Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 15 Ιουλίου 2024

Δημοσιεύθηκε η προκήρυξη του έργου-ΣΔΙΤ για το Κυβερνητικό Πάρκο στην ΠΥΡΚΑΛ - Ποια υπουργεία θα μεταφερθούν

 κείμενο από το ypodomes.com

Γεγονός είναι η εκκίνηση του διαγωνισμού για το μεγάλο έργο που αφορά στο Κυβερνητικό Πάρκο "Ανδρέας Λεντάκης" στο ακίνητο της ΠΥΡΚΑΛ. Η προκήρυξη του διαγωνισμού δημοσιεύθηκε και σύμφωνα με αυτήν η εκδήλωση ενδιαφέροντος για το μεγάλο έργο είναι στις 6 Σεπτεμβρίου 2024. Πρόκειται για την αρχή μιας μακράς διαδικασίας καθώς το έργο -και ο διαγωνισμός- υλοποιούνται με την μέθοδο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα".

Ο διαγωνισμός θα περιλαμβάνει τρεις φάσεις: η πρώτη φάση είναι η εκδήλωση ενδιαφέροντος, η δεύτερη φάση ο ανταγωνιστικός διάλογος και η τρίτη φάση η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών. Φορέας Υλοποίησης του έργου είναι το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ενώ το ΤΑΙΠΕΔ λειτουργεί αντ` αυτού ως διενεργούσα αρχή του διαγωνισμού.

Να θυμίσουμε πως πριν μερικές ημέρες το ΥΠΟΙΚ είχε εγκρίνει την διεξαγωγή διαγωνισμού με την μέθοδο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) από το ΤΑΙΠΕΔ. Η δημοπράτηση σύμφωνα με εκτιμήσεις θα ωριμάσει εντός του 2025. Για το έργο υπάρχει ακόμα δρόμος καθώς είναι σε εκκρεμότητα πολεοδομικές ρυθμίσεις, διαβούλευση με τοπικούς δήμους αλλά και να είναι πλήρως ελεύθερο το ακίνητο.

Να θυμίσουμε πως στις 3 Ιουνίου υπεγράφη σύμβαση για την ανάθεση στο ΤΑΙΠΕΔ της διενέργειας του διαγωνισμού για την ανάπτυξη του Κυβερνητικού Πάρκου «Ανδρέας Λεντάκης» στις πρώην εγκαταστάσεις της ΕΒΟ- ΠΥΡΚΑΛ στη Δάφνη.

Το κόστος του έργου εκτιμήθηκε σε 522 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ (421 εκατ. χωρίς ΦΠΑ). Η υλοποίηση του έργου με πρόχειρες εκτιμήσεις θα απαιτήσει περίπου τρία χρόνια ενώ η μετεγκατάσταση των κυβερνητικών φορέων θα γίνει σταδιακά.

Στο Πάρκο προβλέπεται να μετεγκατασταθούν εννέα υπουργεία (Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Υγείας, Τουρισμού, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Εσωτερικών) και ορισμένοι φορείς (ΑΑΔΕ, ΕΕΣΥΠ ΑΕ, ΤΑΙΠΕΔ ΑΕ, ΕΤΑΔ ΑΕ). Οι υπηρεσίες αυτές σήμερα στεγάζονται κυρίως στο κέντρο της Αθήνας, αλλά και στον Πειραιά, το Μαρούσι και τον Χολαργό, σε 127 συνολικά κτίρια, εκ των οποίων τα 107 είναι μισθωμένα από το Δημόσιο και τα υπόλοιπα 20 είναι ιδιόκτητα.

Το έργο

Από τον περασμένο Φεβρουάριο έχει ξεκινήσει και η διαδικασία των απαλλοτριώσεων στην έκταση των 154,8 στρεμμάτων που θα αναπτυχθεί το Κυβερνητικό Πάρκο με την ονομασία “Ανδρέας Λεντάκης”. Πρόκειται για έκταση 154,9 στρεμμάτων που καταλαμβάνεται από 93 εγκαταστάσεις (91 από αυτά κτήρια) συνολικής κάλυψης 68.084,95 τ.μ. και δόμησης 88.670,7 τ.μ.

Στο νέο κυβερνητικό πάρκο θα στεγαστούν οι κεντρικές υπηρεσίες των υπουργείων Οικονομικών, Εσωτερικών, Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αγροτικής Ανάπτυξης, Τουρισμού, Εργασίας, Υγείας, Πολιτισμού και της Προεδρίας της Κυβέρνησης.

Στις εγκαταστάσεις της παλιάς ΠΥΡΚΑΛ θα παραμείνουν διατηρούμενα κτίρια έκτασης 47.704 τ.μ., τα οποία έχουν κατασκευαστεί σε τρεις αρχιτεκτονικές περιόδους (1890-1930, 1930-1950 και 1950-2000) τα οποία καλύπτουν επιφάνεια 27,7 περίπου στρεμμάτων. Η επιφάνειά τους θα αυξηθεί κατά 55% -με εσωτερικές μεταρρυθμίσεις που θα γίνουν- και θα φτάσει τα 64.314 τ.μ. Τα βιομηχανικά κτίρια θα διατηρηθούν κατόπιν στατικής ενίσχυσης, ριζικής ανακαίνισης και επέκτασης.

Με την πρόταση ανάπτυξης ο αριθμός των κτηρίων θα ανέρχεται σε 30, εκ των οποίων τα 5 αποτελούν νέα κτήρια, ενώ τα υπόλοιπα 25 διατηρούνται και προστατεύονται. Η συνολική κάλυψη θα ανέρχεται σε 45.257τ.μ. και η συνολική δόμηση σε 148.704 τ.μ. εκ των οποίων τα 98.000 θα αφορούν στα 5 νέα κτήρια.

Νέα δόμηση 98.000τ.μ. με συνολική επιπλέον κάλυψη 17,6 περίπου στρεμμάτων.

Όπως αναφέρεται, τα νέα κτήρια οφείλουν να τηρούν απόσταση μεγαλύτερη των 20 μέτρων από το όριο της ιδιοκτησίας-ακινήτου. Η ζώνη αυτή έχει σκοπό να απαλείψει την σημερινή κατάσταση του οπτικού και λειτουργικού φράγματος λόγω της ύπαρξης του περιμετρικού τοίχου.

Σε όλα τα κτίρια προβλέπεται η λειτουργία δύο υπόγειων χώρων στάθμευσης συνολικής δυναμικότητας 2.000 θέσεων που θα καλύψουν τις ανάγκες σε στάθμευση για τις νέες λειτουργίες σε συνδυασμό με την αναβάθμιση των συγκοινωνιακών συνδέσεων της περιοχής (απευθείας υπόγεια σύνδεση με σταθμό «Δάφνη», αύξηση λεωφορειακών γραμμών που διέρχονται από την περιοχή επέμβασης).

Οι χώροι αυτοί μπορούν να αναπτύσσονται και κάτω από κοινόχρηστους και ελεύθερους χώρους αστικού πρασίνου, όχι όμως κάτω από διατηρητέα κτίσματα για την προστασία τους.

Τέλος εντός των κοινόχρηστων χώρων αλλά και εντός του Ελεύθερου Χώρου Αστικού Πρασίνου υπάρχουν και διατηρούνται κτήρια σημαντικού αρχιτεκτονικού αποτυπώματος και ενδιαφέροντος που θα λάβουν χρήσεις κοινωφελών δραστηριοτήτων, χώρων συνάθροισης κοινού και καθημερινών εξυπηρετήσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα