Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 29 Ιουλίου 2024

Από τη νέα Γραμμή 4 του Μετρό μέχρι το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού - Ποιά είναι τα μεγαλύτερα έργα που αλλάζουν την Αττική

 κείμενο από το ypodomes.com

Η Αττική κυριαρχεί στα νέα μεγάλα έργα που είτε σε υλοποίηση είτε πρόκειται να τα δούμε να υλοποιούνται χώρα. Πρόκειται για σημαντικές παρεμβάσεις έργα που θα μεταμορφώσουν την πιο πυκνοκατοικημένη περιοχή της Ελλάδας να βελτιώσει περαιτέρω τις υποδομές της και να την ποιότητα της ζωής των κατοίκων της. Τα περισσότερα είναι έργα συγκοινωνιακά που αφορούν σε έργα Μετρό, οδικά ή σιδηροδρομικά αλλά και κτιριακά έργα.

Η μεγαλύτερη επένδυση βρίσκεται στο Ελληνικό όπου πλέον βλέπουμε ένα δάσος γερανών, ενώ στην Αθήνα εκτελείται το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της χώρας γι τη γραμμή 4. Στην πρωτεύουσα θα βρούμε και το σημαντικό στοίχημα της Διπλής Ανάπλασης με κορυφή το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού στον Βοτανικό. Στα συγκοινωνιακά σε εξέλιξη είναι ο Προαστιακός Δυτικής Αττικής, η Σήραγγα Σεπολίων και έργα στον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό. Πιο βόρεια αναμένεται η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης και στα ανατολικά εξελίσσεται η μεγαλύτερη τεχνολογική επένδυση της χώρας με τα Data Centers της Microsoft.

Το Ελληνικό

Αδιαμφιβήτητα το μεγαλύτερο όλων των έργων είναι αυτό της μεγάλης επένδυσης του Ελληνικού. Η πρώτη φάση των έργων η οποία υπολογίζεται να διαρκέσει μέχρι το 2026-27, περιλαμβάνει επενδύσεις άνω των 2,5 δισ. ευρώ. Θα δημιουργηθεί μεγάλο μέρος του Μητροπολιτικού Πάρκου, μια νέα παραλία ενός χιλιομέτρου, υποδομές δικτύων.

Στα κτιριακά έργα θα δούμε την ανάπτυξη του Riviera Tower, του IRC, του Vouliagmenis Mall,  συγκροτήματα κατοικιών και επενδύσεις για ξενοδοχεία και χώρους εκπαίδευσης και νοσοκομείων . Τα έργα κατασκευών τρέχουν σε μεγάλο μέρος της έκτασης. Πιο προχωρημένα είναι τα έργα υποδομής που ξεκίνησαν το 2022 και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν το 2025..

Γραμμή 4 Μετρό

Εξίσου κορυφαίο έργο θεωρείται η κατασκευή της νέας γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Το έργο ύψους 1,8 δισ. ευρώ θα μας απασχολήσει όλη την δεκαετία καθώς η παράδοση σε λειτουργία έχει τοποθετηθεί, χωρίς να υπολογίζουμε καθόλου καθυστερήσεις, το 2029. Το κυρίως έργο έχει αναλάβει η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM ενώ τις πρόδρομες εργασίες η ΕΡΕΤΒΟ.

Με την ολοκλήρωση του 15 νέοι σταθμοί θα λειτουργήσουν σε κορεσμένες πληθυσμιακά και κυκλοφοριακά περιοχές της πόλης όπως Κυψέλη, το Γκύζη, το κέντρο, η Καισαριανή, του Ζωγράφου και τα Ιλίσια. Η Γραμμή 4 θα έχει δύο σταθμούς ανταπόκρισης, στην Ακαδημία, με τον σταθμό Πανεπιστήμιο της Γραμμής 2, και στον Ευαγγελισμό, με τη Γραμμή 3.

Η Γραμμή 4 «Άλσος Βεΐκου - Γουδή» του Μετρό έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του κέντρου της Αθήνας, με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών σε κομβικά σημεία του κέντρου (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός).

Επέκταση Προαστιακού στη Δυτική Αττική

Με αυτό το έργο ο Προαστιακός της Αθήνας θα αποκτήσει ακόμα μια γραμμή που θα εξυπηρετεί τα δυτικά προάστια της πόλης, την βιομηχανική περιοχή Ασπροπύργου-Ελευσίνας αλλά και την Δυτική Αττική μέχρι τα Μέγαρα ενώ επανέρχεται το τρένο σε Ελευσίνα και Μέγαρα. Συνολικά θα είναι η 4η γραμμή του Προαστιακού Σιδηροδρόμου που διαμορφώνονται ως εξής: Χαλκίδα-Αθήνα, Πειραιάς-Κιάτο και το Πειραιάς-Αεροδρομίο και Άνω Λιόσια-Μέγαρα.

Η νέα γραμμή, μήκους 34,6 χλμ, θα εξυπηρετεί τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα, τη Νέα Πέραμο και τα Μέγαρα, διασφαλίζοντας τη διασύνδεση των οικισμών της Δυτικής Αττικής μεταξύ τους. Θα εξυπηρετεί το εμπορευματικό έργο, τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου και Ελευσίνας, ενώ θα υπάρχει πρόβλεψη μετεπιβίβασης επιβατών στις γραμμές του υφιστάμενου δικτύου.

Επέκταση Λ. Κύμης

Πολύ σημαντικό έργο είναι και η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την Λυκόβρυση στον κόμβο Καλυφτάκη. Ο νέος άξονας των περίπου 4 χιλιομέτρω (σε μεγάλο μέρος υπόγειος) θα λειτουργήσει ως ένα by pass του κορεσμένου κυκλοφοριακά τμήματος της Αττικής Οδού από τη Μεταμόρφωση μέχρι την Πλακεντίας.

Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη και αναμένεται η απόφαση του ΣτΕ . Με την ολοκλήρωση του θα μεγαλώσει για πρώτη φορά μετά το 2004 την Αττική Οδό και για τα βόρεια προάστια θα αποτελέσει ένα ακόμα σύμμαχο ενάντια στην κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Data Centers

Πρόκειται για την μεγάλη επένδυση της Microsoft στα Σπάτα Αττικής. Το συνολικό κόστος ανέρχεται σε 976.168.800 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Το κόστος περιλαμβάνει τις κεφαλαιουχικές δαπάνες αγοράς των οικοπέδων, ανέγερσης των κτιριακών εγκαταστάσεων και αγοράς του απαραίτητου εξοπλισμού (software, hardware, servers κ.α.) ποσού 746.548.800 ευρώ. Όπως και τις λειτουργικές δαπάνες για χρονικό διάστημα οκταετίας ύψους 229.620.000 ευρώ για μισθοδοσία, διαχείριση εγκαταστάσεων, συντήρηση κ.α.

Σήραγγα Σεπολίων και Σταθμός Αθήνας

Σε πλήρη εξέλιξη είναι το μεγάλο έργο της Σιδηροδρομικής Σήραγγας Σεπολίων που αφορά την υπογειοποίηση του τμήματος Αθήνα-3 Γέφυρες. Με την ολοκλήρωση του όλο το αστικό σιδηροδρομικό τμήμα βόρεια του σταθμού της Αθήνας θα είναι υπογειοποιημένο, αλλάζοντας την περιοχή των Σεπολίων. Στη θέση των γραμμών θα δημιουργηθεί ένα γραμμικό πάρκο, ένας πνεύμονας πρασίνου για την περιοχή.

Παράλληλα τρέχουν έργα αναβάθμισης στον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό της Αθήνας. Με αυτά θα συνδεθεί απευθείας ο σταθμός με τον σταθμό του Μετρό "Σταθμός Λαρίσης", θα ολοκληρωθούν οι αποβάθρες και θα αποκτήσει πιο σύγχρονη εικόνα.

Ανάπλαση Φαλήρου

Μεγάλης προστιθέμενης αξίας έργο για την πόλη είναι το έργο της Ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου. Τα έργα Α`φάσης σταδιακά ολοκληρώθηκαν και αναμένεται ο διαγωνισμός για τη Β`φάση που θα δημιουργήσει ένα παράκτιο πάρκο 240 στρεμμάτων που θα αποτελέσει τον μεγαλύτερο πνεύμονα πρασίνου για τον ευρύτερο Πειραιά.

Με το έργο αυτό ολοκληρώνονται οι παρεμβάσεις στην περιοχή που ξεκίνησαν πριν από 9 περίπου χρόνια με την κατασκευή του σημαντικότερου έργου της προηγούμενης δεκαετίας και αφορούσαν στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Μαζί με το πάρκο θα γίνουν μια από τις σημαντικότερες περιοχές πολιτισμού, αθλητισμού και αναψυχής.

Νέο γήπεδο Παναθηναϊκού

Στον Βοτανικό είναι υπό κατασκευή γηπέδου ποδοσφαίρου έως 40.000 θέσεων διεθνών προδιαγραφών FIFA / UEFA 4 αστέρων, αθλητικών εγκαταστάσεων του Ερασιτέχνη Παναθηναϊκού́, αθλητικών εγκαταστάσεων του Δήμου Αθηναίων, χώρων πρασίνου και αστικών υποδομών.

Το νέο Γήπεδο του Παναθηναϊκού σε αριθμούς:  Έως 40.000 θέσεις θεατών, 1.300 θέσεις σε σουίτες,  325 υπόγειες θέσεις πάρκινγκ,  7 εμπορικά καταστήματα. Το γήπεδο θα συνδέεται με υπόγεια διάβαση με τον σταθμό Μετρό Ελαιώνας της γραμμής 3.

Ποια έργα έρχονται

Παράλληλα έχουμε και στην ουρά, νέα έργα που αναμένεται να προστεθούν στο μέλλον. Τα σημαντικότερα από αυτα αφορούν την επέκταση της γραμμής 2 στο Ίλιον που είναι σε διαγωνισμό, την επέκταση του προβλήτα κρουαζιεροπλοίων στον Πειραιά, η ανάπλαση στον Βοτανικό, τα νέα Δικαστήρια στον Πειραιά και την Αθήνα κ.α. Σημαντικές είναι και οι επενδύσεις της ΕΥΔΑΠ στην Ανατολική Αττική για την σύνδεση των περιοχών με το δίκτυο αποχέτευσης και την δημιουργία ΚΕΛ.

Σημαντικές παρεμβάσεις έχουμε και απο τον ιδιωτικό τομέα με την ανάπτυξη μεγάλων real estate επενδύσεων στο Λαύριο από  Dimand-Πειραιώς, σημαντικές επενδύσεις αναμένονται και στο λιμάνι μέσω της ιδιωτικοποίησης του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα