Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 27 Νοεμβρίου 2023

Το φιλί της ζωής για το Μινιόν - Με νέα ταυτότητα ξεκινά λειτουργία το 2024 [φωτορεπορτάζ]

 κείμενο από το ypodomes.com

Το φιλί της ζωής δίνει η Dimand σε ένα ακόμα εμβληματικό κτίριο στην ιστορία της πόλης και αυτή τη φορά αναφερόμαστε στο Μινιόν. Όσοι είναι άνω των 40 και έχουν μεγαλώσει στην Αθήνα, έχουν να θυμούνται κάτι από την λειτουργία αυτού του ιστορικού τετραγώνου που υπήρξε για σχεδόν 54 χρόνια, συνδέοντας την ύπαρξη του με την ιστορία του δεύτερου μισού του 20ου αιώνα της πρωτεύουσας.

Το τετράγωνο του Μινιόν το οποίο βρίσκεται μια ανάσα από την Ομόνοια, περικλείεται από τις οδούς Πατησίων και Βερανζέρου και τους πεζόδρομους της Σατωβριάνδου και Δώρου. Μάλιστα προχθές Τρίτη 21 Νοεμβρίου 2023, το κτίριο φωταγωγήθηκε για πρώτη φορά. Τα χρώματα είναι συμβολικά:  το ιστορικό πορτοκαλί του εμβληματικού πολυκαταστήματος των περασμένων δεκαετιών, το πράσινο της ελιάς και το λευκό επί της οδού Βερανζέρου.

[caption id="attachment_87453" align="aligncenter" width="600"Εσωτερική όψη του κτιρίου. Πηγή: ypodomes.com Εσωτερική όψη του κτιρίου. Πηγή: ypodomes.com[/caption]

Περπατώντας γύρω από το κτίριο οι αναμνήσεις από μια άλλη εποχή όταν η περιοχή "έλαμπε" έρχονται σε κοντράστ με το σήμερα και κλειστά, σε κακή κατάσταση πολλές φορές κτίρια αλλά και εικόνες περιθωριοποίησης. Εκεί που κάποτε έσφυζε το "λαϊκό" εμπορικό κέντρο της Αθήνας, σήμερα είναι μια από τις πιο υποβαθμισμένες περιοχές της, με την εγκατάλειψη να είναι εμφανής σε πολλά κτίρια.

Αυτό ήρθε να αλλάξει η επένδυση της Dimand η οποία ξενάγησε το ypodomes.com στο Μινιόν. Το έργο της ανακατασκευής ξεκίνησε στις αρχές του 2023 και ήδη από το καλοκαίρι το εξωτερικό περίβλημα έχει ήδη ολοκληρωθεί, δίνοντας χρώμα και ζωντάνια σε μια περιοχή που μοιάζει κάπως ξεχασμένη αν και λιγότερο από 100 μέτρα από την πλατεία Ομονοίας.

[caption id="attachment_87080" align="aligncenter" width="600"]Η δυτική όψη του Μινιόν. Πηγή: ypodomes.com Η δυτική όψη του Μινιόν. Πηγή: ypodomes.com[/caption]

Οι εργασίες

Οι εργασίες ανακαίνισης και λειτουργίας αφορούν όλο το οικοδομικό τετράγωνο και χωρίζονται σε δύο φάσεις. Η πρώτη φάση είναι η ανακατασκευή του κτιριακού συγκροτήματος σχήματος "Γ". Οι κατασκευές ξεκίνησαν με στατική ενίσχυση του φέροντος οργανισμού. Αυτή την εποχή βρισκόμαστε στην φάση των εσωτερικών διαρρυθμίσεων και διαμορφώσεων

Τα έργα θα δημιουργήσουν μια νέα κτιριακή λειτουργία η οποία θα αφορά τη λειτουργία μιας μεγάλης εμπορικής επιχείρησης στα επίπεδα -1, στο ισόγειο, τον πρώτο και τον δεύτερο όροφο. Θα αφορά σε ένα brand και σύμφωνα με τις πληροφορίες του ypodomes.com είμαστε σε προχωρημένες συζητήσεις με μεγάλο παίκτη της αγοράς. Πιθανόν η συμφωνία να έχει κλείσει μέχρι το τέλος του έτους.

Οι όροφοι 3 έως 7 θα γίνουν χώροι γραφείων και θα μισθώνονται τουλάχιστον ανά όροφο. Ο εμπορικός χώρος και τα γραφεία θα λειτουργούν ως ξεχωριστές οντότητες. Ο καταναλωτής θα μπορεί να εισέρχεται στο κατάστημα από διαφορετικές εισόδους με 2 ανελκυστήρες ενώ για τους μισθωτές έχει προβλεφθεί ξεχωριστή είσοδος και δύο ξεχωριστοί επιπλέον ανελκυστήρες.

[caption id="attachment_87455" align="aligncenter" width="600"]Εσωτερική όψη του κτιρίου. Πηγή: ypodomes.com Εσωτερική όψη του κτιρίου. Πηγή: ypodomes.com[/caption]

Το 2024 η λειτουργία

Συνολικά μιλάμε για 6.000 τ.μ. εμπορικής χρήσης και 8.000 τ.μ. γραφειακών χώρων. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο, είναι πως στο δώμα του κτιρίου θα γίνει φύτευση και θα λειτουργεί ως χώρος ανάδειξης πρασίνου. Το νέο βιοκλιματικό πλέον κτίριο θα πιστοποιηθεί με LEED Gold ενώ θα είναι ενεργειακής κλάσης Α καθώς θα έχει ιδιαίτερα χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα. Το Μινιόν επιστρέφει λοιπόν "πράσινο" και με νέα ταυτότητα.

Η λειτουργία του κτιρίου εκτιμάται από στελέχη της Dimand για τα μέσα του 2024, δηλαδή το ερχόμενο καλοκαίρι. Αυτές τις ημέρες θα κλείσουν οι πρώτες συμφωνίες εκμίσθωσης των γραφείων οι οποίες αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί πριν από αυτό το χρονικό ορόσημο.

Μια ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια είναι πως το κτίριο θα έχει μια οικοδομική συνάφεια με τα υπόλοιπα κτίρια της περιοχής. Το κοινό τους σημείο είναι οι κολώνες που λειτουργούν ως στεγασμένα πεζοδρόμια και ως εκ τούτου η είσοδος είναι πιο μέσα δίνοντας την ευκαιρία στους πεζούς να περιδιαβαίνουν πριν μπουν μέσα στο κτίριο.

[caption id="attachment_87456" align="aligncenter" width="806"]Εσωτερική όψη του κτιρίου. Πηγή: ypodomes.com Εσωτερική όψη του κτιρίου. Πηγή: ypodomes.com[/caption]

Επόμενη στάση: Επιστροφή στο κέντρο

Η δεύτερη φάση των κατασκευών περιλαμβάνει την ανακατασκευή ενός κτιρίου οκτώ ορόφων 4.500 τ.μ. που συμπεριλαμβάνεται στο τετράγωνο του Μινιόν, αλλά θα λειτουργεί τελείως αυτόνομα χωρίς να έχει επαφή με το υπόλοιπο συγκρότημα.

Οι εργασίες έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν στις αρχές του 2025 και να ολοκληρωθούν δύο χρόνια αργότερα, το 2027. Αυτό θα αφορά ένα κτίριο κατοικιών, που εντάσσεται στη φιλοσοφία της επιστροφής του κατοίκου στο κέντρο της πόλης. Αυτή η τάση είναι σε εξέλιξη στην Αθήνα (ζωντανό παράδειγμα είναι το Γκάζι) αλλά παρατηρείται επίσης ως φαινόμενο στα μεγάλα αστικά κέντρα τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Αμερική.

Συνολικά θα δημιουργηθούν 30 διαμερίσματα και 5 μεζονέτες από 70 έως 125 τετραγωνικά. Στόχος είναι η προσέλκυση μόνιμων κατοίκων και όχι η δημιουργία ενός κτιρίου που πρακτικά θα λειτουργεί ως ένα airbnb. Όπως σημειώθηκε στο ypodomes.com το ενδιαφέρον είναι ιδιαίτερα μεγάλο για τις κατοικίες και είναι πιθανόν να έχουμε ήδη από το 2024 και προπωλήσεις.

[caption id="attachment_87457" align="aligncenter" width="806"]Εσωτερική όψη του κτιρίου. Πηγή: ypodomes.com Εσωτερική όψη του κτιρίου. Πηγή: ypodomes.com[/caption]

Μια περιοχή που αλλάζει

Η Dimand ουσιαστικά σε ένα έργο, θέλει να ικανοποιήσει ένα τριπλό στόχο. Να ζωντανέψει ξανά την περιοχή, δίνοντας στο Μινιόν μια νέα ύπαρξη που θα συνδυάζει το retail, την λειτουργία επιχειρήσεων και την μόνιμη κατοικία. Δεύτερον, να ξαναδώσει κίνητρο στους καταναλωτές να έρθουν στην περιοχή και τρίτον να μεταβληθεί η περιοχή από υποβαθμισμένη σε μια νέα εστία δραστηριοτήτων.

Ο άξονας Ομόνοια-Πατησίων τα τελευταία χρόνια αρχίζει και αλλάζει. Η Dimand έχει ολοκληρώσει ήδη μια σημαντική επένδυση για το Moxy Athens City στην Ομόνοια, επίσης προχωρά και σε άλλα εμβληματικά ακίνητα από το portfolio της Alpha Bank από κοινού με την Premia Properties στα πλαίσια του project Skyline. Τώρα προχωρά το Μινιόν, σειρά από νέα ξενοδοχεία όπως το Polis Hotel αλλά και η επέκταση του Αρχαιολογικού Μουσείου. Ωστόσο η περιοχή θα χρειαστεί πολλές ακόμα παρεμβάσεις και κυρίως επενδύσεις.

Αρχιτέκτονας του όλου εγχειρήματος είναι ο Μίνως Διγενής. Η επένδυση εκτιμάται σε περίπου 15 εκατ. ευρώ ενώ η συνολική ακαθάριστη αξία ανάπτυξης (GDV) του έργου κατά την ολοκλήρωσή του, εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε περίπου 50 εκατ. ευρώ.

Το ανακατασκευασμένο κτίριο, δεν θα ονομάζεται Μινιόν, αλλά προς τιμήν της ιστορικής του ύπαρξης, έχει προβλεφθεί το λογότυπο του να υπάρχει ανάγλυφο σε μαρμάρινη επένδυση και θα κοσμεί τον τοίχο βιτρινών και καταστημάτων. Την κατασκευή έχει αναλάβει η τεχνική εταιρεία VITAEL.

Για την ιστορία να αναφέρουμε πως η λειτουργία του κτιρίου, μας πάει πίσω στο 1944 όταν ξεκινά η σταδιακή εμπορική δραστηριότητα του οικοδομικού τετραγώνου. Το 1998 κλείνει η πρώτη φάση της ιστορίας του καθώς σταματά η λειτουργία του και αγοράζεται από την Elmec και το 2010 από την Folli Follie. Την περίοδο 2021 - 2023 πραγματοποιείται η εξαγορά του ακινήτου από την DIMAND A.E. και ξεκινά η διαδικασία ανακατασκευής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα