Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2018

Πάνω από 7 δισ.ευρώ σε έργα υπό δημοπράτηση, υπόσχονται αναθέρμανση των κατασκευών

κείμενο από το ypodomes.com
Πάνω από 7 δισ.ευρώ σε έργα υπό δημοπράτηση υπάρχουν αυτή τη στιγμή στη χώρα. Διάσπαρτα σε Φορείς Υλοποίησης από το Υπουργείο Υποδομών μέχρι Πανεπιστήμια, ΔΕΥΑ και άλλους, δεκάδες έργα είναι είτε στην αρχή είτε σε προχωρημένη φάση διαγωνισμών. Η νέα γενιά αυτή έργων υπόσχεται καλύτερες μέρες σε όλο τον κλάδο και χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.
Τα είδη των έργων επίσης ποικίλουν. Από έργα Μετρό, ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα, κτιριακά έργα, έργα ύδρευσης-αποχέτευσης, σιδηροδρομικά κ.α. καλύπτει σχεδόν τα πάντα. Συνολικά περιλαμβάνονται 45 μεγάλα έργα με κόστος άνω των 10εκατ.ευρώ.
Επίσης ένα από τα θετικά είναι ότι βρίσκουμε έργα σε όλη την Ελλάδα, αν και θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι η Αττική έχει και πάλι τον πρώτο λόγο. Ωστόσο βλέπουμε σημαντικά έργα και στα νησιά αλλά και στις άλλες Περιφέρειες της χώρας.
Από αυτά τα 7δισ.ευρώ τα σκήπτρα έχουν η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας με σχεδόν 1,8δισ.ευρώ και ο διπλός διαγωνισμός του ΒΟΑΚ με 1,45δισ.ευρώ. Επίσης μαζί με το Πάτρα-Πύργος και την Υποθαλάσσια Σαλαμίνας, πρόκειται για τα έργα που συγκεντρώνουν παραπάνω από τα μισά από το παραπάνω ποσό.
Από εκεί και έπειτα έχουμε την ηλεκτρική διασύνδεση Πελοποννήσου-Κρήτης (384εκατ.ευρώ), το νότιο τμήμα του Ε65 (310εκατ.ευρώ), η Σήραγγα Σεπολίων (151εκατ.ευρώ), η εργολαβία-σκούπα της Αμβρακίας Οδού (150εκατ.ευρώ), η Γ`φάση της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κυκλάδων (142εκατ.ευρώ), το Εμπορευματικό Κέντρο Θεσσαλονίκης (100εκατ.ευρώ) συμπληρώνουν τα έργα άνω των 100εκατ.ευρώ.
Στα έργα μεταξύ 30-100εκατ.ευρώ βρίσκουμε την ηλεκτροκίνηση στο Κιάτο-Ροδοδάφνη (83εκατ.ευρώ), την ηλεκτροκίνηση στο Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα (54εκατ.ευρώ), οι πρόδρομες εργασίες της Γραμμής 4 (48εκατ.ευρώ), η Μονάδα Επεξεργασίας στο Ηράκλειο (48εκατ.ευρώ), η Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων Ηλείας (39εκατ.ευρώ), το νέο κτίριο στην Πανεπιστημιούπολη Θράκης (38εκατ.ευρώ), η εργολαβία-σκούπα του Α/Κ16 του Περιφερειακού Θεσσαλονίκης (38εκατ.ευρώ) και η Παράκαμψη Συκεώνας (33εκατ.ευρώ).
Στα έργα 18-30εκατ.ευρώ έχουμε το νέο κτίριο στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (27εκατ.ευρώ), η σηματοδότηση της Γραμμής Καλαμαριάς, τα έργα Β`φάση στο Λιμάνι της Κω (25εκατ.ευρώ), η ανακατασκευή του άξονα Σ.Νιάρχου στα Ιωάννινα (25εκατ.ευρώ), το δίκτυο αποχέτευσης σε περιοχές του Δήμου Ιωαννίνων (24εκατ.ευρώ), το Νέο Δημαρχείο Αγίας Παρασκευής (21εκατ.ευρώ), 7έο κτίριο στο Πανεπιστήμιο Πατρών (18εκατ.ευρώ).
Στα έργα 18-10εκατ.ευρώ έχουμε: αντιπλημμυρικά σε Βάρη-Βούλα-Βουλιαγμένη, ηλεκτροκίνηση στο Ισθμός-Λουτράκι, ακόμα ένα κτίριο στο Πανεπιστήμιο Θράκης, το οδικό έργο Δέλτα-Παλαμά, η παράκαμψη του Αγ.Ιωάννη στο Κατάκολο, οι νέες σιδηροδρομικές γέφυρες στο Γαλλικό Ποταμό, ανάπλαση στη Νέα Ιωνία Βόλου, ο Α/Κ Αρκαλοχωρίου, αναβάθμιση κτιρίων στο 401 Νοσοκομείο, η νέα Τεχνόπολη ΙΑΣΩΝ στο Βόλο, δίκτυα αποχέτευσης σε Πάτρα , Χορτιάτη και η σύνδεση της Ηγουμενίτσα με την Εγνατία Οδό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα