Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 24 Δεκεμβρίου 2018

Αυτοκινητόδρομος Ε65: Κυρώθηκε από τη Βουλή το Λαμία-Ξυνιάδα, το έργο ξεκινά

κείμενο από το ypodomes.com
Η τελευταία πράξη ενός έργου που ξεκίνησε το 2013, όταν επισημοποιήθηκε η αναβολή της κατασκευής του νότιου τμήματος του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας, γνωστότερου ως Ε65, ολοκληρώθηκε χθες, αποκαθιστώντας και δρομολογώντας την σύνδεση της Δυτικής Θεσσαλίας και αργότερα της Δυτικής Μακεδονίας με τον αυτοκινητόδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
Εχθές, κυρώθηκε στη Βουλή η επικαιροποίηση της σύμβασης παραχώρησης, η κατασκευή του νότιου τμήματος μήκους 32χλμ από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα, όπου θα συνδεθεί με τον υφιστάμενο "τυφλό" σήμερα αυτοκινητόδρομο. Επίσημα τώρα ανοίγει και πάλι η κατασκευαστική περίοδος στον Ε65, ακριβώς ένα έτος μετά τη λήξη των έργων στο Ξυνιάδα-Τρίκαλά.
Για να φτάσουμε στο σήμερα χρειάστηκε να περάσουν 5 χρόνια αγωνίας για την υλοποίηση ή όχι του νότιου τμήματος που δίνει την πολύτιμη πρόσβαση-σύνδεση με τον ΑΘΕ. Σε αυτό το διάστημα, προετοιμάστηκε η ωρίμανση των διαδικασιών, έγινε φύλλο και φτερό από την Διεύθυνση DG Comp της Κομισιόν μέχρι να εγκριθεί και εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ μέσω του Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ 2014-2020 με περίπου 310εκατ.ευρώ.
Για το έργο δεν χρειάστηκε να γίνει διαγωνισμός όπως στο Πάτρα-Πύργος μιας και είχε παραμείνει στη τροποποιημένη σύμβαση του 2013 ως αναβαλλόμενο έργο, δηλαδή έργο σε ύπνωση μέχρι να δρομολογηθούν όλες οι διαδικασίες. Σε αυτό το διάστημα των 5 ετών οι φορείς της Στερεάς Ελλάδας και της Θεσσαλίας πίεζαν συνεχώς για να μην ναυαγήσει η υλοποίηση του έργου. Στο Υπουργείο Υποδομών το χαρακτηρίζουν ως μία μεγάλη επιτυχία λόγω του μεγάλου βαθμού δυσκολίας που συνάντησε το έργο στην πορεία του μέχρι εδώ που σε κάποιες στιγμές έδειχνε να κολλά. Είναι το πρώτο έργο παραχώρησης που υπογράφεται (έστω και σαν τροποποίηση προηγούμενης σύμβασης) από την υπάρχουσα ηγεσία του Υπουργείου και ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, έχει κάθε δικαίωμα να πανηγυρίζεί για την οριστική δρομολόγηση προς υλοποίηση του τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα.
Μεγάλος στόχος παραμένει η παράδοση γρηγορότερα από τους 36 μήνες που έχει προκαθοριστεί από τη σύμβαση. Οι μπουλντόζες αναμένεται να στηθούν σε χρόνο ρεκόρ και η ΤΕΡΝΑ, που έχει αναλάβει την κατασκευή του έχει ήδη ξεκινήσει την προετοιμασία των εργοταξίων που έμειναν για μικρό άλλωστε διάστημα χωρίς εργασίες. Το μεγαλύτερο τεχνικό είναι η Σήραγγα Όθρυος μήκους 3χλμ στην οποία έχει διανοιχθεί το 33% (περίπου 1.000 μέτρα). Το εργοτάξιο θα στηθεί στην περιοχή του Λιανοκλαδίου. Κατά την κατασκευαστική περίοδο αναμένεται να απασχοληθούν σε άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίες περίπου 1.000 άτομα.
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΛΑΜΙΑ-ΞΥΝΙΑΔΑ
Το Νότιο Τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος Ε-65 - τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΤΕΝ) - ξεκινά από τη συμβολή του με τον Αυτοκινητόδρομο ΑΘΕ στη χ.θ. 203+000 και ολοκληρώνεται στον Α/Κ Ξυνιάδας, διασχίζοντας το Νομό Φθιώτιδας. Αποτελείται από δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση συν τη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.).
Το πλάτος του Αυτοκινητοδρόμου είναι 23.30 μ. στο τμήμα 0+000 - 19+000 με νησίδα και φύτευση στο μέσον και 22.00 μ. στο τμήμα 19+000-32+500 με αμφίπλευρο στηθαίο ασφαλείας σκυροδέματος τύπου New Jersey στο μέσον.
Περιλαμβάνει 5 κόμβους:
- Η/Κ ΠΑΘΕ περί τη Χ.Θ. 0+000
- Α/Κ Λαμίας περί τη Χ.Θ. 5+900
- Η/Κ Ανθήλης εντασσόμενος στον Α/Κ Λαμίας
- Α/Κ Καρπενησίου περί τη 14+150
- Α/Κ Ξυνιάδας περί τη Χ.Θ. 32+500
Ένα μετωπικό Σταθμό Διοδίων στο Λιανοκλάδι περί τη Χ. Θ. 17+000
Ένα αμφίπλευρο Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών στο Λιανοκλάδι περί τη Χ. Θ. 12+400
Ένα Κέντρο Εκμετάλλευσης & Συντήρησης και πάλι στο Λιανοκλάδι περί τη Χ. Θ. 12+400
Μία δίδυμη Σήραγγα μήκους μονού κλάδου 2.983μ Χ. Θ. 26+800 – 29+783. Η Σήραγγα έχει διανοιχθεί σε μήκος περίπου 1km (500m από κάθε στόμιο σε κάθε κλάδο).
Επτά Γέφυρες διπλού κλάδου >50μ
-Γέφυρα μήκους 102 μ. στη Χ.Θ. 20+936
-Γέφυρα μήκους 89 μ. (A) και 68 μ. (Δ) στη Χ.Θ. 21+513
-Γέφυρα μήκους 122 μ. στη Χ.Θ. 24+025
-Γέφυρα μήκους 67.50 μ. στη Χ.Θ. 24+700
-Γέφυρα μήκους 137 μ. στη Χ.Θ. 25+365
-Γέφυρα μήκους 310 μ. στη Χ.Θ. 26+475 (Α), 241 μ. στη Χ.Θ. 26+450 (Δ)
-Γέφυρα μήκους 92 μ. στη Χ.Θ. 31+750
Πέντε Άνω Διαβάσεις στις παρακάτω ΧΘ:3+895, 9+357,12+831,14+152,18+099

Επτά Κάτω Διαβάσεις στις παρακάτω ΧΘ:4+428,4+721,5+300,6+466,7+705,8+471

65 Κιβωτοειδείς Οχετοί
Πέντε τοίχοι αντιστήριξης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα