Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2024

"Φουλάρουν" τα έργα για τα 3 νέα νοσοκομεία του Ιδρύματος Νιάρχου - Ξεκινούν τα έργα στη Θεσσαλονίκη, πως προχωρούν Κομοτηνή - Σπάρτη

 κείμενο από το ypodomes.com

Θέμα ημερών είναι πλέον να ξεκινήει η κατασκευή του Παιδιατρικού Νοσοκομείου στη Θεσσαλονίκη από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com η πρώτη φάση των εργασιών περιλαμβάνει τις εκσκαφές οι οποίες αναμένεται να διαρκέσουν περίπου έξι μήνες. Σε αυτό το διάστημα η ΑΒΑΞ που έχει αναλάβει την κατασκευή των τριών νοσοκομείων από το ΙΣΝ, θα έχει αποφασίσει με ποια εταιρεία θα συνεργαστεί για την ιδιαίτερη κατασκευή των νοσοκομείων καθώς πρόκειται για timber frame κτίρια που στην Ελλάδα σπανίζουν.

Η ΑΒΑΞ σύμφωνα με τις ίδιες πηγές έχει έρθει σε επαφή με πάνω από 10 εταιρείες με μεγάλη τεχνογνωσία στο συγκεκριμένο τομέα κατασκευής και το επόμενο διάστημα θα καταλήξει με ποια ή ποιες θα συνεργαστεί για αυτές τις μεγάλες υποδομές στο χώρο της υγείας για τη χώρα μας. Η εκκίνηση της θεμελίωσης και στη συνέχεια της τοποθέτησης του ξύλινου σκελετού αναφορικά με το παιδιατρικό νοσοκομείο στη Θεσσαλονίκη τοποθετείται το προσεχές Φθινόπωρο.

Στην παρούσα χρονική στιγμή σύμφωνα με πηγές κοντά στο έργο στο ypodomes.com τρέχουν και οι μελέτες για το κτίριο, ιδίως για την εντυπωσιακή του πρόσοψη αλλά και την στέγη του η οποία θα καλυφθεί με φωτοβολταϊκά (όπως αντίστοιχα έγινε και στο Κέντρο Πολιτισμού του ΙΣΝ στην Αθήνα) για να καλύπτονται καθημερινές ανάγκες ενέργειας κατά τη λειτουργία. Το νέο παιδιατρικό νοσοκομείο θα λειτουργεί με πλέον μοντέρνες τεχνικές εξοικονόμησης ενέργειας και νερού.

Παράλληλα με την εργολαβία της ΑΒΑΞ τρέχει και αντίστοιχη εργολαβία από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την οδική πρόσβαση στο νοσοκομείο που κατασκευάζεται στο Φίλυρο Θεσσαλονίκης. Αυτό γίνεται για να προλάβουμε παράδοξες καταστάσεις που έχουμε ζήσει στο παρελθόν όπου δημιουργείται μια υποδομής αλλά έχει ...ξεχαστεί η πρόσβαση σε αυτή.

Την ίδια ώρα στην Κομοτηνή η κατασκευή για το νέο νοσοκομείο είναι πιο μπροστά. Από τον Δεκέμβριο έχουν ξεκινήσει οι εκσκαφές και περίπου την περίοδο του Πάσχα εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει η θεμελίωση του κτιρίου που θα στεγάσει το Γενικό Νοσοκομείο Κομοτηνής.  Ουσιαστικά το πρώτο κτίριο που θα ανεγερθεί βάσει χρονοδιαγράμματος είναι αυτό στην πόλη της Κομοτηνής. Αντίστοιχα και εδώ τρέχει εργολαβία από το Δημόσιο για την οδική πρόσβαση στο νοσοκομείο.

Στο εργοτάξιο για την ανέγερση του νοσοκομείου στη Σπάρτη αντίστοιχα αναμένεται να ολοκληρωθεί εργολαβία που είναι σε εξέλιξη από την Ballian για την καθαίρεση του υφιστάμενου κτιρίου προκειμένου να παραδοθεί ο χώρος  στην ΑΒΑΞ και να ξεκινήσουν οι εκσκαφές. Αυτό αναμένεται να γίνει την Άνοιξη όπου η ΑΒΑΞ θα ξεκινήσει με τις εκσκαφές και πιθανόν εντός του 2024 να ξεκινήσει και η θεμελίωση του κτιρίου.

Ενίσχυση από την Ευρώπη

Όπως αναφέρουν στο ypodomes οι ίδιες πηγές, λόγω της ιδιαιτερότητας κατασκευής των τριών κτιρίων αλλά και της πολυπλοκότητας τους λόγω του μεγέθους τους, η ΑΒΑΞ θα φέρει στην Ελλάδα από χώρες της Ευρώπης εξειδικευμένο προσωπικό σε αντίστοιχα έργα για να μεταφέρουν την τεχνογνωσία που υπάρχει στο εγχώριο προσωπικό. Συνολικα στο απώγειο της κατασκευής εκτιμάται ότι θα απασχολούνται στα τρία εργοτάξια περίπου 700 άτομα.

Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι τα timber frame κτίρια (δηλαδή με κύριο δομικό στοιχείο το ξύλο) είναι ιδιαίτερα σύνηθες ως είδος κατασκευής στην Ευρώπη και την Αμερική, έχει καλύτερη επίδοση στους σεισμούς  και γενικά θεωρείται ως μέθοδος φιλικότερη προς το περιβάλλον. Για τα τρία κτίρια έχει τεθεί υψηλός στόχος να πιστοποιηθούν με LEED Platinum που είναι η κορυφαία διάκριση και η πρώτη για υποδομή υγείας στη χώρα μας. Επίσης επιδιώκεται και η πιστοποίηση με Leed Platimun stake holders καθώς έχει γίνει υποδειγματική δουλειά στην επαφή των έργων με τις τοπικές κοινωνίες και τους φορείς αυτών.

Τα νέα νοσοκομεία σε Θεσσαλονίκη, Κομοτηνή και Σπάρτη, αποτελούν νέες νοσοκομειακές υποδομές που κατασκευάζονται με χρηματοδότηση από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος σε συνεργασία με το υπουργείο Υγείας στα πλαίσια της "Πρωτοβουλίας για την Υγεία" μέσα από τη σύμβαση που υπεγράφη με το Ελληνικό Δημόσιο τον Φεβρουάριο του 2020.

Συνολικά το project των 442 εκατ. ευρώ (περίπου 500 εκατ. δολάρια) που υπεγράφη στις 4 Αυγούστου 2023, έχει διάρκεια 40 μήνες. Σε αυτό το διάστημα θα δούμε να ολοκληρώνονται σταδιακά οι νέες κτιριακές εγκαταστάσεις και οι περιβάλλοντες χώροι για τα τρία νοσοκομεία. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως η συνολική ολοκλήρωση θα έχει συμβεί -αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις- στους πρώτους μήνες του 2027 με κάποια κτίρια να έχουν παραδοθεί και νωρίτερα.

Τα πρωτοποριακά για την Ελλάδα "ξύλινα" κτίρια

Η κατασκευή που ξεκινά για να νέα νοσοκομεία σε Θεσσαλονίκη, Κομοτηνή και Σπάρτη από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος θα είναι όμως και ένα σημείο αναφοράς για τον τρόπο που θα κατασκευαστούν.

Μέσα από την αρχιτεκτονική μελέτη του Renzo Piano που θα αφήσει την σφραγίδα της στο τελικό αποτέλεσμα έχει ως επίκεντρο την κατασκευή κτιρίων όπου ο φέροντας οργανισμός δεν θα είναι από μπετόν αλλά από ξύλο. Οι μελέτες έγιναν από την BETAPLAN ενώ project management του έργου κάνει η Hill International.

Το ξύλο θα είναι το κυρίαρχο δομικό στοιχείο, ακολουθώντας τεχνικές κατασκευής που είναι περισσότερο διαδεδομένες σε Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη. Η λογική της κατασκευής με timber frame θα μοιάζει κάπως με εκείνη της μεταλλικής κατασκευής.

Κοινώς, θα έρχονται μεγάλα κομμάτια δοκών όπου θα συναρμολογούνται και θα τοποθετούνται επιτόπου. Τέτοιου είδους κατασκευή είναι συνηθισμένη στην Ευρώπη για την ανέγερση ξενοδοχείων και μεγάλων κτιρίων αλλά στην Ελλάδα είναι σχετικά άγνωστη.

Παράλληλα έχει προβλεφθεί και τα τρία κτίρια να έχουν φωτοβολταϊκές στέγες οι οποίες θα καλύπτουν σημαντικό μέρος της καθημερινής ενεργειας που απαιτεί η λειτουργία τους. Στην Κομοτηνή τα γεωθερμικά συστήματά που θα διαθέτει θα υποστηρίξουν το 100% των θερμαντικών αναγκών του.

Ποια είναι τα τρία νοσοκομεία

Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης επρόκειτο να κατασκευαστεί στη βορειοδυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης, στο Φίλυρο, με δωρεά 150 εκατ. ευρώ του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος. Πρόκειται για ένα πρότυπο και υπερσύγχρονο νοσοκομείο, τόσο στον σχεδιασμό του όσο και στη λειτουργία του. Θα διαθέτει 243 κλίνες, μεταξύ των οποίων 33 θέσεις με δυνατότητα ΜΕΘ και 46 θέσεις Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ) και Ημερήσιας Νοσηλείας.

Το νέο Γενικό Νοσοκομείο Κομοτηνής θα αντικαταστήσει το Γενικό Νοσοκομείο Κομοτηνής "Σισμανόγλειο" που ιδρύθηκε το 1937. Το κόστος του κτιρίου κυμαίνεται πάνω από 100 εκατ. ευρώ και θα αποτελείται συνολικά από 180 κλίνες, 15 εκ των οποίων θα αφορούν σε σταθμούς αιμοκάθαρσης. Το κτίριο του νοσοκομείου θα περιβάλλεται από μία πυκνή δα

Το Γενικό Νοσοκομείο Σπάρτης ΙΣΝ θα αντικαταστήσει στο ίδιο οικόπεδο το υφιστάμενο Γενικό Νοσοκομείο Σπάρτης, που λειτουργεί από το 1953. Το νέο νοσοκομείο θα παρέχει υψηλής ποιότητας δευτεροβάθμια περίθαλψη για τους ενήλικες, νέους και παιδιά της Σπάρτης, της Λακωνίας και της ευρύτερης περιοχής. Θα περιλαμβάνει ιατρικές και χειρουργικές ειδικότητες, όπως αυτές της καρδιολογίας και της ουρολογίας, γυναικολογικές και παιδιατρικές μονάδες, καθώς και μονάδες εντατικής θεραπείας.σώδη περιοχή με 1.200 δέντρα και θεραπευτικούς κήπους που θα είναι προσβάσιμη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα