Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 9 Νοεμβρίου 2023

Έρχεται o νέος ανισόπεδος κόμβος Βαρυμπόμπης - Τι θα γίνει με τα διόδια

 κείμενο από το ypodomes.com

Πολλές συζητήσεις άνοιξαν για το θέμα των διοδίων σε Βαρυμπόμπη και Άγιο Στέφανο αλλά και για το αν θα γίνει νέος ανισόπεδος κόμβος Βαρυμπόμπης. Για το θέμα μίλησε και την προηγούμενη εβδομάδα ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος σημειώνοντας πως το κόστος για το Δημόσιο είναι ετησίως 25 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες σε αυτό που φαίνεται να καταλήγει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι να προχωρήσει η κατασκευή του νέου ανισόπεδου κόμβου Βαρυμπόμπης ο οποίος θα αντικαταστήσει τον υφιστάμενο.

Αντίθετα όπως επισημαίνουν οι ίδιες πηγές, δεν φαίνεται να προχωρά κάποια αλλαγή στο σημερινό status quo και δεν αναμένεται να δημιουργηθούν πλευρικά διόδια σε Βαρυμπόμπη, Άγιο Στέφανο και τα μετωπικά στο Σχηματάρι. Αυτό κλείνει και τα όποια σενάρια για την καταβολή διοδίων στις τρεις αυτές περιοχές.

Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε ότι τόσο το θέμα της γέφυρας όσο και των διοδίων υπάρχει στη σύμβαση παραχώρησης που υπεγράφη το 2007.

Η εφαρμογή τους έχει πάρει αρκετές αναστολές με πιο πρόσφατη εκείνη του τέως υπουργού ΥΠΟΜΕ, Κώστα Καραμανλή, που έστειλε την έναρξη καταβολής διοδίων το 2025 και συνδέοντας το θέμα με την εγκατάσταση ηλεκτρονικών διοδίων.

Ο ανισόπεδος κόμβος Βαρυμπόμπης

Αναφορικά με τον υφιστάμενο ανισόπεδο κόμβο Βαρυμπόμπης, όπως αναφέρουν πηγές του παραχωρησιούχου, γίνονται σε τακτά διαστήματα έλεγχοι για την στατικότητα και την λειτουργικότητα του.

Ωστόσο πρόκειται για μια γέφυρα η οποία έχει κατασκευαστεί από την δεκαετία του 1960 και θεωρείται αρκετά επιβαρυμένη. Η λύση στην οποία προσανατολίζεται το υπουργείο ΥΠΟΜΕ, είναι η κατασκευή μιας νέας σύγχρονης γέφυρας που να πληροί τα κριτήρια λειτουργίας που έχουν τεθεί από την σύμβαση παραχώρησης.

Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να συνταχθούν μελέτες (προφανώς θα ανατεθούν στην παραχωρησιούχο Νέα Οδό), οι οποίες θα πρέπει να πάρουν τις απαραίτητες εγκρίσεις για να μπορέσει ένα τέτοιο έργο να κατασκευαστεί.

Βέβαια, ένας νέος ανισόπεδος κόμβος επί της Λεωφόρου Κηφισού δεν είναι μια απλή υπόθεση καθώς θα πρέπει να συνυπολογιστεί η εύρυθμη λειτουργία του άξονα αλλά και η εκατέρωθεν εξυπηρέτηση των οδηγών από την μια πλευρά στην άλλη.

Κοινώς πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σύνθετο εγχείρημα στο οποίο η όποια λύση προκριθεί θα πρέπει να προϋποθέτει και μέρος λειτουργίας της υφιστάμενης γέφυρας μέχρι αυτή να αντικατασταθεί από την νέα για να μην προκληθεί κυκλοφοριακό έμφραγμα σε έναν άξονα που είναι ήδη ιδιαίτερα επιβαρυμένος.

Τα διόδια

Σύμφωνα με την σύμβαση παραχώρησης του 2007, προβλέπεται η λειτουργία πλευρικών διοδίων σε Βαρυμπόμπη και Αγίο Στέφανο. Αυτό σημαίνει την καταβολή διοδίων όχι σε όσους κινούνται στην άνοδο ή την κάθοδο της Λεωφόρου Κηφισού αλλά σε όσους θέλουν να εισέλθουν σε αυτή από τους παραπάνω κόμβους.

Η λειτουργία τους δεν επετεύχθη ποτέ λόγω των αντιδράσεων των τοπικών κοινωνιών που υποστηρίζουν πως η χρήση του κόμβου είναι κυρίως για τοπικές μετακινήσεις και ως εκ τούτου η καταβολή διοδίου εντός αστικού ιστού θα ήταν αδικία.

Σε σχέση με τα παραπάνω για χρόνια έχει διατηρηθεί ένα συγκεκριμένο καθεστώς στο οποίο το Ελληνικό Δημόσιο πληρώνει ετησίως 25 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση προς την Νέα Οδό για την μη λειτουργία -ως όφειλε από την σύμβαση παραχώρησης- των παραπάνω σταθμών.

Το ενδεχόμενο πάντως για την δρομολόγηση εγκατάστασης διοδίων δεν φαίνεται να υφίσταται με τα σημερινά δεδομένα και θα διατηρηθεί το καθεστώς των αποζημιώσεων εκτός αν γίνει κάποια τροποποίηση της σύμβασης που θα διευθετήσει το θέμα οριστικά.

https://ypodomes.com/anisychia-gia-tin-statiki-eparkeia-tis-gefyras-varympompis/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα