Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 3 Νοεμβρίου 2023

Στα σκαριά νέος οδικός άξονας 80 χλμ που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τη Σιθωνία- Από ποιες περιοχές θα περνά

 κείμενο από το ypodomes.com

Ένας νέος οδικός άξονας που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τη Σιθωνία στη Χαλκιδική είναι στα σχέδια της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Αυτό σημείωσε μιλώντας στο πρώτο Southeast Europe Connectivity Forum, ο αντιπεριφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιας.

Στη συνέχεια ο κ.Μπίλλιας μιλώντας στο ypodomes.com έδωσε σημαντικά στοιχεία για το ποιος είναι αυτός ο νέος οδικός άξονας. Όπως είπε πρόκειται για έναν δρόμο με χαρακτηριστικά ταχείας κυκλοφορίας ο οποίος θα συνδέει την Θεσσαλονίκη από την περιοχή της Πυλαίας και θα καταλήγει στην χερσόνησο της Σιθωνίας, στο κέντρο της Χαλκιδικής.

Πιο συγκεκριμένα, μιλάμε για ένα άξονα που θα ξεκινά με σύνδεση με την Περιφερειακή Θεσσαλονίκης, στο ύψος της Πυλαίας, θα συνεχίζει και θα περνά από Θέρμη, Ραιδεστό, θα συνδέεται με τον άξονα Θερμη-Γαλάτιστα, θα περνά από τον Πολύγυρο και τελικά θα καταλήγει στην Νικήτη.

Ο νέος οδικός άξονας θα είναι για μετακινήσεις ταχείας κυκλοφορίας με ισόπεδες διαβάσεις και αναμένεται να εξυπηρετεί χιλιάδες μετακινήσεις από Θεσσαλονίκη προς Σιθωνία στη Χαλκιδική δίνοντας εναλλακτικές διαδρομές σε πολλές τουριστικές περιοχές.

Συνολικά μιλάμε για έναν άξονα συνολικού μήκους περίπου 80 χιλιομέτρων στον οποίο θα γίνουν νέα τμήματα αλλά και σημειακές παρεμβάσεις αναβάθμισεις σε υφιστάμενα τμήματα.

Αυτή την περίοδο, όπως σημείωσε ο αντιπεριφερειάρχης, πραγματοποιούνται επαφές με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να ξεκινήσουν οι πρώτες μελέτες και μόλις αυτές ολοκληρωθούν, τότε θα ξεκινήσει η εξεύρεση χρηματοδότησης. Με τις σημερινές συνθήκες, το έργο εκτιμάται πως θα υλοποιηθεί τμηματικά με την ολοκλήρωση του να φτάνει σε βάθος δεκαετίας.

Η ενοποίηση του παραλιακού μετώπου

Από το βήμα του SECF, ο κ. Μπίλλιας έκανε μνεια στα έργα τα οποία δρομολογεί η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για την αναπτυξιακή ώθηση. Ξεχώρισε ως το μεγαλύτερο έργο, όπως είπε στην ιστορία της περιοχής, που είναι «η ενοποίηση, ανάπλαση και ανάδειξη του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης, σε μήκος 40 χιλιομέτρων».

Στη συνέχεια, επεσήμανε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Θεσσαλονίκης, καθώς όπως είπε «έχει την τύχη να αποτελεί σταυροδρόμι δύο σημαντικότατων οδικών αξόνων: του ΠΑΘΕ -ο οποίος διασχίζει την Ελλάδα καθέτως- και της Εγνατίας Οδού -που διατρέχει την Ελλάδα οριζοντίως-. Απαιτείται όμως για την ολοκλήρωση της ΠΑΘΕ να κατασκευαστεί ο δεύτερος κλάδος του τμήματος Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι ο οποίος έχει καθυστερήσει σημαντικά».

Ο Αντιπεριφερειάρχης ΠΚΜ σημείωσε πως «η Θεσσαλονίκη διαθέτει επίσης λιμάνι, ένα λιμάνι το οποίο αποτελεί έναν από τους μεγάλους αναπτυξιακούς βραχίονες στη Βόρεια Ελλάδα, αλλά και σε ολόκληρη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς αποτελεί εμπορευματική πύλη. Για αυτό τον λόγο πρέπει να ολοκληρωθούν τα έργα σύνδεσης του λιμανιού με την ΠΑΘΕ και το σιδηροδρομικό δίκτυο». Επίσης, ανέφερε ότι χρειάζονται και άλλα έργα, όπως, για παράδειγμα, η σιδηροδρομική Εγνατία, έργο το οποίο θα δώσει άλλη προοπτική στην ευρύτερη περιοχή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα