Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 4 Ιουλίου 2024

Ποια μεγάλα έργα θα προσθέσουν μέσα στο 2024 ΤΕΡΝΑ, INTRAKAT - ΑΚΤΩΡ, AVAX και ΜΕΤΚΑ

 κείμενο από το ypodomes.com

Σημαντικά έργα έχουν να προσθέσουν στο portfolio τους το επόμενο διάστημα οι 4 μεγάλοι κατασκευαστικοί Όμιλοι. Μετά από ένα διάστημα με λίγες διαφοροποιήσεις, το δεύτερο εξάμηνο του 2024 εκτιμάται ότι θα είναι πιο ενδιαφέρον από άποψη νέων έργων.

ΤΕΡΝΑ, INTRAKAT, AVAX και ΜΕΤΚΑ έχουν "κλειδώσει" σειρά από έργα που μπορεί να προσθέσουν ακόμα κάτι παραπάνω στο ήδη μεγάλο ανεκτέλεστο τους. Το έργο που ξεχωρίζει και είναι ο ΒΟΑΚ στο τμήμα Χανιά-Χερσόνησος, έργο παραχώρησης στο οποίο έχει ανακηρυχθεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και που θα κατασκευάσει η ΤΕΡΝΑ. Ωστόσο το συγκεκριμένο έργο δεν προβλέπεται να συμβασιοποιηθεί νωρίτερα από το 2025.

Στα υπόλοιπα όμως μεγάλα έργα έχουμε αρκετούς διαγωνισμούς όπου είναι πολύ πιθανό να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος της τρέχουσας χρονιάς. Από αυτά ξεχωρίζουμε κάποια κτιριακά αλλά και κάποια άλλα έργα υποδομής.

ΤΕΡΝΑ

Η ΤΕΡΝΑ φέτος διανύει μια χρονιά όπου αναμένονται νέες προσθήκες. Σε λίγες εβδομάδες αναμένεται να υπογραφεί το μεγάλο έργο για την ύδρευση Πρέβεζας-Άρτας-Λευκάδας ύψους περίπου 140 εκατ.ευρώ. Πρόκειται για το μεγαλύτερο νέο έργο του είδους του για την χώρα.

Παράλληλα έχει μικρές πιθανότητες να προλάβει να υπογραφεί η σύμβαση για την κατασκευή της Μονάδας Απορριμμάτων του Δυτικού Τομέα στη Θεσσαλονίκη, έργο 240 εκατ. ευρώ. Το έργο το αναλαμβάνει μαζί με την ΗΛΙΟΧΩΡΑ.

ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ

Ο Όμιλος ΙΝTRAKAT έχει δύο κατασκευαστικές εταιρείες από το 2023 καθώς προστέθηκε και η ΑΚΤΩΡ. Για το επόμενο εξάμηνο αν όλα κυλήσουν ιδανικά θα προσθέσει έργα με ανεκτέλεστο κοντά στο 1 δισ. ευρώ (με ΦΠΑ).

Σε κατάσταση αναμονής για την υπογραφή σύμβασης είναι για το έργο των Αθλητικών Εγκαταστάσεων από κοινού με την ΜΕΤΚΑ ύψους 120 εκατ. ευρώ. H AKTΩΡ θα υπογράψει σύμβαση και για την ανάπτυξη της πρώτης φάσης του Μητροπολιτικού Πάρκου ύψους 100 εκατ. ευρώ. Στα έργα αυτά εκτελούνται εργασίες.

Σε λίγες εβδομάδες εκτιμάται ότι θα υπογράψει για τα εγγειοβελτιωτικά έργα στην περιοχή της Αμβρακίας ύψους 64,5 εκατ. ευρώ με τον ΦΠΑ. Τα έργα χαρακτηρίζονται ως ιδιαίτερα σημαντικά για την περιοχή για την αγροτική της ανάπτυξη.

Η INTRAKAT έχει όμως και έντονη παρουσία στα νέα έργα-ΣΔΙΤ καθώς "χτίζει" το δικό της portfolio σε αντίστοιχα έργα. Είναι ανάδοχος στα έργα για τις φοιτητικές εστίες σε Κρήτη και Θεσσαλία αλλά και για το νέο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών στην οδό Πειραιώς. Τα τρία έργα εκτιμάται ότι θα υπογραφούν σταδιακά μέχρι το τέλος του έτους έχοντας κόστος που ξεπερνά τα 500 εκατ. ευρώ.

Η ΑΚΤΩΡ θα αναλάβει σε λίγες εβδομάδες το έργο της κατασκευής του Φράγματος Τσικνιά στη Λέσβο. Το έργο είναι ύψους 104 εκατ. ευρώ με τον ΦΠΑ και είναι το μεγαλύτερο έργο υποδομής για την περιοχή του Βορείου Αιγαίου.

Επίσης είναι ανάδοχος για επτά ΣΜΑ στην Πελοπόννησο 7,4 εκατ. ευρώ και στη Μονάδα Απορριμμάτων Αιτωλοακαρνανίας ύψους 18 εκατ. ευρώ.

AVAX

Η AVAX μια από τις παραδοσιακές δυνάμεις στις κατασκευές της χώρας από το 2021 και έπειτα έχει κάνει ένα εντυπωσιακό comebeack με την απόκτηση μεγάλων έργων όπως η Γραμμή 4 του Μετρό και το flyover. Μέσα στις επόμενες εβδομάδας θα προσθέσει στο ανεκτέλεστο του το μεγάλο οδικό έργο Ιωάννινα-Κακαβιά ύψους 386 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Θα είναι για φέτος το μεγαλύτερο έργο στην κατηγορία του που συμβασιοποιείται.

Επίσης αναμένει τις εξελίξεις για το μεγάλο κτιριακό έργο στο Ellinikon Mall (πρώην Vouliagmenis Mall) καθώς εκεί είναι σε εξέλιξη οι μελέτες. Η AVAX με την Rizzani de Eccher πραγματοποίησαν τις πρόδρομες εργασίες.

Αναμένεται επίσης η υπογραφή ακόμα ένα μεγάλο ενεργειακού στο εξωτερικό που θα προσθέσει ένα ακόμα σημαντικό κομμάτ ανεκτέλεστου.  Επίσης μόλις πριν λίγες ημέρες υπέγραψε τη σύμβαση για μεγάλο φωτοβολταικό πάρκο 42 εκατ. ευρώ στην Μεγαλόπολη με την ΔΕΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ.

ΜΕΤΚΑ

Η ΜΕΤΚΑ, η κατασκευαστική εταιρεία του Ομίλου ΜΕΤLEN έχει αρχίσει και "παίρνει φόρα" με την ανάληψη νέων έργων. Για το επόμενο διάστημα με την ανάληψη έργων ύψους 700 εκατ. ευρώ το μεγαλύτερο μέρος του οποίου είναι για ιδιωτικά έργα.

Πριν από λίγες ημέρες ανακοινώθηκε η σύμβαση για την κατασκευή του παράκτιου εμπορικού κέντρου Riviera Galleria στην Μαρίνα του Αγίου Κοσμά στο Ελληνικό, ύψους 150 εκατ. ευρώ μέρος της αξιοποίησης του Ελληνικού.

Ακόμα ένα φρέσκο απόκτημα για την ΜΕΤΚΑ είναι η κατασκευή του Ικοs Kissamos στα Χανιά της Κρήτης. Πρόκειται για νέα μεγάλη επένδυση ύψους 125 εκ. ευρώ από τον όμιλο Sani / Ikos για το νέο resort 5 αστέρων στην Κρήτη θα αναπτυχθεί σε έκταση 200 στρεμμάτων στον κόλπο της Κισσάμου.

Επίσης, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω αναμένει την υπογραφή της σύμβασης απο κοινού με την INTRAKAT για τις Αθλητικές εγκαταστάσεις στο Ελληνικό, έργο 130 εκατ. ευρώ.

Μέσα στους επόμενους μήνες επίσης αναμένεται να υπογράψει και για το έργο επέκτασης του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ από κοινού με την ΤΕΚΑΛ. Πρόκειται για το μεγαλύτερο νέο λιμενικό έργο υποδομής της χώρας, κόστους περίπου 160 εκατ. ευρώ.

Η ΜΕΤΚΑ όμως θα κατασκευάσει και το έργο-ΣΔΙΤ για τα 17 σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία. Η σύμβαση εκτιμάται ότι θα υπογραφεί το επόμενο διάστημα και θα την εκτελέσει από κοινού με την ΑΤΕΣΕ. Αποτελεί έργο 160 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ.

Τέλος μην ξεχνάμε ότι έρχονται και οι fast track δημοπρατήσεις 1,4 δισ. ευρώ για τα έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα