κ Θηβών - Στην κάθετη οδό του Α/Κ Θηβών (δηλαδή το τµήµα της Ε.Ο. Ελευσίνας-Θήβας) από τον Αυτοκινητόδροµο Ελευσίνα-Κόρινθος (Ν.Ε.Ο.) µέχρι και το βόρειο όριο του Έργου Παραχώρησης, το προς Μάνδρα Αττικής
3. Κλάδος από Αττική Οδό προς Κόρινθο, στο τµήµα από την αρχή του Έργου Παραχώρησης (το επί της Α.Ο. 0+000) έως και τη Χ.Θ. 25+000 του τµήµατος Ελευσίνα-Κόρινθος
4. Από ΧΘ 26+200 έως ΧΘ 26+800, στην περιοχή των διοδίων Ελευσίνας
5. Ρέµα «Γιώργου» περί τη Χ.Θ. 32+968
6. Ρέµα «Κουλουριώτικο Μονοπάτι» περί τη Χ.Θ. 35+416
7. Από Πανόραµα Κινέτας έως Αγίους Θεοδώρους / ∆ιυλιστήρια Motor Oil (ΧΘ 52+200 έως ΧΘ 70+000) 
 
Μετά την ολοκλήρωση των μελετών θα καθοριστούν τα έργα, ο χρόνος και το κόστος τους ενώ την εκτέλεση τους θα την αναλάβει η Ολυμπία Οδός Α.Ε. Το τίμημα όπως αναφέρεται στην απόφαση δεν συνδέεται με την περίοδο μελετών-κατασκευών και θα δοθεί ως επιπλέον κονδύλι από το Υπουργείο Υποδομών. Ως μέτρο ελέγχου της δαπάνης και της αποφυγής αστοχιών της μελέτης, όπως αναφέρει η απόφαση οι μελέτες θα πρέπει να συνοδεύονται από Φύλλο Ελέγχου από Τεχνικό Σύµβουλο – Ελεγκτή που θα πιστοποιεί την αρτιότητα και ορθότητα των υπόψη µελετών και των προϋπολογισµών τους, µε τυχόν παρατηρήσεις και σχόλια, τα οποία θα πρέπει να λαµβάνονται υπόψη κατά την έγκριση των µελετών.
 
Μιλώντας στο ypodomes.com ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού Α.Ε. κ.Παναγιώτης Παπανικόλας σημείωσε "Τα εφτά σημεία που αναφέρει η απόφαση είναι εκείνα στα οποία υπήρξαν επιπτώσεις στη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου. Στην περίπτωση της Κινέτας για παράδειγμα, μετά τις πυρκαγιές του περασμένου Ιουλίου και την αναπόφευκτη διάβρωση των εδαφών στα Γεράνεια όρη, που βρίσκονται ανάντι του αυτοκινητόδρομου, με τις έντονες βροχοπτώσεις του Σεπτεμβρίου είχαμε μεταφορά λασποροών και φερτών υλικών μέσα στον αυτοκινητόδρομο άναρχα, μέσα από πολλά μικρά ρέματα. Οι μελέτες είναι αυτές που θα δείξουν τον ενδεδειγμένο για κάθε σημείο τρόπο διευθέτησης και διοχέτευσης των ροών προς τη θάλασσα, αλλά και εν γένει τον ενδεδειγμένο τρόπο προστασίας των περιοχών κατάντι".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα