κείμενο από το ypodomes.com
Μεγαλώνει σταδιακά η εργοταξιακή κατάληψη για την κατασκευή του έργου του flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης. Πλέον οι εργοταξιακοί χώροι εκτείνονται από την περιοχή του νοσοκομείου Παπαγεωργίου και για περίπου 6 χιλιόμετρα περίπου μέχρι τον κόμβο Ασβεστοχωρίου.
Αυτές τις ημέρες εκτελούνται εργασίες πάνω στον κεντρικό άξονα όπως ασφαλτοστρώσεις, ενισχύσεις κ.α. ενώ προχωρούν και οι γεωτρήσεις σε διάφορα σημεία. Οι εργασίες σταδιακά ενισχύονται με στόχο μέχρι το 2025 και το 2026 να έχουν φτάσει στο απώγειο τους ενώ συνεχίζεται και η ενίσχυση σε προσωπικό. Οι κατασκευές των γεφυρών και των άλλων μεγάλων τεχνικών που περιλαμβάνονται στο έργο θα αρχίσουν ορατά από το 2025.
Σήμερα το προσωπικό αριθμεί περίπου 200 άτομα ενώ περίπου 50 μηχανήματα είναι στη διάθεση του σχήματος AVAX - METKA που υλοποιεί το έργο. Στο ζενίθ των εργασιών εκτιμάται πως στο έργο θα φτάσει τις 1.000 θέσεις εργασίας, έμμεσα και άμεσα.
Το έργο του flyover ουσιαστικά αφορά έναν νέο άξονα σχεδόν στην μισή Περιφερειακή Θεσσαλονίκης και σε ένα μεγάλο μήκος του θα είναι πάνω σε γέφυρα. Κατά κύριο λόγο θα κινείται όχι στο μέσον της Περιφερειακής αλλά στο ανατολικό της μέρος (στο ρεύμα προς Λαχαναγορά).
Μεγάλος σύμμαχος για τα έργα θα είναι η θερινή ραστώνη που σιγά σιγά καταλαμβάνει την πόλη και θα βοηθήσει στην εξέλιξη των έργων. Τα δύσκολα θα αρχίσουν και πάλι από τον Σεπτέμβριο με την επιστροφή των Θεσσαλονικέων, την ΔΕΘ και την έναρξη της σχολικής χρονιάς που σηματοδοτεί και την έναρξη της σεζόν.
Προ ημερών πραγματοποιήθηκε και μεγάλη σύσκεψη για την πρόοδο του έργου παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα, των δύο υφυπουργών, Υποδομών και Μεταφορών, Νίκου Ταχιάου και Βασίλη Οικονόμου, του υφυπουργού Εσωτερικών (Μακεδονίας – Θράκης) Κώστα Γκιουλέκα, του υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη Ανδρέα Νικολακόπουλου, του προέδρου της ΠΕΔΚΜ Ιγνάτιου Καϊτεζίδη και υπηρεσιακών παραγόντων. Σε αυτήν έγινε γνωστό ότι έχει αποδοθεί τα περισσότερα μέτωπα στο ανάδοχο σχήμα.
Με βάση τα σημερινά χρονοδιαγράμματα το Flyover θα ολοκληρωθεί στις 14 Μαΐου 2027. Η σύμβαση είναι μια Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και περιλαμβάνει εκτός από τα έργα κατασκευής, την λειτουργία και συντήρηση όλης της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, όταν τα έργα ολοκληρωθούν . H Salfo είναι ο Τεχνικός Σύμβουλος για το μεγάλο έργο του Flyover στην Περιφερειακή Θεσσαλονίκης.
Η διάρκεια της σύμβασης ΣΔΙΤ είναι 26 χρόνια. Οι χρήστες του δρόμου δεν θα πληρώνουν διόδια γιατί η σύμβαση ΣΔΙΤ προβλέπει πως η αποπληρωμή του έργου θα γίνεται με πληρωμές διαθεσιμότητας από πλευράς Δημοσίου. Για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι ακόμα ένα οδικό έργο-ΣΔΙΤ, όπως και το Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη αλλά και το τμήμα του ΒΟΑΚ, Χερσόνησος-Νεάπολη. Το υπουργείο στη Βόρεια Ελλάδα έχει επίσης σε διαγωνισμό με τη μέθοδο ΣΔΙΤ του άξονες Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη.
Η αξία του έργου
Το έργο του Flyover εντάσσεται στην ευρύτερη αναβάθμιση της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 373,2 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία αφορά συνολικά σε 13 χιλιόμετρα. Σήμερα είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο για τη Θεσσαλονίκη αλλά και ένα από τα μεγαλύτερα σε εθνικό επίπεδο.
Πρόκειται για κομβικό έργο υποδομής, καθώς θα διασφαλιστεί καλύτερη σύνδεση με το αεροδρόμιο «Μακεδονία», την Εγνατία Οδό, τη νότια Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική. Ο νέος συμπληρωματικός υπέργειος άξονας θα έχει μήκος τέσσερα χιλιόμετρα, ενώ η εργολαβία περιλαμβάνει εκτεταμμένα έργα ανακατασκευής, βελτίωσης και κατά τόπους διαπλάτυνσης του υφιστάμενου δρόμου, εννέα ανισόπεδους κόμβους για την εξυπηρέτηση διασυνδέσεων, 10 νέες γέφυρες και τρεις νέες σήραγγες.
Ο αναβαθμισμένος άξονας θα βελτιώσει ουσιαστικά την οδική ασφάλεια και θα συμβάλλει στην επίλυση κυκλοφοριακών προβλημάτων της Θεσσαλονίκης, καθώς υπολογίζεται πως θα μπορεί να εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση, διπλάσια σε σύγκριση με την υπάρχουσα κυκλοφοριακή ικανότητα. Θα συνεισφέρει παράλληλα, ειδικά σε συνδυασμό με το Μετρό, στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των μετακινήσεων, λόγω της αποσυμφόρησης των δρόμων της πόλης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου