Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2022

Η ανατομία των μεγάλων έργων στη Μονάδα Ωρίμανσης Έργων του ΤΑΙΠΕΔ

 κείμενο από το ypodomes.com

Κάποια πολύ σημαντικά και πολυσυζητημένα projects έχει αναλάβει να ωριμάσει το ΤΑΙΠΕΔ κάτω από την Μονάδα Ωρίμανσης Έργων. Συνολικά στρατηγικής σημασίας έργα 5 δισ. ευρώ πρόκειται να υλοποιηθούν με τη βοήθεια του Ταμείου τα επόμενα χρόνια.

Ο ρόλος της Μονάδας είναι η επιτάχυνση της ωρίμανσης έργων για λογαριασμό άλλων φορέων υλοποίησης, η βέλτιστη χρήση των πόρων και η διαφάνεια των διαδικασίων. Ως αποτέλεσμα εκτιμάται η μειωμένη γραφειοκρατία και η επιβάρυνση υπουργείων αλλά και η αποτελεσματικότητα της διαγωνιστικής διαδικασίας των έργων.

Ποια είναι όμως αυτά τα έργα; και τι έχουν να δώσουν στην ελληνική οικονομία; Σήμερα θα γνωρίσουμε από πιο κοντά μερικά από τα σπουδαιότερα που υπάρχουν στο portfolio της Μονάδας αυτής.

Νέα Βιομηχανικά Πάρκα

Με κόστος 100 εκατ. ευρώ αφορά:
είτε την ίδρυση νέων εγκαταστάσεων βιομηχανικών πάρκων νέου τύπου, είτε την επέκταση των υφιστάμενων βιομηχανικών πάρκων προκειμένου αυτά να ανταποκριθούν στις ανάγκες που επιτάσσει η προσαρμογή στην στρατηγική της σύγχρονης βιομηχανίας Industry 4.0, είτε την μετατροπή άτυπων βιομηχανικών συγκεντρώσεων σε τεχνολογικά έξυπνα, περιβαλλοντικά βιώσιμα και καινοτόμα βιομηχανικά πάρκα. Η ολοκλήρωση της πράξης εκτιμάται για το 2025.

Κατασκευή κτιρίου Πρωτοδικείου και Εισαγγελίας Αθηνών

Πρόκειται για έργο κόστους 81,84 εκατ. ευρώ το οποίο αφορά στον σχεδιασμό και την κατασκευή νέων κτιριακών εγκαταστάσεων για το Πρωτοδικείο και την Εισαγγελία της Αθήνας. Η δημοπράτηση αναμένεται το επόμενο διάστημα.

Ανακαίνιση ΟΑΚΑ

Πρόκειται για έργο ύψου; 34,63 εκατ. ευρώ. Αφορά την συντήρηση και αναβάθμιση του ΟΑΚΑ που περιλαμβάνει και ενεργειακή αναβάθμιση. Σκοπός είναι η μετατροπή του ΟΑΚΑ σε ένα κερδοφόρο κέντρο που γίνει ένα αθλητικό κέντρο αλλά και χώρος αναψυχής. Οι κατασκευές αναμενεται να ολοκληρωθούν στα μέσα του 2024.

Εμπορευματικό Κέντρο Γκόνου

Εδώ πρόκειται για ένα σχετικά μικρό έργο ύψους 1,29 εκατ. ευρώ. Αφορά την ανάπτυξη ενός νέου εμπορευματικού κέντρου σε ακίνητο 672 στρεμμάτων. Το εμπορευματικό κέντρο θα είναι μεικτής χρήσης logistics, παραγωγής και ελεύθερης εμπορικής ζώνης. Αναθέτουσα αρχή είναι η ΓΑΙΑΟΣΕ. Η κατασκευαστική περίοδος υπολογίζεται πως θα ξεκινήσει το 2024 και η λειτουργία στα τέλη του 2025.

Ενεργειακή αναβάθμιση 80 νοσοκόμειων

Πρόκειται για έργο κόστους 314,96 εκατ. ευρώ για την επέκταση, εκμοντερνισμό και ενεργειακή αναβάθμιση 80 νοσοκομείων που θα ενδυναμώσει το εθνικό σύστημα υγείας. Η σύμβαση αναμένεται προς το τέλος του 2023 και η ολοκλήρωση της δράσης στα τέλη του 2025.

Μεταρρύθμιση του πρωτοβάθμιου συστήματος υγείας

Το έργο αυτό αξίας 246,82 εκατ. ευρώ αφορά στην ανακαίνιση και στην λειτουργική και ενεργειακή αναβάθμιση του πρωτοβάθμιου συστήματος υγείας. Περίπου 50% των κέντρων υγείας της χώρας θα αναβαθμιστούν (περίπου 156 σε σύνολο 312). Η σύμβαση εκτιμάται ότι θα υπογραφεί στα τέλη του 2023 και θα ολοκληρωθεί στα τέλη του 2025.

Ενοποίησης Αθηναϊκής Ριβιέρας

Αυτή η δράση κόστους 24,71 εκατ. ευρώ έχει ως στόχο την ανάδειξη της Αθηναϊκής Ριβιέρας από την Καλλιθέα μέχρι την Βούλα, δηλαδή σε ένα διάδρομο 14 χιλιομέτρων. Ο διαγωνισμός αναμένεται και η σύμβαση εκτιμάται ότι θα υπογραφεί στα μέσα του 2023. Η ολοκλήρωση πιστεύεται πως θα υπογραφεί στα τέλη του 2025.

Δημιουργία-Επέκταση-Αναβάθμισης Ερευνητικών Κέντρων

Αυτό το πρόγραμμα είναι ύψους 388,58 εκατ. ευρώ αφορά τη δημιουργία, επέκταση και αναβάθμιση ερευνητικών κέντρων στη Ελλάδα. για να ενισχύσει την δυνατοτητα ερευνητικών δράσεων. Η σύμβαση εκτιμάται ότι θα υπογραφεί το πρώτο εξάμηνο του 2023 και θα ολοκληρωθεί στα τέλη του 2025.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα