Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 19 Ιανουαρίου 2024

Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης: στις 25/1 ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο

 κείμενο από το ypodomes.com

Στις 25 Ιανουαρίου προσδιορίζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών του κεντρικού τμήματος του ΒΟΑΚ, Χανιά-Ηράκλειο, όπως έγινε γνωστό από τη σημερινή δημοσιογραφική ενημέρωση που πραγματοποιήθηκε από την ηγεσία του υπουργείου ΥΠΟΜΕ. Εκείνη την ημέρα θα γίνει γνωστό ποιο σχήμα έχει υπερτερήσει έναντι των άλλων προσφορών, ώστε να προκύψει ο ανάδοχος. Συνολικά τρία σχήματα διεκδικούν το έργο παραχώρησης ύψους 1,75 δισ. ευρώ.

Τα έργα έχουν ξεκινήσει στο τμήμα Νέαπολη-Άγιος Νικόλαος, ενώ λύνονται κάποια θέματα για να ξεκινήσει και το τμήμα ΣΔΙΤ Χερσόνησος-Νεάπολη. Επίσης, έγινε αίτημα ώστε το δικαστήριο για τις απαλλοτριώσεις να γίνει τον Μάρτιο. Όπως αναφέρθηκε, τα έργα θα τρέξουν για να απορροφήσουν τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης. Ήδη στο έργο-ΣΔΙΤ δόθηκε η προκαταβολή.

Αναφορικά με την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης ήταν στον αρχικό σχεδιασμό του έργου. Αντικείμενο είναι η εξυπηρέτηση του κοινού. Χρηματοδοτείται η ανακατασκευή του κόμβου Καλυφτάκη με περίπου 27 εκατ. ευρώ και αναζητείται χρηματοδότηση για να τρέξει η υλοποίηση του έργου.

"Για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού γνωρίζουμε μόνο τους τίτλους τους" ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος. Από εκεί και έπειτα δεν γνωρίζουμε τα οικονομικά στοιχεία, όπως για παράδειγμα τη συμμετοχή Δημοσίου. Το θέμα το 'τρέχει' ο ΓΓΥ κ.Μαγουλάς. Βασική λογική είναι να αξιολογηθούν τεχνοκρατικά και όχι πολιτικά. Θα διορθωθούν και άλλα κενά στο θεσμικό πλαίσιο. Όπως σημείωσε ο κ.Σταϊκούρας "για εμάς είναι προτεραιότητα ο Daniel και η καθημερινότητα του πολίτη. Δεν υπάρχουν απεριόριστοι πόροι". Για τα μεγάλα έργα, το υπουργείο ΥΠΟΜΕ και μαζί το υπουργείο Οικονομικών ετοιμάζουν αναθεώρηση του προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, για να αποτυπώνεται ρεαλιστικά. Η αναθεώρηση θα είναι προς τα επάνω, καθώς κάθε χρόνο παρατηρείται υπερδέσμευση πόρων.

Όπως ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, "Δουλεύουμε για τον εξορθολογισμό χαρτοφυλακίου έργων, δηλαδή να έχουν χρηματοδότηση. Να υπάρξει επιτάχυνση των έργων. Η πιθανή αναθεώρηση κάποιων προτεραιοτήτων και η συντήρηση των υποδομών είναι μια από αυτές. Επίσης υπάρχουν γεγονότα, όπως ο Daniel στη Θεσσαλία, που ανατρέπει σχεδιασμούς".

Ο κ.Ταχιάος επίσης είπε πως ξεκινά η "μελέτη" της σύμβασης παραχώρησης για την Εγνατία Οδό, η οποία εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο και τώρα στόχος είναι να κλείσουν οι όποιες εκκρεμότηες και να υπογραφεί το συντομότερο δυνατόν η σύμβαση παραχώρησης.

Τα σιδηροδρομικά έργα

Το υπουργείο έχει στη λίστα της πέντε έργα 1,3 δισ. ευρώ από το CEF II και θα ζητήσει να τα χρηματοδοτήσει. Πρόκειται για τα έργα: ΣΚΑ-ΟΙΝΟΗ, Λιόσια-Κόρινθος, Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο, Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας και Ρίο-Πάτρα.

Παράλληλα το υπουργείο ΥΠΟΜΕ προχωρά, τις προσεχείς μέρες θα υπογραφούν οι συμβάσεις Συμβούλων για να βγουν οι διαγωνισμοί των έργων για την αποκατάσταση Θεσσαλίας, με υπογραφή στις αρχές του καλοκαιριού. Τα έργα είναι: το πρόγραμμα σχολικής στέγης, η μόνιμη σιδηροδρομική αποκατάσταση -όπου εδώ έχει μπει το στοιχείο της ανθεκτικότητας- και η αποκατάσταση των οδικών αξόνων με περίπου 900 εκατ. ευρώ.

Για τα σιδηροδρομικά έργα αποκατάστασης ο υπουργός ΥΠΟΜΕ, Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε πως θα γίνει αναθεώρηση τιμών προς τα πάνω για να προχωρήσει η προκήρυξη του διαγωνισμού. Ο κ.Ταχιάος συμπλήρωσε πως τα έργα θα έχουν ανάδοχο μέχρι τον Ιούνιο, ενώ το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης παραμένει μέχρι το τέλος του 2025. Οι διαγωνισμοί θα γίνουν με εφαρμογή του νόμου 4412/2016 και θα γίνουν με προσκλήσεις εταιρειών.

Για τα έργα συντήρησης αναφέρθηκε πως θα προχωρήσουν μέσα από την νέα εταιρεία, ωστόσο ο κ.Ταχιάος σημείωσε πως το μοντέλο των ΣΔΙΤ είναι πεπερασμένο και θα πρέπει να γίνει μια προσεκτική επανεξέταση για το πως ακριβώς θα πραγματοποιηθούν.

Παράλληλα, για τα έργα του ανταγωνιστικού διαλόγου θα υπάρξει προτεραιοποίηση των έργων και, για παράδειγμα, στον διαγωνισμό για το έργο Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Τοξότες, θα προχωρήσει το τμήμα Καβάλα-Τοξότες που υπάρχει χρηματοδότηση ενώ το τμήμα Θεσσαλονίκη-Καβάλα σταματά προς το παρόν και παραπέμπεται στο μέλλον, στον εικοσαετή προγραμματισμό του υπουργείου.

Τέλος, ο υπουργός ΥΠΟΜΕ έκανε γνωστό πως τα έργα για την κατασκευή του Προαστιακού Δυτικής Αττικής στο τμήμα Άνω Λιόσια-Μέγαρα έχουν ήδη ξεκινήσει, δηλαδή λίγες ημέρες μετά την υπογραφή της σύμβασης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα