Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 13 Νοεμβρίου 2023

Ξεκινά το project "Little Athens" στο Ελληνικό - Πως προχωρούν τα μεγάλα έργα & ο στόχος του 2026

 κείμενο από το ypodomes.com

Εκτός από τα μεγάλα κτιριακά έργα που βρίσκονται σε τροχιά υλοποίησης, η Lamda ξεκινά στο Ελληνικό και μια νέα "γειτονιά", το project Little Athens.

Σε χθεσινή δημοσιογραφική συνάντηση έγινε ξενάγηση στα υπό κατασκευή έργα και στη συνέχεια έγινε η παρουσίαση όλων των εν εξελίξει εργασιών και η πρόοδος τους.

Το νέο Little Athens Project

Το Little Athens αποτελεί μια περιοχή, μέσα στο Ελληνικό η οποία βρίσκεται στο δυτικό άκρο της έκτασης στον Δήμο Αλίμου. Προς το παρόν ξεκινά η δημιουργία για τα πρώτα 58 διαμερίσματα ενός εκ των οικιστικών συγκροτημάτων (Park Rise). Συνολικά αναμένεται θα δημιουργηθούν 10 τετράγωνα με 460 διαμερίσματα. Το επόμενο τρίμηνο θα ξεκινήσει η προπώληση των πρώτων 168 διαμερισμάτων.

Το Little Athens έχει την υπογραφή σημαντικών αρχιτεκτονικών γραφείων. Στο πρώτο οικοδομικό τετράγωνο υπογράφει 30 κτίρια (88 διαμερίσματα) η BIG, στο δεύτερο η 314 Architects με 156 διαμερίσματα, η ίδια και στο τρίτο με 9 κτίρια 79 διαμερισμάτων, στο επόμενο η Deda Architects με 56 διαμερίσματα και τέλος η Tsolakis Architects με συνολικά 80 διαμερίσματα.

Το μέσο κόστος ανά τ.μ. για τα διαφορετικά οικιστικά συγκροτήματα ανέρχεται σε περίπου 6.000-6.500 ευρώ, ενώ οι τιμές πώλησης σύμφωνα με το πρώτο πιλοτικό launching ξεκινούν από τα 6.000-6.500 ανά τ.μ.

Σύμφωνα με την τελευταία εταιρική παρουσίαση του ομίλου, τα υπό σχεδιασμό 1.230 διαμερίσματα, αφορούν σε μεικτή πωλούμενη επιφάνεια που αγγίζει τα 153.000 τ.μ., από τα οποία η Lamda αναμένει συνολικά μικτό έσοδο 1,171 δισ. ευρώ και μικτό κέρδος 447 εκατ. ευρώ.

[caption id="attachment_85816" align="aligncenter" width="571"]Little Athens Project - Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development Little Athens Project - Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development[/caption]

Πώς προχωρούν τα μεγάλα έργα

Στα μεγάλα έργα του Ελληνικού, προχωρά η υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος με τις εκσκαφές να έχουν φτάσει το 75% και 35% η σκυροδέτηση, ενώ στο 70% έχει φτάσει η εκσκαφή στην ανάδειξη του Ρέματος Τραχώνων. Παράλληλα τρέχουν και τα υπόλοιπα έργα δημιουργίας υποδομών από την AVAX.

Πριν από μερικές ημέρες ολοκληρώθηκε η θεμελίωση του Riviera Tower με ανάδοχο το σχήμα Bouygues-INTRAKAT ενώ προχώρα και η εκσκαφή στον χώρο που θα ανεγερθεί το Vouliagmenis Mall και το Retail Park με ανάδοχο την ΑΚΤΩΡ.

Ανάδοχο έχουμε όμως και στις αθλητικές εγκαταστάσεις όπου είναι το σχήμα ΜΕΤΚΑ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ ενώ η κατασκευή των Condos ανατέθηκε στο σχήμα ΑΚΤΩΡ-ΕΘΝΟΚΑΤ. Αναμένεται ο ανάδοχος για το Πάρκο.

Μέσα στο επόμενο δίμηνο αναμένεται και ο ανάδοχος για το Riviera Galleria, το Mall που δημιουργείται στην Μαρίνα του Αγίου Κοσμά με τις πρόδρομες εργασίες να ξεκινούν μέχρι την Άνοιξη.

Προς το τέλος του 2024 θα ξεκινήσει και η κατασκευή του Πύργου Μικτής Χρήσης (για κατοικίες και ξενοδοχείο) από κοινού με την Brooklane (αναμένεται και εκεί ο ανάδοχος που θα κατασκευάσει το κτίριο).

Επίσης έχουμε και τα τουριστικά projects δύο σε συνεργασία με την ΤΕΜΕΣ όπου στο ένα θα έχει τη σφραγίδα της Mandarin Oriental αλλά και 20 κατοικίες στο παραλιακό μέτωπο με την Orilina Properties AEEAΠ.

Ο φιλόδοξος στόχος του 2026

Ο μεγάλος στόχος ολοκλήρωσης της πρώτης φάσης το 2026 είναι ακόμα επιτεύξιμος σύμφωνα με τον Οδυσσέα Αθανασίου, CEO της Lamda Development ο οποίος κατά την ενημέρωση σημείωσε και τις μεγάλες δυσκολίες που έχει συναντήσει η μεγάλη επένδυση του Ελληνικού.

Αυτές είναι η γνωστή έλλειψη εργατικού δυναμικού στις κατασκευές στην οποία ο κ.Αθανασίου σημείωσε πως είναι σημαντικό να υπάρχει σχετική νομοθεσία για να μπορέσουν να έρθουν εργαζόμενοι από τρίτες χώρες.

Επίσης σημαντικό είναι και το θέμα της αύξησης του κόστους που παρατηρείται έντονα από το 2021 ωστόσο αυτό έχει ενσωματωθεί στις τελικές τιμές πώλησης.

Ο μεγάλος στόχος της Lamda είναι μέχρι το τέλος του 2026 να έχει ολοκληρωθεί το μεγαλύτερο μέρος των κατασκευών της πρώτης φάσης.

Χρηματοδοτικά η όλη επένδυση είναι εξασφαλισμένη και καθώς όπως σημείωσε οι προπωλήσεις πάνε εξαιρετικά καλά, έχουν εκδοθεί δύο ομόλογα 550 εκατ. ευρώ με σταθερό επιτόκιο και παράλληλα διαθέτει κεφάλαια από αύξηση μετοχικού κεφαλαίου συνολικού ύψους 650 εκατ. ευρώ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα