Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 4 Ιανουαρίου 2024

ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2023 το Κτιριακό Συγκρότημα για ΑμεΑ στο Ελληνικό

 κείμενο από το ypodomes.com

Ολοκληρώθηκε στις 31 Δεκεμβρίου 2023 η μεγάλη online ψηφοφορία του ypodomes.com για την ανάδειξη του ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2023.

Η συμμετοχή ήταν εντυπωσιακή και οι αριθμοί μιλάνε από μόνοι τους. Kαταμετρήθηκαν πάνω από 15.000 ψήφοι -αριθμός ρεκόρ για την διαδικασία- και πάνω από 90.000 views που πιστοποιούν το μεγάλο ενδιαφέρον των αναγνωστών μας, σε ένα διαγωνισμό που έχει γίνει πλέον θεσμός.

Πως εξελίχθηκε η ψηφοφορία και η τελική κατάταξη

Μετά την ολοκλήρωση της ψηφοφορίας ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2023 ανακηρύσσεται το έργο για το Κτιριακό Συγκρότημα ΑμεΑ Ελληνικού. Κατάφερε να συγκεντρώσει το 41% των ψήφων επικρατώντας έναντι των υπόλοιπων διαγωνιζόμενων έργων.  Αξίζει να αναφερθεί πως για πρώτη φορά στα επτά χρόνια που διεξάγεται η συγκεκριμένη ψηφοφορία, το νικητήριο έργο αφορά ένα κτίριο ενώ είναι η δεύτερη συνεχόμενη φορά που βρίσκεται στην περιοχή της Αθήνας. Επίσης είναι η πρώτη φορά που βραβείο θα λάβει μια τεχνική εταιρεία που δεν έχει πτυχίο 7ης τάξης αλλά 6ης (ΕΚΤΕΡ).

Στην αρχή της ψηφοφορίας και για σχεδόν 25 ημέρες το νικητήριο έργο μαζί με το έργο ανακατασκευής του Πύργου Πειραιά είχαν ξεχωρίσει ανάμεσα στα πέντε υπόψηφια προς βράβευση έργα.

Από τις 25 και μετά η ψηφοφορία έδειξε να γέρνει προς την πλευρά του έργου του κτιριακού Συγκροτήματος Ελληνικού όπου πήρε κεφάλι κα έμεινε στην πρώτη θέση μέχρι και μέχρι τη λήξη της ψηφοφορίας το Σάββατο 31 Δεκεμβρίου στις 22:30.  Δεύτερο στις προτιμήσεις των αναγνωστών βγήκε το έργο για την ανακατασκευή του Πύργου Πειραιάς με 29% δείχνοντας άλλωστε και τη δυναμική που έχει το μεγάλο αυτό έργο. Τρίτο κατετάγη το έργο της Ηλεκτρικής Διασύνδεσης Αττικής-Κρήτης με ποσοστό 18% ακολούθησε τέταρτο το έργο για το Μετρό Θεσσαλονίκης με 5% ενώ πέμπτο ήρθε το έργο για την ολοκλήρωση της Αμβρακίας Οδού (Άκτιο-Αμβρακία) με 4%.

[caption id="attachment_80146" align="aligncenter" width="571"]Κτίριο ΑμεΑ, Ελληνικό. Πηγή: Lamda Development Το νέο κτίριο ΑμεΑ στο Ελληνικό - Πηγή: Lamda Development[/caption]

Ποιό είναι το Έργο της Χρονιάς 2023

Το ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2023 αφορά σε ένα συμβολικό κτιριακό έργο στην Αθήνα. Η Lamda Development επέλεξε ανάμεσα στα έργα της πρώτης φάσης της ανάπτυξης του Ελληνικού, το κτιριακό συγκρότημα ΑμεΑ Ελληνικού να είναι το πρώτο που ξεκίνησε αλλά και που ολοκλήρωσε την κατασκευή του.

Η ΕΚΤΕΡ σύμφωνα με ανακοίνωση της ανέλαβε στις 27 Ιουνίου 2022 με σύμβαση που υπέγραψε με την ανώνυμη εταιρεία «Ελληνικό – Εταιρεία Ανάπτυξης Αξιοποίησης και Διαχείρισης Ακινήτων Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Άγιου Κοσμά Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρεία» την ανέγερση νέου κτηρίου μετεγκατάστασης συλλόγων ΑΜΕΑ και των συνοδών αυτού έργων. Το έργο συνολικής αξίας 15.800.000 ευρώ ολοκληρώθηκε εντός χρονοδιαγράμματος.

[caption id="attachment_91229" align="aligncenter" width="715"]Η τελική κατάταξη για το ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2023 Η τελική κατάταξη για το ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2023[/caption]

Το νικητήριο έργο

Η LAMDA Development ανέλαβε να κατασκευάσει, ολοκλήρωσε με αποκλειστικά δική της δαπάνη, ύψους 15 εκ. ευρώ, το κτιριακό συγκρότημα το οποίο θα λειτουργήσει ως Κέντρο Φροντίδας Ατόμων με αναπηρία στην περιοχή του Ελληνικού στις 12 Σεπτεμβρίου 2023. Πρόκειται για ένα κτίριο με συμβολική σημασία καθώς είναι το πρώτο που ολοκληρώθηκε στην περιοχή της ανάπτυξης του Ελληνικού.

