Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 16 Ιανουαρίου 2024

The Ellinikon: χρονιά εκκίνησης το 2024 για τα μεγάλα έργα της Α' φάσης στο Ελληνικό - Τα κτίρια, οι υποδομές και η νέα smart city

κείμενο από το ypodomes.com

Μια χρονιά με μεγάλες προσδοκίες για το project στο Ελληνικό αποτελεί το 2024 για την Lamda Development και τα έργα πρώτης φάσης. Αν το 2023 ξεκίνησαν δύο πολύ μεγάλα έργα όπως αυτό για το Riviera Tower και το IRC (από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-HARD ROCK), φέτος είναι η χρονιά που πρέπει να ξεκινήσουν όλα τα μεγάλα κτιριακά έργα που αφορούν στην πρώτη φάση του έργου.

Στα μεγάλα στοιχήματα είναι να ξεκινήσουν τα έργα για το Vouliagmenis Mall, το Riviera Galleria, ο Πύργος Μεικτής Χρήσης, το retail park, την συνοικία Little Athensa, τα cove residences, οι παράκτιες βίλες, το ξενοδοχείο της ΤΕΜΕΣ στην Μαρίνα Αγίου Κοσμά, οι αθλητικές εγκαταστάσεις, τα έργα για το Μητροπολιτικό Πάρκο κ.α.

Σε όλα τα παραπάνω project έχουν γίνει οι προετοιμασίες είτε σε επίπεδο διαγωνισμών είτε σε επίπεδο προετοιμασίας και είναι φανερό ότι φέτος η Lamda φιλοδοξεί να είναι το μεγάλο όνομα στις κατασκευές της χώρας. Αν ενώσουμε όλα τα παραπάνω έργα τότε μπορούμε να συμπεράνουμε ότι αφορούν κατασκευές που σε αξία ξεπερνούν το 1,5 δισ. ευρώ. Αν σε αυτό το νούμερο προσθέσουμε τα έργα υποδομών και τον Riviera Tower οδηγούμαστε υπολογιστικά σε ένα ποσό που φτάνει τα 2,1 δισ. ευρώ.

Πως προχωρούν τα projects

Καταρχάς έχουμε το έργο δημιουργίας των υποδομών που συμπεριλαμβάνει την υπογειοποίηση της Λεωφόρου Βουλιαγμένης, την εξυγίανση-δημιουργία της νέας παραλίας του Αγίου Κοσμά, τα αντιπλημμυρικά έργα, δίκτυα, δρόμους, κοινόχρηστους χώρους κ.α. Τα έργα προχωρούν με σταθερούς ρυθμούς από την ΑΒΑΞ και μέσα στο 2024 θα τα δούμε να ωριμάζουν αλλά την σταδιακή παράδοση τους την αναμένουμε το 2025.

Η κατασκευή του Riviera Tower μετά την ολοκλήρωση της θεμελίωσης πλέον προχωρά με την ανέγερση των πρώτων ορόφων από το σχήμα INTRAKAT-BOUYGUES με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2026. Τα έργα κατασκευής έχουν ξεκινήσει και για το IRC για το ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα με καζίνο στην περιοχή απέναντι από την Μαρίνα του Αγίου Κοσμά. Η ολοκλήρωση των έργων από την ΤΕΡΝΑ εκτιμάται για το τέλος του 2026.

Από εκεί και έπειτα έχουμε σε εξέλιξη πολλούς διαγωνισμούς. Σε τελικό στάδιο επιλογής αναδόχου είναι η κατασκευή του Riviera Galleria που συμμετέχουν οι ΤΕΡΝΑ, ΜΕΤΚΑ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΑΚΤΩΡ αλλά και τυ Vouliagmenis Mall (εδώ πιθανότατα θα είναι το σχήμα Avax-Rizzani). Οι πρόδρομες εργασίες για την προετοιμασία των χώρων είναι σε εξέλιξη από το φθινόπωρο και υπάρχει η εκτίμηση πως τα έργα θα ξεκινήσουν μέσα στο καλοκαίρι.

Ανάδοχος υπάρχει για τις αθλητικές εγκαταστάσεις και είναι το σχήμα ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΜΕΤΚΑ. Τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα. Εξελίξεις αναμένουμε και στον διαγωνισμό για το Commercial Hub για την ανακήρυξη αναδόχου. Στον διαγωνισμό συμμετέχυν ΓΕΚ Τέρνα-ACC, Άβαξ-Rizzani Άκτωρ-MAN.

Πρόδρομες εργασίες έχουν ξεκινήσει από την ΑΚΤΩΡ και για το ακίνητο που θα ανεγερθεί το Retail Park. Ωστόσο τα έργα ανέγερσης από την Trade Estates εκτιμάται πως θα ξεκινήσουν το δεύτερο εξάμηνο του 2025 με πρόβλεψη λειτουργίας τα μέσα του 2027.

Παράλληλα στην πρώτη φάση αναμένεται να ξεκινήσει το παράκτιο ξενοδοχείο της ΤΕΜΕΣ που θα υλοποιηθεί επί της Μαρίνας του Αγίου Κοσμα, ένα δεύτερο παραλιακό ξενοδοχείο στην δυτική πλευρά πάλι στον Άγιο Κοσμα, το νοσοκομείο και το εκπαιδευτικό κέντρο που έχουν τοποθετηθεί στην ανατολική πλευρά, δηλαδή στην περιοχή της Γλυφάδας. Tέλος προβλέπεται και η κατασκευή οικιστικών κατοικιών στο δυτικότερο τμήμα της επένδυσης, αυτό που βρίσκεται σε επαφή με τον Δήμο Αλίμου που ονομάζεται Little Athens (θα διαθέτει περίπου 1.115 κατοικίες και 115 καταστήματα), οι βίλλες και τα cove residences.

Στόχος η "έξυπνη" και πράσινη πόλη

Στόχος της Lamda Development, είναι η δημιουργίας μιας έξυπνης και πράσινης πόλης στο Ελληνικό όχι μόνο με τα έργα πρώτης φάσης αλλά συνολικά και στις τρεις φάσεις του έργου. Σκοπός  είναι να αποτελέσει παράδειγμα για άλλες αντίστοιχες μεγάλες αστικές παρεμβάσεις εντός και εκτός συνόρων. Αξιοποιούνται τεχνολογίες, όπως το Internet of Things (IoT), που μετατρέπουν όλα τα κτίρια και τις υποδομές σε έξυπνες, βελτιώνοντας την καθημερινότητα των κατοίκων και συμβάλλοντας στην εξοικονόμηση πόρων. Ταυτόχρονα, δίκτυα τελευταίας γενιάς, 5G και οπτικών ινών, θα προσφέρουν απρόσκοπτη συνδεσιμότητα υπερυψηλών ταχυτήτων. Κάθε εμπορική και οικιστική ανάπτυξη στη νέα πόλη του Ελληνικού θα είναι εξοπλισμένη με συστήματα που θα εξασφαλίζουν ενεργειακή αποδοτικότητα και μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.

Σημαντικό στοιχείο αποτελεί και η δημιουργία για το Μητροπολιτικό Πάρκο του Ελληνικού, με έκταση 2.000 στρεμμάτων. Θα αποτελέσει ένα σημείο αναφοράς για την Αθήνα καθώς λόγω του μεγέθους του θα αυξήσει τον μέσο όρο πρασίνου της πόλης. Παράλληλα θα γίνει το πρώτο "έξυπνο" πάρκο στην Ελλάδα που θα ενσωματώνει λύσεις, για την ασφάλεια των επισκεπτών και τη διαφύλαξη του φυσικού περιβάλλοντος. Αυτές οι λύσεις περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, συστήματα φωτισμού που θα προσαρμόζουν την ένταση ανάλογα με την εποχή και την ώρα της ημέρας, αλλά και συστήματα για τη συνεχή παρακολούθηση των περιβαλλοντικών συνθηκών, την εξοικονόμηση ενέργειας και νερού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα