Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026

Ολυμπιακός: Στα σκαριά η αναβάθμιση στο στάδιο Καραϊσκάκη - Χωρητικότητα 50.000 θεατές με επένδυση 250 εκατ. ευρώ - Δείτε αναλυτικά

κείμενο από το ypodomes.com

Ένα μεγάλο βήμα έγινε εχθές για την σχεδιαζόμενη αναβάθμιση του σταδίου Καραϊσκάκη στο Φάληρο καθώς το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά, έδωσε το πράσινο φως για τις απαιτούμενες αλλαγές σύμφωνα με το αίτημα της ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ Α.Ε. και του Ολυμπιακός Σ.Φ.Π., το οποίο αφορά την τροποποίηση του επιτρεπόμενου ύψους του Γηπέδου Γεώργιος Καραϊσκάκης, στο πλαίσιο του συνολικού σχεδιασμού για την περαιτέρω αναβάθμιση, τον λειτουργικό και τεχνολογικό εκσυγχρονισμό, καθώς και την πιθανή επέκταση των εγκαταστάσεών του.

Ουσιαστικά η αναβάθμιση του γηπέδου εντάσσεται στην ευρύτερη ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου αλλά και στο όραμα της διοίκησης για την περαιτέρω αναβάθμιση του γηπέδου σε υπερσύγχρονο στάδιο που θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις και τα διεθνή πρότυπα.  Το νέο γήπεδο θα συνεχίσει να αποτελεί ένα τοπόσημο και σημείο αναφοράς για τον Πειραιά, και τα εκατομμύρια φιλάθλους του Ολυμπιακού.

Η απόφαση θα διαβιβαστεί στο αρμόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, προκειμένου να εξεταστεί στο πλαίσιο των προβλεπόμενων διαδικασιών. Διευκρινίζεται ότι η απόφαση δεν έχει δεσμευτικό χαρακτήρα, καθώς η υλοποίηση του αιτήματος προϋποθέτει τη θέσπιση σχετικής νομοθετικής ρύθμισης από την Πολιτεία. Ωστόσο, η θετική αυτή τοποθέτηση έχει ιδιαίτερη βαρύτητα, καθώς εκφράζει τη θέση του ανώτατου συλλογικού οργάνου της πόλης και αναδεικνύει τη στήριξη της τοπικής κοινωνίας σε μια πρωτοβουλία που αποσκοπεί στην αναβάθμιση ενός εμβληματικού αθλητικού χώρου του Πειραιά.

Στη συνεδρίαση παρευρέθηκαν οι διοικήσεις του Ερασιτέχνη Ολυμπιακού, της ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ Α.Ε και της ΠΑΕ Ολυμπιακός.

Τι θα σχεδιαστεί

Το σχέδιο αναβάθμισης του σταδίου «Γ. Καραϊσκάκης» προβλέπει τη μετατροπή του σε μια υπερσύγχρονη αθλητική εγκατάσταση χωρητικότητας άνω των 50.000 θέσεων (έως 52.000), με το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά να έχει ήδη εγκρίνει την απαιτούμενη αύξηση του επιτρεπόμενου ύψους.

Η επένδυση υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει τα 250 εκατομμύρια ευρώ και θα καλυφθεί από ιδίους πόρους.

Οι βασικοί άξονες του πλάνου περιλαμβάνουν:

-Αύξηση Χωρητικότητας & Υψους: Δημιουργία διώροφης κατασκευής που θα εκτοξεύσει τις θέσεις των θεατών σε πάνω από 50.000.

-Εκσυγχρονισμός Παροχών: Αναβάθμιση των εσωτερικών και εξωτερικών χώρων ώστε να πληροί τα πιο σύγχρονα ευρωπαϊκά πρότυπα.

-Πολυλειτουργικότητα: Δημιουργία νέων χώρων φιλοξενίας (VIP), εταιρικών θέσεων και εμπορικών σημείων, με δυνατότητα φιλοξενίας μεγάλων διεθνών διοργανώσεων και συναυλιών.

-Βιωσιμότητα: Ενσωμάτωση προηγμένων τεχνολογιών φιλικών προς το περιβάλλον.

Ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης τόνισε, κατά τη συνεδρίαση:

«Είναι μια ημέρα σημαντική για την πόλη, μια ημέρα χαράς. Το τελευταίο διάστημα ακούγαμε ότι η οικογένεια του Ολυμπιακού προτίθεται να αυξήσει τη χωρητικότητα του γηπέδου, να το εκσυγχρονίσει και να το ομορφύνει. Το αναμέναμε με αγωνία και προσμονή. Ήρθε η ώρα να μας παρουσιαστεί αυτό που έχει στο μυαλό του ο Ολυμπιακός, ώστε να δούμε τι απαιτείται.

Αυτό που είναι σημαντικό για την πόλη είναι ότι θα αποκτήσουμε το μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο γήπεδο της χώρας, ένα γήπεδο που πέρα από ποδοσφαιρικούς αγώνες θα μπορεί να φιλοξενεί εκδηλώσεις διεθνούς εμβέλειας αθλητικές, πολιτιστικές κ.ά. Πρόκειται για μια επένδυση που, κατά την άποψή μου, θα αναβαθμίσει την είσοδο της πόλης. Είναι η μεγαλύτερη επένδυση που έχει γίνει ποτέ στον Πειραιά και γίνεται εξ ολοκλήρου με ιδιωτικά κεφάλαια.

Ο Ολυμπιακός ζητά κυρίως μόνιμη αύξηση του ύψους, ενώ όλες οι υπόλοιπες παράμετροι του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου δεν αλλάζουν. Για εμένα δεν υπάρχει δίλημμα. Είμαι υπέρ — και αυτό δεν αφορά μόνο τον Ολυμπιακό — του εκσυγχρονισμού παλαιών κτιρίων και εγκαταστάσεων, πόσο μάλλον όταν αυτό γίνεται με ιδιωτικά κεφάλαια και αφορά την ομάδα της πόλης μας.

Το Καραϊσκάκη κατασκευάστηκε ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων το 2004, επίσης με ιδιωτικά κεφάλαια και συντηρήθηκε όλα αυτά τα χρόνια με τη συμβολή των διοικήσεων της ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ ΑΕ, της ΠΑΕ και του Ερασιτέχνη. Τώρα, την ίδια στιγμή που και άλλες ομάδες προχωρούν σε σύγχρονα γήπεδα, ήρθε η ώρα να εκσυγχρονιστεί και το ιστορικό γήπεδο της πόλης μας.

Το γήπεδο «Γεώργιος Καραϊσκάκης» είναι ένας εμβληματικός χώρος που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας και της ταυτότητας της πόλης. Ένα ζωντανό σύμβολο του Πειραιά και ένας χώρος που συνεχίζει να εξελίσσεται με το βλέμμα στο μέλλον.

Η θέση μου είναι ξεκάθαρη: ο Πειραιάς στηρίζει κάθε πρωτοβουλία που συμβάλλει στον εκσυγχρονισμό των αθλητικών υποδομών, ενισχύει την εξωστρέφεια της πόλης και δημιουργεί τις προϋποθέσεις, ώστε το «Γεώργιος Καραϊσκάκης» να παραμείνει ένα γήπεδο υψηλών προδιαγραφών, αντάξιο της ιστορίας του Ολυμπιακού και της αθλητικής παράδοσης της πόλης».

Η ανακοίνωση του Ολυμπιακού

Αναλυτικά, στην ενημέρωση της «ερυθρόλευκης» ΠΑΕ αναφέρονται τα εξής: «Σήμερα στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Πειραιά οι τεχνικοί Σύμβουλοι του Ολυμπιακού και οι αρχιτέκτονες συνεργάτες του Συλλόγου παρουσίασαν τα Σχέδια του Νέου Καραϊσκάκη.

Ο Ολυμπιακός ΣΦΠ κάνει το πρώτο βήμα για το μεγαλύτερο έργο που έχει γίνει στην ιστορία του ΟΣΦΠ και του Πειραιά, το “Νέο Καραϊσκάκη”. Ένα μεγαλειώδες ιστορικό έργο που αλλάζει την πόλη και την ιστορία του Θρύλου του ελληνικού Αθλητισμού.

Επί της ουσίας οι εκπρόσωποι τεχνικοί σύμβουλοι και αρχιτέκτονες παρουσίασαν το έργο στη Δημοτική Αρχή και ζήτησαν μια απλή διαφοροποίηση στον καθορισμό των επιτρεπόμενων υψών ώστε να μπορεί να μεγαλώσει σε ύψος και χωρητικότητα ο ναός του ποδοσφαίρου! Ένα έργο που θα αναπλάσει την περιοχή και θα κάνει την έδρα του Θρύλου του ελληνικού ποδοσφαίρου ένα από τα πιο σύγχρονα, όμορφα και πολυχρηστικά γήπεδα της Ευρώπης με χωρητικότητα που θα ξεπερνά τις 50.000 θέσεις!

Στο πλαίσιο της αναβάθμισης της ευρύτερης περιοχής του Φαληρικού όρμου, ζητήθηκε από τον Δήμο Πειραιά να διασφαλιστεί η συμβατότητα του έργου ανάπλασης και αναβάθμισης του “Γεώργιος Καραϊσκάκης” με το υπό θεσμοθέτηση Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο (Ε.Π.Σ.). Είναι το πρώτο βήμα για την κατασκευή του “Νέου Γεώργιος Καραισκάκης” το οποίο σε αντίθεση με όσα έχουμε βιώσει μέχρι στιγμής στην πατρίδα μας δεν θα επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό και τον Έλληνα φορολογούμενο αφού τα 250 εκατομμύρια ευρώ (μίνιμουμ) που θα απαιτηθούν για την περάτωση του έργου θα προέλθουν εξ ολοκλήρου από πόρους της ΠΑΕ Ολυμπιακός.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα