Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 29 Οκτωβρίου 2018

Αυτοκινητόδρομος Ε65: Αθήνα-Τρίκαλα σε 3 ώρες μέσω της Σήραγγας Όθρυος

κείμενο από το ypodomes.com
Ο "τυφλός" αυτοκινητόδρομος θα ...βρει το φως του μετά την έγκριση χρηματοδότησης 306εκατ.ευρώ από την Κομισιόν προκειμένου να κατασκευαστεί το νότιο τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας, γνωστότερου ως Ε65. Η απόφαση αυτή κρίνει τη βιωσιμότητα του νέου οδικού άξονα που διατρέχει κάθετα τη Φθιώτιδα, τη Δυτική Θεσσαλία για να καταλήξει σε σύνδεση με την Εγνατία Οδό περίπου στ Γρεβενά.
Σήμερα λέμε "τυφλό" τον Ε65 γιατί ξεκινά από την Ξυνιάδα και καταλήγει στα Τρίκαλα με μήκος περίπου 80χλμ, όντας ο μοναδικός από το δίκτυο αυτοκινητόδρομων της χώρας που δεν συνδέεται με κανένα άλλο άξονα. Αυτό, θα αλλάξει όταν θα ολοκληρωθεί και λειτουργήσει το νότιο τμήμα από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα.
Η αρχή του Ε65 θα είναι πλέον στον Ανισόπεδο Κόμβο Ανθήλης περίπου 5χλμ πριν την είσοδο της πόλης της Λαμίας (ερχόμενος από Αθήνα) χαρίζοντας στον δρόμο την πολυπόθητη πρόσβαση στον οδικό διάδρομο Αθήνας-Θεσσαλονίκης που είναι ο κεντρικότερος της χώρας. Αυτό με τη σειρά του θα σημάνει και την βελτίωση των καθημερινών ροών στον Ε65 μιας και θα έχει πιο καθοριστικό ρόλο η λειτουργία του.
Γιατί; Σε μόλις 7 λεπτά (15χλμ) θα φτάνεις στον Ανισόπεδο Κόμβο Καρπενησίου. Εδώ έχουμε ένα διπλό κέρδος. Για όσους κατευθύνονται προς Καρπενήσι σημαίνει μείωση κατά περίπου 20 λεπτά από τη σημερινή διαδρομή μέσα από τη Λαμία, η οποία επίσης θα ευνοηθεί από τη μείωση χρήσης του αστικού της οδικού δικτύου για υπεραστικές μετακινήσεις.
Σε περίπου 25 λεπτά θα φτάνεις στο Δομοκό, σε 45 λεπτά στην Καρδίτσα, σε λιγότερο από 1 ώρα στα Τρίκαλα. Αυτή η μεγάλη διαφορά σε σχέση με σήμερα που χρειάζεσαι περίπου 20 λεπτά οδήγησης από τη Λαμία μέχρι το σημείο σύνδεσης στην Ξυνιάδα είναι σημαντικά και αναμένεται να είναι ο κρίσιμος παράγοντας για να επιλέγουν τον Ε65 οι οδηγοί και όχι τον υφιστάμενο οδικό άξονα.
Από την Αθήνα επίσης η απόσταση συρρικνώνεται. Αθήνα-Α/Κ Καρπενησίου σε 2 ώρες, Αθήνα-Καρδίτσα 2 ώρες και 45 λεπτά και Αθήνα-Τρίκαλα κάτι λιγότερο από 3 ώρες. Χωρίς να βγαίνεις καθόλου από το δίκτυο αυτοκινητόδρομων, με γρήγορη ταχύτητα και κυρίως σε συνθήκες αυξημένης οδικής ασφάλειας.
Σημαντικό ρόλο στην σύντμηση του χρόνου θα παίξει η Σήραγγα Όθρυος (και όχι Δομοκού όπως λανθασμένα την ονομάζουμε μέχρι σήμερα). Είναι το μεγαλύτερο τεχνικό έργο, όχι μόνο του νότιου τμήματος αλλά ολόκληρου του Ε65. Με μήκος σχεδόν 3χλμ (2.984 μέτρα για την ακρίβεια) θα διασχίζει υπογείως το Όρος Όθρυς και θα οδηγεί με ασφάλεια τους χρήστες του δρόμου από τον Α/Κ Ανθήλης μέχρι την Ξυνιάδα σε περίπου 16 λεπτά.
Η Σήραγγα Όθρυος έχει το πλεονέκτημα να μην ξεκινά η διάτρηση της από το μηδέν. Από την πρώτη περίοδο των κατασκευών του Ε65 (2008-2011) έχουν διανοιχθεί από 500 μέτρα σε κάθε πλευρά της Σήραγγας. Αυτό σημαίνει ότι ήδη 1.000 μέτρα ή το 33% περίπου έχει διανοιχθεί. Αν η ΤΕΡΝΑ (που θα είναι η κατασκευάστρια του έργου) μπορέσει να επαναλάβει το κατόρθωμα της Κλόκοβας (διάνοιξη 3χλμ σε μόλις 13 μήνες) τότε πολύ σύντομα η Σήραγγα θα μπορέσει να λειτουργήσει.
Η ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΟΥ ΝΟΤΙΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΛΑΜΙΑ-ΞΥΝΙΑΔΑ
Η κατασκευή των 32,5χλμ περιλαμβάνει αυτοκινητόδρομο με 2 λωρίδες +ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας και είναι χωρισμένη σε 3 διακριτά τμήματα. Το πρώτο είναι το τμήμα που ξεκινά από τον Κόμβο Ανθήλης λίγο πριν την είσοδο στη Λαμία (ερχόμενος από Αθήνα) και φτάνει μέχρι τον Α/Κ Καρπενησίου με μήκος 15χλμ. Εδώ έχουμε μία ωριμότητα από την προηγούμενη περίοδο κατασκευών (2008-2011) που φτάνει κατά πληροφορίες του ypodomes.com το 55% και θα χρειαστεί περίπου 18 μήνες για να δοθεί σε λειτουργία. Αυτό θα εξυπηρετήσει την κίνηση από/προς Καρπενήσι, μειώνοντας σημαντικά την χρονοαπόσταση από τον ορεινό προορισμό.
Το δεύτερο υποτμήμα είναι από τον Α/Κ Καρπενησίου και μέχρι το 29οχλμ όπου θα πρέπει να επιταχυνθούν οι απαλλοτριώσεις προκειμένου να μην υπάρξουν περαιτέρω καθυστερήσεις, να αποδοθούν οι εκτάσεις για να κατασκευαστεί ο αυτοκινητόδρομος. Πάντως όπως φαίνεται πάντα υπάρχει ως back-up-plan η λύση της ενοικίασης των ακινήτων, μέτρο που ήταν αποτελεσματικό στην κατασκευή του Ξυνιάδα-Τρίκαλα. Εδώ έχουμε και ορεινά τμήματα, οπότε η ολοκλήρωση κατασκευής αυτού του τμήματος είναι και το μεγάλο στοίχημα για τη συρρίκνωση της κατασκευαστικής περιόδου συνολικά για το Λαμία-Ξυνιάδα.
Τέλος για τα τρία τελευταία χιλιόμετρα όπου βρίσκεται η Σήραγγα Όθρυος θα γίνει "μάχη" για να γίνει γρήγορη διάνοιξη. Όπως αναφέραμε και παραπάνω έχουν διανοιχθεί τα 1.000 μέτρα (500 από κάθε πλευρά). Από την έξοδο της Σήραγγας μετά θα χρειαστεί να γίνει το "κούμπωμα" με τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο στην περιοχή της Ξυνιάδας για να λειτουργήσει ως ενιαίος αυτοκινητόδρομος από την περιοχη της Λαμίας μέχρι τα Τρίκαλα με μήκος 111χλμ. Στο σύνολο της η κατασκευαστική περίοδος είναι 36 μήνες αλλά εκτιμάται ότι ο χρόνος μπορεί να μειωθεί σημαντικά λόγω της αναγκαιότητας σύνδεσης του ΠΑΘΕ με τον Ε65.
Στην χθεσινή ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών για την έγκριση χρηματοδότησης του νότιου τμήματος αναφέρεται πως παράλληλα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται εδώ και μήνες, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για την χρηματοδότηση του βόρειου τμήματος του Ε65 από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία Οδό.
Αυτό εφόσον εγκριθεί, θα αποτελέσει και τη συμπλήρωση του παζλ της κατασκευής όλου του άξονα του Ε6 από τη Λαμία μέχρι τα Γρεβενά και θα συμβάλλει στην άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της Κεντρικής Ελλάδος και θα αναβαθμίσει την σύνδεση της Δυτικής Μακεδονίας και της Ηπείρου, εξυπηρετώντας ταυτόχρονα την προσπελασιμότητα προς την Αλβανία και την Π.Γ.Δ.Μ., δίδοντας έτσι την δυνατότητα ενίσχυσης του τουρισμού και της εμπορευματικής διακίνησης σε μια περιοχή με δυνατότητες περαιτέρω οικονομικής μεγέθυνσης.
Η ολοκλήρωσή του Ε65 θα επιφέρει ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική καθώς θα κάνει πράξη την οραματική σκέψη προ δεκαετιών για την σύνδεση των λιμένων Ηγουμενίτσας-Βόλου μέσω Εγνατίας, Ε65 και Αιγαίου με το βόρειο τμήμα του Ε65 από τα Τρίκαλα μέχρι τα Γρεβενά να είναι σήμερα το τελευταίο τμήμα για να γίνει πραγματικότητα.
Η διαδρομη Αθήνα-Γρεβενά και Αθήνα-Μέτσοβο θα διεξάγεται σε 4 ώρες, Αθήνα-Καστοριά και Αθήνα-Κοζάνη σε περίπου 4 ώρες και 30 λεπτά, φέρνοντας πολύ πιο κοντά τις δύσκολα από τη Νότια Ελλάδα περιοχές της Βόρειο-Δυτικής Ελλάδας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα