Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 11 Ιουλίου 2024

Booming με επενδύσεις πάνω από 2 δισ. ευρώ για logistics parks σε Αττική και Θεσσαλονίκη - Ποια είναι τα μεγαλύτερα projects

 κείμενο από το ypodomes.com

Σε μεγάλη άνοδο βρίσκεται πλέον η αγορά των logistics parks στη χώρα καθώς οι επενδύσεις από τις εταιρείες real estate και ΑΕΕΑΠ συνεχίζονται με καταιγιστικό ρυθμό. Υπολογίζεται ότι στον τομέα των αποθηκευτικών χώρων οι επενδύσεις που εκτελούνται και που προγραμματίζονται ξεπερνούν τα 2 δισ. ευρώ.

Μεγάλο μέρος των επενδύσεων αυτών κατέχει το Θριάσιο Ι, του οποίου η εκκίνηση της κατασκευής αναμένεται αλλά και το Θριάσιο ΙΙ όπου ο διαγωνισμός είναι σε ώριμη φάση.

Παράλληλα βλέπουμε μεγάλες επενδύσεις στην ευρύτερη περιοχή του Ασπροπύργου με μεγάλα ονόματα όπως η Trastor, η Streem GLobal (HIG Capital), η Premia Properties, η Prodea κ.α. Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η αγορά της Θεσσαλονίκης καθώς η εγγύτητα της με τα σύνορα προς Βαλκάνια και Κεντρική Ευρώπη δημιουργεί σοβαρές επενδυτικές συνθήκες.

Στην περιοχή του Ασπροπύργου η Prodea Investments προχωρά την μεγάλη επένδυση για την ανέγερση Κέντρου Αποθήκευσης και Διανομής αποτελούμενο από τέσσερα (4) αυτόνομα κτήρια συνολικής επιφάνειας 59.015 τ.μ. H επένδυση εκτιμάται σε περίπου 60 εκατ. ευρώ. Στο χαρτοφυλάκιο της υπάρχουν 150.000 τ.μ. και θα προστεθούν ακόμα 110.000 τ.μ. με την αξία τους να εκτιμάται πως θα φτάσει τα 250 εκατ. ευρώ.

Από την πλευρά της η Streem Global, κλάδος του fund HIG CAPITAL που δραστηριοποείται εδώ και αρκετά χρόνια στην Ελλάδα έχει σε εξέλιξη μεγάλη επένδυση στο ακίνητο της Χαλυβουργίας στον Ασπρόπυργο. Εκεί τα έργα εκτιμάται πως θα ξεκινήσουν το 2025 για να ολοκληρωθούν σταδιακά το 2026 και το 2027.

Αφορά στη μετατροπή του οικοπέδου σε πρότυπο κέντρο διεθνών μεταφορών και αποθήκευσης (μέσω τρένου, πλοίου, φορτηγών – trimodal) με συνολικό κόστος επένδυσης άνω των €300εκ. Το οικόπεδο εκτείνεται σε 291 στρέμματα και περιλαμβάνει τη δημιουργία αποθηκών 180.000 τ.μ. και 20.000 τ.μ. συνοδών χώρων, με δυνατότητα μεταποιητικών δράσεων.

Το έργο πέρασε από την Διυπουργική Επιτροπή κι εντάχθηκε στις στρατηγικές επενδύσεις της χώρας τον Μάρτιο του 2023. Έχει, προς ώρας, ολοκληρωθεί η εξυγίανση του οικοπέδου, καθώς και το γκρέμισμα του παλαιού χαλυβουργείου. Στην παρούσα φάση τρέχει η αδειοδοτική διαδικασία. Το έργο ωριμάζει υπό την εποπτεία της Inventio Edge.

Μεγάλη επένδυση στον χώρο των logistics ετοιμάζει και η Trastor A.E.E.A.Π. η οποία έγινε κάτοχος ακινητου συνολικής επιφάνειας 185.110 τ.μ. στον Ασπρόπυργο Αττικής, επί των οποίων θα ανεγερθεί ένα υπερσύγχρονο κέντρο εμπορικής αποθήκευσης και διανομής, συνολικής επιφάνειας 74.766 τ.μ.

Η εταιρεία διαθέτει ένα χαρτοφυλάκιο αξίας άνω των €216 εκατ. και επιφάνειας 240χιλ. τ.μ., με το 54% αυτού να είναι πιστοποιημένο κατά το διεθνές πρότυπο αειφορίας LEED και το 80% να αποτελεί απόθεμα σύγχρονων προδιαγραφών κατασκευασμένο κατά την τελευταία τετραετία.

Τον ίδιο δρόμο έχει ακολουθήσει και η Trade Estates η οποία σχεδιάζει και δύο νέες επενδύσεις logistics: στην Ελευσίνα, σε έκταση 106 στρεμμάτων, με εκτιμώμενη μεικτή εκμισθώσιμη επιφάνεια 58.500 τ.μ. και στον Ασπρόπυργο, σε έκταση 111 στρεμμάτων, με εκτιμώμενη μεικτή εκμισθώσιμη επιφάνεια 51.100 τ.μ..

