Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2021

Πρέπει τελικά να επεκταθεί το δίκτυο Τραμ στην Αθήνα; Τι λένε οι αριθμοί

 κείμενο από το ypodomes.com

Πρέπει τελικά να επεκταθεί το δίκτυο Τραμ στην Αθήνα; Θέμα κάποιων εβδομάδων πάντως είναι η λειτουργία της επέκτασης του Τραμ προς Πειραιά. Μία επέκταση η κατασκευή της οποίας διήρκησε περίπου 7 χρόνια και άλλα 2 χρειάστηκαν για να ξεπεραστεί το πρόβλημα με το περίφημο διατηρητέο της Ομηρίδου Σκυλίτση.

Υπολογίζεται πως μέχρι το τέλος του έτους το μέσο θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία ολοκληρώνοντας ένα κύκλο που ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 2000 όταν και ξεκίνησε η συζήτηση για την ανάγκη επέκτασης του μέσου στον Πειραιά.

Το τέλος βέβαια αυτής της περιπέτειας μας βγάζει μπροστά σε μια άλλη πραγματικότητα. Την ανάγκη ή όχι περαίτερω επέκτασης του στο μητροπολιτικό συγκρότημα της Αθήνας.

Μια προβληματική σχέση

Η αλήθεια είναι πως η σχέση του Τραμ με την Αθήνα δεν έχει υπάρξει αγαστή. Οι αντιδράσεις για την κατασκευή των γραμμών και την διέλευση από Δήμους της πρωτεύουσας δεν έχει υπάρξει ανέφελη.

Αν γυρίσουμε τον χρόνο 20 χρόνια πριν, θα θυμηθούμε τις κινητοποιήσεις του Δήμου Παλαιού Φαλήρου ενάντια στο μέσο, τις αντιδράσεις του Δήμου Πειραιά κ.α. Η διαφορετικότητα του Τραμ σε σχέση με το Μετρό και η διέλευση του στους κακοσχεδιασμένους Αθηναϊκούς δρόμους δεν του έχει δώσει ιδιαίτερα θετική φήμη. Σε συνδυασμό με την αγάπη των Αθηναίων προς το ι.χ. όχημα τους το Τραμ έγινε ένα μέσο αντιδημοφιλές.

Τι δείχνουν οι αριθμοί

Η πραγματικότητα όμως ακόμα και στην πόλη της Αθήνας μάλλον είναι τελείως διαφορετική, όπως υποστηρίζουν στατιστικές που έχουν υπάρξει από παγκόσμιους, έγκυρους φορείς. Σύμφωνα για παράδειγμα με την World Bank για την πόλη του Bath στην Μεγάλη Βρετανία, η ικανότητα ενός άξονα να μεταφέρει επιβάτες ανά μέσο είναι η εξής:

-με αυτοκίνητο 1.000 άτομα/ώρα
-με λεωφορείο 2.500 άτομα/ώρα
-με λεωφορείο με μάξιμουμ προτεραιότητα 4.000 άτομα/ώρα
-με λεωφορειο σε λεωφορειολωρίδα 6.000 άτομα/ώρα
-με Τραμ 12.000 άτομα/ώρα

Σε μία άλλη ερευνητική εργασία του ΑΠΘ το εύρος κατάληψης ενός Τραμ ισοδυναμεί με 2 λεωφορεία ή 175 οχήματα ή 200 πολίτες. Σύμφωνα με αυτή το Τραμ έχει:

-καλή ενσωμάτωση σε εμπορικά κέντρα
-ανακατασκευή οδικών αξόνων
-επιλογές στην μορφή ένταξης τους στο οδικό δίκτυο
-απλή διαδικασία χάραξης
-αναβάθμιση της περιοχής εξυπηρέτησης

Αναφορικά με το κόστος υλοποίησης είναι σαφώς μεγαλύτερο σε σχέση με ένα λεωφορείο ή τρόλεϊ αλλά είναι πέντε φορές μικρότερο από αυτό του Μετρό. Στην κατανάλωση καυσίμων καταναλώνουν κατά μέσο όρο τρεις φορές μικρότερη ενέργεια ανά επιβάτη από τα συμβατικά λεωφορεία και έξι φορές μικρότερη από τα ι.χ. οχήματα.

Τέλος η διάρκεια ζωής τους είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα τους καθώς ο κύκλος ζωής τους είναι 50 έτη έναντι 20 περίπου των λεωφορείων.

Το Τραμ ως λύση και όχι ως πρόβλημα

Αυτή τη στατιστική αν την ανάγουμε στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας με το πεπερασμένο οδικό της δίκτυο είναι, το Τραμ όχι μόνο δεν μοιάζει να είναι πρόβλημα στο κέντρο και στους Δήμους αλλά σωτήρια λύση.

Βέβαια το βασικό συστατικό στην χρήση του Τραμ είναι η αποδοχή πως δεν πρόκειται για Μετρό. Δεν κινείται σε μια σιδηροδρομική γραμμή που δεν χρειάζεται να σταματήσει παρά μόνο για να κατεβάσει και να ανεβάσει επιβάτες. Είναι ένα μέσο που κινείται μαζί με τα άλλα μέσα στην πόλη.

Παράλληλα το Τραμ είναι εξ ορισμού περιβαλλοντικά φιλικό μέσο. Λειτουργεί με ηλεκτρισμό, δεν βγάζει ρύπους, δεν επιβαρύνει κυκλοφοριακά την πόλη. Έχει δηλαδή όλα εκείνα τα συστατικά που μπορεί να το κάνει επιθυμητό ακόμα και σε πόλεις όπως η Αθήνα.

Έχει μεγάλες δυνατότητες μεταφοράς, μπορεί να διασχίσει ακόμα και μικρούς δρόμους, δεν ρυπαίνει. Αυτό που χρειάζεται είναι να πειστούν οι πολίτες να το χρησιμοποιήσουν.

Τώρα ας μιλήσουμε για τη θέση του Τραμ στο σύστημα μεταφορών της Αθήνας. Έχει λεχθεί πολλές φορές ότι πρόκειται για ένα συμπληρωματικό προς το Μετρό μέσο. Τη στιγμή που η πρωτεύουσα μεγαλώνει διαρκώς το δίκτυο Μετρό της, το Τραμ έρχεται ως τροφοδοτικό και συμπληρωματικό μέσο προς αυτό μαζί με τα άλλα ΜΜΜ. Αυτό το αποδεικνύουν και οι σταθμοί που συνδέονται με το Τραμ που έχουν σημαντικά μεγάλη κίνηση.

Οι εξεταζόμενες επεκτάσεις

Σήμερα σύμφωνα με την ιστοσελίδα της Αττικό Μετρό, υπάρχουν προς εξέταση νέες επεκτάσεις του μέσου. Αυτές είναι:

-Η περαιτέρω επέκταση στον Πειραιά προς Χατζηκυριάκειο και Φρεαττύδα με 3,8χλμ και 10 στάσεις.

-Η επέκταση προς Αργυρούπολη με 1,1χλμ και 3 νέες στάσεις

-Η επέκταση από Σύνταγμα στην Πλατεία Αιγύπτου στην Πατησίων με 2,2 χλμ και 4 στάσεις

-Η επέκταση προς Κερατσίνι με 3,8 χλμ και 6 νέες στάσεις.

Η διάσταση του Τραμ

Η αξία του Τραμ, παρά τις αρνητικές κριτικές που έχει πάρει στην Αθήνα και που περισσότερο εδράζονται στην κυριαρχία του ι.χ. στους δρόμους της, είναι ένα μέσο που μπορεί να βοηθήσει στην εξομάλυνση του κυκλοφοριακού της προβλήματος.

Ακόμα και στο θέμα των κατασκευών μια φυσιολογική κατασκευαστική περίοδος μιας νέας γραμμής Τραμ δεν παίρνει πάνω από 2 χρόνια. Εδώ θα ήθελα να θυμήσω πως το βασικό δίκτυο των περίπου 25 χιλιομέτρων που πέρασε από εξαιρετικά πυκνοκατοικημένες περιοχες (Νέος Κόσμος, Νέα Σμύρνη, Παλαιό Φάληρο) κράτησε περίπου τόσο, από το 2002 μέχρι το 2004.

Ίσως λοιπόν μια νέα ματιά στο μελλοντικό σύστημα μεταφορών της Αθήνας να είχε μεγαλύτερες και καλύτερες δυνατότητες αν σε αυτό είχε ενα πιο διευρυμένο δίκτυο Τραμ που να συνδέει περισσότερες περιοχές της πόλης. Μαζί με το δίκτυο λεωφορείων-τρόλεϊ και τον Προαστιακό μπορούν να αποτελέσουν ένα πιο αποδοτικό τροφοδότη στη ραχοκοκαλιά των μεταφορών της Αθήνας που είναι αδιαμφισβήτητα το Μετρό.

2 σχόλια:

CARAMEL JOHNSON είπε...

Πού να πάρετε ένα αξιόπιστο δάνειο;

Η απόκτηση νόμιμης πιστωτικής εταιρείας ήταν πάντα μεγάλο πρόβλημα. Σε πελάτες που έχουν οικονομικά προβλήματα και χρειάζονται λύση για αυτό. Το θέμα της πίστωσης και των προπληρωμών είναι κάτι για το οποίο ανησυχούν πάντα οι πελάτες όταν αναζητούν δάνειο από έναν νόμιμο δανειστή. Ωστόσο, έχουμε κάνει αυτή τη διαφορά στον κλάδο των δανείων με την εταιρεία HILLTOP FINANCE. (hilltopfinancefirm@gmail.com)

Γιατί να πάρω δάνειο από το HILLTOP;

Εδώ στο HILLTOP προσπαθούμε να είμαστε η καλύτερη εταιρεία διαδικτυακών δανείων όσον αφορά τις υπηρεσίες μας και την ικανοποίηση των πελατών μας. Προσφέρουμε ακάλυπτα δάνεια στο 90% των αιτούντων μας
- με επιτόκιο έως και 3%
- χωρίς απαίτηση πιστοληπτικής ικανότητας
- Απαιτούνται πολύ λίγα έγγραφα
- Η προγραμματισμένη ημερομηνία αποπληρωμής είναι ελαστική
- εκταμίευση δανείου μεταξύ 24 ωρών από την υποβολή της αίτησης
- πολύ φιλικό περιβάλλον.

Πώς μπορώ να πάρω δάνειο από το HILLTOP;

Προσφέρουμε δάνεια χωρίς εξασφάλιση που κυμαίνονται από 3000 έως 500000 σε USD/EUR/£ £, εξακολουθούν να ισχύουν άλλα ισοδύναμα νομίσματα. Τώρα βιαστείτε και επιλέξτε τη φόρμα αίτησης για να λάβετε το επιθυμητό δάνειο για την ενοποίηση τμήματος, την επιχείρηση, τις επισκευές κατοικιών και οποιαδήποτε άλλα σχετικά θέματα.

E-mail: hilltopfinance@protonmail.com

E-mail: hilltopfinancefirm@gmail.com

Whatsapp: +1(954)417-1149

Τηλεγράφημα: +1(954)417-1149

osman είπε...

Γεια σε όλους,
Το όνομά μου είναι ο κύριος, Rugare Sim. Ζω στην Ολλανδία και είμαι ευτυχισμένος άντρας σήμερα; και είπα στον εαυτό μου ότι όποιος δανειστής θα σώσει εμένα και την οικογένειά μου από την κακή μας κατάσταση, θα παραπέμψω όποιον ψάχνει για δάνειο σε αυτόν, έδωσε ευτυχία σε εμένα και την οικογένειά μου, χρειαζόμουν ένα δάνειο € 300.000,00 για να ξεκινήσω τη ζωή μου από την αρχή καθώς είμαι άγαμος πατέρας με 2 παιδιά. Γνώρισα αυτόν τον έντιμο και φοβισμένο τον Αλλάχ δανειστή που με βοηθά με ένα δάνειο 300.000,00 €, είναι άνθρωπος που φοβάται τον Αλλάχ, εάν χρειάζεστε δάνειο και θα επιστρέψετε το δάνειο, επικοινωνήστε μαζί του και πείτε του ότι (ο κύριος Rugare Sim) σας παραπέμψει σε αυτόν. Επικοινωνήστε με τον κ. Mohamed Careen μέσω email: (arabloanfirmserves@gmail.com)


ΦΟΡΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΑΙΤΗΣΗΣ ΔΑΝΕΙΟΥ
Ονομα......
Μεσαίο όνομα.....
2) Φύλο:.........
3) Απαιτούμενο ποσό δανείου:.........
4) Διάρκεια Δανείου:.........
5) Χώρα: .........
6) Διεύθυνση κατοικίας:.........
7) Αριθμός κινητού:.........
8) Διεύθυνση email..........
9) Μηνιαίο εισόδημα:.....................
10) Επάγγελμα:................................
11) Ποιος ιστότοπος κάνατε εδώ για εμάς...................
Σε ευχαριστώ και θερμούς χαιρετισμούς.
Στείλτε email arabloanfirmserves@gmail.com

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα