Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 8 Ιανουαρίου 2024

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ο οδικός χάρτης που θα οδηγήσει στη λειτουργία - Ο κρίσιμος ρόλος των δοκιμών

 κείμενο από το ypodomes.com

Αντίστροφη μέτρηση βάζουν Ελληνικό Μετρό, υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αλλά και το κατασκευαστικό σχήμα με leader την ΑΚΤΩΡ για την λειτουργία της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης, 18 χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του.

Για να γίνει αυτό θα πρέπει να διανύσουμε αρκετούς μήνες και στο τέλος του έτους, πιθανόν τον Νοέμβριο να λειτουργήσει το πρώτο σύστημα μετρό εκτός Αθήνας. Για αυτό έχουμε συνεχείς διαβεβαιώσεις τόσο από την ηγεσία του υπουργείου ΥΠΟΜΕ όσο και από την ΑΚΤΩΡ.

Η ...κλεψύδρα όμως έχει αρχίσει και όλοι ελπίζουμε να φτάσει στο σημείο που όταν τελειώσει και ο τελευταίος κόκκος, να δούμε τους συρμούς να κινούνται γεμάτοι με κόσμο αλλάζοντας την -συγκοινωνιακή- μοίρα της πόλης που σήμερα διαθέτει μόνο λεωφορεία.

Τα βήματα που θα μας φέρουν στην έναρξη της εμπορικής λειτουργίας

Η κατασκευή των 13 σταθμών από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι την Νέα Ελβετία έχει εν πολλοίς ολοκληρωθεί. Αυτό που απομένει είναι η ολοκλήρωση του σταθμού ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ. Σύμφωνα με πηγές κοντά στο έργο στο ypodomes.com θα συμβεί μέσα στο καλοκαίρι.

Δηλαδή να έχουμε έτοιμο κατασκευαστικά και λειτουργικά τον κεντρικό αυτό σταθμό αλλά και την ανάδειξη των αρχαιοτήτων που βρέθηκαν κατά την περίοδο της κατασκευής. Η Ελληνικό Μετρό έχει μιλήσει για ένα σταθμό με διεθνή μοναδικότητα λόγω ακριβώς των πολλών και σπουδαίων αρχαιοτήτων.

Κάθε εβδομάδα γίνεται εβδομαδιαίο πρόγραμμα από την Ελληνικό Μετρό για να μπορέσει να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα λειτουργίας που έχει τεθεί μέχρι τα τέλη του έτους.

Οι δοκιμές σε πρώτο πλάνο

Κατασκευαστικά στους υπόλοιπους σταθμούς έχουν μείνει από την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ-WEBUILD-HITACHI κάποια αρχιτεκτονικά τελειώματα αλλά και προμήθειες κάποιων συμπληρωματικών Η/Μ. Ουσιαστικά σε όρους κατασκευής είμαστε πλέον ...στην ουρά του γαϊδάρου. Αυτό που πλέον όσοι ασχολούνται με την βασική γραμμή του Μετρό λένε σχεδόν μονότονα αλλά έχει την μεγάλη σημασία, είναι πως από εδώ και εμπρός στον δρόμο μέχρι τη λειτουργία, σημασία έχουν οι δοκιμές.

Όπως σημειώνουν πηγές στο ypodomes.com θα πρέπει σε πολύ σύντομο χρόνο να ολοκληρωθούν όλες οι δοκιμές χωρίς εκπλήξεις και να οδεύσει ομαλά μέχρι τη λειτουργία της βασικής γραμμής. Αυτές, σε όλη τη γραμμή, έχουν ξεκινήσει από τον Νοέμβριο και θα συνεχιστούν μέχρι και λίγο πριν την έναρξη. Οι δοκιμές πάνε καλά και μέχρι τώρα δεν έχουν υπάρξει αρνητικές εκπλήξεις, όμως έχουμε δρόμο μπροστά μας, είμαστε σε ένα κατοστάρι που θα μοιάζει με Μαραθώνιο για όσους εμπλέκονται στο έργο.

Είναι και το σημείο κλειδί για να μην υπάρξουν ανατροπές. Δοκιμές πραγματοποιουνται στα πάντα: στη γραμμή, στους σταθμούς, σε όλα τα συστήματα (λειτουργίας, ασφάλειας κ.α.) για να μπορούν να εγκριθούν αρχικά από την Ελληνικό Μετρό, στην συνέχεια να πιστοποιηθούν από ιδιωτικούς φορείς πιστοποίησης και τέλος να δοθεί η πολυπόθητη άδεια λειτουργίας από τον αρμόδιο φορέα, δηλαδή το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Αυτή η τελευταία άδεια θα κάνει πραγματικότητα το όνειρο των Θεσσαλονικέων που μένει απραγματοποίητο εδώ και τόσα χρόνια, δηλαδή την εμπορική έναρξη λειτουργίας.

Από την πλευρά της η εταιρεία λειτουργίας και συντήρησης, η THEMA, έχει ξεκινήσει την πρόσληψη προσωπικού (κυρίως Ιταλοί και Δανοί που έχουν ήδη εμπειρία από άλλα παρόμοια συστήματα Μετρό) και μέχρι τις αρχές της Άνοιξης εκτιμάται πως θα ξεκινήσει η εκπαίδευση του προσωπικού. Σε πρώτη φάση προσλαμβάνονται 65 άτομα και στην τελική της μορφή προβλέπεται να φτάσει μέχρι και τα 200 άτομα.

Η Ελληνικό Μετρό στην Θεσσαλονίκη

Από την πλευρά της η Ελληνικό Μετρό για να φτάσουμε μέχρι εδώ χρειάστηκε να αναλάβει επιπλέον ρόλους. Λόγω του δομικού κενού που υπήρξε, χρειάστηκε να αναλάβει και να ολοκληρώσει τον διαγωνισμό για την συντήρηση και λειτουργία της γραμμής και εν γένει του δικτύου που θα δημιουργηθεί. Ο διαγωνισμός ολοκληρώθηκε σε χρόνο ρεκόρ με την ΤΗΕΜΑ να γίνεται επίσημα ο λειτουργός του νέου δικτύου. Επίσης η Ε.Μ. έχει αναλάβει τόσο την εποπτεία όσο και το ηλεκτρονικό εισιτήριο για το Μετρό.

Εδώ θα πρέπει να διασυνδεθούν δύο διαφορετικά συστήματα. Αυτό του ΟΑΣΘ για τα λεωφορεία και της Ελληνικό Μετρό για το Μετρό. Το θετικό είναι πως τα δύο αυτά συστήματα προβλέπεται να διασυνδεθούν για να μπορεί ο επιβάτης με ένα εισιτήριο να κινείται από το ένα μέσο στο άλλο. Αναφορικά με την τιμή του εισιτηρίου, αυτή αναμένεται να ανακοινωθεί πριν την έναρξη λειτουργίας. Στην Αθήνα σήμερα το εισιτήριο για 90 λεπτά έχει κόστος 1,20 ευρώ.

Η Ελληνικό Μετρό έχει επίσης αναλάβει και την δημιουργία του σταθμού μετεπιβίβασης στη Νέα Ελβετία αλλά και τα συνοδά έργα (το απαραίτητο οδικό δίκτυο για να μπορέσει να υπάρχει επαρκής πρόσβαση σε οχήματα, δημιουργία υποδομών κ.α.). Αυτό σημαίνει πως ανοίγει ο δρόμος της υλοποίησης και αυτής της εκκρεμότητας, χωρίς ακόμα να έχει οριστικοποιηθεί πότε θα συμβεί αυτό.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει την ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης στην κορυφή της ατζέντας του για το 2024 και σε κάθε ευκαιρία επισημαίνεται πως η βασική γραμμή θα λειτουργήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2024.

Σε αυτό το πνεύμα κινείται πλέον και όλη η πόλη που αναμένει το τέλος ενός έργου που ξεκίνησε φιλόδοξα και έφτασε να γίνει ένα διαρκές άγχος ταλαιπωρώντας της πόλη για πολλά χρόνια. Ωστόσο -για να δούμε το ποτήρι μισογεμάτο- πλέον είναι φανερό ότι είμαστε στο τέλος αυτού του μακρινού δρόμου και φαίνεται πως όσοι εμπλέκονται σε αυτό το έργο, έχουν ως στόχο φέτος προς τα τέλη του έτους δώσουν το Μετρό εκεί που ανήκει, δηλαδή στους κατοίκους της πόλης και να ξεκινήσει μια νέα σελίδα για την Θεσσαλονίκη η οποία θα ολοκληρωθεί -η πρώτη αυτή φάση- το 2025 με την επέκταση της γραμμής προς Καλαμαριά.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Χαίρετε κ. Καραγιάννη!

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι στους σταθμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης που βρίσκονται στην περιοχή μας -Ανάληψη, Μαρτίου, Βούλγαρη- εδώ και πολλούς μήνες τα έργα προχωρούν με ρυθμούς χελώνας. Σας παρακαλούμε να πιέσετε γιατί δεν θα τελειώσει το έργο έτσι όπως εργάζονται. Μπορείτε να κάνετε και αυτοψία να δείτε τι γίνεται.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα