Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 2 Νοεμβρίου 2023

[ΦΩΤΟ] Τρία τελευταία "μέτωπα" για να δοθεί πλήρως στην κυκλοφορία η Αμβρακία Οδός

 κείμενο από το ypodomes.com

Τρία τελευταία μέτωπα έχουν μείνει για να παραδοθεί και το τελευταίο τμήμα ώστε η Αμβρακία Οδός να λειτουργήσει πλήρως ο αυτοκινητόδρομος.

Στην εργολαβία-σκούπα που έχει αναλάβει η ΜΕΤΚΑ (μέλος της Mytilineos) είμαστε πλέον στην αντίστροφη μέτρηση για να παραδοθεί το έργο και οι εκκρεμότητες πλέον είναι μετρημένες.

Στο μεγαλύτερο μέρος των έργων έχει πέσει ο ασφαλτοτάπητας και προχωρά η σήμανση, η τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας, ο φωτισμός κ.α. Σε τρία τμήματα όμως πέφτει το βάρος για να μπορέσει μέσα στο επόμενο δίμηνο να παραδοθεί το έργο.

[caption id="attachment_84642" align="aligncenter" width="1067"]Ο υπό ολοκλήρωση αυτοκινητόδρομος Αμβρακία Οδός. Πηγή: Σταύρος Πάτσης Ο υπό ολοκλήρωση αυτοκινητόδρομος Αμβρακία Οδός. Πηγή: Σταύρος Πάτσης[/caption]

Το σημαντικότερο τμήμα είναι στην περιοχή του Δρυμού και σε μήκος περίπου 2 χιλιομέτρων. Εκεί κατά τη διάρκεια της κατασκευής, βρέθηκαν αρχαία. Έγινε η απαραίτητα διαχείριση από την αρχαιολογική υπηρεσία και σύμφωνα με πηγές κοντά στο έργο, πρόσφατα αποχαρακτηρίστηκαν.

Αυτό επέτρεψε στα συνεργεία να ξεκινήσουν το σκέπασμα για να μπορέσει να κατασκευαστεί και αυτό το τμήμα της οδού. Το τμήμα αυτό βρίσκεται ιδιαίτερα κοντά στο υπό λειτουργία τμήμα της παράκαμψης Αμφιλοχίας από τον Δρυμό μέχρι και τη διασταύρωση Τρύφου.

[caption id="attachment_84643" align="aligncenter" width="1067"]Ο υπό ολοκλήρωση αυτοκινητόδρομος Αμβρακία Οδός. Πηγή: Σταύρος Πάτσης Ο υπό ολοκλήρωση αυτοκινητόδρομος Αμβρακία Οδός. Πηγή: Σταύρος Πάτσης[/caption]

Το δεύτερο τμήμα είναι στη θέση Προφήτης Ηλίας κοντά στο χωριό Παλιάμπελα όπου παρουσίαζε θέματα με κατολισθήσεις. Σε αυτό αφού έγιναν οι απαραίτητες εργασίες πλέον είμαστε στην φάση των ασφαλτικών.

Τέλος είναι και το τμήμα από την πίστα του αεροδρομίου μέχρι το Άκτιο, όπου επίσης ετοιμάζεται. Πρόκειται για το τμήμα που θα συνδέσει την Αμβρακία Οδό με την υποθαλάσσια αρτηρία Ακτίου-Πρέβεζας.

Στα υπόλοιπα μέτωπα τα έργα τρέχουν και εκτιμάται πως το έργο θα παραδοθεί, όπως άλλωστε ανέφερε και πρόσφατα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, εντός του έτους.

[caption id="attachment_84644" align="aligncenter" width="1067"]Ο υπό ολοκλήρωση αυτοκινητόδρομος Αμβρακία Οδός. Πηγή: Σταύρος Πάτσης Ο υπό ολοκλήρωση αυτοκινητόδρομος Αμβρακία Οδός. Πηγή: Σταύρος Πάτσης[/caption]

Ένας σημαντικός αυτοκινητόδρομος

Η Αμβρακία Οδός θεωρείται ένα σημαντικός αυτοκινητόδρομος. Θα λειτουργεί ως κάθετος άξονας της Ιόνιας Οδού ενώ θα προσθέσει 48,5 χιλιόμετρα στο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της χώρας. Η ιστορία της ξεκινά από το μακρινο 2010 όταν δημοπρατήθηκε "σαλαμοποιημένη" σε 3 τμήματα. Μετά από αρκετά προβλήματα παραδόθηκαν κάποια τμήματα το 2019.

Στη συνέχεια το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δημοπράτησε μια εργολαβία-σκούπα η οποία συμβασιοποιήθηκε στα τέλη του 2020 με ανάδοχο την MΕΤΚΑ μέλος της Mytilineos.  To έργο θα πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2023 καθώς τότε λήγει και η χρηματοδότηση του από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και ως εκ τούτου το χρονικό ορόσημο είναι κρίσιμο να επιτευχθεί.

[caption id="attachment_84645" align="aligncenter" width="1067"]Ο υπό ολοκλήρωση αυτοκινητόδρομος Αμβρακία Οδός. Πηγή: Σταύρος Πάτσης Ο υπό ολοκλήρωση αυτοκινητόδρομος Αμβρακία Οδός. Πηγή: Σταύρος Πάτσης[/caption]

Στο παραπάνω χρονοδιάγραμμα φαίνεται πως συγκλίνει και η πρόσφατη απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να παρατείνει την χρονική προθεσμία της σύμβασης κατασκευής μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου. Με την απόδοση αυτού του τμήματος όλος ο άξονας της Αμβρακίας Οδού μήκους 48χλμ, δηλαδή από το Άκτιο μέχρι το νότιο άκρο της λίμνης Αμβρακίας θα έχει δοθεί στην κυκλοφορία.

[caption id="attachment_84646" align="aligncenter" width="1067"] Ο υπό ολοκλήρωση αυτοκινητόδρομος Αμβρακία Οδός. Πηγή: Σταύρος Πάτσης[/caption]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα