Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2018

Πέρασε από την Κομισιόν η επέκταση της σύμβασης του Αεροδρομίου Ελ.Βενιζέλος

κείμενο από το ypodomes.com
Θετική ήταν η γνωμοδότηση από την DG Comp, την διεύθυνση ανταγωνισμού της Κομισιόν για την επέκταση κατά 20 χρόνια της σύμβασης παραχώρησης του Αεροδρομίου Ελ.Βενιζέλος. Τώρα το επόμενο βήμα είναι η κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή των Ελλήνων, κάτι που εκτιμάται ότι θα γίνει πριν να κλείσει η Βουλή για τις γιορτές και το οποίο θα επιτρέψει το οικονομικό κλείσιμο από το ΤΑΙΠΕΔ που θα εισπράξει το 1,38δισ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ). Για το Ταμείο, θα είναι το δεύτερο μεγαλύτερο εισπραχθέν τίμημα, πίσω μόνο από την παραχώρηση των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων στη Fraport που το τίμημα έφτασε τα 1,4δισ.ευρώ. Θα είναι δε το μεγαλύτερο ποσό για το 2018.
Μετά από αυτήν την εξέλιξη ανοίγει ο δρόμος για έναν νέο κύκλο μεγάλων επενδύσεων με πρώτη τη μεγάλη σχεδιαζόμενη επέκταση του Τέρμιναλ του Αεροδρομίου που θα ανακοινωθεί όπως όλα δείχνουν τους πρώτους μήνες του 2019. Ο ΔΑΑ, το 2018 αναμένεται να ξεπεράσει οριακά τους 24εκατ.επιβατές, διπλασιάζοντας σχεδόν την κίνηση του μέσα σε μία εξαετία.
Ο επόμενος στόχος που αφορά το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος είναι το πρώτο δίμηνο του 2019 να ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την πώληση του 30%, που θα σημάνει και το επίσημο ενδιαφέρον επενδυτών για το Αεροδρόμιο της Αθήνας. Το μεγαλύτερο κίνητρο για την προσέλκυση τους είναι φυσικά η αλματώδης αύξηση της επιβατικής κίνησης και η μετατροπή του Ελ.Βενιζέλος σε ένα διεθνές hub, ανάμεσα σε Ασία και Ευρώπη.
Παρακάτω σας παραθέτουμε την ανακοίνωση της Κομισιόν για την έγκριση της σύμβασης παραχώρησης:
"Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δυνάμει των κανόνων της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις, επέτρεψε στην Ελλάδα να παρατείνει για 20 χρόνια τη σύμβαση παραχώρησης που έχει ανατεθεί στην εταιρεία ΔΑΑ για την εκμετάλλευση του διεθνούς αερολιμένα Αθηνών. Το τίμημα που θα καταβάλει η ΔΑΑ για την παράταση τηρεί τους όρους της αγοράς και, ως εκ τούτου, η ΔΑΑ δεν λαμβάνει αδικαιολόγητο οικονομικό πλεονέκτημα ή ενίσχυση.
Η επίτροπος Ανταγωνισμού Μαργκρέιτε Βέστεϊγιερ δήλωσε σχετικά: «Η Επιτροπή έκρινε ότι το τίμημα ύψους 1,1 δισ. ευρώ που θα καταβληθεί από την ΔΑΑ για την εικοσαετή παράταση της σύμβασης παραχώρησης του αερολιμένα Αθηνών αντιστοιχεί στην αγοραία τιμή. Ως εκ τούτου, η ΔΑΑ δεν θα επωφεληθεί από κρατική ενίσχυση υπό τη μορφή αδικαιολόγητα χαμηλού τιμήματος για την σύμβαση παραχώρησης. Η Επιτροπή συνεργάστηκε ενεργά με τις ελληνικές αρχές για την επίτευξη αυτού του θετικού αποτελέσματος, που είναι μία από τις σημαντικότερες οικονομικές συναλλαγές στο πλαίσιο του ελληνικού προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων
Η εταιρεία Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε. (ΔΑΑ) έχει αναλάβει την εκμετάλλευση του διεθνούς αερολιμένα Αθηνών βάσει σύμβασης παραχώρησης που καλύπτει την περίοδο από το 1996 έως το 2026. Σύμφωνα με το μέτρο που κοινοποίησε η Ελλάδα στην Επιτροπή, η σύμβαση παραχώρησης παρατείνεται έως το 2046, έναντι καταβολής μεγαλύτερου τιμήματος.
Σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ, μια σύμβαση παραχώρησης για την εμπορική εκμετάλλευση υποδομών μπορεί να θεωρηθεί ότι δεν συνιστά κρατική ενίσχυση εφόσον ανατίθεται υπό όρους που θα ήταν αποδεκτοί από ιδιωτική εταιρεία η οποία ενεργεί υπό συνθήκες της αγοράς, εάν αυτή προσέφερε σύμβαση παραχώρησης για παρόμοια περιουσιακά στοιχεία.
Η Επιτροπή διαπίστωσε ότι η αρχική αξία της παράτασης της σύμβασης παραχώρησης που προτάθηκε από την ΔΑΑ, ύψους 484 εκατ. ευρώ, βασιζόταν σε οικονομικές και επιχειρηματικές παραμέτρους οι οποίες δεν ήταν σύμφωνες με τις συνθήκες της αγοράς. Δεδομένου ότι κανένας ιδιωτικός φορέας δεν θα είχε αποδεχθεί μια τέτοια προσφορά, η παράταση της σύμβασης παραχώρησης υπό αυτούς τους όρους θα συνιστούσε κρατική ενίσχυση.
Η Ελλάδα συνεργάσθηκε ενεργά με την Επιτροπή για τον καθορισμό της κατάλληλης αγοραίας αξίας της παράτασης της σύμβασης παραχώρησης, η οποία δεν θα συνιστούσε πλέον κρατική ενίσχυση. Κατόπιν σχετικών συζητήσεων, το τίμημα που πρέπει να καταβληθεί από την ΔΑΑ στην Ελλάδα αυξήθηκε σημαντικά και ανέρχεται σε 1 115 εκατ. ευρώ.
Δεδομένου του αυξημένου τιμήματος, η Επιτροπή έκρινε ότι η παράταση της σύμβασης παραχώρησης δεν συνιστά κρατική ενίσχυση, διότι η ΔΑΑ θα καταβάλει τίμημα που σέβεται τις συνθήκες της αγοράς για τη συνέχιση της εκμετάλλευσης του διεθνούς αερολιμένα Αθηνών.
Η σημερινή απόφαση της Επιτροπής, με την οποία διαπιστώνεται ότι δεν υφίσταται ενίσχυση στην παράταση της σύμβασης παραχώρησης, είναι μία από τις προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται προκειμένου να τεθεί σε ισχύ η συμφωνία παράτασης της σύμβασης παραχώρησης.
Οι υπηρεσίες της Επιτροπής αξιολόγησαν επίσης την παράταση στο πλαίσιο του «μηχανισμού εκ των προτέρων αξιολόγησης των δημοσίων συμβάσεων», που δρομολογήθηκε τον Οκτώβριο του 2017, και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η παράταση δεν εγείρει ανησυχίες ως προς τη συμβατότητά της με το δίκαιο της ΕΕ στον τομέα των δημοσίων συμβάσεων."

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα