κείμενο από το ypodomes.com
Ερρίφθη ο κύβος εχτές στην Αθήνα και στη συνεδρίαση της επενδυτικής επιτροπής, παρουσία του περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστού, για το πρόγραμμα Jessica. Μετά από εκτενείς διαβουλεύσεις, η τράπεζα Πειραιώς δέχθηκε να υπογράψει ως συνεργαζόμενος εταίρος του προγράμματος, για το οποίο έχει δεσμευθεί ποσό 20 εκατ. ευρώ και μέσω αυτού θα μπορέσει να υλοποιηθεί το μεγάλο έργο της ηλεκτροκίνησης.
Σήμερα αναμένεται η εκκρεμότητα να κλείσει και τυπικά με τις υπογραφές της συμφωνίας. Το πρόγραμμα θα βγει στον «αέρα» από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα και την Τράπεζα Πειραιώς, καλώντας ιδιώτες να δηλώσουν ενδιαφέρον για το μεγάλο έργο της ηλεκτροκίνησης Βόλου - Λάρισας, ύψους 20 εκατ. ευρώ.
Η εκδήλωση ενδιαφέροντος από ιδιώτες είναι το επόμενο βήμα που αναμένεται, ώστε να οριστικοποιηθεί πλέον ότι ένα μεγάλο επενδυτικό έργο, το οποίο επί δεκαετίες έχει σχεδιάσει η Θεσσαλία, θα περάσει πια στο στάδιο της υλοποίησής του.
Προς το παρόν φαίνεται ότι διανοίγεται ένας νέος δρόμος για το έργο της ηλεκτροκίνησης και η καινούργια προοπτική ξεμπλοκάρει κονδύλια του ΕΣΠΑ, τα οποία εάν απορροφούνταν για το συγκεκριμένο έργο θα τα στερούνταν από άλλες υποδομές στη Θεσσαλία.
Λαϊκές αγορές: Οι πωλητές δεν χρειάζονται αποδεικτικό φορολογικής και
ασφαλιστικής ενημερότητας για τις άδειες
-
Καταργείται με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκου, η
υποχρέωση των πωλητών λαϊκών αγορών να προσκομίζουν αποδεικτικό φορολογικής
και ασφαλ...
Πριν από 2 εβδομάδες
3 σχόλια:
Το έργο οφείλει να περιλαμβάνει και την γενικότερη αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Λαρίσης - Βόλου ήτοι:
1. Ανακαίνιση της επιδομής. Η επιδομή της δεκαετίας του 1960 είναι σχεδόν υπό κατάρρευση και απαιτείται ΑΜΕΣΗ ανακατασκευή με αύξηση του ορίου ταχύτητας για το τμήμα Λαρίσης - Λατομείου στα 160 Km/h από τα 100 με 120 της υπάρχουσας επιδομής,
2. Αντικατάσταση των ισόπεδων διαβάσεων με ανισόπεδες,
3. Περίφραξη της σιδ/κης γραμμής,
4. Εγκατάσταση συστήματος τηλεδιοίκησης - σηματοδότησης με δυνατότητα αυτόματων διακλαδώσεων στους σταθμούς Χάλκη, Αρμένιο, Βελεστίνο και Λατομείο
5. Βελτίωση χάραξης στο τμήμα Στεφανοβικίου - Βελεστίνου με μεγέθυνση των ακτινών καμπυλότητας που είχαν σχεδιαστεί αρχικά για μετρικό δίκτυο του 1880!
6. Διαπλάτυνση της μετρικής γραμμής Λατομείου - Βόλου ώστε οι "εξπρές" συρμοί (λ.χ. Αθηνών - Βόλου και Αθηνών - Θεσσαλονίκης) να μην διέρχονται από το "S" της Νέας Ιωνίας αφού αφενός η διαδρομή από την βιομηχανική περιοχή είναι συντομότερη, αφετέρου ένα εξπρές δρομολόγιο δεν χρειάζεται να εξυπηρετεί την σικάτη συνοικία των Μελισσιάτικων, συν τον πλεονέκτημα της διπλής γραμμής...
6. Σιδηροδρομική (ηλεκτροκίνητη) σύνδεση του λιμένος Βόλου με τον Σ.Σ. Βόλου και της βιομηχανικής Περιοχής. Κατασκευή εμπορευματικού σιδ/κου σταθμού την περιοχή του Βιολογικού καθαρισμού Βόλου εκεί που κάποτε θα γινόταν η διαπόρθμευση σιδ/κων συρμών για την Συρία. Οι επενδύσεις στον σιδηρόδρομο οφείλουν να γίνονται με διορατικότητα και όχι κοντόφθαλμα και μίζερα...
"...η καινούργια προοπτική ξεμπλοκάρει κονδύλια του ΕΣΠΑ, τα οποία εάν απορροφούνταν για το συγκεκριμένο έργο θα τα στερούνταν από άλλες υποδομές στη Θεσσαλία".
Η παραπάνω φράση που υπάρχει στο τέλος του κειμένου φανερώνει και τον πραγματικό στόχο του περιφερειάρχη, ο οποίος δεν θέλει με τίποτα να χρηματοδοτήσει την ηλεκτροκίνηση του σιδηροδρόμου στη θεσσαλία από το ΕΣΠΑ. Εκτός από το τμήμα Βόλος-Λάρισα υπάρχει και το τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα, το οποίο είναι και πιο ώριμο από πλευράς μελετών. Τα δύο έργα μαζί για να ηλεκτροκινηθούν θα απαιτήσουν δαπάνη 36 εκατομμυρίων ευρώ περίπου, εφόσον στη γραμμή Λάρισας- Βόλου χρησιμοποιηθούν από τον ΟΣΕ υπάρχοντα υλικά (στύλοι και γραμμή επαφής) που είχαν αγοραστεί παλαιότερα για την ορεινή γραμμή του Μπράλου. Ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας όμως επέλεξε το στρίβειν δια του αραβώνος της Τράπεζας Πειραιώς και του ΟΣΕ που βέβαια δεν θα φτιάξουν καμία ηλεκτροκίνηση, αφού τα διαθέσιμα κονδύλια είναι μόλις 20 εκατομμύρια και ο κύριος στόχος του Jessika θα είναι η αξιοποίηση από ιδιώτες των οικοπέδων που έχει ο ΟΣΕ στη Λάρισα και στον Βόλο. Η εξαγγελία της ηλεκτροκίνησης το πιθανότερο είναι ότι θα αποτελέσει το φύλλο συκής για την παραχώρηση σε ιδιώτες των εκτάσεων αυτών, φύλλο συκής που το πιθανότερο είναι ότι θα ξεχαστεί όταν επιτεχθούν όταν οι υπόλοιποι στόχοι.
Ας τα πάρουμε ένα - ένα:
1) Η ανακαίνιση της επιδομής είναι αρκετά εύκολη, καθώς σε όλο το κομμάτι της διαδρομής Λάρισα - Λατομείο υπάρχει ΙΔΙ επαρκής χώρος ώστε να μπει και δεύτερη γραμμή (χωρίς να χρειαστούν νέες απαλλοτριώσεις), ενώ η παλιά όταν στο μέλλον βρεθούν χρήματα θα μπορεί να ανακαινιστεί και εκείνη ώστε πλέον η γραμμή να είναι διπλή ηλεκτροκινούμενη !!
2-3-4-5-7 μαζί σου (με μια επιφύλαξη στο 5 καθώς οι καμπύλες είναι ήδη αρκετά ανοιχτές ...)
Τώρα στο 6, καταρχάς από όσο κατάλαβα προτείνεις να διατηρηθεί ΚΑΙ το “S” (γιατί έχει ακουστεί να την καταργήσουν !)
από εκεί και μέρα η τωρινή διαφορά των 2 χαράξεων είναι 850μ. (με μικρότερη τη μετρική χάραξη) καθώς η μετρική γραμμή περνάει γύρο από το ύψωμα "Αράπης". Ακόμα η μετρική γραμμή έχει μέγιστη κλίση 2,1% και μικρότερη ακτίνα καμπυλότητας 250μ. έναντι 1,4% και 400μ. μέσω τους "S" καθώς η υψομετρική διαφορά ανάμεσα στον Σ.Σ. Βόλου και Σ.Σ. Λατομείου είναι ~140μ. !
Από αυτό προκύπτει ότι το "S" έχει καλύτερα γεωμετρικά χαρακτηριστικά, οπότε αν θα έπρεπε να αναβαθμιστεί η χάραξη της μετρικής θα χρειαζόντουσαν πολλές απαλλοτριώσεις μεγάλα ορύγματα και σήραγγα κάτι που θα ανέβαζε πολύ το κόστος για κέρδος λίγων λεπτών και αυτό μόνο για τα υπεραστικά Αθ-Βολ και Θεσ-Βολ και ενώ ο χρόνος Βολ-Λαρ μετά τα έργα με την τωρινή χάραξη θα είναι ~30m. Βολ-Θεσ ~2h Βολ-Λαρ-Καλ 1h,30m και Βολ-Αθ ~ 2h50m
Για τόσο μικρό κέρδος δεν πιστεύω πως αξίζει να δαπανηθούν τόσα χρήματα ...
Διάβασε και το παρακάτω κείμενο για το συγκεκριμένο θέμα:
http://www.issuu.com/apostolis_dim/docs/magnesia_railway
Δημοσίευση σχολίου