Το Κέντρο Διανομής 50.000τμ που θα αποτελεί ιδιοκτησία της Trade Estates ΑΕΕΑΠ θα σχεδιαστεί και αναπτυχθεί σε συνεργασία με την Ten Brinke Hellas, ενώ τη λειτουργική διαχείριση θα έχει η Trade Logistics, εταιρεία του Ομίλου FOURLIS. Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 70 εκ. ευρώ (κτηριακές εγκαταστάσεις και μηχανολογικός εξοπλισμός). Τα έργα εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν μέσα στο 2024 και θα ολοκληρωθούν το 2025.

Στον Ασπρόπυργο επένδυσε και η Skroutz όπου απέκτησε νέες σύγχρονες αποθηκευτικές εγκαταστάσεις είναι στρατηγικά τοποθετημένες και εύκολα προσβάσιμες, με χώρους αποθήκευσης που φτάνουν τα 11.000 τ.μ. και υποδομές που μπορούν να φιλοξενήσουν πάνω από 30.000 μοναδικούς κωδικούς προϊόντων.

Πρόσφατα οοκληρώθηκε η μεγάλη επένδυση logistics της Noval Property στη Μάνδρα Αττικής. Το ακίνητο, συνολικής δομημένης επιφάνειας 9.830 τ.μ., είχε πλήρως εκμισθωθεί πριν από την έναρξη κατασκευής του, ενώ το συνολικό κόστος επένδυσης ανήλθε σε 8 εκατ. ευρώ.

Τα logistics parks από το Δημόσιο

Σε διαδικασία υλοποίησης όμως είναι και 4 μεγάλοι χώροι από διαγωνισμούς του Δημοσίου. Αφορούν στα 3 logistics parks για το Θριάσιο Ι, το Θριάσιο ΙΙ και το ακίνητο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη αλλά και το Επιχειρηματικό Πάρκο στη Φυλή. Τα δύο πρώτα τρέχουν από την ΓΑΙΑΟΣΕ και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τα δύο επόμενα από το ΤΑΙΠΕΔ.

Το Θριάσιο Ι είναι σε αναμονή εκκίνησης της ανέγερσης των αποθηκών και της δημιουργίας των σχετικών υποδομών. Προσφάτως η ΓΑΙΑΟΣΕ έλαβε απόφαση για την παράταση της έναρξης ισχύος της σύμβασης παραχώρησης μέχρι τις 31 Οκτωβρίου. Στον χώρο θα δημιουργηθούν αποθήκες δεκάδων χιλιάδων τετραγωνικών σε μια επένδυση που εκτιμάται σε περίπου 150 εκατ. ευρώ.

Στο Θριάσιο ΙΙ έχουμε σε προχωρημένο στάδιο τον διαγωνισμό για άλλη μια σύμβαση παραχώρησης. Εκεί έχει υπάρξει μια παράταση μέχρι το τέλος Φθινοπώρου στην προσφορά του σχήματος Hellenic Train-Damco για να κλείσει το προσυμβατικό μέρος του διαγωνισμού που είναι να εγκριθεί η σύμβαση από το Ελεγκτικό Συνέδριο και να γίνει ο κυρωτικός νόμος στη Βουλή των Ελλήνων. Εκεί αναμένουμε την υπογραφή της σύμβασης εντός του 2024 και την έναρξη της παραχώρησης το 2025.

Πριν λίγες εβδομάδες ξεκίνησε, με την διαδικασία της σύμβασης παραχώρησης ο διαγωνισμός για το Επιχειρηματικό Πάρκο Φυλής από το ΤΑΙΠΕΔ για λογαριασμό του Δήμου Φυλής. Το Επιχειρηματικό Πάρκο, συνολικής επιφάνειας περίπου 437 στρεμμάτων, θα αποτελέσει ένα σύγχρονο, πράσινο και καινοτόμο εθνικό κέντρο μεταφορών και logistics, που θα υποστηρίζει συνολικά και αποτελεσματικά τις ανάγκες της εθνικής αγοράς εμπορευματικών μεταφορών. Ο διαγωνισμός ξεκίνησε με ενδιαφέρον από 5 σχήματα.

Τέλος υπάρχει και ο σχεδιασμός για το logistics park στη Θεσσαλονίκη. Το "ΕΚΕΘΕ" θα αναπτυχθεί στο πρώην στρατοπέδου Γκόνου, έκτασης 672 στρεμμάτων, με στόχο να αποτελέσει ένα σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο εθνικής εμβέλειας. Το κέντρο θα διασυνδέει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τα Βαλκάνια και την ανατολική Ευρώπη μέσω συνδυασμένων μεταφορών οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων. Ο διαγωνισμός που θα τρέξει το ΤΑΙΠΕΔ, εκτιμάται πως θα ξεκινήσει μέσα στο 2024. H επένδυση εκτιμάται σε πάνω από 150 εκατ. ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα