Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 2 Ιουλίου 2024

ΒΟΑΚ: Προχωρούν οι απαλλοτριώσεις - Τα πρώτα εργοτάξια στο Νέαπολη-Άγιος Νικόλαος

 κείμενο από το ypodomes.com

Ξεκινούν σταδιακά τα έργα στα δύο από τα τρία τμήματα του ΒΟΑΚ, καθώς λύνονται τα θέματα απαλλοτριώσεων, απαραίτητα για την υλοποίηση των μεγάλων έργων. Τόσο στο τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη όσο και στο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος, τα βασικά εμπόδια ήταν οι απαλλοτριώσεις ακινήτων για να αποδοθούν οι χώροι στους αναδόχους των έργων.

Μετά από αλλεπάλληλες αναβολές στην διαδικασία εκδίκασης για τον ορισμό της τιμής των προς απαλλοτρίωση ακινήτων στο τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη είμαστε πλέον κοντά στην έκδοση των δικαστικών αποφάσεων που θα ανοίξουν τον δρόμο για την ολοκλήρωση τους. Για το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις στο μεγαλύτερο τμήμα ενώ και οι μελέτες εφαρμογής φτάνουν στο τέλος τους.

Στο τμήμα Νέαπολη-Άγιος Νικόλαος τα πρώτα έργα έχουν ξεκινήσει και πριν από λίγες ημέρες έργα εκσκαφής και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Πριν από λίγες ημέρες πραγματοποιήθηκε να προγραμματισμένες ανατινάξεις στα πλαίσια διάνοιξης του δρόμου στο 193ο-195ο χλμ επί του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.

Στο τμήμα αυτό σε λίγους μήνες θα δούμε να αναπτύσσονται σε όλο το μήκος των 14 χιλιομέτρων τα έργα από την ανάδοχο ΑΚΤΩΡ και οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο. Παράλληλα εκτιμάται πως εντός του 2024 θα ξεκινήσουν και τα έργα στο τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη από το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ.

Τα έργα περιλαμβάνουν διαπλάτυνση του υφιστάμενου άξονα και μετατροπή του σε αυτοκινητόδρομο. Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει και η κυκλοφορία να διεξάγεται και τα έργα να εκτελούνται παράλληλα.

Το ίδιο μοντέλο ζήσαμε και στα έργα κατασκευής της Ολυμπίας Οδού στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα αλλά και στο Πάτρα-Πύργος στα πρώτα χιλιόμετρα στο τμήμα Πάτρα-Κάτω Αχαΐα.

Αυτό που θα γίνεται είναι ανά τμήματα δρόμου περίπου 2 χιλιομέτρων και υποχρεωτικά εκατέρωθεν αυτών να υπάρχουν ελεύθερα τμήματα στον κεντρικό δρόμο και σε κάθε φάση κατασκευής. Στα άλλα θα εκτελούνται εργασίες διαπλάτυνσης. Με την ολοκλήρωση κάθε τμήματος θα προχωρούν τα έργα μέχρι την ολοκλήρωση των έργων.

Στο τμήμα του ΒΟΑΚ από την Χερσόνησο μέχρι την Νεάπολη με απόφαση του ΥΠΕΝ εγκρίθηκε η ΤΕΠΕΜ (τεχνική περιβαλλοντική μελέτη) των δύο εργοταξίων σε Χερσόνησο και Βραχάσι. Η έγκριση αυτή είναι απαραίτητη για τη λειτουργία των εργοταξίων και την εκκίνηση των έργων.

Το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ

Στο βασικό τμήμα του αυτοκινητόδρομου από τα Χανιά μέχρι τη Χερσόνησο, ο διαγωνισμός στο τεχνικό του μέρος έχει ολοκληρωθεί καθώς έχει αναδειχθεί ως προσωρινός ανάδοχος η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Οι προσφυγές των Δήμων Ηρακλείου και Μαλεβιζίου για τις παρακάμψεις έχουν μετατεθεί για τον Νοέμβριο οπότε βρισκόμαστε σε στάση αναμονής μέχρι την συζήτησης τους από το ΣτΕ.

Προ εβδομάδων ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος είχε συνάντηση με τους Δημάρχους των δύο περιοχών στα πλαίσια εύρεσης της χρυσής τομής που θα επιτρέψει την εύρεση λύσης και την συμβασιοποίηση του έργου.

Αυτό αναμένεται να πραγματοποιηθεί το 2025 καθώς η ολοκλήρωση του διαγωνισμού παραχώρησης είναι περίπλοκη διαδικασία και θα χρειαστούν κάποιοι μήνες μέχρι να πέσουν οι υπογραφές.

Το έργο έχει κόστος που εκτιμάται πως αγγίζει το 1,75 δισ. ευρώ. Χρηματοδότηση θα τραβήξει από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και το Ταμείο Ανάκαμψης. Με την ολοκλήρωση όλων των παραπάνω έργων, ο ΒΟΑΚ θα έχει μετατραπεί σε αυτοκινητόδρομο σε όλο το μήκος του από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο. Θα διαθέτει δύο λωρίδες + ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας και θα έχει ανισόπεδους κόμβους για την σύνδεση του με τις περιοχές από τις οποίες θα διέρχεται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα