κείμενο από το ypodomes.com
Το νέο Ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας και της Αττικής όπως παρουσιάστηκε από το ΥΠΕΚΑ θυμίζει αρκετά το προηγούμενο του 1999. Η έμφαση στα μέσα σταθερής τροχιάς είναι και πάλι στις προτεραιότητες και ελπίζουμε ότι αυτή τη φορά η υλοποίηση θα είναι εφικτή.
ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΝΕΟ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΝ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ
Εδώ και πέντε χρόνια άλλωστε οι επεκτάσεις των μέσων έχουν φρενάρει και είμαστε σε αναμονή. Στο νέο Ρυθμιστικό, υποθετικά ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος αναλαμβάνει τις μετακινήσεις στις περιοχές στις οποίες αναπτύσσεται σαν ένα μέσο σταθερής τροχιά ενταγμένο στις καθημερινές συγκοινωνίες και όχι ως δευτερεύον μέσο που είναι απλός κομπάρσος. Προβλέπονται και πάλι οι επεκτάσεις σε Ραφήνα και Λαύριο.
Το μεγάλο νέο η νέα γραμμή Προαστιακού που προβλέπεται από το Ελληνικό μέχρι το Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος μέσω της επέκτασης της Αττικής Οδού που θα κατασκευαστεί στο μέσον του αυτοκινητόδρομου.
Επίσης προβλέπεται η επαναλειτουργία της παλιάς γραμμής Αγ. Ανάργυροι - Ελευσίνα - Μέγαρα που θα εξυπηρετεί μεγάλο μέρος των Βόρειο- Δυτικών προαστίων και μέρους της Δυτικής Αττικής.
Για το Μετρό δεν υπάρχουν εκπλήξεις και η μόνη νέα γραμμή είναι η Γραμμή 4 και επεκτάσεις των γραμμών 2 και 3. Για την Γραμμή 4 που πλέον έχει σχήμα Υ θα ξεκινά από τον Περισσό και μέσω του κέντρου της Αθήνας θα φτάνει μέχρι την Ηλιούπολη ενώ ο άλλος κλάδος θα συνεχίζει στα Ανατολικά Προάστια και μετά μέσω της Λεωφόρου Κηφισίας θα φτάνει στο Μαρούσι.
Το Τραμ αποτελεί την έκπληξη καθώς προβλέπεται εκτεταμένο δίκτυο σε πολλές περιοχές με στόχο να γίνει «βαρύ» πυροβολικό στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας.
Είναι φανερό ότι το βάρος που πέφτει σε Προαστιακό και Τραμ είναι για να μετατραπούν σε πραγματικούς συγκοινωνιακούς στυλοβάτες καθώς μέχρι σήμερα και τα δύο μέσα λειτουργούν εντελώς συμπληρωματικά με αποτέλεσμα να είναι εμπορικά ζημιογόνα και στη συνείδηση του κοινού να εμφανίζονται πολύ κατώτερα του Μετρό που είναι το μέσο που απολαμβάνει την απόλυτη ικανοποίηση του κοινού.
Ποια δίκτυα όμως προβλέπονται για τα μέσα σταθερής τροχιάς της Αθήνας μέχρι το 2021;
Α. Δίκτυο Προαστιακού Σιδηροδρόμου:
Αναπτύσσεται ως βαρύ σύστημα Μέσου Σταθερής Τροχιάς αστικής, προαστιακής και περιφερειακής εξυπηρέτησης, μεγάλης χωρητικότητας και υψηλής εμπορικής ταχύτητας για την ταχεία σύνδεση του Λεκανοπεδίου με τα Περιφερειακά Κέντρα της Αττικής, τις δορυφορικές πόλεις των όμορων νομών και τη διασύνδεση Λιμένων και Αερολιμένων της περιφέρειας μεταξύ τους, καθώς και με το κέντρο της Αθήνας.
Αποτελείται από τις ακόλουθες γραμμές και κλάδους:
Πειραιάς - Αθήνα - ΣΚΑ: Αναβάθμιση του κεντρικού αστικού κορμού του δικτύου ΟΣΕ
ΣΚΑ - Δουκ. Πλακεντίας - Κορωπί - Διεθνής Αερολιμένας Αθήνας - Λαύριο, με τη διακλάδωση Δουκ. Πλακεντίας - Ραφήνα: Εξυπηρέτηση Ανατολικής Αττικής / Μεσογείων / Λαυρεωτικής. Ο διάδρομος της παλαιάς γραμμής Λαυρίου στο τμήμα ΣΣ Κάντζας-Παιανίας-Πόλης Κορωπίου διατηρείται για μελλοντική χρήση από μέσο σταθερής τροχιάς.
ΣΚΑ - Οινόη - Χαλκίδα / Οινόη - Θήβα: Εξυπηρέτηση Βόρειας Αττικής / Βοιωτίας / Εύβοιας
ΣΚΑ - Κόρινθος - Κιάτο, με διακλάδωση Ισθμός - Λουτράκι: Ταχεία εξυπηρέτηση Δυτικής Αττικής / Θριασίου / Κορινθίας μέσω ΣΓΥΤ
Αγ. Ανάργυροι - Ελευσίνα - Μέγαρα: Επαναλειτουργία παλαιάς γραμμής ΟΣΕ, για την εξυπηρέτηση Δυτικής Αττικής / Θριασίου Πεδίου (εναλλακτικά μπορεί να λειτουργήσει με Ελαφρύ Μετρό / Τραμ)
Ελληνικό - Βάρη - Διεθνές Αεροδρόμιο Αθήνας : Νέα σύνδεση που καταρχήν μπορεί να υλοποιηθεί με ταχύ λεωφορειόδρομο (BRT) ή Ελαφρύ Μετρό
Β. Δίκτυο Μετρό:
Αναπτύσσεται ως βαρύ σύστημα Μέσου Σταθερής Τροχιάς ενδοαστικής εξυπηρέτησης, μεγάλης χωρητικότητας και υψηλής εμπορικής ταχύτητας, ως κατά βάση υπόγειο, στους συγκοινωνιακούς διαδρόμους οι οποίοι φέρουν τη μεγαλύτερη ζήτηση.
Συγκροτείται από τις ακόλουθες γραμμές και κλάδους:
ΓΡΑΜΜΗ 1 : Πειραιάς - Κηφισιά - Ν. Ερυθραία (Γραμμή 1)
ΓΡΑΜΜΗ 2: Ιλιον - Ανθούπολη - Ελληνικό - Γλυφάδα (Γραμμή 2)
ΓΡΑΜΜΗ 3: Πειραιάς - Χαϊδάρι - Πλακεντία - Αεροδρόμιο (Γραμμή 3)
ΓΡΑΜΜΗ 4 ΚΑΙ 4Α:Περισσός - Γαλάτσι - Κυψέλη - Πανεπιστήμιο - Ευαγγελισμός - Ζωγράφου - Μαρούσι - Λυκόβρυση / Εθνική Οδός Αθ.-Θεσ/νίκης, με τη διακλάδωση Ευαγγελισμός - Βύρωνας - Ανω Ηλιούπολη (Γραμμή 4) με προοπτική μελλοντικής εξυπηρέτησης του πανεπιστημιακού συγκροτήματος Ζωγράφου - Ιλισίων.
Δίκτυο Τραμ και Ελαφρού Μετρό:
Αναπτύσσεται ως ελαφρύ σύστημα Μέσου Σταθερής Τροχιάς ενδοαστικής εξυπηρέτησης, μεσαίας χωρητικότητας και μεσαίας εμπορικής ταχύτητας, είτε σε άξονες κορμού επιφανειακών κατά βάση Δημόσιων Συγκοινωνιών (διαχωρισμός διαδρόμου κίνησης 60 - 80%) με μεσαία ζήτηση, είτε κατά μήκος διαδρόμων όπου επιδιώκεται, παράλληλα με τη συγκοινωνιακή αναβάθμιση, η πολεοδομική ανάπλαση και η αποθάρρυνση κυκλοφορίας των ΙΧ. Σε ειδικές περιπτώσεις αναπτύσσεται τμηματικά και υπογείως ή σε υπερυψωμένη τροχιά.
Αποτελείται από τις ακόλουθες γραμμές και κλάδους:
Σύνταγμα - Π. Φάληρο - Βούλα
Π. Φάληρο - ΣΕΦ - Πειραιάς (Σταθμός ΗΣΑΠ/ΟΣΕ)
Σύνταγμα - Πλ. Αιγύπτου - Άνω Πατήσια
Στ. Λαρίσης - Νοσοκομεία Παίδων / Γουδί
Καμίνια - Φρεαττύδα / Χατζηκυριάκειο
Πειραιάς - Κερατσίνι - Πέραμα
Ελληνικό - Σταθμός Μετρό Αργυρούπολης
Πειραιάς - Τζιτζιφιές - Λεωφ. Θησέως - Φιξ
MONORAIL:
Λιμένας Κρουαζιερόπλοιων (Πειραϊκή) - Ακτή Ξαβερίου - Ακτή Κονδύλη - Ηετιώνεια Ακτή - Δραπετσώνα: ειδικό Μέσο Σταθερής Τροχιάς (monorail) για την εσωτερική εξυπηρέτηση της λιμενικής ζώνης
Η ανάπτυξη του Πρωτεύοντος Δικτύου, είναι δυνατόν να διαφοροποιηθεί σε σχέση με τα ανωτέρω, κατόπιν εκπόνησης συνδυασμένης πολεοδομικής και συγκοινωνιακής μελέτης μεσο-μακροπρόθεσμου ορίζοντα, η οποία θα στοιχειοθετεί την σκοπιμότητα τυχόν σημαντικής διαφοροποίησης ως προς τη γενικότερη χωροθέτηση ή την περαιτέρω επέκταση των ως άνω γραμμών και διαδρόμων κίνησης.
Σε κάθε περίπτωση θα διασφαλίζεται η συμμόρφωση των επιλογών διαφοροποίησης από το παρόν, με τις βασικές αρχές και στόχους της πολιτικής μεταφορών του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας / Αττικής 2021.
Λαϊκές αγορές: Οι πωλητές δεν χρειάζονται αποδεικτικό φορολογικής και
ασφαλιστικής ενημερότητας για τις άδειες
-
Καταργείται με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, η
υποχρέωση των πωλητών λαϊκών αγορών να προσκομίζουν αποδεικτικό φορολογικής
και ασφαλ...
Πριν από 2 εβδομάδες
2 σχόλια:
"Επίσης προβλέπεται η επαναλειτουργία της παλιάς γραμμής Αγ. Ανάργυροι - Ελευσίνα - Μέγαρα που θα εξυπηρετεί μεγάλο μέρος των Βόρειο- Δυτικών προαστίων και μέρους της Δυτικής Αττικής"
Το έχω προτείνει πολλάκις και έπρεπε να λειτουργεί εδώ και χρόνια. Εδώ και χρόνια επίσης θα έπρεπε να λειτουργεί και ο προαστιακός για Οινόη - Χαλκίδα, Θήβα - Λειβαδιά. Επίσης πρέπει να μας ξεκαθαρίσει το Υπουργείο Υποδομών: Προτίθεται να κατασκευάσει φαραωνικό προαστιακό σιδηρόδρομο ηλεκτροκίνητο, διπλής γραμμής, με αυτόματο σύστημα τηλεδιοίκησης/σηματοδότησης; Ή σκοπεύει να επαναλειτουργήσει την μετρική προαστιακή γραμμή; Η άποψή μου είναι ότι στην οικονομική κατάσταση που βρισκόμαστε μια βελτίωση της χάραξης και της υποδομής της μετρικής με ένα καλό σύστημα σηματοδότησης/τηλεδιοίκησης καθώς και η ανακατασκευή του υπάρχοντος τροχαίου υλικού δίνουν την καλύτερη οικονομοτεχνική λύση. Επανάστρωση της μετρικής γραμμής με βελτιώσεις στην χάραξη που θα συνοδεύεται από σύγχρονο σύστημα σηματοδότησης/ηλεκτροκίνησης είναι δυνατόν να εφαρμοστεί και στο τμήμα Σ.Σ. Κορωπίου - Λαύριο μήκους μόλις 31 km. Τέλος ο προαστιακός μπορεί να επεκταθεί και νοτίως του νέου Σ.Σ. Κορίνθου ως το Άργος και το Ναύπλιο τουλάχιστον...Η επιδομή έχει αντικατασταθεί (θα ήταν πολύ καλύτερα να υπήρχαν και βελτιώσεις στην χάραξη και σύστημα τηλεδιοίκησης/σηματοδότησης και ανισόπεδες διαβάσεις αντί για πασάγια) αλλά μπορεί να λειτουργήσει και ως έχει. Οι χρόνοι είναι καλύτεροι του αυτοκινήτου παρά την μετεπιβίβαση που απαιτείται. Τέλος μερικά σχόλια για ελαφριά μετρό, μονορέιλ κ.λπ. Ποιο είναι το κριτήριο με το οποίο κάποιοι αποφασίζουν ότι η επέκταση της γραμμής 1 προς βοράν πρέπει να γίνει με "βαρύ μετρό" ενώ μια επέκταση προς Κερατσίνι - Πέραμα πρέπει να γίνει με "ελαφρύ μετρό". Ποια είναι τα κριτήρια; πληθυσμιακά; ταξικά; γεωγραφικά; Όχι κύριοι! Η επέκταση της γραμμής 1 προς το Πέραμα οφείλει να γίνει όπως αυτή προς την νέα Ερυθραία. Ας βάλουμε ένα τέλος στις διακρίσεις των επεκτάσεων. Το ίδιο συμβαίνει και με το μονορέιλ του λιμένος. Πολύ προτιμότερη η ύπαρξη δικτύου τραμ έστω και μονής (κυκλικής) γραμμής, παρά δίκτυο μονορέιλ. Ο Πειραιάς συνεχώς υποβαθμίζεται και δεν διαβλέπω καμιά δύναμη να ανατραπεί αυτή η πορεία...
Από λάθος δε φάνηκε η υπογραφή στο παραπάνω σχόλιο...
Δημοσίευση σχολίου