Το πρότυπο αυτό κτιριακό συγκρότημα, στο οποίο στεγάζονται 4 σωματεία ΑμεΑ, «Αμυμώνη», «Ερμής», «Νίκη - Victor Artant», «Σύλλογος Ατόμων με Σκλήρυνση κατά Πλάκας», αποτέλεσε κεντρική προτεραιότητα της LAMDA Development, η οποία δεσμεύτηκε και ανέλαβε την ευθύνη το πρώτο κτίριο που θα κατασκευαστεί στο Ελληνικό, να γίνει το νέο σπίτι ευάλωτων συμπολιτών μας.

Το κτιριακό συγκρότημα αποτελεί πρότυπο για εγκαταστάσεις Κοινωνικής Φροντίδας σε ολόκληρη την Ευρώπη. Με συνολική δόμηση 11.500 τ.μ., σε οικόπεδο 7.400 τ.μ. το οποίο έχει αποδοθεί στον νέο του ιδιοκτήτη, τον Δήμο Ελληνικού Αργυρούπολης. Project Manager του έργου είναι η Hill International.

Το νέο Κέντρο Φροντίδας Ατόμων με αναπηρία, διαθέτει μοναδικό περιβάλλοντα χώρο και η δημιουργία του έχει ως στόχο την αναβάθμιση της καθημερινότητας και ένα νέο τρόπο ζωής, πιο εύκολο, περισσότερο λειτουργικό και εξωστρεφή τόσο για παιδιά όσο και για ενήλικες που χρειάζονται, αλλά και δικαιούνται τη βέλτιστη φροντίδα.

[caption id="attachment_91228" align="aligncenter" width="774"]Η τελική κατάταξη για το ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2023 Η τελική κατάταξη για το ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2023[/caption]

Ποιοι θα βραβευθούν- Η απονομή

Οι φετινοί νικητές του ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2023, για το κτιριακό συγκρότημα ΑμεΑ στο Ελληνικό, είναι: η LAMDA DEVELOPMENT ως η αναθέτουσα αρχή,  η κατασκευάστρια εταιρεία ΕΚΤΕΡ και ο ιδιοκτήτης του ακινήτου που είναι ο Δήμος Ελληνικού-Αργυρούπολης.

Το βραβείο για το ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2023, θα απονεμηθεί την 3η Ιουλίου 2024, στα πλαίσια του ITC 2024-7ο Συνέδριο Υποδομών-Μεταφορών.

Θα διεξαχθεί στο Μέγαρο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών στις 2-4 Ιουλίου 2024. Στα πλαίσια της εκδήλωσης θα καλεστούν εκπρόσωποι της Lamda Development, της ΕΚΤΕΡ και του Δήμου Ελληνικού-Αργυρούπολης να παραλάβουν το βραβείο και να μιλήσουν για αυτό το σημαντικό αλλά και συμβολικό κτιριακό έργο στην περιοχή του Ελληνικού.

Η ψηφοφορία

Σε θεσμό μετατρέπεται η διαδικασία ανάδειξης του ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ. Το πολύ μεγάλο ενδιαφέρον των αναγνωστών και οι χιλιάδες ψήφοι, αναδεικνύουν την μεγάλη δυναμική του γεγονότος.

Για να φτάσουμε στα πέντε υποψήφια προς βράβευση έργα για τη χρονιά 2023, η διαδικασία ξεκίνησε από τα μέσα Νοεμβρίου. Τότε δόθηκε μια δεξαμενή 15 υποψήφιων έργων σε δημοσιογράφους του ρεπορτάζ των υποδομών και της ενέργειας όπου και ψήφισαν τα κατά την κρίση τους τρία σημαντικότερα έργα. Τα πέντε πρώτα σε ψήφους έργα, κατέληξαν ως τα υποψήφια για το βραβείο του ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2023.

Η online ψηφοφορία ξεκίνησε την 1η Δεκεμβρίου και ήταν διαθέσιμη στο ypodomes.com και τους αναγνώστες του. Ολοκληρώθηκε στις 22:29 πριν τα μεσάνυχτα της 31ης Δεκεμβρίου.

Οι νίκες έως σήμερα

Η επίσημη online ψηφοφορία ξεκίνησε από το ypodomes.com το 2017 και από τότε έχει καθιερωθεί χάρη στις ψήφους των αναγνωστών του.

Νικητήρια έργα έχουμε από όλο το φάσμα των υποδομών πράγμα που δείχνει και την ευρύτηρα του αντικειμένου.

Ας δούμε ποια έργα έχουν "κατακτήσει" τον τίτλο του ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ του ypodomes.com.

2017: ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΒΑΣΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ

2018: ΜΟΝΑΔΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ ΗΠΕΙΡΟΥ

2019: ΕΡΓΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ "ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ"

2020: ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ-ΚΡΗΤΗΣ

2021: ΜΟΝΑΔΑ ΗΛΕΚΤΡΟΠΑΡΑΓΩΓΗΣ "ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ" ΒΟΙΩΤΙΑ

2022: ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΓΡΑΜΜΗΣ 3 ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

2023: ΚΤΙΡΙΑΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΑΜΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ

Το επόμενο ραντεβού είναι στις 3 Ιουλίου 2024 στο Μέγαρο Συνεδριακό Κέντρο στα πλαίσια του ITC 2024 για την απονομή του βραβείου.

Όσο για τον επόμενο τίτλο, ξαναδίνουμε ραντεβού τον προσεχή Δεκέμβριο, όταν μία νέα λίστα έργων θα διεκδικήσει την ψήφο σας για το ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2024.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα